וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריל הקסום: אירועי החודש ברשות הטבע והגנים

3.4.2011 / 12:14

צפייה מקרוב בחי בר כרמל משתקם, גילוי העיר העתיקה ציפורי, הפעלת טחנות הקמח העתיקות בקיסריה, הישרדות עם עטלפים בעין חמד, טיולי פריחה בשמורת פורה, וביקור באתר ההנצחה לאילן רמון

צפון:

בית שערים. דורון ניסים
גן לאומי בית שערים/דורון ניסים

"מערות המנורה" נפתחות לציבור הרחב

סיור מודרך על ידי מתנדבי גן-קהילה למערות התת-קרקעיות המועטרות בתבליטים וכתובות מספרים את סיפור העם היהודי בארץ ישראל מלפני 1,800 שנים. הסיור יוצא רגלית ממגרש החניה באתר וחוזר דרך ואדי יפה ופורח.

היכן: גן לאומי בית שערים
מתי: כל שישי ושבת בשעות 10:30, 11:30
בהרשמה בטלפון: 04-9831643

ציפורי. דורון ניסים
ציפורי/דורון ניסים

יום בחיי ארכיאולוג

נצא בעקבות הארכיאולוגים לגילוי מחדש של העיר העתיקה ציפורי הקבורה באדמה, נהלך ברחובותיה נחקור את צפונותיה נחפש תשובות לדילמות המסתוריות, נערוך חפירה לדוגמא לסיום ניתן להשתתף בסדנת רפאות כדים (בתשלום).

היכן: גן לאומי ציפורי
מתי: שבתות 2.4 , 9.4 16.4 בשעות: 11:00, 13:30

חי בר כרמל. דורון ניסים
חי בר כרמל/דורון ניסים

הנשר והיחמור בגובה העיניים - סיור בשמורה ששרדה את השריפה

הדרכות בדגש השריפה בכרמל. סיור בשמורת חי?בר כרמל, במהלכו נפגוש את בעלי החיים החוזרים לחי בר לאחר השריפה. הנשרים, יחמורים, אייל הכרמל, עזי הבר וכבשי הבר.

היכן: חי בר כרמל
מתי: מדי שבת בשעות 10:00-15:00

איור האדם הקדמון. רשות הטבע והגנים
האדם הקדמון/רשות הטבע והגנים

מי חי במערות הכרמל?

סיור מודרך במערות האדם הקדמון, המספר אודות אורחות חייהם של הקדמונים הפרהיסטוריים, מי חי בנחל וכיצד הצליח לשרוד? עטלפים, מאובנים ומערות קרירות ילוו אותנו במהלך הסיור. כולל חזיון אור קולי בתוך המערה.

היכן: שמורת טבע נחל מערות
מתי: כל שבת בשעות: 10:00-15:00

נחל תנינים. רשות הטבע והגנים
נחל תנינים/רשות הטבע והגנים

בדרך המים לקיסריה הקדומה

אביב בשמורת נחל תנינים – פריחה צבעונית, נדידת הציפורים והתחדשות טחנות הקמח. סיורים מודרכים משולבים בהדגמה "על רטוב" של הפעלת טחנות הקמח העתיקות.

היכן: שמורת נחל תנינים
מתי: כל שבת במהלך אפריל בשעות 10:00, 12:00, 14:00

על תנינים וציפורים

סיורי צפרות היוצאים משמורת הטבע נחל תנינים. עושר בתי הגידול של הנחל וגדותיו, צמחיית הסבך, שטחי בריכות נרחבים, חוף וים – כל אלו מושכים אליהם מיני ציפורים, חלקן יציבות ואחרות חורפות או נודדות... ויחד איתן גם את הצפרים... אנא הצטיידו במשקפות.

היכן: שמורת טבע נחל תנינים
מתי: שבתות:2.4,9.4,16.4, בשעות 9:00, 11:30

מגידו – מקום טוב באמצע

סיור גם בשפה הרוסית!
בואו לבקר בתל מגידו אשר ידע תקופות רבות של התיישבות, כל אחת מרתקת יותר מהשנייה. בואו לראות את שער העיר שבו ישבו הנביאים ונערך המסחר, את המקדשים הרבים הפזורים בעיר, את הפולחן המסתורי שכלל קריאה בכבד, את האורוות ואת מפעל המים המפואר.

היכן: גן לאומי מגידו
מתי: בשבתות 16.4, 30.4, 14.5, בשעות 10:00, 12:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוף הבונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

צבינה חוזרת אל הים

הצגת תאטרון בובות "צבינה חוזרת אל הים" המספרת על מסעה הארוך ומלא הסכנות של צבת ים צעירה, הפוגשת בדרך חברים ואויבים. נלווה אותה במסעה ונלמד איך לשמור על החוף והים למען צבי הים ולמעננו, מבוגרים וילדים. הצגה אקולוגית, של תאטרון הבובות של אבישג.

היכן: שמורת טבע חוף הבונים
מתי: שבת 2.4

מרכז:

גן לאומי עין חמד. רשות הטבע והגנים
גן לאומי עין חמד/רשות הטבע והגנים

יום העטלף הבינלאומי – עושים "לייק" לעטלפים

פוחדים מהם? נרתעים מהם? בואו להכיר מקרוב את העטלפים בחגיגה חווייתית, משעשעת ומלמדת לכל משפחה ותראו כי הימצאותם בסביבתנו חשובה ואף מועילה.
"הישרדות עטלפים" כוללת סיפורים והמחשות, דגמי עטלפים, הסברים על חייהם והמחקר, תחנת הסברה של בית החולים לחיות בר, מחפשים מטמון עטלפי (תלויים הפוך), עושים "לייק" לעטלפים כשחותמים על אמנה לשמירתם, מפגשים עם מכשפה והעטלף שלה, גלגל מזל עטלפי, ושיחה עם פקחים ואנשי מקצוע. כל המשתתפים יסייעו להתקין תיבות קינון לעטלפים ברחבי גן לאומי עין חמד. הילד התחפש לעטלף? נכנס בחינם!

היכן: גן לאומי עין חמד
מתי: שבת, 2.4 בשעות 11:00 – 15:00.

נחל חלילים. רשות הטבע והגנים
נחל חלילים/רשות הטבע והגנים

רכבת וחלילים - הילכו יחדיו?

רגע לפני שהנוף ישתנה והרכבת תשעט אל הבירה, נטייל בנחל חלילים ונרד ב"שביל ירושלים" לחורבת תלם שבעמק הארזים אל שרידי הכפר וחקלאות מסורתית. במהלך הסיור נשמע על תוכניות הפיתוח בעמק הארזים לרווחת תושבי ירושלים וסביבתה, ועל עבודת התשתית בנתיב המסילה ומאמצי פקחי הרשות לשמירת הנוף.

היכן: שמורת טבע נחל חלילים וגן לאומי עיינות תלם
מתי: שבת, 2.4
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" 3639*

החיים בוורוד

טיול פריחה בשמורת פורה המרהיבה בשלל ורוד (וגם אדום, צהוב ויתר צבעי הקשת). שמורה קטנה ומקסימה בלב שטח חקלאי עם גיאולוגיה עתיקת יומין, בה ניתן לפגוש את כל מגוון הצמחייה הייחודית למרחב. במהלך הטיול נגיע לאגם פורה ולשרידי גשר הרכבת הטורקית.

היכן: שמורת טבע פורה
מתי: שבת, 2.4
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע"

דגל ישראל מתנוסס מעל מבצר אנטיפטריס, גן לאומי ירקון. ShutterStock
גן לאומי ירקון/ShutterStock

עששיות בתל אפק - מכאן לשם, באור ובחושך

סיור המשלב טבע ומורשת, אור ולילה, קולות ומראות והמון המחזות. יחד נצא למסע, שישלב את סיפורי העבר דרך הטבע המרשים, נפגוש שחקן רומי מהולל וצפר מתוסכל...נגלה כי במקום אחד יש גם טבע גם נוף וגם מורשת!

היכן: גן לאומי ירקון – מתחם תל אפק
מתי: שישי 16.4
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" 3639*

נחל אלכסנדר. דורון ניסים
נחל אלכסנדר/דורון ניסים

בעקבות הספר האדום – סיור מיוחד

"הספר האדום" הוא ספרם של כל הצמחים והחיות הנמצאים בסכנת הכחדה בישראל (וחלקם בעולם). בסיור מיוחד עם אנשי רשות הטבע והגנים בנחל אלכסנדר ובמרכז ההצלה הארצי לצבי ים נכיר שניים מאותם מינים "אדומים" שבספר: הצב הרך וצ?בי-הים. נשלב סיור בחוף ונגלה את החיים בחוף החולי, הסלעי וטבלאות הגידוד. לסיום נגלה שבעזרת כללים מאוד פשוטים גם אנחנו יכולים להשפיע על המינים שנותרו לנו בבתי הגידול הייחודים לאורך הנחל החוף.

היכן: נחל אלכסנדר
מתי: שבת 9.4
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" 3639*

תלויים הפוך? לכבוד שנת העטלף הבינלאומית

עכשיו, כשהעטלפים חוזרים לחיים לאחר שנת החורף העמוקה לחגיגת חיזור ושיחור מזון זה זמן טוב לטיול בנחל מערה. בחורש ים תיכוני תיחשף מערה טבעית ובה אוכלוסיות עטלפים שונים, ויסופרו אגדות וסיפורים. משם נמשיך למערות מידרס, שבהן הסתתרו לוחמי בר כוכבא.

היכן: שמורת טבע מערת התאומים
מתי: שבת 9.4
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" 3639*

מהמדבר אל הים

טיול נוסע בשביל השקמה החדש - השטח הפתוח הגדול ביותר במרכז הארץ, המהווה מקום מפגש לחי וצומח ייחודי לאזור הספר מדבר. פסיפס של בתי גידול ונופים מיוחדים במינם: ערוצי נחלים, רכסי כורכר, ביתרונות, רצף תלים ארכיאולוגיים, שמורות טבע, פריחה ססגונית, חולות נודדים, יערות נטועים, שרידי יישובים קדומים ואתרי מורשת וטבע רבים נוספים

היכן: שמורת טבע נחל שקמה
מתי: שישי 15.4
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" – 3639 *

סיפורי בתים במעין נפתוח

העולים לירושלים אינם יכולים להתעלם מהבתים המרתקים הפזורים על מורדות הכניסה אל העיר, בתיה של ליפתא. בסיור נחזור אחורה בזמן אל בתיו המיוחדים של הכפר העתיק ליפתא, החקלאות המסורתית ולבית המעיין שופע המים. נוכל להתרשם מהחיים השוקקים שאפיינו את הכפר עד לנטישתו והעזובה שעוטפת אותו. אבל יש תקווה ובסיור נכיר את תוכניות רשות הטבע והגנים לפתח ולשמר את המבנים ורחובות השכונה כחלק מהפארק המטרופוליני.

היכן: שמורת טבע ליפתא
מתי: שבת 16.4
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" – 3639 *

חבל עדולם, סמוך לצומת האלה, שנמצא בסכנה בעקבות קידוחים להפקת נפט. דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
אזור עדולם-עמק האלה/החברה להגנת הטבע, דב גרינבלט

זוחלים לתוך ההיסטוריה

טיול מרהיב (ואף "מגניב") בחורש, בנוף הפתוח של שפלת יהודה, בשרידי ישוב עתיק ובמערת זחילה. המסלול יחל במצפה משואה וירד אל מסתורי מערכות המסתור ואל ה"פירמידה" בחורבת מידרס.

היכן: שמורת טבע עדולם
מתי: שבת 16.4
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" – 3639 *

בית גוברין. רשות הטבע והגנים
בית גוברין/רשות הטבע והגנים

יום הנדידה הבינלאומי - הפנינג לכבוד בעלי הכנף

העופות הנודדים הינם סמנים חשובים לאיכות הסביבה והשמירה על הטבע בעולם, ומצבם מאפשר זיהוי מפגעים, מעיד על שינויי האקלים הגלובלי ובמגוון המינים בעולם. 10,000 מיני העופות הקיימים בעולם מהווים מרכיב חיוני במערכות האקולוגיות בעולם
יום הנדידה הבינלאומי מספר וממחיש את הצורך בהגנה על העופות הנודדים. דוכנים, הפעלות והסברה בנושא ציפורים נודדות, מספר סיפורים בנושא העופות הנודדים, הכרת עבודתו של הצפר, משחקי צפרות לילדים, שחרור לטבע של עופות נודדים (דיות וחסידות) ועוד.

היכן: גן לאומי בית גוברין
מתי: שבת 30.4, בשעות 11:00-15:00

בעקבות סיפורי התנ"ך בין שפלה להר

נתחיל את הסיור בתל צרעה ממנו נצפה על העמק בו התרחש סיפורו של שמשון הגיבור. נרד אל בור מים עתיק בתל בית שמש שם ניזכר בסיפור מסע השבתו של ארון הברית לירושלים ובתחנתו בבית שמש. נחתום בסיפור הקרב של דוד וגולית בעמק האלה ממרומי חורבת קייפא (מבצר האלה) ונחבר פאזל של עובדות לכדי סיפור מרתק.

היכן: גן לאומי הרי יהודה
מתי: שבת 30.4
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" – 3639 *

אפולוניה. דורון ניסים
אפולוניה/דורון ניסים

יו"ש

בעקבות הקרב על נבי סמואל

ביום הקרב על נבי סמואל משנת 1948 נסייר באתר הרווי סיפורי גבורה על קרבות קשים שהתחוללו במקום. נסייר גם בקבר הנביא שמואל ונתרשם מתצפיות הנוף המרהיבות.

היכן: גן לאומי נבי סמואל
מתי: שישי 22.4 בשעות 10:00, 12:00
בהרשמה מראש וללא תשלום! ב"כוכבית בטבע" – 3639 *

הרודיון. רשות הטבע והגנים
הרודיון/רשות הטבע והגנים

ארמון נופש מלכותי

סיור בהרודיון, המקום בו בחר המלך הורדוס הגדול להקים את אחוזת הקבר שלו ולקרוא לו על שמו. תצפית נוף מרהיבה למדבר יהודה וירושלים, ביקור בארמון מבוצר, ירידה למאגרי המים והתרשמות משרידי קבר הורדוס שנחשפו באתר.

היכן: גן לאומי הרודיון
מתי: כל שישי ושבת בשעה 12:00

עיינות צוקים. דורון ניסים, רשות הטבע והגנים
עיינות צוקים/רשות הטבע והגנים, דורון ניסים

סודות השמורה החבויה

סיור ב"שמורה החבויה" המסתתרת בין מעיינות וצמחייה עשירה. סיפורן של הנמלה האורגת וברקנית האשל שחיות בנווה המדבר הגדול בישראל ובשמורה הנמוכה בעולם. בשמורה מקום מוצל לפיקניק ובריכות לשכשוך במים.

היכן: שמורת טבע עיינות צוקים
מתי: כל שישי ב-10:00 ו-12:00, ושבת בשעות 10:00 ו-12:00 ו-14:00.

חדש: סיורים מודרכים בשפה האנגלית ב"שמורה החבויה" ללא תשלום! ימי שישי בשעה 12:00 במהלך אפריל.

דרום:

מכתש רמון. דורון ניסים, רשות הטבע והגנים
מכתש רמון/רשות הטבע והגנים, דורון ניסים

אל שביל "קרני רמון"

שביל חדש בהר רמון - הגבוה שבהרי הנגב . נטייל בין מתחמי פולחן עתיקים ומסתוריים, תצפיות מרהיבות לגבול מצריים ומכתש רמון ונגיע אל אתר ההנצחה הייחודי לאילן רמון ואנשי מעבורת החלל קולומביה הצופה אל הגבעות השחורות במכתש.

היכן: מכתש רמון
מתי: שבת 9.4
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" – 3639 *

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully