וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ירושלים: ארועים, סיורים וטיולים

18.5.2012 / 8:00

יום ירושלים, הנחגג ביום ראשון 20 במאי 2012, הוא הזדמנות לסייר עם כל המשפחה או לבד בעיר שעיני חצי עולם נשואות אליה. אתם מוזמנים להצטרף

יום ירושלים, או יום שחרור ירושלים החל בכ"ח באייר הוא יום חג לאומי בישראל שנקבע במאי 1968 לציון איחוד העיר ירושלים לאחר כיבוש העיר העתיקה ומזרח ירושלים במלחמת ששת הימים ב-1967. יום ירושלים מצוין בטקסים חגיגיים בבירה ומחוצה לה, אך גם בטיולים וסיורים בירושלים, איך לא.

חוויה ירושלמית: סיורים כל השנה ברחובות העיר העתיקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם ביום וגם בערב. העיר העתיקה, ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת פרויקט "לילות העיר העתיקה בירושלים", פרויקט תיירותי תרבותי, שיימשך לאורך כל השנה, ייערכו מספר סיורים בעיר. מדובר באירועים ליליים ייחודיים המקודמים ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים ובשיתוף משרד ראש הממשלה ועיריית ירושלים בכדי לעודד את התיירות הנכנסת ותיירות הפנים בשעות היום והערב.

פעילויות הלילה מתקיימות בימי שני וחמישי החל משעה 18:00 ואילך, בהרשמה מוקדמת ובתשלום. כמו כן, חלק מאתרי העיר העתיקה יאריכו את שעות הביקור בימים אלה עד שעה 20:00, ובכך תתאפשר כניסת תיירים ומבקרים רבים אליהם ואל האירועים המתקיימים בהם.

מידע מפורט באתר. ההשתתפות באירועים בהרשמה מראש ובתשלום.

סיור מוחות: מיזם מקסים וחינמי של האוניברסיטה העברית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איך מקום נהייה קדוש? ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

את יום ירושלים הקרוב, תחגוג האוניברסיטה העברית במיזם מיוחד, "סיור מוחות", במסגרתו סיורים והרצאות ברחבי העיר. מטרת המיזם לאפשר לקהל הרחב ליהנות מסיורים והרצאות במגוון תחומים ולהכיר את האוניברסיטה העברית גם כמקום תיירותי. הסיורים יתקיימו במהלך יום שישי, 18 במאי, החל משעות הבוקר, והם ללא תשלום.

בין הסיורים:
• ד"ר בעז שחם, מנהל אוסף הזוחלים והדו-חיים, בסיור מיוחד למשפחות - "זוחלים: אמת או אגדה": האם לטאה יכולה להצמיח פעמיים זנב חדש לאחר קטיעה, האם אפשר להתמסטל מליקוק עור של קרפדה, האם נחש מים חייב לחיות ליד מים?

• ד"ר רבקה רבינוביץ - "על פילים, מפלצות ואנשים: היבטים ביולוגיים וארכיאולוגיים": בסיור יוכלו המשתתפים להתרשם ממאובנים של חיות קדומות מלפני מיליון שנה, ולהעריך את מערכת היחסים בין האדם לחיות הפרה-היסטוריות.

• Start-up University - על הדרך שעובר המדען מהעלאת רעיון ועד לפיתוח מוצר: ירצו: יו"ר הרשות למחקר ולפיתוח באוניברסיטה, פרופ' שי ארקין ופרופ' אבי דומב מבית הספר לרוקחות, אשר מכהן כיום כראש מז"פ במשטרת ישראל. לאחר ההרצאה יוכלו המשתתפים לסייר ב"שדרת הממציאים", המציגה את ההמצאות והפיתוחים פורצי הדרך של חוקרי האוניברסיטה.

• הדוקטורנטית נטע בודנר - "איך מקום נהייה קדוש? התקדשותה של ירושלים בנצרות: מבט אמנותי ואדריכלי": בהרצאה יוסבר מדוע ירושלים מהווה יעד כה אטרקטיבי לאמנים בעולם וכן תציג העתקים אמנותיים של העיר.

• סיורים בעברית ובאנגלית בארכיון איינשטיין - על "ביקור אלברט איינשטיין בארץ ישראל ובאוניברסיטה העברית": הסיורים ילוו בהרצאות מרתקות של יו"ר ארכיון איינשטיין פרופ' חנוך גוטפרוינד ומנהל הארכיון ד"ר רוני גרוס יקיים את ההרצאה: The Albert Einstein Archives – 30 Years in Jerusalem.

יתקיימו סיורים נוספים בנושאי קולנוע, צמחים ובוטניקה, המוח האנושי, אסטרונומיה, ארכיאולוגיה ועוד.

כל הסיורים ללא תשלום ומיועדים לקהל הרחב. ההשתתפות בסיורים מותנית בהרשמה מראש במחלקת הדוברות של האוניברסיטה העברית: 02-5882811

קרן קיימת לישראל חוגגת את יום ירושלים בטיולים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פארק בריטניה, ליד ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרן קימת לישראל מזמינה אתכם ליהנות מטיולים מודרכים בבוקר יום שישי, בשעה 10:00, בכל שבוע בפינה קסומה ברחבי הארץ. הטיולים מתאימים לכל אחד ויימשכו שעתיים עד שלוש שעות, בשילוב נסיעה במכוניות פרטיות והליכה קצרה בשבילי היער:
18.5.12 – אל הדרך הנופית באגן נחל שקמה. (25.5.12 – לקראת חג השבועות, אל "דרך החיטה" מפארק הלוחם לפארק בריטניה).
ללא תשלום, מותנה בהרשמה מראש ב"קו ליער", 1-800-350-550. מספר המשתתפים מוגבל.


נעלה את ירושלים על ראש שמחתנו - על אנשים וסיפורים בירושלים:
לכבוד יום חגה של ירושלים, תוכלו ללכת ברחובות העיר ולפגוש בתחנות ההדרכה את מתנדבי קק"ל. סיור בעקבות אנשים ומקומות בעיר, באמצעות חידות ומשימות השוזרות את סיפורם של בניינים מיוחדים ודמויות ירושלמיות. סיום ברחבת בניין המוסדות הלאומיים בירושלים, שם יסופר על ספרי הכבוד של קרן קיימת לישראל. יש להצטייד במצלמה.
יום שישי 18 במאי, בשעה 14:00.
יום שבת 19 במאי, בשעה 10:00.

מחיר: 40 שקל למשפחה, 20 שקל למשפחת מנויים באי-ירוק, מותנה בהרשמה מראש ב"קו ליער": 1-800-350-550.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיור בעקבות אנשים ומקומות בעיר. תחנת הקמח ימין משה, ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully