וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12.8 המלצה יומית לחופש הגדול: גשם של כוכבים

12.8.2013 / 7:09

היום, 12 באוגוסט 2013, צפויים תנאים מצוינים לתצפית בגשם המטאורים השנתי, מאחר והירח צפוי לשקוע בחלקו הראשון של הלילה ולהותיר שמיים חשוכים ונקיים. הכינו משאלה

מטר המטאורים הפרסאידים מתרחש כל שנה כשכדור הארץ חולף דרך שובל שרידי קרח ואבק שהותיר שביט סוויפט-טאטל, ושיאו צפוי בלילות 12 ו-13 באוגוסט 2013. מטר הפרסאידים נחשב למטר חזק במיוחד, כשהשנה צפוי מטר בקצב של כמאה מטאורים בשעה. המטאורים חודרים לאטמוספירה במהירות של כ-60 ק"מ לשנייה (או 212 אלף קמ"ש) ונשרפים תוך שהם משאירים שובל של אור אותו ניתן לראות היטב, בעיקר באזורים בהם אין זיהום אור, כמו מצפה רמון ואזורים שאינם מיושבים. השעות הטובות ביותר לצפייה במטר הפרסאידים הן 22:30-04:30 לפנות בוקר, כשקבוצת פרסאוס תהיה גבוהה בשמיים.

פסטיבל "גשם של כוכבים" במצפה רמון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטר של מטאורים במצפה רמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שני ה-12 באוגוסט 2013 יתקיים פסטיבל "גשם של כוכבים" באצטדיון הכדורגל של מצפה רמון, החל מהשעה 19:30 בשיאו של מטר המטאורים "הפרסאידים" השנתי, שייראה היטב בשמי הארץ בשעות הלילה. במסגרת הפסטיבל תוחשך תאורת הרחוב במצפה רמון, והחוגגים ושוחרי האסטרונומיה ייהנו מצפייה מיטבית במופע השמיימי. יתקיימו גם הרצאות בנושא אסטרונומיה לכל המשפחה, תצפיות שמיים מודרכות ותצפיות על כוכבי לכת וגרמי שמיים באמצעות טלסקופים.

מועצת מצפה רמון נמצאת בתהליכי קבלת ההכרה מיונסק"ו כ"שמורת שמי לילה" היחידה במזרח התיכון. שמורת שמי לילה היא תקן שהוגדר על ידי האו"ם ומגדיר איזור מסוים ככזה בו רמת זיהום האור היא נמוכה ומצומצמת במיוחד, ולכן אופטימלית לצפייה בכוכבים.

פסטיבל "גשם של כוכבים", יום שני 12 באוגוסט 2013, אצטדיון הכדורגל של מצפה רמון, החל מ-19:30.
מחיר:
תושבי מצפה רמון: כניסה חינם, אורחים: מבוגר 20 שקל, ילד 10 שקלים.
מומלץ להצטייד בלבוש חם, שמיכות או מחצלות לישיבה על הקרקע, ופנס (רצוי עם כיסוי אדום כדי לא לפגוע בראיית לילה ובאפקט ההחשכה).

לילה של מטאורים בגלבוע

מטר מטאורים. AP
בשיאה של עונת המטאורים בישראל. מטר מטאורים/AP

המועצה האזורית גלבוע בשיתוף רשות הטבע והגנים והאגודה הישראלית לאסטרונומיה עורכות היום, 12 באוגוסט 2013 "לילה לבן" של תצפית במטר המטאורים השנתי מעל שמי ישראל בגן הלאומי כוכב הירדן שברמת יששכר.

מדובר בשיאה של עונת המטאורים בישראל ובמטר המטאורים הגדול ביותר בשנה זו. המטר יראה ברחבי הארץ בכל מקום חשוך כאשר יציאה אל מחוץ לערים, רצוי במקומות בעלי אופק נקי ככל האפשר, תגדיל את הסיכוי לחזות מטאורים בצורה הטובה ביותר. את המטר ניתן יהיה לראות החל משקיעת החמה ועד למחרת עם הזריחה.

בגן הלאומי כוכב הירדן מתוכנן הפנינג אסטרונומי לאורך כל הלילה. בנוסף לתצפית על המטאורים, ותיערך פעילות לכל המשפחה הכוללת תצפית על כוכבי הלכת נוגה ושבתאי, הדרכות להכרת גרמי השמיים והצגת מערכות הכוכבים תוך שימוש באגדות עם ופולקלור.

"לילה לבן" של תצפית במטר המטאורים השנתי, 12 באוגוסט 2013, בגן הלאומי כוכב הירדן שברמת יששכר.
מחיר:
מבוגר 40 שקל, ילד בגיל 5-18: 30 שקל.
פרטים נוספים: באתר מרכז האסטרונומיה ע"ש אילן רמון מועצה אזורית הגלבוע, אתר רשות הטבע והגנים והאגודה הישראלית לאסטרונומיה.
נא להצטייד בלבוש חם, כיסאות נוח, שקי שינה, תרסיס נגד יתושים, אוכל ושתייה. בשטח הגן אפשרות ללינת לילה מסודרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully