וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הערת שוליים" בצמרת סרטי מועצת המבקרים בארה"ב

1.12.2011 / 22:51

סרטו של יוסף סידר נכלל בין חמשת הסרטים הזרים הטובים של השנה על פי בחירת ה-National Board of Review. הזוכה הגדול: "הוגו" של מרטין סקורסזה

הישג מצוין נוסף ל"הערת שוליים" של יוסף סידר, הסרט שמתמודד על הזכות לייצג את ישראל באוסקר. הדרמה המוערכת נכללה הערב (חמישי) בין חמשת הסרטים הזרים הטובים ביותר של השנה לפי ה-National Bord Of Review, מועצת המבקרים בארצות הברית. זהו אמנם גוף שנוי בחלוקת, אך באופן מסורתי, הסרטים הנבחרים שלו מככבים גם לאחר מכן בעונת הפרסים. הישג זה מצטרף למועמדותו של סידר לפרס התסריט של האינדי-ספירט, דבר שעליו הוכרז מוקדם יותר השבוע, וכל זה מסמן את "הערת שוליים" כמועמד מוביל להשתבץ בחמישיית המועמדים לאוסקר הזר. עם זאת, נראה כרגע כי סיכוייו לזכות בזהב פחותים מאלה של "פרידה" האיראני, שהוכתר מוקדם יותר השבוע כסרט הזר הטוב של השנה בידי איגוד המבקרים של ניו יורק, והערב הוכתר בתואר דומה בידי מועצת המבקרים האמריקאית.

באופן מפתיע למדי, הזוכה הגדול השנה בפרסים של המועצה הזו לא היה אחד מן הפייבוריטים המובהקים, "סוס מלחמה", "הארטיסט" או "היורשים" כי אם דווקא "הוגו" של מרטין סקורסזי, המחווה של הבמאי הוותיק לראשית ימי הקולנוע זכתה בפרס הסרט הטוב ביותר ובפרס הבמאי הטוב ביותר. "היורשים", מצדו, אמנם לא לקח את הפרס הגדול, אבל קטף שלושה פרסים חשובים ביותר - השחקן הראשי (ג'ורג' קלוני), שחקנית המשנה (שיילין וודלי) והתסריט המועבד.

גם בפרס השחקנית הטובה ביותר נפלה הפתעה - טילדה סווינטון, כוכבת "חייבים לדבר על קווין", עקפה בסיבוב את המועמדת הבטוחה, מריל סטריפ ("אשת הברזל"). עוד פרסים: פרס שחקן המשנה הלך לכריסטופר פלאמר הוותיק על הופעתו ב"בגינרס", פרס התסריט המקורי הלך, גם כן די במפתיע, ל"50/50" ואת פרס סרט האנימציה קטף "רנגו" בכיכובו של ג'וני דפ, שקיבל חיזוק בקרב ראש-בראש על האוסקר מול "הרפתקאות טינטין" של סטיבן שפילברג. פרס אנסמבל השחקנים הוענק ל"העזרה".

מועצת המבקרים הכתירה גם את עשרת הסרטים הטובים של השנה, נוסף ל"הוגו". מדובר ב"הארטיסט", "היורשים", "דרייב", "נערה עם קעקוע דרקון", "משחקי שלטון", "ג'יי.אדגר", "סוס מלחמה", "עץ החיים" ו"הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק ב'", שהעצים היום את סיכוייו לקבל היום מועמדות לאוסקר, גם כהערכה כלפיו וגם כאות הוקרה לסדרת הסרטים כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully