וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסח 2012: טיולים וארועים לכל המשפחה

2.4.2012 / 11:42

חול המועד פסח הוא בין התקופות האלה בשנה בה כל מי ומה שיש לו אטרקציה/שדה/מגרש, פותח אותם בפני העוברים והשבים, בעיקר אלה עם ילדים. כל ארועי פסח מצפון ועד דרום

אזור הצפון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחנה המעפילים בעתלית/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוויית פסח באתרי המורשת בכל רחבי הארץ

המועצה לשימור אתרי מורשת ממליצה על חוויית פסח באתרי המורשת ברחבי הארץ - חוויה משפחתית אחרת ללא עלות או בעלות סמלית: טיול וסיפור בעקבות רכבת העמק, סרט באסם עם רחל המשוררת בחוות כנרת, צועדים עם גורי אלפי באתר מקווה ישראל שבחולון, גרביים מדברות, סוכריות תפוזים, ופגישה עם ריחות קסומים של תבלינים והדרים באתר הפרדסנות ברחובות.

מגלים שגלינה היא שם של אניה באתר המורשת הלאומי בעתלית, נכנסים למפעל נסתר בעקבות גיבורי ההגנה במכון איילון, פקניק וסיור מודרך בבית ילין שבמוצא, הצגה על אהבה אבודה במוזאון הלח"י, מתחפשים לחלוצים בעין שמר, סיור מומחז במשטרת הטיגארט בנהלל ומקנחים באתר גשר הישנה עם תצפית מיוחדת.

מתי: ימי חול המועד ברחבי הארץ
היכן: אתרי המורשת ברחבי הארץ
כמה: ללא עלות או כניסה בעלות סמלית לאדם, פרטים נוספים באתר המועצה לשימור אתרי מורשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

תערוכת הפרחים הבינלאומית, חיפה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תערוכת הפרחים, פארק הכט, חיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פני שטח תצוגה של 30 דונם בפארק הכט יוקמו תשעה "עולמות פרחים" ענקיים, כשכל "עולם" יוקדש לנושא אחר: עולם הפרחים, שדרות פריז, הגנים התלויים, ארץ השמש העולה, עולם הפרא, עולם החושים, עולם הפנטזיה, ארץ לעולם לא והגן הנעלם. המבקרים מוזמנים לשוטט בין העולמות ולעת ערב תישטף התערוכה בתאורה אמנותית.

בתערוכה יפרחו מעל 500 אלף פרחים, שעשרות אמנים מהולנד אחראים לעיצובה. לצד "עולמות הפרחים" יתקיימו פעילויות אמנותיות, תצוגות ואירועי חוצות לכל המשפחה, ביניהם גני פסלים ותבלינים, מרבדי פרחים, גינות מעוצבות, מיצגים מפרחים, שוק פרחים, סדנאות יצירה בנושאי שזירת פרחים, איכות סביבה ועוד.

מתי: 7-14.4
איפה: פארק הכט, חיפה
כמה: 65-79 ש"ח
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים: אתר תערוכת הפרח

לילות קק"ל 110

לכבוד שנת ה-110 לייסודה, קרן קיימת לישראל מזמינה את הציבור הרחב להפנינג חווייתי ביערותיה. משעות אחר הצהריים ועד למחרת בשעות הבוקר מוזמנים רוכבי האופניים ליהנות משפע של פעילויות רכיבה בשבילי יחיד (סינגלים) ובדרכי יער – בפעילות משולבת לרוכבים מנוסים ולבני משפחותיהם.
בתכנית – ארבע חבילות רכיבה ובילוי משפחתי (גילת בדרום, גבעת ישעיהו בפארק עדולם שבמרכז, שוני בצפון השרון ולביא בצפון).

בכל חבילה: רכיבה בסינגל לרוכבים מנוסים בשעות אחר הצהריים ובמקביל טיול מודרך למבוגרים וטיול חווייתי למשפחות המותאם גם לילדים, מחנה לילה קסום בלב היער, באוהלים, ופעילות לכל המשפחה כולל רכיבה לילית לרוכבים מנוסים. למחרת: טיול זריחה למשכימי קום בקרבת המחנה הלילי, ארוחת בוקר משותפת (כלולה במחיר המשפחתי). בשעות הבוקר - רכיבה משפחתית ופעילות לבני המשפחה. ניתן להירשם לטיולי הבוקר וטיולי אחה"צ גם ללא לינה במחנה, בתשלום נפרד.

מתי: 8-12.4
איפה: גילת בדרום, גבעת ישעיהו בפארק עדולם שבמרכז, שוני בצפון השרון ולביא בצפון
כמה: 150 שקל למשפחה, 120 שקל למנויי אי ירוק. הרשמה לטיול בודד: 30 שקלים למשתתף, 20 שקלים למנויי אי ירוק
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים: "קו ליער" 1-800-350-550. מסלולים.

סיורים מומחזים

סיורים מומחזים בעיר חיפה פסח 2012. צביקה רוגר - עיריית חיפה, ספק 500
סיורים מומחזים בחיפה/ספק 500, צביקה רוגר - עיריית חיפה

העמותה לתיירות חיפה מציעה פסח מגוון רחב של סיורים בעיר למבוגרים ולילדים. בין הסיורים: הסיטי טור, סיור פנורמי בין נקודות תצפית, סיורים מומחזים במושבה הגרמנית הטמפלרית, סיור מומחז בכרמל המחייה את אחד מחלוצי הכרמל ודמויות נוספות.

מתי: לכל סיור תאריכים משלו במהלך החג
איפה: חיפה
כמה: 60 שקל למבוגר/50 שקל לילד. חלקם בחינם
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים: העמותה לתיירות חיפה, 1-800-30-50-90

יםכרמל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יםכרמל, יער עופר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיתוי מושלם לפסח נפתח לאחרונה ביער עופר בכרמל פארק האטרקציות ופעילויות האקסטרים "יםכרמל". בין האטרקציות: מזחלות הרים אקסטרים הגולשות ביער לאורך קילומטר, מסלול אבובים יבש היחיד בישראל, אומגה באורך מאה מטר, קיר טיפוס והליכה באוויר, סנפלינג. ניתן גם לבחור באופן עצמאי במסלול הליכה או רכיבה על אופניים.

איפה: ים כרמל, יער עופר
כמה: מזחלות: 25 שקל, אבובים: 6 שקלים, יתר המתקנים: 12 שקל
מתאים לגילאי: כל אטרקציה והגיל שלה
פרטים: באתר

פסטיבל הקרפיון בפארק הדיג מעיין צבי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסטיבל הקרפיון, מעיין צבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפסטיבל מתקיים זו השנה השמינית ומציע פעילויות לכל המשפחה, ביניהן: דיג בחכות, טיול טבע, הרצאה על גידול דגי בריכות, שיט בסירות, צפייה בסרטי טבע, רכיבה על חמורים, פינות חי, מתנפחים, גשר וסולם חבלים, אומגה ותפיסת דגיגונים ברשת. בתוספת מחיר ניתן ליהנות מעיסוי דגים בכפות הרגליים, השכרת אופניים, ציוד לדיג ורכיבה על סוסים. במזנון יוגשו מאכלים על טהרת הדגים כולל, איך לא, גפילטע ודגים מעושנים.

מתי: 7-14.4 (8-10.4 לקהל הדתי)
איפה: פארק הדיג מעיין צבי
כמה: 44 ש"ח
מתאים לגילאי: כל המשפחה
פרטים: באתר

פסטיבל חושים בחוות דרך התבלינים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסטיבל בחוות דרך התבלינים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחווה יתקיימו הדגמות, המחשות, הסברים ויצירה המחברים בין צמחים וחושים בפסטיבל מלא גירויים, הדגמות, סדנאות ופעילויות חווייתיות לכל המשפחה. בין הפעילויות: סדנה להכנת תערובת זעתר מתובלת עם אפיית מצות בטאבון, סדנה להכנת בושם טבעי וכלי נגינה מן הטבע.

במקביל יתקיימו סדנאות יצירה שונות (קליידוסקופ מתבלינים, מקל גשם, שקיות לבנדר). כמו כן יתקיימו (בחינם) תחרויות חושים לכל המשפחה, משחק זיהוי ומישוש, חידות מחשבה, סיורים לשדות התבלינים ואפילו תהיה קוראת צמחים.

מתי: 7-14.4
איפה: חוות דרך התבלינים, בית לחם הגלילית
כמה: 30 שקל למתחם החושים. 10 שקלים ליצירה. כניסה ופעילות אחרת: חינם.
מתאים לגילאי: לכל המשפחה, פעילות מגיל 3
פרטים: באתר

הולכים בדרכם מים לים

צעדה מים אל ים לזכר הרוגי הצנחנים במלחמת לבנון השנייה של עמותת בדרכם, אפריל 2011. אדריאן הרבשטיין
מים תיכון לים כנרת עם עמותת "בדרכם"/אדריאן הרבשטיין

עמותת "בדרכם" שהוקמה על ידי חיילי צנחנים במילואים לזכרם של חבריהם שנפלו במלחמת לבנון השנייה, מזמינה את הציבור לטייל לאורך שביל "ים אל ים" בצפון, שהכשירו לזכר חבריהם. השביל מים תיכון לים כנרת עובר בנחל כזיב, הר מירון ונחל עמוד, בתוך ולצד נחלים זורמים, צמחייה וחורש טבעי.

הטיול, שהפך למסורת, נערך בשיתוף חברת הטיולים "צעד קדימה", מיועד למשפחות ולמיטיבי לכת כאחד, ניתן לבחור במסלול חד יומי ועד ארבעה ימים. הארגון כולל מתחם מאורגן ללינת שטח והפעלות לכל המשפחה.

מתי: 8-11.4
איפה: מסלול הליכה מים תיכון לים כנרת
כמה: מסלול מלא 4 ימים: 713 שקל, מסלול חד יומי: 75 שקל
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים: באתר

דבורת התבור

דבורת התבור, כפר תבור. מלכה בן זאב, ספק 500
דבורת התבור, מושב שדמות דבורה/ספק 500, מלכה בן זאב

במהלך פסח תתקיים במקום פעילות מיוחדת "בעקבות סוד הפרעונים" על הדבורים שלימדו את המצרים איך לחנוט את המלכים. בסיור יגלו הילדים מהו החומר המופק בכוורת בעזרתו ניתן היה לשמר מומיות, ויצפו בפעילות הדבורים במצפה מוגן מעקיצות.

הפעילות כוללת גם הכנת שוקולד דבש על מצה וציור על קלף כתב חידה מצרי. במקום גם אולם גידול משי היחיד בישראל שהאביב הוא הזמן האידאלי לבקר בו, אז בוקעים הזחלים. במקום גם פינת חי ובה עזים ננסיות.

מתי: 1-14.4
איפה: דבורת התבור מושב שדמות דבורה
כמה: 22 שקל למבוגר, 45 שקל לילד
מתאים לגילאי: מגיל 3
פרטים: באתר

מוזיאון המרציפן כפר תבור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוזיאון המרציפן, כפר תבור/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוזיאון המרציפן בכפר תבור מזמין ילדים להכין מצה כשרה ממרציפן. הביקור במוזיאון כולל הדרכה וסרטון על תהליך ייצור המרציפן מהשקד. במקום גם תערוכת פיסול ממרציפן הכוללת עבודות חדשות מהתערוכה שנערכה בפורים, דמויות מעולם התנ"ך, אגדות ילדים, אישים פוליטיים ועוד. בביקור באמצע השבוע ניתן להציץ אל אולם הייצור של מפעל "שקד תבור" דרך חלונית הצצה.

מתי: 1-14.4
איפה: מוזיאון המרציפן, כפר תבור
כמה: 20 ¤ כניסה, כניסה וסדנה: 37 ש"ח
מתאים לגילאי: מגיל 3
פרטים: באתר

מוצרי טיפוח טבעיים, מרכז מבקרים לבידו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוצרי טיפוח טבעיים, מרכז מבקרים לבידו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוצרי טיפוח טבעיים, מרכז מבקרים לבידו

חברת הקוסמטיקה הטבעית LAVIDO המפתחת ומייצרת מוצרי טיפוח טבעיים משמנים ומצמחי מרפא, מציעה פעילות של הכנת מלח ארומטי להתחדשות ורענון הבית והאווירה.
במסגרת הפעילות הילדים וההורים יקבלו ערכה להכנת מלח ובה: מלח גס, תמציות צמחים ושמנים אתריים ומגוון עלים ריחניים ובהתאם להדרכה יכינו מלחים ריחניים.

כמו כן, תתקיים הרצאה בנושא שמנים ואורח חיים בריא. הפעילות תתקיים במרכזי המבקרים בנהלל ובזיכרון יעקב כל יום בשעה 11:00, 13:00 ו-16:00 בתיאום מראש.

מתי: 8-14.4
איפה: לבידו, נהלל
כמה: 25 שקל לערכה
מתאים לגילאי: מגיל 4
פרטים באתר

קטיף ירקות בנהלל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קטיף ירקות בנהלל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון לקט ישראל, בנק המזון הלאומי (ארגון גג המספק מזון ותמיכה מקצועית ליותר מ-300 עמותות ומוסדות לנזקקים), מזמין ילדים והורים לקטיף משותף. כל הירקות שיקטפו יועברו לחלוקה ללא תמורה לנזקקים.

פעילות הקטיף היא חלק ממיזם חקלאי חדש של ארגון "לקט ישראל", במסגרתו חכר הארגון כ-200 דונם של אדמה חקלאית, וצוות הפרויקט זורע ומגדל במהלך כל השנה מגוון גדול של ירקות דוגמת סלק, תירס, עגבניות, צנון, כרוב, לפת, בצל ועוד.

מתי: 9.4
איפה: נהלל
כמה: חינם
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים: 09-7441757, שלוחה 202

עמק המעיינות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמק המעיינות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפארק עתיר המעיינות מוזמנים המטיילים לנביעות, לנחל הקיבוצים, לבריכות הדגים ולשטחי הנוף, המורשת והמים. ניתן לטייל רכובים על אופניים (מוצעים גם סיורים מאורגנים של "בשביל האופן", שבכפר רופין).

כמו כן יתקיימו בשטח הפארק סדנאות צילום עם הצלמת אתי חן ברייר כולל אפשרויות שונות לצילום טבע בעמק: בטיול רגלי לאורך נחל האסי והסביבה, ברכב חשמלי בפארק המעיינות או בג'יפ בהרי הגלבוע. יהיו גם סדנאות לנוער. בקיבוץ ניר דוד ייערכו סדנאות נוספות כמו שוקולד ובצק סוכר.

מתי: לאורך כל ימי החג. סיורי אופניים מודרכים של "בשביל האופן": 8.4, 10.4
איפה: פארק המעיינות
כמה: הכניסה לפארק חינם, השכרת רכבים ידידותיים או אופניים בתשלום. טיולי אופניים מודרכים: 50 שקל לרוכב
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים על סדנאות הצילום: 050-757633, טיולי אופניים: 050-2022999, ובאתר

סקי גלבוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סקי גלבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

'סקי בגלבוע' הוא אתר סקי מלאכותי הראשון בישראל הממוקם על מורדותיו הצפוניים של הר הגלבוע. ניתן להתאמן ולשפר את ביצועי הסקי כאן ללא תלות במזג האוויר וגם בפסח.

במקום מגוון אטרקציות נוספות לכל המשפחה וביניהן: האומגה הכי ארוכה בארץ, קרבות לייזר בטבע, טיולי אופניים בשבילי הגלבוע, שופינג בשדרת חנויות בוטיק, הפעלות וסדנאות מרתקות לכל המשפחה בנושאי טבע, בריאות ואיכות חיים במתחם "תבלין בטבע", מתקני לונה פארק ומתנפחים.

מתי: בכל ימות החג. בראשון סגור
איפה: מורדות הגלבוע
כמה: תלוי בפעילות
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

יקב דלתון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יקב דלתון/מערכת וואלה!, צילום מסך

היקב הגלילי מזמין את המטיילים לסיורים וטעימות יין. במהלך החג יתקיימו סיורים מודרכים ביקב לקבוצות ולבודדים שייצאו בכל שעה עגולה. הסיורים כוללים הסבר על היקב, על הליכי ייצור היין תוך סיור במתקני היקב ולאורך קו הייצור (חוות מכלים, חדר חביות וחדר בקבוקים). כמו כן תתקיימנה טעימות יין במרכז המבקרים.

מתי: 8-12.4
איפה: יקב דלתון
כמה: 15 שקל לאדם, 10 שקלים לאדם בקבוצה
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

יקב אסף

יקב אסף שבמושב קדמת צבי, ברמת הגולן מזמין את המטיילים לבקר במקום וליהנות מסיור ביקב ובכרמים ולקבל הסבר על תהליך יצירת היין כולל טעימות יין. הסיור ניתן בעברית, אנגלית ופורטוגזית.

מתי: חול המועד פסח
איפה: יקב אסף, קדמת צבי
כמה: 25 שקל לאדם, חינם בקניית יין
מתאים לגילאי: בייחוד להורים
פרטים באתר

הפסטיבל הבינלאומי לפיסול 'אבן בגליל'

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפסטיבל הבינלאומי לפיסול באבן מעלות תרשיחא/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפסטיבל הבינלאומי לפיסול "אבן בגליל" מתקיים השנה זו הפעם ה-22 ומציע פעילויות, תערוכות ייחודיות והופעות לכל המשפחה. נושא הפסטיבל השנה הוא "התחלה חדשה" וכ-12 פסלים מובילים מבולגריה, גיאורגיה, איטליה, גרמניה, צרפת, סין וכמובן ישראל יקחו בו חלק. במהלך הפסטיבל יוכל הקהל להתרשם מעבודת הפסלים בשטח ובסופו יוצגו הפסלים החדשים ברחבי מעלות תרשיחא, בטיילות ובאגם לצד 250 פסלים שנוצרו מאז שהתחילו אירועי פסטיבל הפיסול.

במהלך ימי הפסטיבל, תתקיים תחרות ארצית של השטת סירות בטון הכוללת: תכנון, בנייה, עיצוב והשטה של סירת קאנו. לצד התחרות ייהנו באי הפסטיבל מסדנאות יצירה, יריד אמנים, שיט באגם, פינת ליטוף, החלקה על הקרח, קרטינג, פעילויות לילדים, דוכני מכירה ועוד.

מתי: 8-11.4
איפה: מעלות תרשיחא
כמה: חינם
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

צוק מנרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צוק מנרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באתר תתקיים פעילות כתב חידה (המשלבת שאלות על מנהגי החג ועל האזור הגאוגרפי), מופעי מוסיקה תנ"כיים, קורסי הליכה נורדית, טיפוס וצילום, סדנאות פיסול בבוץ וקש, יצירת עדיים מקראים וסיורים מודרכים בשבילי קק"ל חדשים שהוכשרו עתה.

כל אלו בנוסף לפעילות הקבועה בצוק: הרכבל הארוך ביותר בישראל, מגלשות הרים אקסטרים, טרמפולינת בנג'י, רכבת הצוק ועוד. לאחרונה נפתח בצוק בית תה בו מוגשות חליטות ואביזרי תה לצד מעדנים ומאפים.

מתי: 7-14.4
איפה: צוק מנרה
כמה: 75 שקל לאדם. סדנאות צילום/טיפוס/הליכה: 138-190 שקל לאדם (מותנה ברישום מראש). קורס טיפוס בן 3 ימים, כולל לינה: כ-1,800 שקל לאדם (מותנה ברישום מראש).
מתאים לגילאי: כל המשפחה. פעילות לכל גיל.
פרטים באתר

בית האריזה פירות הגולן

תאגיד הפירות "בראשית" מפסגות גליל גולן, מזמין בפסח למרכז המבקרים לחוויה משפחתית. הפעילות כוללת סרטון הסברה וסיור במערכי המיון של התפוחים. במרכז המבקרים שנמצא בבית האריזה פירות הגולן ישנה גם חנות למכירת פירות בראשית וכן מוצרי מזון מהגולן והגליל. בתיאום מראש ניתן להזמין סדנת יצירה לילדים. הביקורים גם הם בתיאום מראש.

מתי: 8-13.4
איפה: מרכז מבקרים בראשית
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

טיולים בסובב כנרת והפלגות בכנרת

מסע סובב כנרת. החברה להגנת הטבע
מסע סובב כנרת/החברה להגנת הטבע

איגוד ערים כנרת ורשות ניקוז ונחלים כנרת מציעים בפסח מגוון טיולים והפלגות חינם בכנרת. הטיולים ייצאו לשביל סובב כנרת וההפלגות יהיו על "המעבדה השטה" – ספינת מחקר ייחודית באמצעותה ניתן להתרשם ממגוון החיים העשירים באגם הכנר, גם תחת מיקרוסקופ. בין המדריכים: ילדי בית הספר כורזים.

מתי: 9,10,12.4
איפה: נקודות המפגש משתנות בכל טיול
כמה: חינם
מתאים לגילאי: ההפלגות מיועדות לילדים מעל גיל 6
פרטים: *55477, פייסבוק "שביל סובב כנרת"

קרנבל פריחת הדובדבן בבוסתן "בראשית"

דובדבנים. נועם סולד
דובדבנים, אבל עדיין פרחים/נועם סולד

בישראל, כמו ביפן, בתחילת חודש אפריל, פורחים עצי הדובדבן במלוא תפארתם בצפון הגולן. בוסתן "בראשית" בגולן מזמין בחול המועד פסח ליהנות מהפריחה היפה לצד מגוון פעילויות ברוח התרבות היפנית. בין עצי הדובדבן יתקיימו פעילויות כמו: קיפולי נייר, בניית עפיפונים, איפור, טקס תה יפני, טיולי טומקארים, רכיבה על סוסי פוני וסוסים.

מתי: 10-12.4 מדי שעה
איפה: בוסתן בראשית, 3 ק"מ צפונית מקיבוץ עין זיוון
כמה: כניסה חופשית, פעילויות בתשלום
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

סיורי צפרות במקור החסידה, כפר רופין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיורי צפרות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרכז הצפרות "מקור החסידה" בכפר רופין מזמין לסיורי צפרות של בוקר ושקיעה בשדות ובין בריכות הדגים. הסיורים עוקבים אחר קולות החיזור של התורים, קריאות הסיקסק, האנפות, התנשמות והתנים. ניתן להצטרף גם לסיורי ספארי לילה. בהרשמה מראש.

מתי: 8-14.4
איפה: מקור החסידה, כפר רופין
כמה: 30 שקל לילד, 45 שקל למבוגר
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

אפיקודג ב"דג בכפר", יקנעם המושבה

באתר הדיג יתקיים משחק דיג נושא פרסים. באתר מרחבי פיקניק, ברכות דיג לילדים, מתנפחים, טרמפולינה, פינת ליטוף חיות, בריכת דגיגונים, בריכת כדורים, פעילות יצירה לילדים "הגדה-דג" של פסח, אקווריום עם דג זהב, חכות להשכרה, סיורים בטבע ולינת לילה לקבוצות בתיאום מראש.

מתי: 14.4
איפה: דג בכפר, יקנעם המושבה
כמה: 25 שקל למבוגר, 39 שקל לילד, אופניים 70 שקל, קמפינג 75 שקל.
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

פארק דרך העץ, שדמות דבורה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פארק דרך העץ, שדמות דבורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפארק האקולוגי הבנוי מחומרים טבעיים וממוחזרים מוזמנים המבקרים לפעילות בין עצי הפאולוניה. הילדים בוחרים ערכה מעץ מתוך מגוון דוגמאות ברמות קושי שונות אותה הם בונים ומרכיבים ולסיום מקשטים. במקום יש גם סרט, מבוך ענק, סדנת תיפוף חוויתית, תבליט ארץ ישראל, מתחם למשחקי עץ, באולינג, מיני גולף מעץ ועוד.

מתי: 1-14.4
איפה: פארק דרך העץ, שדמות דבורה
כמה: 20 ש"ח
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

שחזור יציאת מצרים בכפר קדם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שחזור יציאת מצרים בכפר קדם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכפר קדם משחזרים את חיי היומיום בתקופת המשנה. בפסח משחזרים כאן את יציאת בני ישראל ממצרים בפעילות גז, חליבה והכנת גבינה, בטיול חמורים ועם תלבושות ועם צידה לדרך: בצק ומתקני אפייה, הכנת מצות אפויות ובסיום - הפרחת יונת דואר עם מסר לשלום לחברים במצרים.

מתי: 1-14.4
איפה: כפר קדם, הושעיה
כמה: 65 ש"ח
מתאים לגילאי: מגיל 3
פרטים באתר

מוזיאון וילפירד, קיבוץ הזורע

פעילות לכל המשפחה במסגרת התערוכה החדשה "קולות האדמה" המציגה את יצירותיהם של אמנים היוצרים בחומר בנושאי סביבה, אקולוגיה טבע ותרבות. הקהל מוזמן ליהנות מהדרכות, פעילויות וסדנאות יצירה: פיסול בחומר, תיאטרון קרטון.

מתי: 8-12.4 ובכל יום
איפה: מוזיאון וילפירד, קיבוץ הזורע
כמה: חינם בתאריכים 8-12.4
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

ברווזים בכפר, כפר ברוך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברווזים בכפר, כפר ברוך/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיור במהלכו מכירים את עולם עופות המים, לומדים על מעגל החיים של האפרוחים והאווזים וצופים באפרוחים בוקעים מביצה. לילדים – פינת ליטוף ויצירה.

מתי: בתיאום מראש
איפה: ברווזים בכפר, כפר ברוך
כמה: 35 שקל מגיל 3
מתאים לגילאי: מגיל 2
פרטים באתר

"פועלים בעמק" במוזיאון לראשית ההתיישבות בעמק, קיבוץ יפעת

בפסח תתקיים במוזיאון פעילות לכל המשפחה הכוללת תחנות יצירה אביביות, בישול קניידלעך על פתילייה, פינת התחפשות וצילום בבגדי חלוצים, נגריית חלוצים, מוזיאון החלב, משחקים של פעם, ביקור ברפת העמק וצפייה בחליבה, פתיחת כוורת דבורים סיורים במוזיאון ועוד.

מתי: 8-12.4 ובכל יום
איפה: מוזיאון ההתיישבות בעמק, קיבוץ יפעת
כמה: חינם בתאריכים 8-12.4
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

החצר הישנה בעין שמר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תצוגת טרקטורים וציוד חקלאי מראשית המאה. עין שמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

פעילות חווייתית עם ערך מוסף לכל המשפחה בחצר הישנה מורכבת ממספר מבנים הכוללים מבנים מקוריים ושחזורים של מבנים של החצר המקורית של הקיבוץ , בית האבן, צריף המגורים, סככת כלים חקלאיים, מגדל המים, באר וחדר האוכל המקורי. בפסח ניתן יהיה לפגוש את הנגר מיכאל, לבקר
בתצוגה חדשה של טרקטורים וציוד חקלאי מראשית המאה, להשתתף בשעת סיפור, יצירה ולקבל הדרכה בנושא ראשית ההתיישבות וראשית הקיבוץ כולל סרט אורקולי קצר.

בנוסף מתקיימת במקום הפעלת חחלוצים במהלכה מתחפשים לחלוצים ומתנסם בעבודות של פעם כמו כביסה בגיגית עם קרש כבידה, הקמת אוהל, ריצוף בנייה ועוד. ניתן לקנח בסיור בעגלה רתומה לטרקטור וביקור ברפת

מתי: 8-14.4
איפה: קיבוץ עין שמר
כמה: 25 ש"ח
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

ראש הנקרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסח בראש הנקרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באתר התיירות ראש הנקרה נבנה לכבוד החג מייצג ענק של עשרת המכות וסיפור יציאת מצרים שיוצג ברחבי האתר בתוך הנקרות, עם שחקן בדמות משה רבנו שיסייר עם המבקרים בין הנקרות והגלים ויספר בצורה חווייתית לאורך המיצג את סיפור יציאת מצרים.

גם האטרקציה החדשה גשר ההנגשה 'חלון לים התיכון' בגובה 70 מטר ובאורך 100 מטר מחכה למטיילים, יחד עם סיורים מודרכים בנקרות שיעבירו מדריכי רשות הטבע והגנים, דוכני אמנים מקומיים, דוכני מזון ופעילויות רבות נוספות.

מתי: חול המועד פסח
איפה: ראש הנקרה
כמה: מבוגר 43 ש"ח, ילד 35 ש"ח
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

שוקולד דה קרינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עולם השוקולד של "דה קרינה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עולם השוקולד של "דה קרינה" יפעל במהלך ימי חול המועד ויציע סיורים מודרכים, סדנאות לכל המשפחה, בית קפה משובח, כשר למהדרין לאוכלי קטניות וחנות שוקולד בוטיק.

מתי: חול המועד פסח. בתיאום מראש
איפה: שוקולד דה קרינה, קיבוץ עין זיוון
כמה: תלוי בפעילות
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים: פתוח במהלך חול המועד (שבת וחג סגור). שעות פתיחה: 9:00-17:00 יום שישי 9:00-15:00 (כשר) הזמנות בתיאום מראש: 04-6993622, דה קרינה עין זיוון.

אזור המרכז

פסטיבל הציפורים בנמל יפו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסטיבל הציפורים בנמל יפו/מערכת וואלה!, צילום מסך

נמל יפו נותן תשומת לב לירידה הניכרת בשטחים פתוחים הפוגמת בבתי גידול טבעיים, ומקדיש פסטיבל לשמירה על ציפורים בסביבה העירונית. האירוע יכלול סיורים אקולוגיים, שעת סיפור לילדים, הקרנת סרטים, דוכנים, פינת יצירה ותערוכת צילומים של ציפורים בעיר שצולמו על ידי ילדים, נוער ומבוגרים. בתום התערוכה תיערך "תחרות הצילום המנצח". הפסטיבל מתקיים בשיתוף עם "המרכז לטיפוח ציפורי הבר בחצר ובגינה", עמותת "ידידי הסיסים", צלם הטבע רונן וטורי, ומרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע.

מתי: 8-9.4
איפה: נמל יפו
כמה: חינם
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

פסטיבל הכדור בידיים שלנו, ראשון לציון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסטיבל "הכדור בידיים שלנו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפסטיבל מתקיים זו השנה הרביעית בראשון לציון, ובנוי השנה כעיר מוקטנת ירוקה בת קיימא לילדים, עם רחובות, חנויות, גן ציבורי, בנק וכיכרות. במרכז העיר הירוקה תוצב כיכר, בה גינה ציבורית, כולה עשויה מחומרים ממוחזרים. מתחמי הסדנאות והיצירה ימוקמו בתוך "החנויות" ורחובות העיר המוקטנת. יתקיימו גם סדנאות בנייה ירוקה במתחם ייעודי ופעילויות ליצירת חפצים שימושיים מחומרים בשימוש חוזר.

בסדנת אלקטרוניקה יכינו הילדים רובוטים קטנים ומגנטים; בסדנת הטקסטיל יכינו תיקים וארנקים מחולצות ישנות; בסדנת הפיות והנסיכות יכינו בובות של פיות ונסיכות מצמר כבשים, ויש גם מתחם נייר וקרטון וסדנת פלסטיק. במקום יוקם גם גן שעשועים אקולוגי ועל במת הקטנטנים יועלו מופעים והצגות לילדים.

מתי: 11-12.4
איפה: פארק נאות שקמה
כמה: חינם. 10 שקל עבור 4 סדנאות
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים בפייסבוק של הפסטיבל

החווה בתל אביב בשיתוף רשות העתיקות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחווה ייצאו הילדים למסע "יציאת מצרים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחווה ייצאו הילדים למסע "יציאת מצרים". הם יכינו תיק מסע, יעברו בתחנות שונות בהן ייצרו ויאספו עבודות שיכינו לבד. במקום יוקמו על ידי רשות העתיקות מתחמי פעילות בהם יתנסו הילדים בקדרות, ביצירת תכשיטים קדומים ובהכנת תכשיט מצרי על פי דגם שנמצא בקברו של תות אנך אמון.

יוקם גם מתחם חפירות בו ניתן יהיה לגלות ממצאים כמו חרסים, מטבעות וגם ממתקים. כמו כן תערוך החברה להגנת הטבע סיורים מודרכים לצפייה בציפורים במתחם הצפרות כולל צפייה בטיבוע ציפורים. יהיה גם משחק מטמון, שעות סיפור, ג'ימבורי וכל המתחמים הרגילים.

מתי: 8-14.4 (מלבד 13.4)
איפה: החווה בתל אביב, מתחם ראש ציפור
כמה: 49 ש"ח
מתאים לגילאי: מגיל 3, שאר המתחמים לכל המשפחה
פרטים באתר

מוזיאון אגד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוטובוסים ותיקים במוזיאון אגד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בילוי נוסטלגי במקום בו חונים למעלה מ-70 אוטובוסים ישנים של אגד ועוד מוצגים המספרים 80 שנות היסטוריה של התחבורה הציבורית בישראל. המבקרים מוזמנים לעלות לאוטובוסים הישנים ששופצו וחודשו עד הפרט הקטן ביותר עם הצבעים המקוריים והאבזור האותנטי. רובם אף נמצאים במצב נסיעה.

מתי: 8-12.4
איפה: מוזיאון אגד, רחוב משה דיין, חולון
כמה: חינם
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

פסח של אנימציה 2

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפנינג של אנימציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המכללה הישראלית לאנימציה מזמינה להפנינג אנימציה לכל המשפחה "פסח של אנימציה 2". זוהי הזדמנות חד פעמית לראות את מאחורי הקלעים של הסרטים המצוירים עליהם גדלנו וללמוד כיצד יוצרים אנימציה. במקום יוקמו דוכני קומיקס ויהיו סדנאות לילדים על אנימציית תלת ממד, פיסול ממוחשב, אנימציה בפלסטלינה ועוד. במסגרת האירוע יהיו הקרנות חינם של סרטי אנימציה קצרים זוכי פרסים ויתקיימו הרצאות שונות.

מתי: 8-11.4
איפה: סינמטק תל אביב
כמה: 15-25 שקל. יש הקרנות חינם
מתאים לגילאי: מגיל 4
פרטים באתר

מוזיאון הילדים, חולון

בנוסף לכל מסלולי המוזיאון תתקיים גם פעילות מיוחדת - "איפה מיש?" - טיול בארגז הצעצועים ובגלריה לצעצועים. מדובר בהצגה פעילה מועלית ב"צעצוע של גלריה", הגלריה האינטראקטיבית היחידה מסוגה בארץ המשלבת פעילות בתוך הגלריה וכוללת אוסף של צעצועים מתקופות וסוגים שונים.

ילדים המגיעים לפעילות "איפה מיש" או "שומר הצעצועים" במהלך חופשת הפסח, מוזמנים להגיע עם צעצוע או משחק עליו הם מוכנים לוותר לטובת תרומה למח' הילדים של בית החולים וולפסון. במוזיאון ישמחו אם ההורים יעזרו לילדים לנסח מכתב ברכה קצר שיצורף לצעצוע או המשחק.

מתי: 8.4, 10,4, 12.4
איפה: מוזיאון הילדים חולון. רחוב מפרץ שלמה 1, פארק פרס, חולון
כמה: 35 שקל לילד, 20 שקל למבוגר
מתאים לגילאי: 2.5-5
פרטים באתר. חובה לתאם מראש.

פסח במתחם התחנה, נוה צדק, תל אביב

בימי שבת של פסח יוצגו במתחם הצגות בשני סבבים (11:00, 12:30). ב-7 באפריל תועלה ההצגה "ממלכת הכוכבים" וב-14.4 "מי גר בקומה החמישית".

מתי: 7,14.4
איפה: מתחם התחנה, נוה צדק
כמה: חינם
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

פסטיבל האביב, תיאטרון גשר

מתי כספי. נמרוד סונדרס
מתי כספי בהופעה לילדים/נמרוד סונדרס

תיאטרון גשר חוגג את חול המועד פסח בפסטיבל לכל המשפחה, במהלך ימי החג יתקיימו בתיאטרון קונצרטים של מוסיקה קלאסית, מופעים מוזיקליים לילדים, הצגות באולם נגה ובהאנגר גשר.

במסגרת הפסטיבל יהיה גם מופע של מתי כספי לילדים ולכל המשפחה ובו עיבודים לשירי ילדים ישנים לצד שירים חדשים (8.4). בין המופעים הנוספים: המופעים המוזיקליים: "דברים שחשוב לי להגיד" ו"בין המילים לצלילים" ו"לב אוהב" – אריק לבנת הסקסופוניסט, במופע מוזיקלי לילדים.

מתי: 8-11.4
איפה: תיאטרון גשר, מועדון 71 כסאות
כמה: מתי כספי: 90 שקל, יתר המופעים: 70 ש"ח
מתאים לגילאי: 4-10
פרטים באתר

שעת אופרה לילדים, בית האופרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שעת אופרה לילדים, בית האופרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שעות האופרה לילדים חוזרות לאכסדרה בחול המועד פסח עם ביצועים ל: "חליל הקסם" (8.4), "סינדרלה" (9.4), "תיבת ההפתעות של מוצרט" (10.4), "נישואי פיגרו" (11.4)
כל שעות האופרה הם בביצוע סולנים מהאופרה סטודיו.

מתי: 8-11.4
איפה: המשכן לאמנויות הבמה, שדרות שאול המלך 19, תל אביב
כמה: 30 ש"ח
מתאים לגילאי: 3-8
פרטים באתר

מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב

במוזיאון ייערך חידון משפחתי ופרס בסופו, המשלב חידות ומשימות בתחנות השונות הפזורות ברחבי המוזיאון. בנוסף יתקיים סיור מודרך לכל המשפחה בעקבות אוצרות הפירמידה שייקח את המבקרים לביתן הזכוכית, הנחושת והקרמיקה. עוד במוזיאון סדנאות פירמידות יצירתיות – יצירת גלויות והכנת אוצר מלכותי מחומר.

מתי: 8-11.4
איפה: המשכן מוזיאון ארץ ישראל, חיים לבנון 2, רמת אביב
כמה: ערכת הפעלה 25 שקל, סיור 15 שקל, סדנה 20 שקל
מתאים לגילאי: מגיל 5
פרטים באתר

תערוכת פסלי כלבים, דיזנגוף סנטר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תערוכת פסלי כלבים, דיזנגוף סנטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב"גלריית הסנטר" מוצגת תערוכת פסלי כלבים משרשראות אופנים ממוחזרות, של האמנית הרב-תחומית נירית לבב. התערוכה מציגה 20 דגמי כלבים בגדלים שונים עשויים משרשראות אופניים ששמר מתקן האופניים עבור האמנית על פי בקשתה.

הדגמים בתערוכה הינם למכירה ו-15% מההכנסות יועברו לעמותת צער בעלי חיים ר"ג והסביבה. בתקופת התערוכה תקים עמותת צער בעלי חיים דוכן אימוץ מיוחד בסנטר.

מתי: עד ה-15.4
איפה: גלריית הסנטר, קומה 1-, דיזנגוף סנטר
כמה: חינם
מתאים לגילאי: לכל המשפחה

חגיגת עיצוב ירוק במרכז לתיאטרון בובות חולון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חגיגת עיצוב ירוק במרכז לתיאטרון בובות חולון/מערכת וואלה!, צילום מסך

במרכז יתקיימו מגוון הצגות וסדנאות יצירה לכל המשפחה, המבוססות על מיחזור והענקת חיים חדשים ותיאטראליים לחפצים וחומרים שאנו עושים בהם שימוש יומי. במסגרת החגיגה,יעלו ההצגות "מיחזורו של דון קישוט", "המלך אמר", "חלומות פח", "בועות הקסמים", בה האביזרים המרכזיים הם בועות הסבון וההצגה "ציפור הגשם אגדת נייר" העושה שימוש בדמויות ותפאורה מנייר.

בנוסף להצגות יהיו סדנאות ליצירת הדפסי בועות כתפאורה, יצורים קסומים משקיות ניילון, דרקוני נייר סיניים ובובות של קיפודים ועכברים.

מתי: 8-11.4
איפה: המרכז לתיאטרון בובות חולון
כמה: 35-55 ש"ח
מתאים לגילאי: כל פעילות והגיל לה היא מתאימה
פרטים באתר

תחרות היופי של הסוס הערבי, בת ים

בתחרות,הפתוחה לקהל הרחב יופיעו 100 סוסים ערביים טהורי גזע, אשר יתחרו ב-13מקצים שונים על פי קבוצות גיל ורמות שונות. בסוף היום יוכתר הסוס הערבי היפה ביותר בישראל על ידי צוות שופטים ישראלים לצד 3 שופטים בינלאומיים.

התחרות היא פרי שיתוף הפעולה של יזם הנדל"ן משה אהרוני ועיריית בת ים. עמותת הסוס הערבי נוסדה בישראל בשנת 1960 במטרה לעודד ולטפח את גידול הסוס הערבי האציל.

מתי: 9.4
איפה: אצטדיון הכדורגל של בת ים
כמה: 25 שקל, תושבי בת ים: 20 שקל
מתאים לגילאי: מגיל 8
פרטים באתר

פארק אריאל שרון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פארק אריאל שרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

צעדת מקווה ישראל (של כפר הנוער החקלאי) חוברת לפארק אריאל שרון כדי לקיים במקום הפנינג טבע עירוני לכל המשפחה. ברחבי מתחם הכפר ובפארק יוכלו המבקרים להשתתף בצעדה המסורתית, ליהנות מטיול רגלי מודרך לכל המשפחה, מסלול לרוכבי אופניים עצמאיים וסיור מודרך על רכבי ספארי.

במהלך היום יוצבו במתחם דוכני יצירה והפעלה לילדים, בנושאי טבע, סביבה ומחזור, ייצאו סיורים רכובים על טרקטור ויהיו גם מעגלי מתופפים והרכבים מוזיקליים. הצעדה כוללת 5 מסלולים לפי רמות קושי.

מתי: 9.4
איפה: פארק אריאל שרון
כמה: 15 שקל (טיול ספארי/טרקטור/אופניים בתוספת תשלום)
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

תחרות גלישת גלים בפלמחים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחרות גלישת גלים בפלמחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת בילבונג, בשיתוף עם ארגון גולשי הגלים ורשות הטבע והגנים, יקיימו לראשונה תחרות גלישת גלים מקצוענית בגן הלאומי חוף פלמחים, בה ישתתפו הגולשים הטובים בארץ בקטגוריות הבוגרים, נשים ונוער.

התחרות תתקיים בחלון הזמן שבין ה 2-16 לאפריל, במשך יומיים עם תנאי גלישה אופטימאליים. תחילת התחרות תסמן את פתיחת עונת הרחצה 2012, עם דגש על שמירת צביון ונקיון שמורת הטבע והחוף.

מתי: 2-16.4
איפה: גן לאומי חוף פלמחים
כמה: דמי כניסה לגן הלאומי
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

אירועי פסח בנתניה

העיר נתניה חוגגת את החג בשורה של אירועים במרכז העיר. בכיכר ציון יהיו סיורים מומחזים בליווי מדריכים-שחקנים ותתקיים פעילות יצירה (8-9.4) במדרחוב קראוזה תיערך תצוגת אופנה וקוקטייל בחסות ראש העיר בהשתתפות תוצרת הבוטיקים ברחובות הסמוכים (9.4). כמו כן יהיה יריד אמנים ויוצרים ומופעי רחוב, מוזיקה (10.4) ומופעי תיאטרון בובות (11.4).

מתי: 8-11.4
איפה: רחבי העיר נתניה
כמה: חינם
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

היום הפתוח של ההתאחדות לכדורגל

באצטדיון רמת גן תיערך חגיגת כדורגל לכל המשפחה עם חיים רביבו, אלון מזרחי ויוסי אבוקסיס וגם אייל גולן, משה פרץ ודודו אהרון. ההפנינג ייחתם בהופעה של ליאור נרקיס. במהלך היום יתקיימו פעילויות שונות כמו משחקי הגמר של הילדים והטרומים, משחק ראווה בין נבחרת האמנים של ישראל לבין נבחרת כוכבי העבר וזמרים אורחים, תחרות "שער הזהב", הבקעה מול חומה, כדורגל שולחני בו המשתתפים נקשרים על מגרש מתנפח ועוד ארטקציות. בנוסף, אפשר יהיה לזכות בכרטיס טיסה וללוות את נבחרת ישראל למשחק הידידות נגד גרמניה.

מתי: 11.4
איפה: אצטדיון רמת גן
כמה: חינם
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

הספארי הממוחזר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הספארי הממוחזר של קוקה קולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת קוקה קולה ישראל משיקה בחג הפסח את הספארי הממוחזר הראשון בישראל והגדול בעולם. במתחם הספארי הממוחזר ייבנו חיות בגודל טבעי בתפאורה המדמה את סביבתם הטבעית של החיות, תוך שימוש בחומרי גלם שונים שהיו בעבר אריזות של קוקה-קולה: פלסטיק, פח, נייר, קרטון וזכוכית. בכל מתחם יהיה גם מידע על החומר ותהליך מחזורו.

במתחם הסוואנה יוצגו זברות, ג'ירפות, במתחם חיות ארצישראליות ישוטטו גמלים, צבאים ושפנים, במתחם חיות ים יוצב אקווריום ענק עם דגים וחיות מים. כמו כן, יוצעו מגוון סדנאות מודרכות שיתמקדו בשימוש חוזר (הכנת כריות, דלגיות, קופסאות אחסון ועוד).

מתי: 8-12.4
איפה: פארק המחזור חירייה
כמה: בקבוק/פחית ריקים לאדם. הכניסה לפעילות מותנית בהרשמה מוקדמת באתר האינטרנט
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

מוזיאון נחום גוטמן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוזיאון נחום גוטמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות מזמין את הציבור לסיור תיאטרלי ומסע בין חולות וים בסימן "צאת ישראל ממצרים" באמצעות יצירותיו של גוטמן. ספינת מדבר' הוא סיור תיאטרלי המלווה על ידי שחקן ומדריך, בו יתבוננו הילדים ביצירות שונות המוצגות בתערוכות המוזיאון, דרכו יתגלה עולם נסתר בשממת המדבר ובמצולות הים של נחום גוטמן.

מתי: 1-11.4. 6-7.11 אין פעילות
איפה: מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, שמעון רוקח 21 נוה צדק, ת"א
כמה: 35 שקל לילד, 15 שקל למבוגר
מתאים לגילאי: מגיל 4-9
פרטים באתר

בית התפוצות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית התפוצות/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך חופשת הפסח תתקיים בבית התפוצות פעילות "אם תרצו איזו הגדה" הכוללת תצוגה מיוחדת של הגדות קיבוציות משנות ה-40 ועד שנות ה-70 של המאה ה-20. כמו כן תיערך סדנת יצירה לעשיית חותמות "חד גדיא" בהשראת החג והפעלה מוסיקלית עם בועז והגיטרה בשילוב דרבוקות ובהשתתפות הקהל.

ניתן לשלב את הפעילות עם ביקור בתערוכה א-ב – גע-דע בגלריית המשפחה, בה מצויים למעלה מ-20 מיצגים המשלבים אמצעי מולטימדיה מתקדמת עם מרחבי פעילות פיזית. כמו כן ניתן לבקר בתערוכות המתחלפות "משחק חייהם" ו"מבצע פינאלה" ובתצוגת הקבע.

מתי: 8-12.4
איפה: בית התפוצות, אוניברסיטת ת"א
כמה: 30-40 ש"ח
מתאים לגילאי: מגיל 3
פרטים באתר

בעקבות חסמבה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחזרה לימי חסמבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלב תל אביב מתקיימים בחול המועד פסח טיולים בעקבות חבורת הילדים המיתולוגית חסמבה. הסיור עובר בתחנות הקשורות לחבורה ולמחבר סדרת הספרים, יגאל מוסינזון, ומתאים למבוגרים שעלילות החבורה היו חלק מילדותם, אבל גם לילדים ובני נוער שקראו את הסדרה והתאהבו בירון זהבי ובחבריו.

את הסיור מדריך מורה הדרך, אורי קציר, שיגלה למשתתפים היכן התגורר ירון זהבי, מה קרה למחסן הנשק שמתחת לביתו ומהו מיקומה המדויק של המערה החשמלית.

מתי: 8.4, 10.4
איפה: קרן הרחובות דיזנגוף וז'בוטינסקי, סמוך לחנות "אילנית שימריז"
כמה: 70 ש"ח
מתאים לגילאי: מגיל 8
פרטים: רישום מוקדם לסיור. הרישום באמצעות האתר.

פארק האגדות הקסומות, נאות קדומים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פארק האגדות הקסומות, נאות קדומים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"פארק האגדות הקסומות" יוקם בשמורת נאות קדומים - הפנינג ססגוני מהאגדות על רקע נופי השמורה התנ"כיים עם הצגות, פעילויות וטיולים הכולל את המחזמר "הקוסם מארץ עוץ" עם מיכל אמדורסקי, מאיר סויסה ונירו לוי, מופע מוזיקלי. בנוסף, מחווה ליפה ירקוני עם מבחר שירי הילדים המוכרים שביצעה ומתחמי הפעלות בהם "הבית של עמי ותמי"- בו תתקיים הצגה אינטראקטיבית ו"הנגרייה של סבא ג'פטו" בה ילמד הקהל מקצבים שונים. ונוסף, סיורים מודרכים לכל המשפחה ופעילות בנייה בבוץ.

מתי: 8-12.4
איפה: שמורת נאות קדומים
כמה: 65 ש"ח
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

מסע משפחתי מעבדות לחירות ביער בן שמן

בתוככי יער בן שמן יתקיים ב-9.4 וב- 11.4 מסע מיוחד בהדרכת אופיר עקיבא, מדריך הישרדות מיומן, המזמין משפחות ליהנות מחוויה מגבשת שתעניק כלים מעשיים להצלחה במגוון תחומים בחיים, באמצעות תכנים מעולם הטבע, הישרדות, שטח והתנ"ך. המסע יצא ממצפה מודיעים ויימשך שלוש שעות (מסלול מעגלי). בהרשמה מראש בלבד.

מתי: 9.4, 11.4
איפה: נקודת מפגש: מצפה מודיעים
כמה: 50 ש"ח
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים: 052-3575312.

בית האיכר בכפר הנוער בן שמן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כפר הנוער בן שמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפינת החי ניתן למצוא מגוון בעלי חיים וליהנות בפסח מהדרכות ואטרקציות לכל המשפחה. בין התחנות: רכיבה על חמורים, אפיית פיתות בטאבון, עולם הנחשים והזוחלים, ירי בחץ וקשת, חליבה וייצור גבינה, פינת יצירה, פינת ליטוף, ועוד. עוד בכפר הנוער בן שמן, חוות דורון המציעה בחול המועד טיולי סוסים על פני גבעות ירוקות מכוסות פריחה, ביער מלבלב ואוויר צלול. בנוסף רכיבה לקטנטנים בתחומי החווה. מומלץ לתאם מראש.

מתי: חול המועד פסח
איפה: כפר הנוער בן שמן
כמה: 45 שקל לילד, 35 שקל למבוגר
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

אוצרות חבל מודיעין

משחק יומי תחרותי המציע חיפוש משפחתי אחר מטמון ברחבי חבל מודיעין, בין אתרי טבע והיסטוריה, נקודות מיוחדות, מסלולי הליכה ונסיעה בעקבות רשמים ומשימות משפחתיות. משך הפעילות כ-3-4 שעות, ברכבים הפרטיים של המשתתפים. ניתן לבחור מסלול "משפחות" או "אתגרי" המתאים לילדים מגיל 12 ומעלה.

מתי: 9-11.4
איפה: מצפה מודיעים, יער בן שמן
כמה: לרכב עד 5 נפשות: 150 שקל, מסלול אתגרי: 120 שקל
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים

אזור ירושלים

מוזיאון פעיל עין יעל

במוזיאון פעיל עין יעל על פני 40 דונם של טבע ונוף מקראי ייפתח בחול המועד פסח פסטיבל אביב ססגוני - בעלי מלאכה ישחזרו מלאכות קדומות ברחוב הרומי; שחקן בדמות שלמה המלך יסייר בגן "שיר השירים".

יהיו שלל סדנאות יצירה כמו קליעת סלים מחומרים טבעיים, הכנת כלי נגינה, סדנת מחזור, פרסקו - ציור על גבי טיח לח, היכרות עם הפפירוס בסדנת הנייר, סדנת קרמיקה בה יכינו הילדים לבנים מבוץ, יצירה בחומר, סדנת פסיפס, סדנת אריגה וטווייה בפלך. בנוסף, יתקיימו סיורים בוילה הרומית ובמעיין ובין העצים ינגנו נגנים.
בכל יום בשעות 12:00 ו-15:00 תעלה ההצגה "היער".

מתי: 9-11.4
איפה: עין יעל, מול גן החיות התנ"כי
כמה: 40 שקל לילד, 25 שקל למבוגר
מתאים לגילאי: מגיל 3
פרטים באתר

הפנינג ציוני במרכז הרצל, ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפנינג ציוני במרכז הרצל, ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרכז הרצל המחודש מציע בפסח מגוון פעילויות לכל הגילאים. אתם מוזמנים להכיר את הסיפור ייחודי של הר הרצל: האישים הסיפורים והרבה מעבר באמצעות: סיורים, שעת סיפור לילדים, סדנת קומיקס ציונית, הצגה מסיירת, משחק אתגרי "מחפשים את ההיסטוריה" המתאים לכל המשפחה, פאזלים ענקיים ועוד.

מתי: 9-11.4
איפה: מרכז הרצל החדש בכניסה להר הרצל, ירושלים
כמה: 25 ש"ח לאדם
מתאים לגילאי: 6 ומעלה
פרטים באתר

הגן הבוטני בירושלים

הציבור מוזמן לתערוכת הגינות הארצית 2012, המתמקדת השנה בגינון תוך שימוש בצמחים מקומיים חסכוניים במים. בתערוכה יוצגו האפשרויות להקמת גינה בכל מקום ובכל גודל, הכנסת הירוק אל האורבני, פיתוח ועיצוב מרפסות וגגות, גינות ורטיקליות, תצוגת סחלבים ותחרות עיצוב גינות של גננים מקצוענים.

יתקיימו גם סדנאות לילדים: יצירה ירוקה, אמני רחוב, צילום עם קירות פורחים, חפש את המטמון בגן והדרכות בשטח בנושא גינון חסכוני במים. במקום יפעל גם יריד למוצרי גינון ועיצוב גינות.

מתי: 8-11.4
איפה: הגן הבוטני האוניברסיטאי שבגבעת רם בירושלים
כמה: חינם
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

מוזיאון ארצות המקרא ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוזיאון ארצות המקרא ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפעילויות במוזיאון יכללו סיורים לכל המשפחה בליווי שחקנים מחופשים, שוק סדנאות יצירה מצרי הכולל עבודת בחומר, יצירת משה הקטן בתיבה ועוד. בימים א'-ד' (12:00) תועלה ההצגה "לא סתם סיפור" של המדיטק בחולון. כמו כן, מדי יום במהלך החג, יתקיימו סיורים למבוגרים בתערוכת הקבע של המוזיאון ובתערוכות המתחלפות.

מתי: 8-14.4
איפה: מוזיאון ארצות המקרא
כמה: כניסה חינם. סדנאות יצירה: 20 שקל
מתאים לגילאי: מגיל 3
פרטים באתר

מוזיאון המדע ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוזיאון המדע ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

במוזיאון יתקיים פסטיבל על כוחות וכוחות על. במוקד הפעילות תוצג תערוכת הכוחות הסמויים מן העין, בה עבודות אמנות של גיבורי על ישראליים, ומוצגים פעילים המזמינים להתנסות וירטואלית ואשליה של כוחות על. למשל: מעוף והתגברות על כוח המשיכה, קפיצה בחבל וירטואלי, התנדנדות על נדנדה צוחקת, לגדול ולקטון בתוך מיצג צלליות ועוד.

בנוסף יתקיימו הדגמות מדעיות על כוחות (מה היה קורה לנו אילו היינו סופרמן?), באודיטוריום יוצג המופע "דר' מולקולה" וברחבי המוזיאון יתקיימו סדנאות נוספות בנושא כוח, גיבורים ומדע.

מתי: בכל יום
איפה: מוזיאון המדע, גבעת רם ירושלים
כמה: ילד עד גיל 5 חינם, כרטיס: 40 שקל סדנאות יצירה
מתאים לגילאי: כל פעילות מותאמת לגיל אחר
פרטים באתר

מוזיאון האיסלאם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוזיאון האיסלאם/מערכת וואלה!, צילום מסך

במוזיאון יתקיימו מגוון סדנאות יצירה לילדים ובין כתליו ייערך פסטיבל "תיאטרון הקרון" עם מופעי תיאטרון-סיפור לילדים שיועלו מדי יום במחיר הכלול בדמי הכניסה. בין הסיפורים שיוצגו: "טרופתי במערת הזמן", "תיבת הקסמים של סבא", "אגוז הפלאים", "מסעות בינה לארץ ישראל". סדנאות היצירה פועלות מדי יום. הילדים מוזמנים להכין צלחת סדר וגביע יין ברוח התערוכות המוצגות במוזיאון.

מתי: עד 12.4
איפה: מוזיאון האסלאם, רחוב הפלמ"ח 2, ירושלים
כמה: מבוגר 40 שקל, ילד: 20 שקל (כולל מופע וסדנת יצירה), 25/35 שקל לכרטיס הכולל 2 סדנאות יצירה
מתאים לגילאי: מגיל 4
פרטים באתר

פסטיבל הקרח הבינלאומי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסטיבל הקרח ירושלים 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שלא הספיק לבקר בהיכלי הקרח בירושלים יכול עוד לעשות זאת בפסח. במקום קמו לתחייה עולם האגדות וסיפורי ילדים, עולם החיות ויש גם בר קרח, מתחמי החלקה, העיר ירושלים מקרח, פסלים ומיצגים מוארים בתאורה מיוחדת ועוד אטרקציות קפואות. אגב, מעילים מחולקים בכניסה.

מתי: מדי יום
איפה: מתחם הרכבת, ירושלים
כמה: 65 ש"ח
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

פסח באלרוב שדרות ממילא, ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פירמידות מלגו באלרוב שדרות ממילא, ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחול המועד פסח יתקיימו באלרוב שדרות ממילא סדנאות יצירה ותוצג תערוכת החוצות הגדולה במדינה - תערוכת "מוזה" (פסלי כלי נגינה עתיקים). הורים וילדים מוזמנים להשתתף בתחרות בניית פירמידות לגו. הפירמידה היפה, הגדולה והמושקעת ביותר תזכה בכל ערב בפרס מתנת חנויות השדרה.

מתי: 8-11.4
איפה: אלרוב ירושלים. תחרות הלגו מעל חנות "גאפ"
כמה: חינם
מתאים לגילאי: סדנאות יצירה 3-8
פרטים: 02-6360000

פארק ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פארק ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

פארק ירושלים הנפרש על שטח 15 אלף דונם מציע מסלולי טיולים, מסלולי רכיבת אופניים, (כולל מסלול האופניים הארוך במדינה - 45 ק"מ) ואירועים ופעילויות מיוחדים לפסח. ב-9-10.4 יתקיים הפנינג חגיגי בגן לאומי עינות תלם שיכלול תחנות יצירה, משחקים, מספרי סיפורים, הפעלות, סיורים וטיולים מודרכים.

מתי: 9-10.4
איפה: עינות תלם, עמק הארזים, פארק ירושלים
כמה: חינם
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים: מוקד 106

אזור הדרום

שוק תוצרת בית – הפנינג בקיבוץ בארי

ההפנינג שהיה אמור להתקיים בפסטיבל "דרום אדום" ונדחה מפאת המצב הביטחוני מתקיים בחול המועד פסח ומציע מוצרים איכותיים, ייחודיים: שמן זית, גבינות, דבש, גרנולה, יין, וגם בובות, צעצועים, כלי קרמיקה, סלים, סבונים, מוצרי קוסמטיקה, תכשיטים ועוד – והכל בעבודת יד תוצרת בית. בתכנית טיולי אופניים, טבע ופריחה, הפעלות לילדים, מופעי אקסטרים, ג'אגלינג ועוד.

מתי: 8-9.4
איפה: מתחם "לה מדווש", קיבוץ בארי
כמה: חינם
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים: 052-3671926

חפש את המטמון בקיפצובה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חפש את המטמון בקיפצובה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף לחוויות במתקני קיפצובה השונים, מוזמנים המבקרים להשתתף במשחק "חפש את האפיקומן" ברחבי קיפצובה (הפרס: קרטיבים לכל המשפחה). בין המתקנים: חצר המתנפחים, מכוניות וסירות מתנגשות, ג'יפים עם פדאלים, משחקייה מקורה ומתקן תותחים.

מתי: 7-12.4, 14.4
איפה: קיפצובה, קיבוץ צובה
כמה: ילד: 64 שקל, פעוט: 39 שקל
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

פסטיבל מלאכות קדומות בחבל בנימין

עמותת משקפת מוציאה טיול מיוחד במהלכו ילמדו הילידים איך בונים פירמידות ויתנסו בבניית מבנים אקולוגיים כמו גם במגוון של סדנאות מלאכות קדומות. הסיור ייצא מת"א וירושלים לכיוון שילה הקדומה שם ייערכו התנסויות בקדרות, שחזור ויצירת כלים, טוויית צמר כבשים בפלך קדום, אריגה בנול מקראי, הפקת קטורת ועוד.

לאחר מכן ייערכו תצפיות וארוחת צהריים ויתקיים סיור מודרך בין בתי בוץ אקולוגיים במושב רותם והתנסות בבנייה מחומרי גלם זמינים.

מתי: 10.4
איפה: חבל בנימין ובקעת הירדן
כמה: 60 שקל למבוגר, 40 שקל לילד
מתאים לגילאי: מגיל 4
פרטים: 08-9712348

הפנינג משפחה יוצרת ברובע האמנים בערד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפנינג משפחה יוצרת ברובע האמנים בערד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפסח תהיה למשפחות המטיילות באזור ערד הזדמנות להכיר ולחוות מקרוב את האמנים הפועלים ברובע האמנים בעיר שנפתח לפני שמונה שנים. ברובע יתקיים הפנינג סדנאות אמנות לכל המשפחה שיאפשר להורים ולילדים ליצור יחד יצירות – ובחלק מהמקרים גם לקחת אותן הביתה. בין הפעילויות: בניית טאבונים וספסלים מחומרים ממוחזרים, פסלי אדמה, סדנת מנדלות, עיטור כלי מהבית בפסיפס זכוכית, יצירה בזכוכית ועוד.

בנוסף במוזיאון הבובות תיפתח תערוכה חדשה ויתקיימו סיורים מודרכים מדי שעה עגולה. כמו כן, תיבנה בחג מפת ענק של שביל ישראל מפסיפס שאפשר יהיה להשתתף ביצירתה ויתקיימו גם פעילויות בתל ערד.

מתי: 8-10.4
איפה: רובע האמנים, ערד
כמה: חינם
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים: 08-9954160

חגיגת צפרות ברמת נגב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חגיגת צפרות ברמת נגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרכז צפרות רמת הנגב מזמין לחגיגות צפרות בנגב בסימן "ציפור רמת הנגב". מדריכי צפרות מנוסים יכירו לקהל את סודות ציפורי המדבר בטיולי ג'יפים, אופניים, סיורים, פעילויות טיבוע ויצירה לכל המשפחה. הפעילות כוללת גם הרצאות.

ב-9.4 ייערך יום הצפרות (טיבוע, אופניים, הרצאה) באזור מדרשת בן גוריון, ב-10.4 ייצא מכפר הנוער ניצנה בדגש על תצפיות קטות וחוברות באזור ניצנה ועזוז (טיול רכבים, יצירה ואופניים), ב-11.4 ייצא טיול ג'יפים בעקבות ציפורי עזוז וייערך טיול אחר צהריים בנחל צין ועין עקב בעקבות נשרים ודורסים אחרים.

מתי: 9,10,11.4
איפה: שדה בוקר, ניצנה
כמה: 20-100 שקל, תלוי בפעילות אליה מצטרפים
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר
הזמנות בבית ספר שדה בוקר: 08-6532016

פסח אדמה, האנגר אדמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסח אדמה, האנגר אדמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרכז "האנגר אדמה", בניהול הכוריאוגרפים ליאת דרור וניר בן גל, עורך בחול המועד פסח פסטיבל מופעי מחול ומוזיקה, בשילוב סדנאות לכל המשפחה. בין הפעילויות: התבטאות בתנועה, קונטקט קיר, מגע והרפיה, גוף וצבע, כתב תנועה, סדנת בקבוקים, תנועה במרחב, אקרו באלנס, רישום גוף, ריקוד האדמה, גב אל גב, סדנת אבנים, ריקוד אווירי, אומנויות לחימה, מסיבת ריקודים שקטה ועוד.

על במת ההאנגר יעלה מופעה החדש של להקת "אדמה" "אדמה" "אפ צ'י דאון צ'י". תחת הכוכבים יופיע אריק ברמן במופע אקוסטי וקבוצת המחול 'נטו מפגשים'. הלינה בשטח קמפינג מוסדר.

מתי: 9-11.4
איפה: האנגר אדמה, מצפה רמון
כמה: עד 1 באפריל מבוגר: 360 שקל, ילד: 200 שקל (שלישי חינם). מכירה בדלת: 420 שקל מבוגר, 260 שקל ילד
מתאים לגילאי: לכל המשפחה

חאן השיירות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חבילת אטרקציות לפסח/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתר האירוח "חאן השיירות" מציע למשפחות ולזוגות בילוי פסח הכולל לינת אוהלים על מחצלות ומזרונים או בצימרים משפחתיים (כולל ארוחת ערב ובוקר כשרה לפסח). באזור החאן קיימים מגוון פעילויות למשפחות, קבוצות ובודדים החל מאירוח בדואי, רכיבה על גמלים, טיולי ג'יפים ספארי, סנפלינג, רכיבה על אופניים, סדנאות והרצאות.

בפסח מציע החאן חאן השיירות חבילת אטרקציות הכוללת נסיעה בג'יפ ספארי דרך נחל צין אל עין עקב, רכיבה על גמל וארוחת רועים. משך הטיול שעתיים וחצי (3 סבבים ביום, בשעות: 08:00, 10:00 ו -13:00).

מתי: חול המועד פסח (וגם 19-25.4)
איפה: חאן השיירות על כביש 40
כמה: מחיר החבילה: 140 שקל למבוגר, 125 שקל לילד
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

פסטיבל תפוחי האדמה ה-7

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסטיבל תפוחי האדמה ה-7/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת "פסחקלאי" בצפון הנגב יתקיים פסטיבל תפוחי האדמה במצפה גבולות, שיכלול סיורים אל שדות תפו"א, מופעי בישול והדגמה, פינות הפעלה ויצירה לילדים, דמויות תפוחי אדמה ותיאטרון רחוב, שוק איכרים ואמנים ועוד.

לאורך כל האירוע יתקיימו תחרויות היתוליות נושאות פרסים לכל המשפחה, חידונים ורצף מופעים לילדים בשילוב דמויות היתוליות של תפוחי אדמה. כל משפחה תקבל שי (עד גמר המלאי): שקית תפוחי אדמה מתנת מגדלי תפוחי האדמה בחבל הבשור.

מתי: 10.4
איפה: מצפה גבולות
כמה: בקנייה מראש 15 שקל למבוגר, 30 שקל לילד. במקום: 20 שקל למבוגר, 40 שקל לילד.
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

פסטיבל אביב ישראלי באשדוד

פארק לכיש מארח פסטיבל של שיר, סיפור וזמר לכל המשפחה שיכלול הצגות ומופעים, בין היתר של של "יניב המגניב", הקרקס הרוסי, איש הבלונים וגם קוסמים, להטוטנים ומופעי ג'אגלינג. במסגרת הפסטיבל יתקיימו גם סדנאות יצירה וייצאו סיורים מודרכים להכרת בעלי החיים והצמחייה הייחודית בפארק (שייצאו כל שעה עגולה). כמו כן, במהלך החג (9-12.4), יתקיימו סיורים בחינם לכל המשפחה במרכז המבקרים בנמל אשדוד ובמוזיאונים בעיר.

מתי: 9-10.4
איפה: פארק לכיש
כמה: חינם. סדנאות ב-10 שקלים
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

הפנינג פסח בחוות היענים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפנינג פסח בחוות היענים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי למעלה מ- 30 שנה של גידול יענים למסחר, חוות היענים של משפחת ון חרבנברוק פותחת את שעריה למבקרים, בהפנינג למשפחות. בחווה 75 יענים, דיר עזים וחיות משק ובהפנינג מוזמנים הילדים לפינות יצירה, ליטוף ובמקום פועלים גם בית קפה וחנות מזכרות של חפצי נוי מביצי יען. אם יהיה לכם מזל תוכלו לצפות ביענים בעת שהם רוקדים את ריקודי החיזור.

מתי: 8-14.4
איפה: חוות היענים בחבל אשכול
כמה: מבוגר 10 שקל, ילדים בחינם
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים: 0526901660

מוזיאון הנגב לאמנות

המוזיאון במבנה ההיסטורי הקרוי בית המושל מזמין משפחות לשלב ביקור בתערוכת האמנות הישראלית החדשה "צבע מקומי" עם פעילות לילדים. פעילות היצירה תתמקד ביצירת אמנות מחומרים ממוחזרים בסדנאות "אמנות מכל דבר". כל מפגש נמשך כשעתיים כולל סיור מודרך בתערוכה, הצגה-סיפור וסדנת יצירה.

מתי: פתוח כל יום מלבד יום א'
איפה: רחוב הרצל 60, העיר העתיקה, באר שבע
כמה: 10 ש"ח בנוסף לכרטיס כניסה למוזיאון
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

זורבה הבודהה ה-10 באשרם במדבר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זורבה הבודהה ה-10 באשרם במדבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

חמישה ימים של מוזיקה, אהבה ומדיטציה בלב הטבע המדברי שבאשרם במדבר. השנה הזורבה בסימן החגיגה השבטית הגדולה – מדיטציות של אושו, סדנאות עם המנחים המובילים, גילוי עולמות נסתרים, מסיבות והופעות. במקום מוצעות ארוחות, צ'אי שופ עם עוגות ביתיות ושתייה חמה, שייקים טבעיים, פיצות טריות בינות פינות ישיבה וזולות, אזורי קמפינג מוצלים, מדשאות וחדרים.

מתי: 10-14.4
איפה: אשראם במדבר, שיטים
כמה: 309 שקל ברכישה מוקדמת, 410 שקל במקום
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

חגיגה אביבית עם בית-ספר שדה חצבה

בית ספר שדה מציע סיורים וטיולים מודרכים ביניהם: טיולי זריחה אל שמורת שיזף והיכרות עם הזנבנים, טיולי בוקר לקטנטנים אל שמורת שיזף ונחל גדרון, טיולי בוקר לכל המשפחה אל נחל פרס, גבעת חצבה ותמר המקראית, טיולי אתגר למשפחות אל נחל גוב, נחל צפית והר מסור, טיולי שקיעה אל הזנבנים בשמורת שיזף וגבעת חצבה, טיולי עששיות אל חווארי הלשון ב"דרך השלום" ופעילויות ערב.

מתי: 8-14.4
איפה: בית ספר שדה חצבה והסביבה
כמה: סיור יום 40 שקל למבוגר, 30 שקל לילד. סיורי שקיעה 30שקל למבוגר, 20 שקל לילד. הנחה למתארחים בבית-ספר שדה חצבה.
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

חגיגה שמימית בלילות הערבה האביביים בהדרכת יונתן אליכיס. במסגרת הפעילות: היכרות עם קבוצות כוכבים, מציאת כוכב הצפון, תצפיות באמצעות טלסקופ על מכתשי הירח, כוכבי הלכת, גלקסיות ועוד. אסטרונומיה בפארק ספיר: 6-7/4, 11-14/4: שני מחזורים בערב. אסטרונומיה בחי-בר יטבתה: 8-10/4.

מתי: 6-14.4
איפה: פארק ספיר, חי-בר יטבתה
כמה: 400 שקל עד 10 משתתפים, כל משתתף נוסף 40 שקל למבוגר, 30 שקלל ילד. קבוצות מעל 20 משתתפים – 30 שקל למשתתף. אורחי חניון הלילה בחי-בר בחינם.
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים: 054-6869582

בעקבות החקלאות המדברית בקיבוץ אליפז

סיור חקלאי מודרך בן שעה וחצי המתאים לכל המשפחה בקיבוץ אליפז, ומתובל בסיפורים מרתקים על החיים בחבל ארץ באמצע המדבר. הסיור נפתח ברפת – שם רואים כיצד מגדלים פרות הולנדיות בפאתי יבשת אפריקה, ממשיכים אל מכון הטיהור הפועל בשיטת "האגנים הירוקים" (הראשון בערבה).

לומדים על כוח הכבידה וכיצד חוסכים באנרגיה באמצעותו ובאמצעות שורשי הקנה לטיהור מי הביוב של הקיבוץ, הרפת והחממות לטובת השקיית דור העתיד של מטעי התמרים. מתעדכנים בהפקת אנרגיה מתחדשת, עוברים דרך מטעי התמרים המניבים את זן המג'עול האיכותי בעולם ומקנחים בתצפית אל הדיונה הגדולה האחרונה בערבה.

מתי: 6.4, 11.4, 13.4
איפה: קיבוץ אליפז
כמה: 20 שקל למשתתף מגיל 3. אורחי "כפר הקקטוסים באליפז – חינם. בתיאום מראש
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים: 08-6326230, 052-3688384

פסח בחאן דרך הבשמים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסח בחאן דרך הבשמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעבר ללינה וארוחות מציע החאן טיולי גמלים וחמורים – טיולי רכיבה קצרים, טיולים בני שעה וטיולים ארוכים בני 3 שעות הכוללים הדרכה על האזור, בעלי החיים והצומח המדברי. ניתן גם להצטרף למשחק חפש את המטמון – פעילות ניווט וחידות לילדים בני 4-10 במתחם החאן והסביבה הקרובה. בתיאום מראש ניתן להצטרף לטיולי משפחות מודרכים במגוון מסלולים בערבה.

מתי: 5-14.4
איפה: חאן דרך הבשמים
כמה: טיולי גמלים וחמורים 20-65 שקל, חפש את המטמון – 15 שקל, טיולי משפחות: 60 שקל לאדם
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

חלון לחקלאות: הצצה למחקר והפיתוח החקלאי בתחנת יאיר

תחנת יאיר בחצבה שבערבה מזמינה את אורחי הערבה להיכרות עם המחקר והפיתוח החקלאי האזורי. הביקור כולל סיור חווייתי מודרך בינות דגי הנוי, פלפלים ססגוניים, פרחי קטיף, עגבניות צבעוניות ועוד. במהלך הסיור מתוודעים אל העשייה החקלאית, המחקרים החדשים במעבדות ובחממות הניסוי ומסיירים בין שלל זני הפרחים.

מתי: 8-12.4
איפה: תחנת יאיר
כמה: 25 שקל לילד, 30 שקל למבוגר
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

"ליל אביב מדברי" עם רוכבי הגמלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ליל אביב מדברי" עם רוכבי הגמלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוכבי הגמלים מציעים מגוון טיול גמלים המשולבים בהליכה רגלית. ניתן בתיאום מראש להצטרף לטיול שקיעה, טיול של חצי יום הכולל לינת שטח או טיול בן כמה ימים אל עומק המדבר.

מתי: 1-14.4
איפה: טיול ברחבי המדבר
כמה: 130 שקל לטיול שקיעה, 600 שקל לטיול יום ולינת שטח
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים: 08-6373218

"יצירת מצרים" בפארק תמנע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פארק תמנע/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוויה פרעונית לכל המשפחה בנוף קדומים במשולב עם פעילות יצירה ברוח חג, הדרכות וצפייה במיצג הזמן. פעילויות היצירה יתקיימו באוהל הפעלה גדול אל מול רחבת האגם ויכללו: מילוי בקבוקים בחול צבעוני, ציור בחול צבעוני ועוד. בפארק יש גם אפשרות לפעילות אתגרית: קיר טיפוס, השכרת אופניים, השכרת סירות פדלים, ומתנפחים לקטנטנים.

בשעות הערב מציע הפארק סיור לילי מודרך ממתחם האגם אל "עמודי שלמה", מקדש האלה חתחור ב"דרך האור והנחושת", בליווי הקרנת צלליות על ההרים המתארות את תהליך כריית הנחושת בתמנע.

מתי: 8-11.4
איפה: פארק תמנע
כמה: 49 ש"ח
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

  • עוד באותו נושא:
  • פסח 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully