וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה טוב ובהצלחה

מסע אחר אונליין

25.5.2011 / 15:48

אם מאסתם במלונות הסטנדרטיים, מחכות לכם ברחבי העולם חוויות לינה הזויות, ביניהן בתוך צינורות ביוב ובית סוהר. חמישה בתי מלון מוזרים במיוחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנוף שנשקף מחלון החדר: אין חלון, וטוב שכך. מלון אפס הכוכבים/מערכת וואלה!, צילום מסך

Null Stern Hotel ("מלון אפס כוכבים"): לילה במקלט אטומי

איפה? מחוז אפנצל, שווייץ, סמוך לגבול אוסטריה.

מה הקטע? דווקא בשווייץ הנייטרלית נמצא היחס הגבוה ביותר בעולם של מקלטים גרעיניים למספר תושבים. שווייץ בנתה רשת מקלטים אטומיים המיועדים להגן על אוכלוסיית שווייץ כולה. אין פלא שרבים מהמקלטים הללו נותרים חסרי שימוש, ומשנים את ייעודם המקורי לייעודים מענגים מעט יותר כגון מרתפי יינות, חדרי כושר או מלונות.

להפיכתו של הבונקר האטומי למלון אחראים האמנים והתאומים פרנק ופטריק ריקלין. כחלק מהחזון האמנותי שלהם, הם לא התאמצו להסוות את ייעודו המקורי של המבנה - קירות הבטון החשופים, הדלתות המשוריינות ומערכת האוורור האימתנית והרועשת עדיין שם. אך לאלה הוסף טאץ' חמים וביתי בצורת ריהוט עתיק.

האחים מגדירים את המלון ושאר המלונות שהם עומדים לפתוח כאקולוגיים, כיוון שניתנו להם חיים חדשים באמצעות הפיכתם לעסקים ידידותיים לסביבה. הרעיון פשוט: טביעת הרגל האקולוגית שמשאיר מלון שהוקם במקלט תת קרקעי נמוכה בהרבה משל כל מלון שצריך להקימו מחדש, גם אם ייבנה מהחומרים הירוקים ביותר.

תנאי הארחה: במלון שש מיטות יחיד וארבע מיטות זוגיות, כלומר בכל לילה יכולים להתארח עד 14 אורחים בשני חללים גדולים ללא מחיצות. אגב, בזמן מלחמה אמורים לשהות במקלט 200 איש.

מחיר: על התענוג האקולוגי תשלמו 25-30 פרנק שוויצרי (כ-100 שקל) ללילה.

Jules Undersea Lodge: מלון מתחת למים

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנוף שנשקף מחלון החדר - דגים טרופיים, לובסטרים וברקודות. Jules Undersea Lodge/מערכת וואלה!, צילום מסך

איפה? קי לארגו, הגדול שבאיי האלמוגים הקטנים בפלורידה, ארה"ב.

מה הקטע? מחווה לז'ול ורן וספרו "20 אלף מייל מתחת למים". מי שלא יודע לצלול ייאלץ לוותר על תענוג האירוח במלון, שכן הוא ממוקם תשעה מטרים מתחת לפני הים. זהו המלון התת ימי הראשון בעולם, אך לא עוד היחיד. מאז הוקם בשנות ה-70 נפתחו מלונות דומים באיי פיג'י ובדובאי. הדגש ב-Jules הוא על הקרבה לטבע ולמים, כשהאטרקציה העיקרית היא העולם התת מימי.

המלון בכלל החל את דרכו כמעבדת מחקר. למרות זאת התנאים רחוקים מלהיות ספרטניים: מים חמים במקלחות, מקרר ומיקרוגל במטבח המאובזר, ספרים, דיסקים וסרטים ונוף מדהים שנשקף מחלונות החדר הגדולים - דגים טרופיים, לובסטרים וברקודות, צדפות ושושנות ים. האורחים גם מוזמנים לצאת לחקור את העולם החיצון המימי באמצעות ציוד צלילה וחמצן בלתי מוגבל שהמלון מספק.

תנאי הארחה: המלון יכול לאכלס שני זוגות בו זמנית, אבל ניתן להזמין אותו גם לשימוש פרטי, כמו לא מעט זוגות שבחרו להתחתן בו. ניתן להזמין למלון שף פרטי או לחסוך כסף ולהסתפק במשלוח פיצה אל מתחת למים.

מחיר: החל מ-400 דולר ללילה. כולל ארוחת ערב קלה, ארוחת בוקר וציוד צלילה.

Dasparkhotel: לילה בתוך צינור ביוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנוף שנשקף מחלון החדר: אין חלון. Dasparkhotel/מערכת וואלה!, צילום מסך

איפה? על גדת נהר הדנובה, בחלקו האוסטרי.

מה הקטע? האמן האוסטרי אנדראס שטראוס הרבה לטייל בעולם וחלם להקים מלון "נגיש ומינימליסטי". כך נולד דאספארק הוטל. האורחים מוזמנים ללון באחד משלושה צינורות ביוב מבטון חשוף שהונחו על הדשא. צדם האחד של הצינורות נסגר, על צדם השני הורכבה דלת.

תנאי האירוח: הצינורות הזעירים רוהטו במינימליזם קיצוני. ממקלחת מפנקת, חלוק רחצה, מיני בר ומסך טלוויזיה שטוח אפשר לשכוח. כל חדר-צינור מכיל שלושה חפצים בלבד: מנורה, מזרן דק ושק שינה. את בעיית העלטה בצינורות פתר שטראוס ע"י ניקוב פתחים עגולים ב"גגות", דרכם חודר אור טבעי. כיוון שאין אמצעי חימום בתוך הצינורות, המלון סגור בסתיו ונפתח מחדש באביב.

מחיר: כמה שרוצים. כל אורח (בד"כ אנשים לא מפונקים השמחים על עצם העובדה שיש קורת גג מעל ראשם) משלם לפי יכולתו. הדרישה היחידה היא הרשמה מוקדמת דרך אתר האינטרנט של המלון.

Malmaison Oxford: לילה בכלא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנוף שנשקף מחלון החדר: חצר הטיולים של האסירים. Malmaison Oxford/מערכת וואלה!, צילום מסך

איפה? צמוד לטירת אוקספורד ובמרחק הליכה ממרכז העיר ומשפע מסעדות זולות ופאבים תוססים המשמשים את קהילת הסטודנטים.

מה הקטע? רשת המלונות הבריטית מאלמייסון מתמחה באיתור מבנים יוצאי דופן והפיכתם למלונות ייחודיים תוך שמירה על מאפייניהם המקוריים. מלון מאלסמייסון אוספורד פעל כבית סוהר בשנים 1996-1878. היום זהו מלון ארבעה כוכבים עם כל הפינוקים המודרניים - אינטרנט מהיר, טלוויזיה עם מסך שטוח ומכשיר DVD בכל חדר.

תנאי האירוח: חובבי הז?אנר יגלו בנקל את יעודו הקודם של המבנה הוויקטוריאני הענקי. החדרים הממוקמים לאורך מעברי ברזל צרים, החלונות הגבוהים ודלתות הפלדה הכבדות בחדרים - כולם מצביעים על עברו האפל של המקום. תאי הכליאה המקוריים שופצו, וכל שניים?שלושה תאים חוברו לחדר מרווח ונוח. כצפוי, נוף עוצר נשימה אינו חלק מהחבילה. גם אם תציצו מבעד לחלון, תראו רק את חצר הטיולים ששימשה את האסירים.

מחיר: החל מ-50 פאונד לתא-חדר עד 225 פאונד לסוויטה רומנטית לזוג.

Jumbo Stay: אכסנייה במטוס ג'מבו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חביתת ירק או מאפה גבינה? Jumbo Stay/מערכת וואלה!, צילום מסך

איפה? שדה התעופה ארלנדה, שטוקהולם, שבדיה.

באוגוסט 2008 הוצב בכניסה לשדה"ת ארלנדה בשבדיה מטוס בואינג 747 משנת 1976 שסיים את שירותו האווירי והפך לאכסנייה הראשונה בעולם בתוך מטוס. מיקומה של האכסנייה, במרחק עשר דקות הליכה מדלפקי הצ'ק אין, הופך אותה לאטרקטיבית עבור נוסעים שנחתו מאוחר בלילה או כאלה שצריכים לעזוב בטיסת בוקר מוקדמת. הלינה במטוס מתאימה לחובבי תעופה, למשפחות עם ילדים שיתרגשו מחוויית הלינה הייחודית. גם מי שלא נשאר לישון, יכול לבקר, לאכול בבית הקפה ולעלות על הכנף השמאלית.

תנאי האירוח: 25 חדרים. בנוסף, יש סוויטה שממוקמת במה שהיה פעם תא הטייס, וממנה נשקף נוף פנורמי של שדה התעופה. בטלוויזיה שבחדרים אפשר לצפות, בין השאר, בלוח הנחיתות וההמראות של שדה התעופה. השירותים והמקלחות משותפים.

מחיר: 975 כתר שבדי (כ-450 שקל) לחדר לאדם יחיד, 1,200 כתר שבדי (כ-600 שקל) לחדר זוגי. לסוויטת תא הטייס - 3,300 כתר שבדי (כ-1,750 שקל).

  • עוד באותו נושא:
  • בתי מלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully