וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות לסופ"ש: אלפי פרפרים נודדים באגמון החולה

6.9.2013 / 8:58

כל אוהבי הפרפרים, בימים אלה באגמון החולה מתעופפים פרפרים באלפים, כיוון שישראל נמצאת על אם הדרך של אחד ממסלולי הנדידה הגדולים שלהם. כולכם מוזמנים לפסטיבל הפרפרים

אגמון החולה של קק"ל, ממוקם בעמק החולה שבגליל, האגמון ידוע כאחד מאתרי הצפרות החשובים בעולם. אחת הסיבות לכך היא שהוא נמצא על אם הדרך של אחד ממסלולי הנדידה הגדולים, בין אירופה ואסיה לאפריקה ובחזרה. אך לא רק הציפורים נודדות דרכו. הפרפר, אחד המעופפים הקטנים, הוא אחד מהנודדים המרשימים. בניגוד לדעה הרווחת, פרפרים חיים יותר מכמה ימים. יש כאלה שחיים גם 11 חודשים, וגם הם, כמו הציפורים, עסוקים פעמיים בשנה, בנדידה.

פרפר ב-20 קמ"ש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בימים אלה אפשר לראות את הצבע הכתום שלה בכל מקום באגמון החולה. הדנאית ההדורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החזרתם של צמחי המים השונים באגמון החולה החזירה גם את הפרפרים. אחד הפרפרים הנפוצים והמרשימים בצבעיו הוא הדנאית ההדורה. הדנאית נודדת בכל שנה לאפריקה ובחזרה. היא מטילה את ביציה על הצמח "חנק זוחל", ולאחר מכן נהנית מצופם של השנית הגדולה והליפיה הזוחלת. בימים אלו אפשר לראות את הכתום של הדנאית בכל פינה באגמון.

הדנאית ההדורה היא פרפר נודד המגיע לארץ מדי אביב ונעלם עם בוא החורף. מהירות תעופתו כ-20 קמ"ש. הדנאית מופיעה בישראל בחודשי הקיץ ומקימה מושבות רוויה באגמון החולה. היא נהנית במיוחד מצוף פרחי השנית הגדולה והליפיה הזוחלת, המצויים בשפע בגן הבוטני וברחבי האגמון.

קק"ל הקימה את הגן הבוטני הנחשב לגדול באזור הצפון על שטח של 30 דונם באגמון החולה. הרעיון מאחורי הקמת הגן הבוטני היא להחזיר, לשקם ולשמר את הצמחייה הייחודית שהיתה בביצת החולה. הרבה מהצמחים הפכו לנדירים מאוד מאז הייבוש, וחלקם אף מוגדרים כנכחדים. היום מוזמנים המטיילים באגמון ליהנות מפריחתם של הנימפיאה הלבנה, הנופר הצהוב, הבוציץ הסוככני ועוד. מטרה נוספת ועיקרית להקמת הגן הבוטני, היא היותו כלי חינוכי ולימודי. בגן נבנו בריכות לימוד בהן ניתן לצפות בתהליך התפתחותם והסתגלותם של הצמחים, לערוך מחקרים, תצפיות ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

פסטיבל הפרפרים

אגמון החולה. החברה להגנת הטבע
צבעים בכלמקום. אגמון החולה/החברה להגנת הטבע

במהלך ראש השנה 05-07.9.13 יתקיים פסטיבל פרפרים בגן הבוטני באגמון בין 09:00-17:00. במסגרת הפסטיבל יתקיימו סיורים מודרכים בגן הבוטני בעקבות הפרפרים הנודדים. תתקיים סדנה ליצירת חלילים מקנה מצוי, סדנת אוריגמי ופינת תה מצמחי הגן. ביום שישי 6.9.13 ב' ראש השנה יתקיים מופע מוסיקלי מיוחד בגן הבוטני ב-12:00-14:00.

פסטיבל הפרפרים, הגן הבוטני אגמון החולה.
מחיר:
הכניסה ללא תשלום. הכניסה לאגמון החולה כרוכה בתשלום של 5 שקלים לאדם לטובת פרויקט העגורים. שכירה של רכבים חשמליים / אופניים כרוכה בתשלום נוסף.
לפרטים נוספים: טלפון 04-6817137.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully