וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסי, הנה אני בא: טיפים למזמיני חופשת ספורט בחו"ל

23.3.2014 / 9:33

לנסוע לחופשה וגם לראות את מסי משחק "טיקי-טאקה" בברצלונה או את רו?ני קורע רשתות במנצ'סטר, כבר הפך לתופעה ישראלית מוכרת. לקראת משחקי ההכרעה בליגת האלופות - אספנו עבורכם את כללי הזהב שאתם חייבים לדעת

שחקני מנצ'סטר יונייטד רובין ואן פרסי, ויין רוני. GettyImages
לראות משחק ועל הדרך גם לנפוש. רוני ו-ואן פרסי במדי מנצ'סטר יונייטד/GettyImages

בימים האחרונים פורסם בתקשורת, כי ישראל היא המדינה השנייה בעולם עם הביקוש הרב ביותר (מספר אוהדי כדורגל ביחס לאוכלוסייה) לכרטיסים למשחקי הבית של מועדון הכדורגל ברצלונה, אחרי יפן שדורגה ראשונה. לא מדובר בשגעון חדש. אוהדי כדורגל מישראל החלו לנהור בתדירות גבוהה לאיצטדיוני הפאר של אירופה כבר בסוף שנות ה-90, תקופת הפריחה של אייל ברקוביץ וחיים רביבו באנגליה וספרד.

עם התפשטות האינטרנט ואמצעי הסיקור במדיה המקומית והבינלאומית, החלו מועדוני כדורגל כמו ברצלונה, צ'לסי, ריאל מדריד, מנ'צ'סטר יונייטד ואחרים לפעול להנגשת כוכביהם אל אוהדי הכדורגל, לא רק במדינות שבהן שיחקו אלא בעולם כולו. כך קמו ערוצי טלוויזיה ייעודיים, ששידרו מעקב יומיומי אחר האימונים של אותן קבוצות ומסעות קידום קיציים, שתרו את העולם במטרה לחפש אוהדים חדשים באפריקה או דרום אמריקה.

גם הקהל הישראלי לא נותר אדיש. האכזבה מרמת המשחק ומתקני האירוח בליגה הישראלית מובילה רבים מהם לסרוק את מועדי המשחקים בליגות הבכירות של אירופה בכל הזדמנות שבה הם מבלים מחוץ לישראל.

גורמי תיירות מעריכים שהשיא נשבר במשחק שמינית גמר ליגת האלופות בין מנצ'סטר סיטי לברצלונה לפני שלושה שבועות, עת התארחו במושבי הסיטי אוף מנצ'סטר כ-3,000 ישראלים - כמות האוהדים שכמה מקבוצות ליגת העל הישראלית היו שמחות לארח מדי שבת.

"גורמי הספורט בישראל לא מבינים שמדובר במלחמה שיווקית מול הקבוצות הגדולות בעולם על לבם של הישראלים, שגם ככה אוהבים לטוס," אומר דרור לוי, המשנה למנכ"ל באתר טיקטינגו הנמצא בבעלות חברת 'ספורט איוונטס 365'. לדבריו, החיבור של ענפי הספורט וענף התיירות הוביל לפריחה של אתרי אינטרנט המשווקים כרטיסים לאירועי ספורט ותרבות בעולם.

ליאונל מסי, ניימאר, ברצלונה. GettyImages
לשלב את גאודי, טאפאסים וביקור בקאמפ-נואו. ניימאר ומסי חוגגים שער/GettyImages

הליגה האנגלית בראש

בעוד מכירת כרטיסים למשחקי בית של ברצלונה, שמספקת כרבע מפעילות האתרים הללו, פתוחה למספר גבוה של משווקים וההיצע גדול, בליגות בגרמניה ואנגליה הסיפור שונה לחלוטין. הקבוצות הגדולות של גרמניה, באייר מינכן, דורטמונד, שטוטגארט ואחרות תמיד היו בפסגת הביקוש וההכנסות כתוצאה ממחירת כרטיסים, אך בשנים האחרונות השקיעה ההתאחדות הגרמנית משאבים בקידום ושיווק הליגה הגרמנית במטרה למשוך אוהדים מכל אירופה.

המהלך הצליח וכיום כמעט ולא ניתן לרכוש כרטיסים ברגע האחרון למרבית המשחקים - גם אלה של הקבוצות הקטנות יותר.

הליגה האנגלית, לעומת מתחרתה הגרמנית, מחזיקה במשך עשורים פאסון גאה כיאה למולדת הכדורגל ולא הזדקקה למאמצים גדולים כדי למשוך עניין. הכרטיסים למשחקיהן של ארסנל, צ'לסי, ליברפול, מנצ'סטר יונייטד וטוטנאם, אוזלים ברוב המקרים חודשים מראש, אך אלה גם מקצות מושבים מיוחדים שנמכרים לחברות תיירות המשלבות לעתים גם ביקור בעיר ובאתרי התיירות שלה.

מדובר בכרטיסים ייעודים שאינם נמכרים לשאר האוהדים וממוקמים במקומות מועדפים באיצטדיון כדי לשמור על מחיר גבוה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שחקני באיירן מינכן חוגגים. Alexandra Beier, GettyImages
צוברת יותר ויותר אוהדים. באיירן מינכן/GettyImages, Alexandra Beier

8 כללי הזהב לפני שמזמינים כרטיסים

אז איך תדעו איך נכון לרכוש כרטיסים למשחקי כדורגל בחו"ל ולהישאר עם כסף לבירה? אתר Monitour מביא לכם כמה המלצות:

1. מידע. אספו מידע על האירוע המועדף עליכם מוקדם ככל האפשר. אם בחרתם לשלבו בעת נופש, עשו זאת מיד עם סגירת פרטי הנסיעה. שימו לב לזמני הרכבות, כבישים ועלות השכרת רכב לאירוע עצמו.

2. רכישה. כמה דרכים לרכישת הכרטיסים: המחיר הנמוך ביותר שתמצאו נמצא באתר הבית של הקבוצה או האמן, אלא שמי שסובל ממגבלות שפה עשוי ללכת לאיבוד שכן הם אינם מציעים מידע או שירות אלא רק מכירה. בישראל פועלים מספר אתרי הזמנות בינלאומיים שמציעים מלבד המכירה, גם שירות בשפה העברית והחשוב מכל, הם כפופים לחוק הגנת צרכן שמאפשר שינוי/ביטול עסקה. מחלקות הספורט שמציעות חברות התיירות השונות הן אופציה נוספת למי שרוצה לסגור הכל בחבילה אחת. מומלץ לא לרכוש מאתרים שאינם מוכרים או מאלה שאינם מתחייבים לספק כרטיסים אלא מתנים ברמת הזמינות.

3. קבלה. חשוב מאוד לבדוק את דרך קבלת הכרטיסים ולהימנע מלחכות לרגע האחרון. לרוב מציעות החברות כמה אופציות כמו איסוף בקופות ביום האירוע או שליחה למלון. הדרך הטובה והבטוחה מביניהן היא כרטיס אלקטרוני שנשלח במייל. כמו כן, בדקו את התחייבות הספק להעברת הכרטיסים בזמן ואת גובה הפיצוי אם לא יעמוד בתנאים עליהם סיכמתם.

4. שירות. מומלץ לרכוש דרך אתרים או חברות שמציעות שירות לקוחות זמין, גם במדינות היעד ביום המשחק או ההופעה. לעתים, ביכולתם לפתור בעיות על ידי שיחת טלפון עם חברות ההפקה או הקבוצה.

5. ביטול. רכשתם כרטיס ולא קיבלתם אותו בזמן. באפשרותכם לבטלו על ידי הכחשת עסקה, בכפוף לחוק הישראלי המחייב את חברת האשראי להשיב לכם את כספכם כמעט תמיד במידה ורכשתם מוצר בעסקת מכר מרחוק והתעוררה מחלוקת מול הספק.

6. מימוש. זכרו כי כמעט בכל המקרים רכישת הכרטיס בחו"ל תהיה זולה יותר, גם מול המחירים המוצעים על מדפי חברות התיירות. אם אתם גמישים והזדמנתם לחו"ל בתאריך מבוקש, נסו את מזלכם בקופות אך היזהרו לרכוש מספסרים. יש מדינות שהם מחוץ לחוק.

7. מה מכרו לכם? בדקו היטב ומראש את קטגוריית הכרטיס שרכשתם ואת מיקומו באיצטדיון או במופע. אינכם רוצים להגיע למגרש ולגלות שאתם יושבים מאחורי השער מבלי שידעתם. כמו כן, בדקו את המועדים הסופיים של האירועים שבעת הרכישה טרם פורסמו.

8. טיימינג. זכרו: אין זו מקריות שחברות התעופה וסוכני הנסיעות מייקרות את מחירי הטיסות והמלונות ליעדים, שבהם מתקיימים אירועים נחשבים זמן רב מראש. רוצים לראות משחק בליגת האלופות? תזמינו לכם טיסה, מלון וכרטיס למגרש מיד אחרי ההגרלה. כמה שעות לאחר מכן, אל תתפלאו אם המחירים ייזנקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully