וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוויה לכל החושים: 5 שווקי תבלינים עולמיים ססגוניים במיוחד

10.1.2013 / 10:24

ביקור בשווקי תבלינים יוצר מפגש אנושי מרתק לצד ריחות וצבעים עזים ומהווה חוויה מיוחדת לכל מי שפוקד אותו. חמישה שווקי תבלינים מעניינים ומוצלחים ברחבי העולם

שוק התבלינים המצרי באיסטנבול

שוק התבלינים המצרי (Mısır Çarşısı) באיסטנבול הוא אחד השווקים הגדולים, הססגוניים והוותיקים בעיר. יש השערות שונות לגבי מקור שמו של השוק. יש שטוענים כי שמו ניתן לו משום שבעבר נמכרו בו סחורות שהובאו ממצרים, ואילו אחרים טוענים שבעבר אנשי השוק קיבלו את המסים שנגבו במצרים.

השוק הוקם ב- 1660 כחלק ממתחם המסגד החדש הסמוך, במחוז אמינונו, וההכנסות משכר הדירה של החנויות בשוק מופנות בחלקן לתחזוקתו השוטפת של המסגד. השוק בנוי בצורת האות Lויש לו שני שערים מרשימים ו-88 חדרים מקושתים בהם מוכרים מכל טוב. לצד תבלינים מכל הסוגים וצמחי מרפא, כפי שמכרו בתחילת דרכו של השוק, מוכרים בו מוצרי מזון נוספים, כמו פירות יבשים, אגוזים, תה, דבש, רחת לוקום ושאר מטעמים, לצד עשבי מרפא, קטורות ושמנים ארומטיים אך בשנים האחרונות, יותר ויותר חנויות תבלינים בשוק מפנות את מקומן לטובת חנויות בגדים ותכשיטים.

כדאי לשלב את הביקור בשוק יחד עם ביקור במסגד הסמוך, ולהמשיך לטייל ברחובות שמסביב לשוק שגם בהם דוכנים שמציעים למכירה תבלינים ומאכלים מסוגים שונים.

השוק פתוח מדי יום בשעות 18:00-8:30

נושא שוק תבלינים באיסטנבול. ShutterStock
השוק בנוי בצורת האות L ויש לו שני שערים מרשימים ו-88 חדרים מקושתים בהם מוכרים מכל טוב. Mısır Çarşısı/ShutterStock

שוק התבלינים בדלהי

שוק התבלינים הסיטונאי של דלהי (Khari Baoli) הוא הגדול ביותר בהודו. דוכני השוק מפוזרים לאורך רחוב Khari Baoli, שמחבר בין מסגד פאטפורי לקצה המערבי של העיר העתיקה, והוא מלא בצבעים וריחות. ממש כמו פעם, אפשר לראות בו שקי ענק של תבלינים שמובלים על גבי מריצות ארוכות וצרות, ונראה שמעט מאוד השתנה בשוק מאז הקמתו באמצע המאה ה-17.

רבים מבעלי הדוכנים בשוק הם צאצאים של בעלי הדוכנים המקוריים בשוק מהמאה ה-17, דור תשיעי או עשירי למקימי השוק. לצד שפע עצום של תבלינים ועשבי תיבול, מוכרים בשוק אורז, סוכר, מגוון מיני קטניות כמו עדשים וחומוס, אגוזים, פירות יבשים ותה; וצנצנות ענק עם צ'אטני, חמוצים ועוד. התוצרת בשוק ידועה באיכותה הטובה ובמחיריה הזולים, ולשוק מגיעים סוחרי תבלינים מכל רחבי הודו, לצד שפים ובשלנים.

השוק פתוח מדי יום, מלבד ימי ראשון

שוק תבלינים בדלהי. ShutterStock
רבים מבעלי הדוכנים בשוק הם צאצאים של בעלי הדוכנים המקוריים בשוק מהמאה ה-17, דור תשיעי או עשירי למקימי השוק. Khari Baoli/ShutterStock

שוק התבלינים במרקש

שוק התבלינים במרקש הוא מהגדולים בעולם והוא ידוע ידוע במגוון העצום של תבלינים ועשבי תיבול שמגיעים לשוק מכל רחבי העולם. בשוק ניתן למצור כל תבלין אפשרי, מזעפרן, דרך קצח וסומק ועד למאות מינים נוספים של תבלינים, חלקם נדירים ואקזוטיים. השוק נחשב גם לאחד מהשווקים הפוטוגניים בעולם, והתמונות של תבלינים בשלל צבעים שמסודרים כחרוטים צבעוניים הפכו לאחד מסמליה של מרוקו.

השוק ממוקם בכיכר ג'מע אל פנה המהווה את ליבה הפועם של מרקש, והיא מפורסמת במספרי הסיפורים, במוזיקאים, ברקדנים, במאלפי הנחשים ובמגידי העתידות שממלאים את הכיכר מדי ערב. כל אלה והשווקים שבה מהווים סיבה מצוינת להגיע לכיכר.

השוק פתוח מידי יום בין השעות 09:00-19:00

שוק תבלינים במרקש. ShutterStock
השוק נחשב גם לאחד מהשווקים הפוטוגניים בעולם, והתמונות של תבלינים בשלל צבעים שמסודרים כחרוטים צבעוניים הפכו לאחד מסמליה של מרוקו/ShutterStock

שוק התבלינים במרטיניק

שוק התבלינים (Marche d'Epice) של פורט דה פרנס, בירת מרטיניק, שוכן במבנה עם תקרת מתכת במרכז העיר והוא נחשב לשוק התוסס ביותר וגם התיירותי ביותר במרטיניק. לשוק אין היסטוריה ארוכה כשל שווקי התבלינים האחרים כמו השוק של מרקש או השוק של דלהי והוא נפתח לפני קצת יותר ממאה שנה ב-1901.

ההיצע של השוק כולל מגוון תבלינים ובהם זעפרן, פפריקה, אגוז מוסקט, וקארי, לצד פירות יבשים, ריבות בשלל טעמים אקזוטיים כמו מנגו, גויאבה ופסיפלורה, בקבוקי רום וליקרים מקומיים וכן תרופות עממיות. לפופולאריות הגבוהה ביותר בקרב התיירים זוכים הבקבוקונים הקטנים שמכילים תמצית וניל טהורה ממטעי הווניל של מרטיניק ובנוסף ברבים מהדוכנים התבלינים כבר ארוזים בשקיקי יוטה קטנים שאותם אפשר להביא כמזכרת מהאי היפה. מחוץ לשוק מוכרים פירות וירקות טריים.

השוק פתוח מדי יום בשעות 15:00-6:00

נושא שוק תבלינים במרטיניק. ShutterStock
ההיצע של השוק כולל מגוון תבלינים ובהם זעפרן, פפריקה, אגוז מוסקט, וקארי, לצד פירות יבשים. Marche d'Epice/ShutterStock

שוק לוינסקי

שוק התבלינים המקומי של ישראל הוא שוק לוינסקי. ראשיתו של השוק בראשית שנות השלושים של המאה הקודמת כשהגיעו לתל אביב עולים מסלוניקי שביוון. רבים מהעולים פתחו חנויות בהם מכרו את התבלינים והמאכלים המיוחדים שהביאו מהבלקן וכך הוקם השוק, שהתרחב עם השנים ומשתרע היום לאורך רחוב לוינסקי, מרחוב העלייה ועד רחוב הרצל.

במהלך השנים הגיעו לאזור השוק עולים חדשים בני עדות נוספות וההיצע הקולינרי בשוק גדל. כך, למשל, הגיעו עם קום המדינה עולים מאיראן שהביאו לשוק את הטעמים של המטבח הפרסי. השוק מזוהה יותר מכל עם תבלינים, ולצד תבליני פרג יש בו עוד הרבה חנויות תבלינים נפלאות שמציעות, לצד שלל תבלינים מכל הסוגים, גם תערובות מיוחדות של תבלינים לכל מטרה.

עם השנים השוק הפך ממרכז סיטונאי למכירת תבלינים לפנינה קולינרית שהביקור בה מומלץ לכל מי שאוהב לבשל ולאכול. לצד חנויות התבלינים יש בשוק חנויות לממכר פיצוחים, פירות יבשים, קפה ותה, גבינות, חמוצים, נקניקים, בורקס ודברי מאפה, ולא במקרה בוחרים שפים רבים לערוך את קניותיהם בשוק. בנוסף, יש בשוק מסעדות רבות, בעיקר כאלה שמתמחות באוכל פרסי, בלקני ומזרח אירופי.

השוק פתוח בימים א'-ה' בשעות 18:00-8:00 וביום שישי בשעות 16:30-8:00

אוכל רחוב - איפה אוכלים מה?

המסעדות המוזרות בעולם

מרוקו: שבוע וחצי של שכרון חושים בארץ מדהימה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם השנים השוק הפך ממרכז סיטונאי למכירת תבלינים לפנינה קולינרית שהביקור בה מומלץ לכל מי שאוהב לבשל ולאכול. שוק לוינסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • שווקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully