וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן לאומי ירקון - שלווה למרגלות מבצר אנטיפטריס

10.8.2011 / 0:01

במרכז הבועה האורבנית ניצב גן לאומי יפהפה, שליו וירוק - גן לאומי ירקון. יש בתחומו אגם מקסים, מדשאות ושולחנות פיקניק בצל עצי אקליפטוס. אתם מוזמנים לסופשבוע משפחתי רגוע

מערכת וואלה!
דגל ישראל מתנוסס מעל מבצר אנטיפטריס, גן לאומי ירקון. ShutterStock
נבנה בסך הכל לפני 440 שנה. מבצר אנטיפטריס/ShutterStock

המבנה הבולט ביותר בפארק לאומי ירקון הוא המבצר הגדול המתנוסס בראשה - מבצר אנטיפטריס. זהו מבצר עות'מאני שנבנה בשנת 1571, בתקופת שלטונו של הסולטן סלים השני. המבצר חלש על האגף המערבי של הדרך הבינלאומית העתיקה, שהובילה ממצרים לסוריה. על האגף המזרחי של הדרך, במרחק שלושה קילומטרים, חלש מבצר נוסף הקרוי בימינו מגדל צדק. הדרך עקפה ממזרח את מעיינות הירקון, הנובעים למרגלות תל אפק. המעיינות ונהר הירקון יצרו מכשול מים קשה מאוד למעבר. במהלך ההיסטוריה נערכו קרבות קשים על השליטה במעבר. אחד המפורסמים שבהם התחולל בין פלשתים לבני ישראל.

המלך הורדוס בנה בתל אפק עיר גדולה, וקרא לה אנטיפטריס, על שם אביו. שרידי הרחוב הראשי של ההר, עם המרצפות המקוריות, נראים היטב באזור המגדל הדרומי-מזרחי של המבצר. כדאי לצפות בנוף מהאגף המערבי של המבצר, המשקיף על מעיינות הירקון ועל המרחב שמסביב לפתח תקווה. אתר מעניין נוסף בגן הלאומי הן בריכות הבטון שנמצאות ממזרח למבצר. בריכות אלה קשורות למערך אספקת המים לירושלים, שבבנייתו החלו שלטונות המנדט בשנת 1934. תפוקת המשאבות עמדה על 12,000 מ"ק מים ביממה, כשני אחוזים מהספיקה השנתית של מעיינות הירקון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מים לדגים ולצמחים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בריכה יפהפייה, מוקפת צמחיית גדות. גן לאומי ירקון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהגן הלאומי יוצא שביל טיול המגיע לאחר כמה מאות מטרים לבריכה יפהפייה, מוקפת צמחיית גדות השוכנת סמוך לגדר שמסביב למעיינות הירקון. בתוך המים משגשגים צמחי הנופר הצהוב, הניכרים בעליהם הגדולים הצפים על פני הים. הנופר פורח בקיץ בפרחים צהובים וגדולים. בריכת הנופרים משמשת מעין "גיבוי" לבעלי חיים וצמחים נדירים, ביניהם הדג לבנון הירקון - מין דג הקיים רק במישור החוף ולא בשום מקום אחר בעולם.

מלון הרבה כוכבים: סופשבוע של לינה משפחתית בטבע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת אזור גן לאומי ירקון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם מוזמנים לשישבת של לינת לילה משפחתית בשטח, כשבלילה לפני השינה תתקיים פעילות בנושא כוכבים וירח. מתמקמים בחניון הלילה המוסדר, מכינים ארוחת ערב באופן עצמאי. לפני השינה מצטרפים לפעילות לילית בנושא כוכבים וירח. בבוקר יוצאים לסיור מודרך לאורך חלקו העליון והנקי של נחל הירקון. במתחם לינת הלילה יש מקלחות ושירותים ועצים למדורה.

היכן: גן לאומי ירקון (מתחם מקורות הירקון)
איך מגיעים: ממערב לראש העין. גישה מכביש פתח תקווה-ראש העין (כביש מס' 483).
מתי: שישי-שבת 12-13.8
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" 3639*

מידע

סוג מסלול: קווי, הלוך חזור
אורך המסלול: 2-3 ק"מ
משך הטיול: 2-5 שעות
דרגת קושי: קל
מעבר במים
ציוד דרוש: אופניים לטיול משפחתי, ציוד לפיקניק
עונות מומלצות: כל השנה
מי שתייה בדרך: אין
גישה לעגלות ונכים: יש
מחיר: מבוגר 25 ¤, ילד 13 ¤ , הנחה של 50% לאזרח ותיק
טלפון לבירורים: 03-9030760

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully