וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריכי טיולים לחו"ל זה הכי פאסה: שישה בלוגים שווים

6.8.2012 / 10:10

לרגל עונת התיירות הנמצאת בעיצומה וזו הקרובה, שתתרחש בחגי תשרי, אתם מוזמנים להכיר את ששת הבלוגים הכי מושקעים של כותבים ישראלים שחיים בחו"ל. טיסה נעימה

מי לא זוכר את ההורים שלו מסתובבים בחו"ל כשבידיהם אחד ממדריכי הטיולים הכתובים או את עצמו בטיול הגדול במזרח או בדרום אמריקה עם מדריך "לונלי פלנט" שמן, שהוסיף עוד קילו למוצ'ילה. מאז חצו הרבה מטוסים את השמים, והמידע המהיר שעובר היום ברשתות האינטרנט והאפשרות לחלוק מידע פתחו דלת לבלוגים מושקעים שמספקים לגולש טיפים שימושיים מרחבי העולם. ומי אוהב לחלוק מידע יותר מישראלים. לרגל עונת התיירות הנמצאת בעיצומה וזו הקרובה, שתתרחש בחגי תשרי, אתם מוזמנים להכיר את ששת הבלוגים הכי מושקעים של כותבים ישראלים שחיים בחו"ל. טיסה נעימה.

"פריזאית": בלוג על העיר פריז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המון סטייל. צילום מסך של הבלוג "פריזאית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לינק: כנסו לבלוג "פריזאית" ותראו בעצמכם

מי נמצא מאחורי המקלדת? הבלוג בן ארבע השנים של כנרת רוזנבלום, יועצת ארגונית וכותבת, שעברה להתגורר בפריז עם משפחתה, הוא המסוגנן מבין הבלוגים הבאים. רוזנבלום אמנם כבר שבה לפני כשנתיים לתל אביב, אך הבלוג שלה ממשיך להתעדכן ולספק חוויות מטיוליה התכופים לעיר האורות.

מה יש בבלוג? המלצות רבות על מקומות לינה מיוחדים, אתרי קניות, מסעדות ואף מקומות בילוי עם הילדים. מדובר בבלוג מאוד מושקע, הן ויזואלית והן רעיונית, המספק פרטים ממסעדות טובות ועד למקומות ללימוד צרפתית, "טיול לפריז לפני שמגיעים לפריז", כפי שמתארת כנרת.

אקסטרות: באתר משולבות מפות של נקודות שונות בפריז, וישנה קטגוריה של החלפת דירות והשכרת בתים בין תל אביב ופריז. ניתן למצוא בבלוג גם פרויקטים מיוחדים לצד הפוסטים הקבועים. לדוגמה, פרויקט שנערך לכבוד חג המולד, בו אירחה כנרת כמה מעמיתיה שנתבקשו לכתוב פוסט על שהותם בערים שונות בעולם, ואת המלצותיהם האישיות למקומות שווים. כך שניתן למצוא פה לצד המלצות לעיר ניו יורק, גם המלצות לערים פחות מתויירות, כמו סטוקהולם וציריך, והכל מלווה בתמונות שעושות חשק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"טיול לפריז לפני שמגיעים לפריז". מתוך הבלוג: השוקולטייה ז'אק ז'נאן מכין שוקולד/מערכת וואלה!, צילום מסך

שורה תחתונה: אמנות, אופנה וצילומים מרהיבים. החיים הטובים עם המון סטייל. רוזנבלום מוציאה בימים אלה לחנויות ספר חדש, "סיפור אהבות". גיבורת הספר גם היא בלוגרית שכותבת בעיקר על תל אביב, ונוסעת לעיר אורבייטו על מנת להתגרש מבעלה.

"בלונדון יש": לונדון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזל טוב להולדת הבלוג. צילום מסך של הבלוג "בלונדון יש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לינק: כנסו לבלוג "בלונדון יש", ותראו בעצמכם

מי נמצא מאחורי המקלדת? הבלוג החדש-דנדש בן החודש וחצי, שייך להלית קולט, עיתונאית, אשת רדיו וטלוויזיה ודי.ג'יי, החיה בלונדון בתשע השנים האחרונות. במהלך השנים התפרסמו טורים שלה על לונדון במספר מגזינים בארץ, והבלוג הוא בעצם קיבוצם יחד עם פוסטים שטרם פורסמו.

מה יש בבלוג? הבלוג עוסק באוכל (הפוסט מה-20 ביולי למשל עוסק בארוחת ערב לרגל יום הולדתה של הלית במסעדה לונדונית פלצנית, שהסתיימה בחשבון של 250 פאונד), אמנות, חיי לילה וקניות בעיר הקולית. הפוסטים יחסית תמציתיים, אבל מאוד אינפורמטיביים. הם מספקים למשל מחירי מנות במסעדות, מחירי נעליים מעוצבות וגרביים מגניבות. "הבלוג שלי פונה אל תיירים קצת אחרים", מספרת הלית, "כאלה שלא מעניין אותם ללכת לביג בן ולארמון באקינגהם ולאכול פיש אנד צ'יפס. אם כן, אז ברוטב אחר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרביים לא חסר. מתוך הבלוג "בלונדון יש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אקסטרות: הבלוג אמנם חדש, אך כבר מספק מפה ולוח אירועים של הופעות ופסטיבלים, כמו גם קישור לאינסטגרם של הלית, שכולל תמונות אווירה יפות שמעשירות את הבלוג.

שורה תחתונה: פטיש לנעליים: "אני וקארי בראדשו – יש לנו את אותו שיער (כמעט), את אותו מקצוע (לפעמים) – למה לא יכול להיות לנו אותו ארון נעליים ענקי, כזה שאף פעם לא נגמר בו המקום?".

"ברלינרית": ברלין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוויית ההסתגלות של משפחה העושה רילוקיישן./מערכת וואלה!, צילום מסך

לינק: כנסו לבלוג "ברלינרית", ותראו בעצמכם

מי נמצא מאחורי המקלדת? הבלוג, שהחל את דרכו באוגוסט 2009, שייך לטל אלון, עורכת חדשות לשעבר ועיתונאית בהווה המתגוררת בברלין עם בעלה ושני ילדיה. לפני כחודש היא השיקה את המגזין "שפיץ", שעתיד לצאת כירחון בגרסה מודפסת לחברי הקהילה הישראלית בברלין.

מה יש בבלוג? בבלוג תוכלו למצוא הרבה פוסטים המתארים את חיי היומיום וחוויית ההסתגלות של משפחה העושה רילוקיישן למדינה אחרת. זהו בלוג מאוד אישי ומפורט, שמתעדכן תדירות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המלצות לשווקים מיוחדים, תחבורה ותרבות. שוק פשפשים בברלין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אקסטרות: בבלוג תוכלו למצוא שיחונים ומילוני עברית-גרמנית ולהפך, המלצות לשווקים מיוחדים, תחבורה ותרבות. ברשימת ההמלצות מופיע גם האתר של יואב ספיר, גם הוא עיתונאי שחי בברלין ומספק סיורים מודרכים בעיר.

שורת תחתונה: לא שווה לצאת מהבית בשביל אוכל גרמני.

Fili’s World Travel: סין, טייוואן והונג קונג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לינק: כנסו לבלוג Fili’s World Travel, ותראו בעצמכם

מי נמצא מאחורי המקלדת? גלעד פלדמן, דוקטורנט למנהל עסקים באוניברסיטת הונג קונג למדע וטכנולוגיה, עם שש שנים במצטבר באסיה. "הבלוג החל כתיעוד אישי של הרפתקאותי במזרח", מספר גלעד, "אבל עם הזמן התפתח לבלוג טיולים מקצועי יותר של המקומות שאני מבקר בהם בעולם, עם דגש על אזור מזרח אסיה".

מה יש בבלוג? הבלוג מתעדכן תדירות, וכולל פוסטים רבים של טיולים ביעדים אקזוטיים ולא מוכרים לרוב התיירים הישראלים. הבלוג כתוב באנגלית ומחולק לפי מדינות. ניתן למצוא בו את הונג קונג, סין, טייוואן, ארצות הברית ועוד מדינות בהן ביקר גלעד, והכל בליווי תמונות מרהיבות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תצפית על הונג קונג/מערכת וואלה!, צילום מסך

אקסטרות: גלעד מציע לקוראי הבלוג את האפשרות לפגוש אותו, ואפילו לטייל ביחד, כך שהקורא יוכל להינות מהטיפים והידע בזמן אמת וממקור ראשון. בבלוג תוכלו למצוא קישורים לבלוגים תיירותיים נוספים במזרח, כמו גם לרשימת מלונות, גלריית תמונות ממקומות רבים בעולם וקישור לטוויטר, שגם הוא מצייץ לא מעט.

שורה תחתונה: לוקיישן, לוקיישן לוקיישן. בלוג שמספק הצצה ליעדים פחות מוכרים.

"56and Broaway": ניו יורק ועוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דווקא תמונה מליסבון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לינק: כנסו לבלוג "56and Broaway", ותראו בעצמכם

מי מאחורי המקלדת? סיון אסקיו, עיתונאית וצלמת שחיה כעשר שנים בניו יורק, ומפרסמת בלוג על ערים מרתקות בכל העולם בהן היא מבקרת במסגרת עבודתה. לסיון יש שני בלוגים פעילים, הראשון הוא בעברית והוא מתאר את חייה בניו יורק, והשני באנגלית, הכולל צילומים יפהפיים מכל העולם.

מה יש בבלוג? הבלוג באנגלית מכיל, לצד כתבות מהעבר שפורסמו בישראל ובכל העולם, פוסטים חדשים על מקומות כמו ליסבון (ב-21 ביולי פורסם פוסט-מדריך מתומצת ומקסים לליסבון), איטליה, בואנוס איירס ווייטנאם. הבלוג מאוד חווייתי, מלא בסיפורי מסע ותמונות שלא זוכים לראות כל יום. בניגוד לבלוגים אחרים, הוא לא מחולק לקטגוריות, וכל הפרטים שזורים בסיפורים עצמם. הבלוג בעברית מתעדכן פעם בחודש, וגם פה הוא בחציו "פוטו בלוג", וכולל בעיקר אירועי תרבות בניו יורק והיכרות עם סצינת הצלמים בעיר. "הבלוג באנגלית הוא בלוג מקצועי יותר", מספרת סיוון, "לכן הוא גם משרת כתיק עבודות שלי".

אקסטרות: במילה אחת - תמונות.

שורה תחתונה: תמונה אחת שווה אלף מילים.

משפחה ישראלית נחתה בהולנד: הולנד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לינק: כנסו לבלוג "משפחה ישראלית נחתה בהולנד" ותראו בעצמכם.

מי מאחורי המקלדת? אפרת (ככה, בלי שם משפחה), שעשתה רילוקיישן עם המשפחה לאמסטרדם, הולנד.

מה יש בבלוג? בבלוג ניתן למצוא פוסטים שמתארים את חיי היומיום של המשפחה. למרות שהוא לא עודכן בשנה האחרונה, (חבל, כי עושה רושם שהוא עזר לכמה קוראים), יש פיד בצדו השמאלי של הבלוג, בו ניתן להתעדכן בציוצים של בעלת הבלוג. הבלוג עצמו מגולל את קורותיה של האם, וחיי המשפחה במדינה חדשה. אם חיפשתם המלצות למקומות בילוי, פנאי ומסעדות, לא ממש תמצאו אותם כאן. מה שכן תמצאו זה המלצותפרטים הקטנים מהם מורכבים חיים סמי-בורגניים באמסטרדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תחליפי לי את אמסטרדם בגבעתיים, ואני לא אשים לב". מתוך הבלוג "משפחה ישראלית נחתה בהולנד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אקסטרות: מוסדות יהודיים באיזור, חינוך לילדים ושבט צופים הולנדי. כשאחת מקוראות הבלוג ביקשה לקבל המלצות על מקומות מגניבים בעיר, היא קיבלה את התשובה הבאה: "יום-יום אני יוצאת לעבודה על כביש באזור שמזכיר קצת את אזור איילון. אחר הצהריים אני חוזרת לדרום העיר על אותו כביש, כדי להגיע הביתה. קניות וכאלו עושה ליד הבית. בסופשבוע אני מסתובבת עם הילדים במקומות שילדים אוהבים, ומדי פעם הולכת לסרט בקולנוע או למסעדה. תחליפי לי את אמסטרדם בגבעתיים, ואני לא אשים לב".

שורה תחתונה: שגרה או לא, באמסטרדם זה נראה יותר טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully