וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל דרום אדום בגן לאומי אשכול

23.2.2011 / 11:10

למרות הגשם המאוחר, הנגב התכסה במרבדי פריחת חורף בגוונים התואמים לחיפושיות, הדבורים והפרפרים המרחפים פה. פסטיבל דרום אדום מציע לכם את כל זאת וגם שוק איכרים על המים

רשות הטבע והגנים
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פארק אשכול/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו בכל שוק תחרותי, גם בעולם הצומח יש תנודות, היצעים וביקושים. גם הפרחים מתחרים ביניהם על החרקים שאחראים, בין היתר, על האבקתם והמשך קיומם. ואיך זה קורה? לא כל הפרחים פורחים בבת אחת, וכך בכל פעם החרקים מבקרים בפרחים אחרים. בכל חודשי השנה, אפשר לראות "גלים" של פריחה שונה:

הצבע הלבן: בתחילת החורף (בדצמבר) הפריחה הלבנה של צמחים ממינים שונים בולטת לעין. הפרחים הלבנים, שבמרכזם כתם צהוב, בולטים מאוד בשטח על רקע הנבטים הירוקים שמתחילים להתפתח בקרקע הלחה מגשם.

הצבע הצהוב: בהמשך (בינואר), הצבע השולט בטבע משתנה. הגל הלבן דועך, והגל הצהוב מתחיל. אמנם, חלק מן פרחים הצהובים הרבים הם קטנים ולא מרשימים במיוחד, אבל כשהם צומחים בצפיפות רבה, הם יוצרים מרבדים יפיפיים, המכסים שטחים גדולים ומושכים אליהם חרקים.

הצבע האדום: מאמצע החורף ועד סוף האביב אפשר לראות גל של פריחה אדומה - פרחים אדומים שונים, שפורחים כל אחד בתורו. הצבע האדום מושך בעיקר חיפושיות מסוג מסוים. הן רואות אותו ומעופפות אליו במהירות. אם, למשל, תלכו בשטח כשתרמיל אדום על גבכם - מיד יעוטו עליכם החיפושיות.

הודות לגל הפריחה האדום הפרחים השונים זוכים לטיפולן של החיפושיות בזה אחר זה, ללא תחרות ביניהם. כאשר הפריחה בעיצומה, קשה להבחין בגל פריחה בצבע אחיד. הטבע מתכסה במרבדים מעוררי התפעלות: כלניות צובעות את השטח בצבע אדום עז, עיריות לבנות עמוסות פרחים, רקפות ורודות, ועוד הרבה מיני פרחים בשלל צבעי הקשת.

עם התגברות הפריחה מופיעים בשטח מאביקים רבים: חיפושיות, דבורים ופרפרים שונים, כך שאפשר לומר שיש התאמה בין המספר הרב של הצבעים לבין המספר הרב של מיני החרקים המעופפים בשטח.

יש פרחים שצבעם נראה לנו אחיד, אך יש עליהם דוגמאות צבע שאנחנו לא רואים. אז מי כן רואה? החרקים שמאביקים אותם! והרי זה מה שחשוב. חוטמית עין הפרה, למשל, יש שבילי צוף שרק חרקים מסוימים רואים, והם באים אליו להאביקו.

למרות הגשם שבושש לבוא והפריחה שהתעכבה אף היא עדיין ניתן לראות את "הגל האדום" פורח בנגב, אמנם לא כבשנים עברו ועדיין - אדום ומרהיב עין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת אזור גן לאומי אשכול/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוצים להתרשם?

במסגרת פסטיבל "דרום אדום" נתקיים בכל שבת "שוק על המים" בגן לאומי אשכול ואתם מוזמנים!

"שוק על יד המים" - חג בטבע חג בלב!
על רקע הטבע המתחדש ומי המעיינות רשות הטבע והגנים מקיימת אירוע ססגוני – "שוק על יד המים", הכולל שוק איכרים, חפצי נוי ואומנות, שפע הפעלות לילדים,מטעמים, מתקני שעשועים, סירות פדאלים במעיינות ומוזיקה על הדשא. בגן מסלולי ניווט למשפחות ומסלולי אופניים משולטים. האירוע נערך במסגרת פסטיבל דרום אדום. מופע קסמים היתולי לכל המשפחה בשעות: 11:30, 14:00.
במקום חניון לילה.
היכן: גן לאומי אשכול
מתי: בכל שבת עד ל-5.3 ,החל מהשעה 10:00
(מותנה במזג האוויר).

מידע

סוג מסלול: מעגלי
אורך המסלול: 1 ק"מ
משך הטיול: 2-10 שעות
דרגת קושי: קל
מעבר במים
עונות מומלצות: כל השנה
מי שתייה בדרך: יש
גישה לעגלות ונכים: יש
מחיר: מבוגר: 20 שקלים; ילד: 9 שקלים
טלפון לבירורים: 08-9985110

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully