וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היי דרומה ולא לאילת: 3 הצעות לטיולי סוכות

20.9.2012 / 21:58

שלושה מוקדים לטיול בדרום הארץ בחג הסוכות: מכירים מחדש את מצדה, מסיירים בספארי בחי בר יטבתה או רובצים בגן לאומי הבשור

מצדה. דורון ניסים
מצדה/דורון ניסים

מגלים את מצדה מחדש

הררי מילים כבר נכתבו על המצדה – ההר, הסמל, ההיסטוריה. מכל העולם פוקדים את המקום מבקרים, אופרות נערכות בו, וגם ארגון אונסקו עיטר אותו בתואר אתר מורשת עולמית, ובכך הנציח את ערכו האוניברסלי. כי כאמור, מצדה אינו רק הר. הוא סמל.

בשונה מימים עברו, אין עוד צורך לצעוד בשבילים מתפתלים כדי להעפיל את פסגת מצדה (אם כי מדובר בחוויה מומלצת למדי) רכבל חרישי יעשה את העבודה במקומכם, ויביא אתכם הישר אל במת ההר, שנוף עוצר נשימה של מדבר יהודה וים המלח נשקף ממנה ובין לבין יתגלו שרידי מבנים מן העבר, שקצרה היריעה מלפרטם. כך או אחרת, נראה שהחיים על ההר היו מסעירים למדי, בכל תקופה, בין אם בעת ששכן כאן הארמון המלכותי של הורדוס, ובין בעת המרד המפורסם. כאן, בגובה של כ-400 מטרים מעל פני ים המלח, הדברים נראים אחרת. הרבה יותר מלהיבים.

על עוצמת הקרב שנערך בין הקנאים לרומאים במצדה מעידים מאות אבני בליסטראות, שאותן ירו הרומאים לעבר מצדה, אבני דרדור גדולות שנותרו על ההר ושלדי אדם, כנראה שלדי הלוחמים שהתאבדו, אשר התגלו במקומות שונים בהר.
באתר מוזיאון חדש המתאר באופן חוויתי את קורותיה של מצדה, וכן חיזיון אורקולי בנוסף חובה להתנסות בעליה המרהיבה ברכבל אל ראש ההר ולא לפספס ביקור בארמון הצפוני, התלוי ממש מעל התהום ונחשב למבנה המרשים ביותר על ראש ההר.

מיקום: 1. ממזרח – כביש ים המלח (מס' 90), 18 ק"מ מדרום לעין גדי. גישה לרכבל.
2. ממערב – כביש ערד – מצדה (מס' 3199). הכביש מגיע למרגלות הסוללה הרומית. גישה לחיזיון אורקולי ולחניון מצדה.

אחרוני המצדה בתיאטרון "אספלט"

אמת היסטורית עם וירטואוזיות קרקסית, בביצוע שחקני תיאטרון "אספלט" - קבוצה היוצרת תיאטרון תוך שימוש במשחק מסוגנן, קרקס, מוסיקה חיה והמצאות מקוריות בליווי הדרכה ייחודית. הצגה הומוריסטית שמציגה את סיפור מצדה באור אחר.

היכן: גן לאומי מצדה
מתי: בימים ג' -שבת 2-6.10
מתאים: לכל המשפחה
כמה: דמי כניסה גן לאומי מצדה. יחיד: מבוגר 27 שקלים, ילד 14 שקלים, קבוצה: מבוגר 22 שקלים, ילד 13שקלים, גמלאי/חייל: 14שקלים.
פרטים באתר

עוד באתר:
• מוזיאון מצדה - מפגש מרגש עם העבר בדרך ייחודית ומסתורית. מידי יום החל מ-08:30
• מוזאיקה במצדה - תערוכה המציבה גבולות חדשים לאמנות הפסיפס העתיקה. בכל יום
• אל מול מצדה - חיזיון אור קולי מרשים המציג את סיפורה של מצדה. בשעה 20:30 (הגישה מערד) ב' -ה' 1.10- 4
• מחנה מצדה - חניון לילה מוסדר למרגלות המצדה (בצדה המערבי). יש לשריין מקומות לינה מראש
למידע והרשמה 08-6280404 שלוחה 1
כמה: חניון לילה (קמפינג) : רגיל - מבוגר 50 שקלים, ילד 40 שקלים, מנויים- מבוגר 35 שקלים, ילד 30 שקלים, תלמידים 30 שקלים.

ביתני אירוח: 450 שקלים (עד 5 אנשים), מאהל כולל מזרן רגיל: מבוגר 65 שקלים, ילד 55 שקלים, מנויים מבוגר 45 שקלים, ילד 40 שקלים.
להזמנות: 08-6280404 שלוחה 1

כל האירועים ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה

הגעה: מצומת מצדה שעל כביש 90.

חי בר יטבתה. דורון ניסים, רשות הטבע והגנים
חי בר יטבתה/רשות הטבע והגנים, דורון ניסים

הכי ספארי - חי בר יטבתה

חי בר יוטבתה, המצוי דרומית לקיבוץ יטבתה יחשוף את המבקרים בו לטיול ספארי אמיתי, מרגש ומסקרן בלב הערבה. ניתן לרכוש תקליטור הדרכה לרכב (אפשר גם בלי, אבל פחות מומלץ), ויוצאים לשטח הפתוח, שבו ממתינים יענים סקרניים וחטטניים באופן משעשע, ראמים, פראים, צבאים, דישונים, ערודים ושאר בעלי חיים שאולי מוכרים משיעורי התנ"ך וכעת זוכים לקבל צדק היסטורי. רובם יושבו בשלב כזה או אחר לטבע בתהליך עדין ומורכב. למעשה, במרחבי מכתש רמון ובמקומות נוספים בנגב מסתובבים בוגרי החי בר, שהסתגלו היטב לחיים בטבע ומנוטרים בידי הפקחים בשטח.

מעבר לכיף הגדול, כדאי לדעת כי מטרתה של השמורה היא הקמת גרעיני רבייה של בעלי חיים שנזכרו במקרא ונכחדו מנופי הארץ, וכן שמירה על בעלי חיים מדבריים אחרים אשר חלקם מצויים בסכנת הכחדה. בשטח הפתוח היציאה מהרכב אסורה, והנסיעה היא בשבילים המותרים בלבד. בנוסף יש לא מעט קילומטרים של שבילים בהם ניתן לבלות בשמורה שעות ארוכות ובכל פעם לגלות דברים חדשים. זהו ספארי כמו שספארי צריך להיות.

למי שמעוניין במגע עם בעלי החיים יוכל לצפות בהם מקרוב מאוד, באדיבותו של מסלול הליכה החולף לצד מכלאות ענק המדמות בתי גידול טבעיים. הולכים בתוך מעבר הנמוך מעט מפני הקרקע, לצד חלונות שקופים ורחבי ידיים וצופים על זאבים, שועלים, קרקלים, חתולי בר, צבועים ודורסים שונים.
האטרקציה הגדולה היא שאחת ליום מתבצעת באזור זה האכלת טורפים. אחת מהאטרקציות הגדולות של האזור היא האכלת הטורפים. מומלץ להמתין ולראות איך צמד נמרים מזנק על טרפם.
על הדרך יש גם תצוגת זוחלים, מכרסמים ושאר בעלי חיים שיוציאו מהילדים קריאות התפעלות. כדאי לדעת כי בסוף החודש יחזור לפעולה, אחרי עיצוב מחודש ושיפוץ מסיבי, חדר החושך המפורסם של השמורה, המדמה את חיי הלילה המדבריים של מכרסמים, זוחלים ויונקים קטנים.

מיקום: שמורת חי-בר יטבתה שוכנת ממזרח לכביש הערבה (כביש 90), מדרום לקיבוץ יטבתה. שער השמורה נמצא כ- 200 מטרים מצפון לכניסה לקיבוץ סמר.
לפרטים ב"כוכבית בטבע" 3639*

אירועים מיוחדים בסוכות בחי בר יטבתה

ספארי מדברי בערבה הדרומית
מצטרפים לסיור ספארי מדברי וצופים בחיות התנ"ך בסוואנת השיטים, הדרכות ללא תשלום במרכז הטורפים, ובשמורה הפתוחה בחי בר יטבתה.

היכן: חי בר יטבתה
מתי: ימים ג'-ה' 2-4.10


עפיפונים וחיות אחרות בחי בר יטבתה
בימי החג תוקם סדנה לבניית עפיפונים בשמורת חי בר יטבתה, ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה.

היכן: חי בר יטבתה
מתי: ימים ג'-ה' 2-4.10
לפרטים ב"כוכבית בטבע" 3639*

כל האירועים ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פארק אשכול/מערכת וואלה!, צילום מסך

גן לאומי הבשור- פארק אשכול

בגן לאומי הבשור – פארק אשכול 3,500 דונם של מדשאות ומרחבים שמיועדים לפיקניקים, לצד מקווי מים שעושים טוב על הלב. במקום מטבח שדה משותף, ברזי מים, שירותים, מקלחות, חדר אוכל פתוח, מקרר ומקפיא, שולחנות וספסלים, פינות קומזיץ עם עצים למדורה, נקודות מנגל וחיבור לחשמל.
מקום נהדר לצפות ממנו בשקיעה הוא ח'ירבת שלאלה, המצויה על גבי גבעה נמוכה בחלק הצפוני של הפארק. במלחמת העולם הראשונה גילו חיילים אוסטרלים שלחמו במקום כנגד הצבא התורכי את שרידיה של כנסייה ביזנטית, ובה ריצפת פסיפס יפהפיה. הפסיפס מוצג עתה לראווה בעיר קנברה, בירת אוסטרליה.

מהפארק ניתן לצאת למסלול "דרך הבשור", דרך עפר באורך 18 קילומטרים, שהוכשרה על ידי קרן קיימת לישראל למכוניות פרטיות. הדרך פרושה בין גן לאומי אשכול וצומת צאלים ובה נקודות תצפית, נקודות היסטוריות, גשר חבלים ועוד.

בפארק אשכול פועל חניון לילה ובו משטחים לאוהלים קטנים, שירותים ומקלחות. טל' 08-9985110.
כמה: רגיל - מבוגר 50 שקלים, ילד 40 שקלים, מנויים: מבוגר 35 שקלים, ילד 30 שקלים. ביתני אירוח: עד6 אנשים 350 שקלים, 10 אחוזי הנחה למנויים.
מיקום: כביש אופקים – צומת מעון (מס' 241), בין סימני ק"מ 4-5.
לפרטים ב"כוכבית בטבע" 3639*

הפסטיבל הבינלאומי של כדורים פורחים בבשור

צפייה מרתקת בפארק אשכול בכלי הטייס הציוריים שיצאו במסגרת אירוע נודד ממעין חרוד שלמרגלות הגלבוע בחניון הבשור(אשכול). בערב, מופע מיני Glow הכולל אור, פעלולים ומוזיקה ולמחרת מטס של 16 כדורים פורחים מהארץ ומחו"ל שירחפו מעל הפארק עד היעלמותם בקצה האופק.

היכן: גן לאומי פארק אשכול בחניון הלילה
מתי: יום ה' 4.10 החל מהשעה 17:00 עד יום ו' 5.10
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" 3639*
פרטים באתר

עוד בגן הלאומי:
• טרמפולינת ענק, מתקני שעשועים, מתקני פקניק, מתנפחים וסירות פדאלים במעיינות (בתשלום) מעיינות ציוריים ובריכות שכשוך
• מסלולי אופניים משולטים כרי דשא ופינות חמד
• ניווט אישי/משפחתי בפארק (ערכת ניווט בקופה)
• טיבוע ציפורים - מפגש מיוחד עם חוקר וצפר מקצועי,בהדרכה ייחודית שתאפשר למשתתפים ללמוד מקרוב על בעלי הכנף ולעקוב אחריהן בנדידה.
מתי: אור ליום ד' 3.10 חינם ללנים בחניון הבשור

כל האירועים ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully