וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה: ישראלים שוכרים אולם ועושים סדר פרטי במלון

13.3.2014 / 15:44

מלונות שבהם מתקיים סדר פסח ציבורי הם כבר דבר מוכר, אבל יותר ויותר ישראלים שוכרים כיום חדר פרטי למשפחה, מזמינים חזן ונשארים במלון כמה ימים. "החג הופך לחופשה משפחתית", אומרת אחת המזמינות. אז כמה עולה לעשות חג V.I.P?

שולחן ליל סדר מעוצב, פסח 2012. בנין ודיור
למי יש כוח לשטוף כלים? סדר משפחתי/בנין ודיור

כולנו מכירים את סדר הפסח המפורסם שעורכים בתי המלון בארץ. הארוחה אמנם לא אינטימית, אבל כמה כיף שלא צריך לעשות כלים בסיומה.

אבל בשנים האחרונות צצה תופעה, שבה ישראלים מנצלים את תקופת הסדר לחופשה פרטית ושוכרים אולם או חדר פרטי בבית מלון ומקיימים סדר פרטי משלהם או ארוחת חג אחרת.
מדובר אמנם בהוצאה לא קטנה, אבל בשקלול ההוצאות בסדר הביתי והבלגן סביבו - מי שיכול להרשות לעצמו, כנראה שלא יצטער.

עוד דרך לחגוג את פסח: סדר על היאכטה

משפחת גיל (שם בדוי) מטבריה עושה את ליל הסדר מזה כמה שנים במלונות בארץ, ולדברי אם המשפחה מדובר במכלול של שיקולים: "אנחנו עושים את החג ביחד 5-4 משפחות רב-דוריות", היא מספרת, "כולנו עובדים קשה ומתגוררים רחוק אחד מהשני. גם הגענו למסקנה שמלון היא דרך לעשות ביצורים כדי שהדור הצעיר לא יברח מהסדר אחרי שעתיים. פעם היתה חמולה, והיום הילדים מפוזרים וזה הזמן לקבץ אותם ואנחנו מוכנים לשלם על זה".

מבחינת המחיר, מוסיפה אם המשפחה, הסכום אינו רחוק בהרבה מעלות של סדר בבית. "אנחנו משלמים על חידוש כלי השולחן, להכשיר את הבית, לעשות קניות, לבשל ולהגיש, ואז מגיעים לחג כמו עוף שחוט. ככה כולם נהנים ואף אחד לא צריך לארגן ולפנות".

אשר לסיבה שבגינה הם מעדיפים אולם פרטי על פני הסדר המרכזי במלון, אומר אב המשפחה שכל אחד עם סגנון הסדר שלו. "אנחנו רוצים לשמר את מסורת ליל הסדר שלנו", מסביר האב, "אנחנו גם מביאים אתנו את המצה השמורה של האפיקומן ולא רוצים להיבלע באלף איש ובלאגן, זה לא מדבר אלינו".

מלון גנוסר מתכונן ל-25 סדרי פסח, מרץ 2013. יגאל לוי
יש מי שמרחיק עד הכנרת. ליל הסדר במלון גינוסר/יגאל לוי

ליל הסדר הופך לחופשה משפחתית

תמי עטיה מקיבוץ דגניה בצפון, שמשפחתה נוהגת לערוך באולם פרטי במלון דווקא את ראש השנה, אומרת שכיום נכנסים לעידן הבדידות: "אנשים מתרחקים, השבט מתפרק. אנשים חוגגים ימי הולדת במסעדה בכסף רב כדי להיפגש. מלבד החגים, כל אחד במקום שלו", היא אומרת.

לדבריה, רבים מאלה שמזמינים אולם במלון לחג נשארים בו כמה ימים, והופכים את האירוע כבר לחופשה משפחתית, בנוסף או במקום חופשת הקיץ. "מבינים שהחגים זה הזמן להיות עם המשפחה ומוכנים לשלם", מסבירה עטיה. "דרך החגים מתחזקים את הקשרים המשפחתיים. אחר כך זה הופך להיות וואטסאפ ופייסבוק, אני רואה את זאת בהרבה מקומות".

רפי בארי, סמנכ"ל השיווק והמכירות של רשת מלונות דן, אומר שבמסגרת אירועי פסח הפרטיים שוכרות המשפחות חזן - "מנהל סדר" - שינצח על ארוחת החג. "המשפחות נהנות מתפריטים מיוחדים ומשירות אישי", הוא אומר. "חלקן מהמשפחות התאחד בישראל עם ריכוז של קרובים מכל העולם, שהגיעו במיוחד לחגוג כאן את הסדר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאכול ולעלות אח"כ לישון. הכל מוכן לארוחת פסח במלון ממילא/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה עולה סדר פרטי במלון?

אז כמה יעלה לכם התענוג האקסקלוסיבי? אתר Monitour בדק כמה יעלה להשכיר אולם לארוחת ליל סדר פרטית לכ-28-24 איש במלונות בישראל, עם או בלי חזן.

נכון למים אלה, חודש וקצת לפני החג, הביקוש עולה על ההיצע ואם לא תמהרו - לא תשיגו אולם. במלון הילטון תל אביב, למשל, המחיר לסדר פרטי, לא כולל חזן, מסתכם ב-290 דולר פלוס מע"מ לאדם, אלא שכל החדרים והאולמות לצורך זה כבר הוזמנו. גם ברשתות ישרוטל ורימונים אזלו המקומות.

איפה נותרו מקומות?
מלון שרתון תל אביב - מחיר סדר פרטי לאדם הוא 1,250 שקלים. בסדר המרכזי במלון המחיר זול יותר ומסתכם ב-750 שקל לאדם על בסיס בופה. ילדים בגילאי 12-3 ישלמו 375 שקלים. מי שיבחר לצרף חזן ומלצרים ישלם 950 הוא לאדם, ילדים בגילאי 12-3 ישלמו 475 שקלים.

מלון קראון פלזה סיטי סנטר תל אביב - במלון אין מחיר נפרד לשכירת האולם, אולם המחיר לסועד הוא 950 שקלים. ילדים ילדים בגילאי 12-3 זכאים ל-20% הנחה. באולמות הפרטיים אין אפשרות לחזן. מחיר ההשתתפות בסדר המרכזי היא 640 שקל למבוגר ו-320 שקל לילד.

מלון קראון פלזה חיפה - המחיר בחיפה אינו נמוך מזה שבתל אביב. במלון זה, למשל, נותר אולם אחד שניתן לשכור כאולם פרטי לערב החג. מחיר השכירות לערב ליל הסדר הוא 2,500 שקלים. מחיר הארוחה למבוגר 550 שקלים ומחיר לילד 400 שקלים. ארוחת הערב באולם הפרטי היא בהגשה למרכז השולחן ולא במזנון, ובאולם הפרטי אין אפשרות לדאוג לחזן. עלות סדר באולם המרכזי של המלון, יחד עם כל אורחיו ואורחים מבחוץ - 450 שקלים למבוגר ו-350 שקלים לילד.

מלון קראון פלזה ירושלים - במלון נותרו שני חדרים פרטיים לליל הסדר: האחד מתאים לעד 24 איש ומחיר השכירות הוא 4,500 שקל. אולם נוסף הוא טרקלין העסקים שמתאים ל-30-24 איש והמחיר לליל הסדר הוא 5,500 שקלים. מחיר הארוחה בחדרים הפרטיים הוא 550 שקלים למבוגר ו-350 שקלים לילד. אין אפשרות לחזן. מחיר ההשתתפות בסדר המרכזי הוא 450 שקל למבוגר ו-250 שקל לילד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן ליל סדר משפחתי פרטי באחד ממלונות דן/מערכת וואלה!, צילום מסך

פסח במלונות - תפוסות מבטיחות

ברשת מלונות דן עומדת התפוסה במלונות כיום על כ-75%. לדברי רפי בארי, מרבית התיירים מחו"ל מגיעים גם השנה ממדינות מערב אירופה ומארצות הברית, כאשר מרביתם הם תיירים יהודיים.

לדבריו, בדומה למגמה שהחלה לפני מספר שנים, ניכרת העדפה ברורה אצל התיירים למלונות באזורים גיאוגרפיים מסוימים על פי ארץ המוצא: צרפתים, אנגלים, שוויצרים ובלגים נוטים להגיע לאילת ולמלונות תל אביב. אמריקאים מתארחים בעיקר בירושלים.

פסח השנה חל מוקדם יחסית, בחודש אפריל, אך על רקע החורף הקר מאוד באירופה התיירים שמתכננים את חופשתם האביבית, מאמינים שייהנו ממזג אוויר טוב ונעים באילת וגם במרכז וצפון הארץ. בנוסף על כך, החפיפה של תאריכי הפסח עם הפסחא והחגים של הכנסייה האורתודוכסית, הביאה קבוצות צלייניות בתקופה זו, ובמיוחד לירושלים.

רוני אלוני, סמנכ"ל שיווק ומכירות ברשת מלונות "פתאל", אומר כי לפי צבר ההזמנות כעת אזורי הנופש - ים המלח ואילת - מלאים כמעט לגמרי ונותרו מקומות ספורים . "גם בירושלים המלונות מלאים", מוסיף אלוני, ובתל אביב, חיפה וטבריה יש עדיין מקומות ספורים". גם ברשת ישרוטל מדווחים על תפוסה כמעט מלאה במלונות באילת.

שי אסיה, סמנכ"ל שיווק רשת מלונות קראון פלזה ישראל, אומר כי המחירים לארוחת החג בפסח עולים, היות ונדרשים משאבים רבים להכשרת בתי המלון לקראת החג. "עיקר ההוצאה נובע מתשלום שעות עבודה נוספות לעובדים שמכשירים את החדרים והמטבחים, כמו גם רכישת מלאי מצרכים כשרים לפסח".

ומה אתם מעדיפים: סדר באולם פרטי במלון או בבית? ספרו לנו בטוקבקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully