וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פח אשפה שהפך לשמורת טבע: פעילויות קיץ בפארק אריאל שרון

13.7.2011 / 8:21

פארק אריאל שרון, חירייה לשעבר, חושף את טיפול העשרת אלפים שעבר, ומזמין את הציבור הרחב לשלל פעילויות הקיץ שבו: מרכז מחזור, רכיבת אופניים משפחתיים, סיורים בשדות ובאגמים ועוד

פארק אריאל שרון.
כך הפך פח זבל לריאה ירוקה. פארק אריאל שרון

פארק אריאל שרון הממוקם במרכז גוש דן, באזור שבין דרום תל אביב, אור יהודה, רמת גן, חולון ואזור, הוא השטח הפתוח האחרון שנותר בלב המטרופולין, ולמעשה מתפקד כריאה הירוקה הגדולה ביותר שנותרה בו. הפארק משתרע על פני 8,000 דונם (פי שלושה מהסנטרל פארק!) וכולל שטחים פתוחים, שדות, נחלים, אגמים, מסלולי אופניים, מרכז מבקרים, מרכז מחזור ושפע פעילויות טבע ופנאי לרווחת כולם.

במסגרת פעילויות הקיץ של הפארק, ביום חמישי ה-14 ביולי, יפתח הפארק את שעריו להיכרות חווייתית עם חיי הלילה הסוערים של מגוון חיות הפארק. במסע לילי לאור ירח, שיועבר על ידי מדריכי החברה להגנת הטבע, יזכו המשתתפים למפגש עם הציפורים, העופות והחרקים הרבים המתעוררים רק לעת ערב. המשתתפים ישמעו את הסיפורים המלווים את החיות ואת הרקע להימצאותן בשטחי הפארק בפרט ובשטח עירוני בכלל.

פארק אריאל שרון, 14.7, 20:00. הסיור ייארך כשעתיים (מקומות המפגש ניתנים בהרשמה). מחיר: 45 שקלים למבוגר, 30 שקלים לחברי החברה להגנת הטבע. מספר המקומות מוגבל, יש צורך בהרשמה מראש בטלטבע: 03-6388688.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
25 קילומטר של שבילי אופניים. פארק אריאל שרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת פארק אריאל שרון הינה חברה ממשלתית הפועלת תחת המשרד להגנת הסביבה להקמת הפארק המטרופוליטני הגדול מסוגו במזרח התיכון. הפארק, שהוקם על חורבות הר הפסולת חירייה (1952-1998) באמצעות צוות בינלאומי וישראלי בראשות פרופ' פיטר לאץ', כולל את תל חירייה ומרכז המחזור, בני ברק העתיקה, פארק מנחם בגין (דרום), שטחים חקלאיים ובית הספר החקלאי מקווה ישראל. בתוכנית הכוללת שלו הוא מיועד להכיל גם אמפיתיאטרון, מסעדות, בתי קפה, מגרשי ספורט ומרכזים חינוכיים. לדברי מקימי הפארק, המטרה המרכזית היתה להקים פרויקט שיתרום לסביבה ולחברה, תוך שדרוג איכות חייהם של התושבים באיזור בפרט ובמדינה בכלל. ובאמת, אתר חירייה, ששימש עשרות שנים כ"פח האשפה" הפך ממפגע סביבתי לפארק מיוחד ומזמין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיורים מודרכים על ידי מדריכי החברה להגנת הטבע. פארק אריאל שרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבילי אופניים: בימים אלו מוכשרים בפארק כ-25 ק"מ של שבילי אופניים בדרגת קושי קלה המתאימה למשפחות. השבילים שמחברים בין החלקים השונים של הפארק יאפשרו רכיבה חווייתית מודרכת בין השדות, הנחלים והמרחבים הפתוחים.

צפרות ואקולוגיה: הפארק פותח את שעריו להיכרות חווייתית עם בעלי הכנף. הפארק משמש כחניון מנוחה ותדלוק עבור ציפורים החוצות את גוש דן במהלך ביקורן בישראל, ומתקיימים בו מפגשי צפרות הפתוחים לציבור הרחב. במהלכם מכירים המשתתפים את ציפורי הבר ואורח חייהן, לומדים על הליך "טיבוע ציפורים", על אקולוגיה ועל בתי גידול של בעלי חיים בפארק. מפגשי הצפרות מועברים ע"י מדריכי מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע.

הסיורים הקרובים:
6.8: סיור טבע לכל המשפחה
13.8: סיור ליל ירח לכל המשפחה
20.8: סיור צפרות וטיבוע לכל המשפחה
26.8: סיור טבע עירוני וטיבוע ציפורים לכל המשפחה

כל הסיורים הם בהדרכת החברה להגנת הטבע ומצריכים הרשמה מראש בטלטבע: 03-6388688.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגשי צפרות וטיבוע ציפורים. סיורים בפארק אריאל שרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

סינמה חירייה

פארק המחזור חירייה, המרכז לחינוך סביבתי, מציע בילוי חינוכי לכל המשפחה בשם "סינמה חירייה".
. בכל יום חמישי החל מה-14 ביולי ועד סוף החודש יוקרנו במדשאות המרכז סרטי אריך קסטנר – "פצפונת ואנטון", "אמיל והבלשים" ו"הכיתה המעופפת". הצפייה תיערך לצד סיורים בעקבות סיפורה של הפסולת המגיעה לאתר. בזמן הפעילות יופעל בית הקפה האקולוגי חברתי היחיד בארץ הנמצא במתחם. כמו כן, יתקיימו סדנאות לשימוש חוזר עם אמני הבית של המרכז.

סיורים וסדנאות: 17:00-20:00.
הקרנת הסרטים: 20:00-21:30.
מחיר: 35 שקלים לילדים מעל גיל 4.
לטובת המתקשים בהגעה יצאו הסעות מתחנת רכבת צפון בחניון "חנה וסע" ב-16:30. ההסעות בחזרה יצאו בתום הקרנת הסרט.
הפעילות בהרשמה מראש.

צילומים: יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully