וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמורת טבע תל דן

17.3.2011 / 14:37

אוכלוסיית הסלמנדרות היפהפיות והמוזרות הולכת וקטנה. בשבת ה-19 במרץ יתקיים "יום הסלמנדרה" בשמורת טבע תל דן, ואתם מוזמנים להראות לה אהבה

מערכת וואלה!
סלמנדרה בתל דן. חוה גולדשטיין, רשות הטבע והגנים
תופעת הקניבליזם נפוצה במין זה. סלמנדרה בתל דן/רשות הטבע והגנים, חוה גולדשטיין

הסלמנדרה היא דו-חי הנמצא בסכנת הכחדה, ניזונה בעיקר מחסרי חוליות ואף מבני מינה, כי תופעת הקניבליזם נפוצה במין זה. תפוצת הסלמנדרות לא השתנה באופן ניכר ב-50 השנים האחרונות. גבול התפוצה הדרומי של המין הוא בכרמל.

הסלמנדרה מצויה סמוך למקווי מים. היא פעילה בעיקר בחורף, בערב ובלילה, ולעתים גם בשעות הבוקר כשהטמפרטורה בין 4-16 מעלות, ולחות יחסית גבוהה מ-80%. בקיץ מוצאת הסלמנדרה מסתור במערות ובנקיקים עמוקים בהם הטמפרטורה נמוכה והלחות גבוהה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שמורת טבע תל דן. דורון ניסים, רשות הטבע והגנים
סלמנדרות חיות ליד מקווי מים. שמורת טבע תל דן/רשות הטבע והגנים, דורון ניסים

בשמורת תל דן יש אוכלוסיה גדולה יחסית של סלמנדרות, הגדולה ביותר בישראל, ומתבצעות בה ספירות של סלמנדרות בעונת החורף. אוכלוסיית הסלמנדרות שונה משל הכרמל והגליל בממדי הגוף ובסידור הכתמים על הגוף.

סלמנדרות בוגרות מגיעות לבגרות מינית בגיל 6-4 שנים. הנקבה משריצה צעירים, תוצרי הזדווגות של שנה קודמת, אל גוף המים. בסמיכות זמנים להשרצה מתרחשת הפריה, כשלאחר מחול חיזור משאיר הזכר נרתיק זרע הנקלט בפתח איבר המין של הנקבה. בשמורת תל דן משך הגלגול הוא עד 7 חודשים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת איזור תל דן/מערכת וואלה!, צילום מסך

יום הסלמנדרה

יום הסלמנדרה מתקיים זו השנה השלישית בשמורת תל דן. מטרת היום היא להעלות את מודעות הציבור לסלמנדרה ולשאר מיני דו-חיים הקיימים בארצנו ונמצאים בסכנת הכחדה.

דו-חיים נחשבים מינים סמנים מוצלחים למערכות אקולוגיות לחות. כיוון שהסלמנדרה היא מין בסכנת הכחדה, וכיוון שהיא מין סמן לבריאות המערכת האקולוגית, שימור הסלמנדרה הוא אחד היעדים של שמורת תל דן, ולכן נערך מעקב אחריהן.

היום הייחודי בנוי מכמה מוקדי עניין המפוזרים לאורך השמורה, מפגש עם "מר סלמנדרה", תחרות ציורים נושאת פרסים, כתב חידה, חוברת הפעלה, תחנות פעילות לארוך המסלול, סדנאות יצירה ועוד הרבה הפתעות.

היכן: שמורת טבע תל דן
מתי: שבת, 19 במרץ, שעות: 10:00-15:00

מידע

סוג מסלול: מעגלי, קווי
אורך המסלול: 2 ק"מ
משך הטיול: 2-4 שעות
דרגת קושי: קל
עונות מומלצות: כל השנה
מי שתייה בדרך: יש
גישה לעגלות ונכים: יש
מחיר: מבוגר: 25 שקלים, ילד: 13 שקלים
טלפון לבירורים: 04-6951579

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully