וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש אמריקות על אופנוע: מסע של אדם אחד

יואב דולב

29.10.2011 / 10:23

יואב דולב, פסיכולוג אירגוני בן 40 ומשהו, החליט ככה פתאום באמצע החיים לצאת למסע מהקוטב הצפוני לקוטב הדרומי על אופנוע כבד. חלק 1: אלסקה

«object width="466" height="660"»«param name="movie" value="https://mm.walla.co.il/archive/1189283-28.swf "»«/param»«param name="allowFullScreen" value="true"»«/param»«param name="allowScriptAccess" value="always"»«/param»«embed src="https://mm.walla.co.il/archive/1189283-28.swf " allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="466" height="660"»«/embed»«/object»

כשחושבים על זה, כולם נמצאים כל יום כל היום בסוג של מסע - מסע הכולל את בית הספר, צבא, לימודים, עבודה, בניית קן משפחתי, ופה ושם השגת סמלי סטטוס כאלה ואחרים. פעם בכמה זמן עוצרים ועושים חשבון נפש, איפה ה"אני" בכל הסיפור שהחברה מכתיבה לנו, ואנחנו, כמו עדר ממושמע לוקחים בו תפקיד. הפעם הזאת הגיעה גם אלי. הרגשתי רצון לייצר לעצמי חוויה שמגיעה ממקום נקי ושנתפסה אצלי כהגשמת חלום - חציית יבשת אמריקה על אופנוע מהנקודה הצפונית ביותר שלה עד זו הדרומית.

זהו למעשה המקום בו אתם פוגשים אותי כיום. שמי יואב דולב, פסיכולוג אירגוני במקצועי, בתחילת שנות ה-40 לחיי, רווק ללא ילדים, ואני פוצח במסע של כשבעה חודשים על אופנוע קאוואסקי 650 סמ"ק לכל אורך אמריקה הצפונית, מרכז אמריקה ודרום אמריקה.

נקודת יציאה: פיירבנס, אלסקה לכיוון ונקובר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית המארחים של יואב בפיירבנקס, אלסקה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה מה שרואים בכל מקום. הכל גדול ותמיד קר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר מספר ימי התארגנות שכללו פרידה משמחת מג'ט לג עצבני שמקורו מעשרים שעות טיסה ועוד עשר שעות טיסות מעבר, הגעתי לפיירבנקס, העיר השלישית בגודלה באלסקה. פיירבנקס נמצאת צפונית-מזרחית מאנקורז', העיר הגדולה ביותר באלסקה (כדי לסבר את האוזן, גודלה משתווה לרבע מגודלה של ישראל).

אוגוסט כאן, כמו בישראל, הוא החודש החם ביותר בשנה, שיא עונת התיירות. הכל כמובן יחסי בחיים - ישראלים לא יגדירו 15 מעלות ביום ו-5 מעלות בלילה כ"חם". אגב, בחורף, הנמשך פה שמונה חודשים, הטמפרטורות יורדות עד 25 מעלות מתחת לאפס, ועד טמפרטורה של 15 מעלות מתחת לאפס, הילדים ממשיכים ללכת לבית הספר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקנות אופנוע באלסקה זה קלי קלות, וגם זול. אופנוע הקוואסאקי 650KLR שיעבור את המסע יחד עם יואב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוכנים ליציאה. האופנוע שהוא גם ארון, מגירה ומקרר לשבעה-שמונה חודשים הבאים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההתארגנות נפתחת ברכישת אופנוע. הדבר נעשה יחסית בקלות ב-DMV, משרד הרישוי האמריקאי. מיד לאחר מכן יש לרכוש ביטוח חובה כולל צד ג' שעלותו 99 דולר לשנה, ואני מזדכה על הסכום היחסי בהתאם לתקופת הזמן שאשהה בארצות הברית, כלומר עד טיחואנה, מקסיקו. באלסקה אין מס רכישה כלל, דבר שלעומת קליפורניה חוסך מעל שמונה אחוזים מסכום הקנייה.

את האופנוע מצאתי עוד בישראל באתר קרייגסליסט (מעין יד 2) הפופולרי בקרב האמריקאים. זהו קוואסקי 650KLR מודל 2009 עם 3,400 מייל (5,000 ק"מ בלבד). הבעלים לשעבר של האופנוע רכש אותו כדי לעשות מסע של שבוע באזור, ולאחר מכן נהג בו מעט מאוד. למעשה, גם לו היה רוצה לרכוב עליו, לא היה הדבר אפשרי, כיוון שאופנועים פה יכולים לנוע ארבעה-חמישה חודשים בשנה בלבד, תלוי במזג האוויר. בשאר הזמן האופנוע מאופסן במחסן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כדי לצאת למסע יש לבצע הכנות רבות, רובן בכלל מנטליות. אלסקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדבר הבא - השלמות ציוד. לא יותר מדי, כי אלסקה יחסית יקרה בגלל עלויות ההובלה של מוצרים מארץ האם, ארצות הברית. המוכרים בחנויות פה מאוד מסבירי פנים בצורה "אמריקאית". מי שביקר או חי בעבר בארצות הברית, מבין על מה אני מדבר. הצרכן פה הוא באמת מלך, יש תחושה ש"שירות" איננה מילת גנאי אלא תפקיד. עניין של תפיסה.

לפני צאתי אני רוצה לומר תודה מכל הלב ליוני בן שלום ועומר כ., שעצותיהם שוות זהב, ולעוד אנשים רבים וטובים, שללא מסע זה ספק אם דרכנו היו נפגשות. אני מקווה שתאורי חוויות המסע שלי, אם לא יהוו עבורכם טריגר לצאת למסע משלכם, לפחות יגרמו לכם הנאה,

יואב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully