וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את תל אביב: סיורים מיוחדים בחודש מאי

11.5.2012 / 11:15

מה הייתה ההשראה לפסל של יגאל תומרקין בכיכר רבין? ובאיזה בית קפה נהג לשבת המשורר אברהם שלונסקי? המרכז להכרת תל אביב במגדל שלום מציע מגוון סיורים ברחבי העיר

הסיורים מתחילים בשעה 10:00, התשלום הינו בסך 40 שקלים
(אלא אם צוין אחרת) לא כולל כניסה לאתרים
טלפון להרשמה במשרד: 03-5100337

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא רק באוהאוס. סיורים בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיור בסמטאות נווה צדק

שישי באנגלית: נווה צדק והשכונות שקדמו לאחוזת בית. סיפורי בתים, מייסדים, אנשי רוח ושימור. אפשרות לביקור בבית רוקח במידה ופתוח בתוספת של 10 שקלים.

נוה צדק היא השכונה הראשונה שנבנתה מחוץ לחומות יפו ב-1887, שממנה צמחה שכונת אחוזת בית. עם השנים סימנה השכונה את צמיחת התרבות התל אביבית- הסתופפו יחד משוררים, אומנים, סופרים ועיתונאים. הסיור יעבור בין הסמטאות הציוריות של השכונה, ובו נוכל לפגוש את האנשים שהקימו אותה וחיו בה.

שישי, 11 במאי, 11:00
מדריך: פול רקובר, הרשמה במשרד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בין סמטאות נווה צדק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מגרמניה ליפו: מסע בעקבות הטמפלרים

איך בונים בית עם תותח? איפה נמצא הדרום של הצפון? וכמה רהיטים נכנסים ברוחב של שלושה מטרים? בשכונה הכי שכונתית בתל אביב נספר את סיפורה של עיר ותיקה במדינה צעירה, אמנות אדריכלית בין שיכוני עמידר ועל החלוצים הראשונים מעבר לירקון.

בשנות השמונים של המאה ה-19, עלו האמריקאים ושנתיים אחריהם עלו הטמפלרים. הללו הקימו את השכונה האמריקאית גרמנית ביפו. בשנות השמונים של המאה ה-19, עלו האמריקאים ושנתיים אחריהם עלו הטמפלרים. הללו הקימו את השכונה האמריקאית גרמנית ביפו. הסיור יעבור דרך בתי העץ הישנים של השכונה. במהלך הסיור נספר על גורג' ג'ושוע אדאמס מנהיג הקבוצה האמריקאית וקהילתו, נבקר ב"בית עמנואל" שם שכן בעבר "גן הברון" הגן המפורסם שטפח הרוזן הרוסי פון אוסטינוב, נעלה לתצפית על גג המלון המפואר hotel du parcביפו, בו התאכסן קיסר גרמניה בביקורו בארץ הקודש שם נצפה גם בשקופיות באדיבות מר פדרו.
נמשיך לכנסיית עמנואל היפה ונאזין לכמה קטעי נגינה בעוגב עליו מפליא לנגן מר חואן. נמשיך במעלה רחוב אילת בואכה שרידי שכונת "וולהלה" הטמפלרית שנשקה לנווה צדק, ונסיים בפינת רחוב שלוש שם שכנו זה לצד זה בית הקפה המפורסם "לורנץ" והקונסוליה הגרמנית.

שישי, 11 במאי
מדריך: דותן הלוי, הרשמה במשרד

האנדרטה לשואה ולתקומה של יגאל תומרקין, בכיכר רבין. Creative Commons
סיורי פסלים מכיכר רבין ועד שדרות רוטשילד/Creative Commons

סיור פסלים בכיכרות ובשדרות

פסלי חוצות בכיכרות ובשדרות: מכיכר רבין המחודש למתחם הבימה החדש של קראוון ולקינוח ספלי קפה של דומיניק. פסלי חוצות מעטרים את רחבי תל אביב ויוצרים מוזיאון פתוח ברחבי העיר. פסלים כאלה מיועדים להראות מרחוק, אך ניתן גם לגעת בהם ולחוש אותם מקרוב. מסלולנו יחל בפסל השואה והתקומה של יגאל תומרקין בככר רבין ויעבור דרך שדרות חן עד לשדרות רוטשילד לאורכם פזורים פסלים של מיטב פסלי ישראל, כגון תומרקין, סיגל פרימור, קדישמן, גד אולמן ועוד.

שבת, 12 במאי, 17:00
מדריכה: ציפי פרימור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחנות בחייו של אברהם שלונסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות תחנות בחייו של המשורר אברהם שלונסקי

"שלונסקי וכל השאר": סיור בעקבות תחנות בחייו של המשורר אברהם שלונסקי. נבקר במקומות בהם גר, בתי הקפה בהם נהג לשבת ובנקודות ציון דרך נוספות בחייו: בית העלמין שברחוב טרומפלדור - קפה אררט שברחוב בן יהודה , בית אלתרמן (רח' פינסקר), כיכר העיריה הישנה שברח' ביאליק (מקום בו דר שלונסקי תקופה מסויימת באוהל, טרם בואו של ביאליק לת"א) , רח' ביאליק , רח' שינקין , רח' בלפור (מקום בו גר המשורר באוהל מיד עם עלייתו ארצה) , בית אוהל שם (המקום ממנו יצאה הלוויתו של ביאליק) , רח' אחד העם - ביתו של אליעזר שטיינמן (שותפו לעבודה ואח"כ יריבו של שלונסקי) ושל שני בניו שהפכו לסופרים . אם ייותר זמן נסיים ברח' מאזה פינת יבנה - מקום בו הוקם עיתון 'דבר'.

שבת, 12 במאי
מדריך: יונתן באר, הרשמה במשרד

בית הפגודה. חוני המעגל,
בית הפגודה/חוני המעגל

בתים משוחזרים בלב תל אביב

סיור בתים משוחזרים בלב תל אביב: בית הפגודה, בית הספר אחד העם, בית הנביאים, אופלטקה, ישמעלוף, בית החולים עין גדי, בתי ברלין התאומים ועוד.

סיור נוסטלגי בלב העיר. בסיור נעבור בין הבתים שעברו שחזור ושימור ונספר את סיפורי תושביהם השזורים בתהליכי ההתפתחות של העיר. העיר תל אביב עברה משכונת גנים קטנה, שחוותה טראומה של גירוש על ידי התורכים במלחמת העולם הראשונה לעיר תוססת, עם בתים, רחובות, בתי מלון, מבני ציבור ומגורים ייחודיים כבית הפגודה, בית הספר אחד העם, בית הנביאים, בית החולים עין גדי, בתי ברלין "התאומים", בתי מלון ופסיפס נחום גוטמן שעבר ליד מגדל שלום לאחרונה.

חמישי, 17 במאי, 18:00
מדריכה: דליה שוטלנד. הרשמה במשרד.

סיור ביפו בעקבות הרב קוק

בעקבותיו של הרב קוק ביפו: הסיור מתחיל מבית גידי לתצפית על נמל יפו - מקום ראשון בו דרכה כף רגלו של הרב קוק בהגיעו לארץ ישראל. הרב הגיע לשמש רבה של קהילת יפו והוא חלק מהעליה השניה, שהחלה בתהלכים שהשפיעו רבות על ההתישבות היהודית בארץ ישראל: הקיבוץ הראשון, העיר העברית הראשונה והציונות הדתית - שבין מיסדיה הרב קוק. הרב התיישב בנוה שלום, השכונה היהודית השנייה של יפו, שבאופייה הייתה שכונה דתית. את פעילותו החינוכית החל כאן ורק לאחר מלחמת העולם הראשונה עבר לירושלים ושם כבר ייסד את הרבנות הראשית. במהלך הסיור נדון על משנתו ותמיכתו בחזרת עם ישראל לארץ אבותיו בשיתוף היהודים החילוניים ותפקידם בגאולה. בסיור נגיע גם לבית כנסת שעדיין פעיל בשכונה ונספר על אלו שכבר נהרסו.

שישי, 18 במאי
מדריכה: דבי חזון. הרשמה במשרד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחנה בחייו של הרב קוק. נמל יפו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טיול וסיפורים לאורך הירקון

טיול בירקון מאצטדיון רמת גן לשבע תחנות ומה שבינהן: נלך בעקבות קטע משוקם של אפיק הירקון. נספר על ההתיישבות לאורך הירקון במהלך הדורות, המתקנים השונים שניצלו את מימיו, השינויים שחלו באפיקו במהלך השנים. נספר על החי והצומח, ונסיים בשבע תחנות שעברו תהליך שימור ושחזור.

שישי, 18 במאי
מדריך: מוני איגר. הרשמה במשרד.

מטיילים בחול המועד פסח בפארק הירקון תל אביב, אפריל 2011. נמרוד סונדרס
שבע תחנות בנחל הירקון/נמרוד סונדרס

נווה צדק ונווה שלום

בשלהי המאה התשע עשרה מתחיל תהליך יציאה מהחומות עקב התפתחות כלכלית ותנאי ההיגיינה הלקויים ביפו. היהודים יוצאים לנווה צדק ושלוש שנים מאוחר יותר לנווה שלום. נווה צדק הוקמה על ידי קבוצה, בעוד שנווה שלום הייתה מפעל של אדם אחד- זרח ברנט.

הסיור יעבור דרך רחובות השכונות הראשונות של תל אביב ובהן נספר את סיפורם של מקימי השכונה והאנשים שחיו בה.

19 במאי, שישי, 18:00
מדריכה: שולה וידריך. הרשמה במשרד.

מוסדות נוצריים ביפו

החל מהמאה ה-18 יפו קיבלה אופי נוצרי יותר: כל מדינות אירופה רצו לקבע את אחיזתן בעיר ולכן הקימו בה מוסדות דתיים וחינוכיים רבים. כך צצו ברחבי העיר כנסיות, מנזרים ובתי ספר נוצריים מכל זרמי הנצרות. במהלך הסיור נלמד להכיר את הזרמים השונים בנצרות, ופעילותם של המיסיונרים בה, בעיקר במאה ה-19. הסיור יתחיל בכיכר השעון בה נבקר בסוק-א-דר (שוק המנזר) הממוקם במתחם שמול השעון. השוק נבנה על ידי הכנסייה היוונית אורתודוכסית. מסוק א דר נעלה במעלה רחוב יפת, בו מרוכזים מספר רב של בתי ספר, בתי חולים , כנסיות ובית קברות השייכים לזרמים שונים בכנסיה הנוצרית. נגיע לכנסיית סנט אטיין, כנסיה פרנציסקאנית, הקרויה על שם אטיין, תלמידו של פרנסיסקו הקדוש. ממנה לכנסיה הקופטית, שהקימו הקופטים, הנוצרים הראשונים שהתיישבו במצרים. מיפת נפנה לשכונה המרונית, בה נמצאת הכנסייה המרונית, נוצרים שמוצאם מלבנון והכנסייה נוסדה על ידי הכומר מרון בלבנון. לידה שוכנת הכנסייה היוונית הקתולית. ייתכן ביקור באחת הכנסיות.

19 במאי, שבת, 11:00
מדריכה: מלכה שפרונג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יפו הנוצרית/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully