וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים בשבת ה-15 ביוני 2013?

14.6.2013 / 8:04

תערוכת משחקי ילדים של פעם בעכו, סיור בין בתים לשימור בתל אביב, טיול בשמורת עין פרת, סיורך בדיונה הגדולה באשדוד ותערוכת "BEYOND PLANET EARTH" במדעטק חיפה. שבת שלום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משחק "סביב לעולם ב-80 יום" מתוך התערוכה "דרכים וגלגלים – משחקי ילדים של פעם", מוזיאון אוצרות החומה, עכו העתיקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוזיאון אוצרות בחומה בעכו העתיקה יציג במהלך חודשי הקיץ את התערוכה "דרכים וגלגלים – משחקי ילדים של פעם". התערוכה תציג משחקי ילדים פופולריים מהשנים שקדמו להקמת המדינה. רבים מהמשחקים לחזק את התודעה הלאומית (למשל המשחק "טיול בארץ") ועסקו באהבת המולדת, זהירות בדרכים ואפילו החלל. בנוסף, יוצגו בתערוכה גם משחקי ילדים על גלגלים כמו קורקינט, מכוניות משחק וטרקטורים, מגוון משחקים על גלגלים כמו מכוניות תוצרת בית שהורכבו מגרוטאות ומפח ומכוניות בדגמים יצוקים שברובם יובאו מאירופה וארצות הברית.

"דרכים וגלגלים – משחקי ילדים של פעם", מוזיאון אוצרות החומה רחוב ויצמן 2, עכו, א'-שבת 10:00-17:00, שישי 10:00-15:00. התערוכה תינעל ב-31 באוגוסט 2013.
מחיר: 12 שקל.
פרטים נוספים: 04-9911004.

סיור בתל אביב: שימור בתים בתל אביב

בית הפגודה. חוני המעגל,
בית הפגודה, תל אביב/חוני המעגל

בתל אביב קיים מפגש מרתק בין ישן לחדש כשהבתים הקטנים והישנים חוסים בצלם של גורדי שחקים. במרכזי העיר עוברים המבנים תמורות רבות, ובתים ישנים שומרים על הגחלת על ידי פעולות שימור שונות. הסיור, מטעם המרכז להכרת תל אביב במגדל שלום, יעבור בתי תל אביב הקטנים כדי להתבונן במפגש, הקשה לעתים, בין הישן לחדש בעיר, ולבדוק מה קרה לקיוסק הראשון, לבית עקיבא אריה וייס, פסאז' פנסק, בית מאני, מגדל המים, בית הפגודה ועוד. הסיור יעסוק גם בתמורות שעובר מרכז תל אביב ויסקור שיטות שימור ושיפוץ שונות.

"ישן בצל חדש" - שימור בתים בתל אביב, שבת 15 ביוני 2013.
מחיר:
40 שקל.
מדריכה: תהילה קניגשטיין
נקודת מפגש: הסיור מתחיל בשעה 18:00 ברחוב הרצל פינת אחד העם.
פרטים נוספים: המרכז להכרת תל אביב 03-5100337

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

תן לשים ת'ראש על דיונה: סיור בדיונה הגדולה באשדוד

פעילים סביבתיים נאבקים למנוע הרס חולות סמר, נובמבר 2011. החברה להגנת הטבע
פעיליםנאבקים לשימור חולות סמר/החברה להגנת הטבע

חולות מישור החוף עליהם מתוכננת תכנית אזור התעשייה הדרומי באשדוד הם סביבת חיים ייחודית שאין דומה לה בישראל. ייחודם נובע מצירוף נדיר של גורמים היוצרים "אי אקולוגי" בו שוררים תנאי קרקע יובשניים באקלים ים תיכוני. רוב שטחי החולות בארץ כבר נוצלו לבניית ערי החוף, לפיתוח תעשייה ולמתקנים צבאיים. החול שנותר נכרה בקצב מהיר כחומר גלם לבנייה. שטחי נוף טבעי של חולות ורכסי כורכר בשטח של 43 קמ"ר בלבד בדרום מישור החוף נותרו כלואים.

בית ספר שדה "שקמים" באשדוד והחברה להגנת הטבע מזמינים אתכם לסיור מודרך בשעות הנעימות של שבת אחר הצהריים בדיונה הגדולה של חולות אשדוד הניצבת בפני איום של בנייה ופיתוח. בואו להכיר פנינת טבע קסומה, שרידים של בוסתנים, להתגלגל בדיונה הגדולה, לראות את השיטה המלבינה, לגלות עקבות בעלי חיים ולהבין למה חשוב לשמור על הטבע באזור.

סיור "חולות נודדים" לכל המשפחה, 15 ביוני 2013, שבת, 17:00-20:00.
מחיר:
כניסה לכל המשפחה ללא תשלום
נקודת מפגש: בית ספר שקמים (שילוט מהכניסה לתחנת הרכבת)
יש להצטייד בנעליים נוחות, בכובע ומים וכן, מומלץ להביא מחצלות לצפייה נוחה בסרט

פרטים נוספים:
כאן

טיול בשמורת עין פרת

עין פרת. דורון ניסים, רשות הטבע והגנים
עין פרת/רשות הטבע והגנים, דורון ניסים

אתם מוזמנים למפגש עם נווה מדבר קסום, ריכוזי פריחה, נחל שוקק ובריכות טבעיות בשמורת עין פרת. לצד פלאי הטבע תפגשו במעשי ידי אדם בעת העתיקה. המים של מעיין פרת היוו מוקד משיכה לאורך ההיסטוריה למתבודדים ונמלטים. דמויות כירמיהו הנביא מענתות והנזיר המתבודד הראשון חריטון ראו את בריכות המים, הקשיבו לשקט מסביב ונפעמו מיופי המקום ועוצמתו.

טיול בשמורת טבע עין פרת, ימי שבת בחודש יוני בשעות 10:00, 12:00, 14:00
מחיר: ללא תשלום למעט דמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.
פרטים נוספים: אתר רשות הטבע והגנים

תערוכת חלל במדעטק בחיפה

כדור הארץ כפי שהוא נראה מהחלל, חלק מתצוגת מוזיאון החלל בוושינגטון. AP
כדור הארץ כפי שנראה מהחלל/AP

תערוכת "BEYOND PLANET EARTH" המוצגת החל מיום שבת ה-15 ביוני 2013 היא תערוכה בינלאומית המגיעה ממוזיאון לתולדות הטבע בניו יורק. התערוכה פותחה בשיתוף פעולה של מספר מוזיאונים, בינהם גם מדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה.

בתערוכה מוצגים בסיס קבע על הירח, עם מודל גדול של מגורים מתנפחים שיכולים לאכלס ארבעה אסטרונאוטים. מעלית חלל מיוחדת, שמיועדת להעביר חומרים נדירים ממכרות בירח. מודל גדול של האסטרואיד איטוקאווה ממנו נאספו חומרים על ידי רכב החלל היפני "היאבוסה". מאדים זוכה להתייחסות נרחבת בתערוכה, עם מודל בגודל מלא של מעבדת החלל המשוכללת ביותר שנמצאת היום על פני הכוכב האדום "סקרנות", בגד חלל עתידני, מבחן מדעי לאפשרות להתאים את תנאי החיים על מאדים לבני אדם, והמחשה של טיסה בשמי המאדים. המסע מרחיק עוד אל הירח "אירופה" של כוכב הלכת צדר ואף מעבר לגבולות מערכת השמש.

תערוכת "BEYOND PLANET EARTH", מדעטק טכניון, שמריהו לוין 25, הדר הכרמל, חיפה.
מחיר:
55 שקל
פרטים נוספים: 04-8614444

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully