וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול משפחתי: גן לאומי אשקלון

3.7.2012 / 12:01

פארק אשקלון הוא גן לאומי מטופח המציע, מלבד מדשאות, צל עצים וחוף ים יפהפה, גם נגיעה בעברה של העיר הקדומה, המתפארת בשער מיוחד: קשת מהקדומות ביותר בעולם

מערכת וואלה!

סוללת עפר אדירה תוחמת את פארק אשקלון. הסוללה הזו, שאורכה כ-2,200 מטר, נערמה לפני יותר מ-4,000 שנה והיא זו שהגנה על העיר בתקופה הכנענית התיכונה (1,550-2,200 לפנה"ס). החפירות בסוללה חשפו תגלית מסעירה - שער קדום שאבני המשקוף שלו יוצרים צורת קשת. אם נכונות מסקנות החופרים, זהו מבנה הקשת הקדום ביותר שהתגלה מאז ומעולם.

בראש הסוללה מתנוססות החומות שבנו במאה ה-12 המוסלמים הפטימים כמתחם מבוצר נגד הצלבנים. במרכז הפארק נמצאים עוד שרידים קדומים מרשימים. יש כאן מבנה עמודים מהתקופה הרומית, שאורכו המקורי עמד על 110 מטרים, עדות לתפארתה של העיר. לידו נמצא גן הפסלים, שבו נאספו פריטים ארכיטקטוניים ופסלים שהתגלו באשקלון, רובם מהתקופה הרומית. אשקלון הקדומה, עיר נמל חשובה, נהנתה משפע של בארות ומקרקע פורייה. ערכה האסטרטגי של אשקלון לא סולא בפז. מי ששלט בעיר חסם את הגישה לארץ ישראל מסיני וממצרים.

רשות הטבע והגנים טיפחה את הגן הלאומי כאזור בילוי בחיק הטבע בו יש מדשאות גדולות, עצים עתירי צל ושולחנות לפיקניק. לגן הלאומי יש חוף יפה משלו. בתחום הפארק שוכן האמפיתיאטרון העירוני, המכיל 10,000 מקומות ישיבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המלצה לסיור בגן לאומי אשקלון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על חומותייך אשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגן הלאומי מציע מסלול הליכה חווייתי בראש הסוללה העתיקה של אשקלון, עליה בנויה החומה הצלבנית. זהו טיול בן חצי שעה, שכדאי להתחיל בו ברחבת החניה המרכזית, ליד המסעדה.

משך הליכה: כחצי שעה.

המסלול: המסלול חולף על פני הבזיליקה הרומית ומטפס על הסוללה, בראשה נמצא גוש גדול של לבנים ששרדו מן החומה של ימי הביניים. בסוללה יש לפנות ימינה ולצעוד לעבר הים תוך כדי צפייה בחולות מישור החוף הדרומי. כ-20 מטר לפני החוף נקטעת הסוללה (זהירות!), משום שגלי הים הרסו אותה במהלך השנים. הנוף מרהיב.
עתה ניתן לשוב לאחור כ-50 מטר, לרדת לתוך הפארק ולשוב ולבלות בו. חלקו המערבי של הגן גובל בחוף ים יפהפה הפתוח למתרחצים בעונת הרחצה. בימים אלו (יולי) עונת הרחצה בגן הלאומי אשקלון נפתחה מחדש, וחניון הלילה שב לפעול.

המלצה לסיור שקיעה על חומת העיר אשקלון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוף הים של גן לאומי אשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיור שקיעה על חומות העיר הצלבנית בגן לאומי אשקלון בת ה-5,000 שנה. עיר מסחר קדומה השוכנת על דרך הים העתיקה, שקישרה בין מצרים לסוריה. במהלך הסיור יתוודעו המטיילים לרבדיה השונים והנסתרים של העיר, יבקרו בשער הכנעני, בווילה הביזנטית, בבזיליקה הרומית, ילכו לאורך רצועת החוף וישמעו גם על מסלול חייהם של צבי הים הנדירים.

לא מתאים לעגלות.
היכן:
גן לאומי אשקלון
מתי: כל חמישי בערב במהלך יולי

מידע

סוג מסלול: הלוך חזור
אורך המסלול: 1 ק"מ
משך הטיול: 1-3 שעות
דרגת קושי: קל
מעבר במים
עונות מומלצות: כל השנה
מי שתייה בדרך: יש
גישה לעגלות ונכים: אין
מתאים לכלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully