וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלונות אופניים: הטרנד שחורך את העולם

24.4.2013 / 10:38

מלונות אופניים הם טרנד שצובר תאוצה ברחבי העולם. המלצות לכמה מלונות שבהם איש הקבלה לא ינזוף בכם כשבוץ מהאופניים ילכלך את השטיח של הלובי

רוכב אופניים על רקע הרי האלפים, איטליה. צילום: Roberto Caucino, ShutterStock
במשך שישה חודשים בשנה המלון מארח אך ורק רוכבי אופניים. האלפים האיטלקיים/ShutterStock, צילום: Roberto Caucino

ריקונה, איטליה

העיירה ריקיונה בצפון-מזרח איטליה נחשבת ל"מכה" של מלונות האופניים. עשרה בתי מלון ברחבי העיירה התאגדו לרשת הנקראת ריקיונה בייק הוטלס (Riccione Bike Hotels), והם מספקים שירותים מיוחדים לרוכבי אופניים, החל מהשכרת אופניים ומסלולים מודרכים ועד מזון מיוחד לספורטאים וחדרי כושר מצוידים. רוב המלונות ברשת מדורגים כשלושה כוכבים, יוצא דופן הוא מלון בלוודיר (Belvedere Bike Hotel) בן ארבעת הכוכבים, שמציע חבילת אירוח מושלמת לרוכבים ולבני משפחותיהם.

במשך שישה חודשים בשנה, בתקופת האביב והסתיו, המלון מארח אך ורק רוכבי אופניים, וגם בשאר השנה מושם דגש רב על רכיבה ועל פעילות ספורטיבית. בנוסף למסלולי רכיבה ורכיבות מודרכות, אפשר להשתתף בפעילויות ספורטיביות דוגמת התעמלות במים וצעידות; יש בריכת שחייה גדולה מחוממת ומרכז ספא גדול ומושקע עם מגוון רחב של טיפולים, סאונות, אמבטיות מלחים וחמאם טורקי. המזון מוגש במזנונים והוא מורכב ממוצרים מקומיים איכותיים ומותאם לצורכי ספורטאים.

רוכב אופניים ביער. צילום: Rob van Esch, ShutterStock
שירותי כביסה בחינם לבגדי הרוכבים, תמיכה טכנית ותיקונים/ShutterStock, צילום: Rob van Esch

שירותים מיוחדים לרוכבי אופניים: המלון מציע חבילת אירוח מיוחדת לרוכבי אופניים הכוללת ארוחת בוקר מותאמת לספורטאים, ארוחת צהריים ארוזה לזמן הרכיבה, מזנון קל לחוזרים מהרכיבה בשעות אחר הצהריים וארוחת ערב הכוללת מים מינרליים ויין ללא הגבלה. יש שירותי השכרת אופניים, חדר אחסון מאובטח, שירותי כביסה בחינם לבגדי הרוכבים, תמיכה טכנית ותיקונים ועוד. בעונת הרכיבה (מרץ עד אמצע יוני וספטמבר עד סוף אוקטובר) יש חמישה סיורים מודרכים יומיים שמותאמים לרמות שונות.

מסלולי רכיבה: ריקיונה נמצאת לחוף הים האדריאטי, ובסביבתה אפשר למצוא חופים מקסימים לצד גבעות ירוקות, כפרים ציוריים ועיירות עתיקות, ומסלולי הרכיבה עוברים בין כל אלה. בין המסלולים שיוצאים מהמלון אפשר למצוא מסלול נינוח לרוכבים מתחילים ולמשפחות, מסלולים נופיים באורכים משתנים - מ-18 ק"מ ועד 50 ק"מ, מסלולי שטח שנעים מאורך של 20 ק"מ עד 120 ק"מ, ומסלול תחרותי לאורך של 100 ק"מ.

מחיר: מ-72 אירו ללילה לאדם בחדר זוגי סטנדרטי בתחילת עונת הרכיבה. האירוח כולל לינה, שתי ארוחות מלאות וארוחת צהריים ארוזה. השכרת אופניים מקצועיות 45-25 אירו ליום, 270-160 אירו לשבוע.
לאתר המלון

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מונט-דור, צרפת

מבט על העיירה מונט-דור, צרפת. צילום: LianeM, ShutterStock
רכיבה לאורך נחלים, חורשות ושדות. מונט-דור/ShutterStock, צילום: LianeM

העיירה הפסטורלית מונט-דור (Mont-Dore) נמצאת באזור הררי יפהפה בחבל אברון במרכז צרפת, והיא מהווה גן עדן לרוכבי אופניים. העיירה, שנמצאת בגובה של אלף מטר מעל פני הים, משקיפה על עמק דורדון הירוק, עם פלגי מים ונהרות הזורמים בו. מכל פינה נראית פסגת פוי דה סאנסי (Puy de Sancy), ההר הגבוה ביותר במרכז צרפת. בחורף מגיעים למקום חובבי סקי, באביב ובקיץ רוכבי האופניים מדוושים בדרכים הרריות ובנופים ירוקים להפליא, ואפילו מרוץ האופניים המפורסם ביותר בעולם, הטור דה פרנס, עובר בסביבה.

אופציה נעימה, נוחה וזולה מאוד לרוכבי אופניים הרוצים לשהות באזור היא Les Camelias, שש דירות מאובזרות במרחק הליכה קצרצר ממרכז העיירה. הדירות נמצאות בבניין אבן עתיק וציורי, ומתאימות ללינה של שניים עד חמישה אנשים. הן מרוהטות בפשטות, וברובן כל המיטות נמצאות בחדר השינה היחיד, כך שאם הגעתם עם חברים או עם ילדים תיאלצו לוותר על לילות רומנטיים.

אזור העיירה מונט-דור, צרפת. צילום: Oliver Hoffmann, ShutterStock
אזור הררי יפהפה. חבל אברון, מרכז צרפת/ShutterStock, צילום: Oliver Hoffmann

שירותים מיוחדים לרוכבים אופניים: עזרה בתכנון מסלולים, השכרת מכשירי ניווט GPS עם מסלולי רכיבה, מקום לניקוי אופניים אחרי הרכיבה, אזור אחסון גדול, מרכז תיקונים, שירותי כביסה בחינם לבגדי רוכבים. קבוצות של עד עשרה רוכבים יכולים להזמין ארוחות ארוזות ליום הרכיבה.

איפה רוכבים? האזור מציע מסלולים מכל הסוגים ולכל הרמות, החל ברכיבה נינוחה על דרכים סלולות בעמק הירוק, לאורך נחלים, חורשות ושדות ועד רכיבת שטח מאתגרת במעלה ההרים ובמורדותיהם.

כמה משלמים? 75-55 אירו ללילה או 455-300 אירו לשבוע, בהתאם לעונה. ארוחת בוקר הכוללת מאפים טריים, ריבות ביתיות ומיצים טריים - בתוספת מחיר.
לאתר המלון

סנטה ברברה, ארצות הברית

סנטה ברברה, קליפורניה. צילום: Sahani Photography, ShutterStock
מסלולים לרמות שונות ובאורכים שונים, לאורך הים או בהרים. סנטה ברברה, קליפורניה/ShutterStock, צילום: Sahani Photography

כביש מס' 1, שנמתח לאורך קו החוף בין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו , נחשב לאחד הכבישים היפים בעולם. הוא עובר דרך נופי אוקיינוס דרמטיים ובין עיירות ציוריות במיוחד. אחת מהן היא סנטה ברברה, שנמצאת כ-140 ק"מ מצפון ללוס אנג'לס. העיר המקסימה יושבת על רצועת חוף יפהפייה, שמוגנת על ידי רכס הרים, והיא מקום נעים לבלות בו כמה ימים.

אם אתם מתכננים לצאת לטיולי אופניים לאורך הים או בהרים, מומלץ להתמקם בכפר הנופש פס פרקר'ס דאבלטרי (Fess Parker's Doubletree Resort), ברמה של ארבעה כוכבים הממוקם ממש על שפת הים. המלון מזכיר קיבוץ משודרג, עם בתים נמוכים שפזורים בין מדשאות ירוקות וגינות פורחות. יש כמה סוגי חדרים, מחדרים סטנדרטיים ועד סוויטות מרווחות, בריכה, מגרשי טניס, מגרש מיני גולף, ספא וחדר כושר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שביל אופניים סלול המשקיף אל האוקיינוס. שדרות קברילו, סנטה ברברה, קליפורניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שירותים מיוחדים לרוכבים אופניים: במלון יש מרכז להשכרת אופניים מכל הסוגים - אופני הרים, אופני שטח, אופני ילדים ואפילו אופניים מיוחדים עם ארבעה גלגלים ומושבים רחבים, שמתאימים למשפחה עד שש נפשות. אפשר לשכור גם קסדות ומגיני ברכיים ומרפקים ועגלות שמתחברות לאופניים לרכיבה עם תינוקות. ניתן לקבל מפת מסלולים לרמות שונות ובאורכים שונים - לאורך הים או בהרים.

איפה רוכבים? המסלול הקלאסי והמומלץ לרוכבים בכל הרמות, גם למתחילים וילדים, נמתח לאורך קו החוף היפה: מדוושים במקביל לשדרות קברילו (Cabrillo Boulevard), בשביל האופניים סלול המשקיף אל האוקיינוס. המסלול מסתיים במזח סטירנס (Stearns Wharf), מרחק כשבעה קילומטרים מנקודת ההתחלה. הצעות למסלולים נוספים באזור אפשר למצוא כאן.

מחיר: מ-285 דולר ללילה לחדר זוגי עם נוף להר.
לאתר המלון

אוטווה, קנדה

בית הפרלמנט הקנדי, אוטווה, קנדה. ShutterStock
למרות הרמה הגבוהה של השירותים והפינוקים, רכיבה על אופניים מתקבלת בברכה. מלון פיירמונט שאטו לורייה. אוטווה, קנדה/ShutterStock

אוטווה, בירת קנדה, היא עיר מרשימה היושבת בין שני נהרות ותעלות מים חוצות אותה. בין הבניינים רבי הרושם שבה, בהם הפרלמנט הקנדי, בולט בניין עם גגות ירוקים מחודדים, שנראה ממש כמו טירה שיצאה מספרי אגדות. זהו מלון פיירמונט שאטו לורייה (Fairmont Chateau Laurier) השייך לרשת המלונות האקסקלוסיבית פיירמונט. למרות הדירוג של חמישה כוכבים והרמה הגבוהה של השירותים והפינוקים, רכיבה על אופניים מתקבלת בברכה, שכן היא מתחברת לשני נושאים על סדר היום של מלונות הרשת פעילות גופנית ודאגה לסביבה.

ליד המלון ממוקם בניין מרשים במיוחד משנת 1909, שנמצא ברשימת הבתים ההיסטוריים שנועדו לשימור. יש בו מרכז בריאות ומסעדות המקפידות על שימוש במוצרים טריים ומקומיים, ואפשר למצוא בהן, לצד מנות רגילות, גם תפריט אורגני, תפריט טבעוני, מנות נטולות גלוטן ומנות המותאמות לצרכים דיאטטיים שונים. בשעות אחר הצהריים אפשר להצטרף לתה של מנחה, הכולל קנקן תה, מאפים וריבות מתוצרת בית.

תעלת רידו, אוטווה, אונטריו, קנדה. ShutterStock
170 ק"מ של שבילי אופניים סלולים וכבושים העוברים בין האתרים המרכזיים. אוטווה, קנדה/ShutterStock

שירותים מיוחדים לרוכבי אופניים: כבמלונות אחרים ברשת פיירמונט, גם כאן אפשר לשכור אופניים מתוצרת BMW (יש גם כמה זוגות לילדים) ולקבל הדרכה והמלצות למסלולים ברחבי העיר ובסביבתה. יש גם טיולי רכיבה מאורגנים.

איפה רוכבים? אטווה מציעה 170 ק"מ של שבילי אופניים סלולים וכבושים, שעוברים בין אתריה המרכזיים, לאורך הנהרות ותעלות המים ובפארקים הרבים שבתחומה. השבילים מתאימים לרכיבה לכל הרמות, גם לילדים. המלון נמצא בנקודה מצוינת להתחיל ממנה את הרכיבה, אפשר לחלוף על פני בניין הפרלמנט ומשם לדווש לרובע ההיסטורי בייוורד מארקט (Byward Market) בו אפשר למצוא שוק איכרים, בתי קפה, בוטיקים וגלריות. שני מסלולים אחרים, שמהווים פיסת טבע בלב העיר - האחד, בשביל הרכיבה לאורך נהר אטווה, והשני בפארק גאטינו (Gatineau Park), שבו תוכלו לפגוש רבים מרוכבי האופניים המקומיים. עוד מסלולי אופניים באוטווה וסביבתה אפשר למצוא כאן.

מחיר: החל מ-299 דולר ללילה לחדר סטנדרטי ללינה בלבד.
לאתר המלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully