וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגגים את יום המשפחה עם רמסר

1.2.2011 / 10:51

יום המשפחה קרב ובא. שוברים את הראש מה לעשות? רשות הטבע והגנים מציעה לכם גיוון - בילוי ברוח אמנת רמסר שנועדה לשמר מקווי המים המשמשים בית ליצורים חיים

עין פשחה. עמיר אלוני, רשות הטבע והגנים
עין פשחה/רשות הטבע והגנים, עמיר אלוני

האדם זקוק למים. אנו אוהבים לטייל במקומות שבהם יש צמחיה שופעת ומים זורמים. אך לא תמיד אנו מודעים לכך שמעבר להנאה, לכיף ולקרירות שמספקים לנו המים בטבע- הם מקיימים סביבם מעגל חיים חשוב מאוד, שגם אנו בני האדם תלויים בו, ובטבע, כמו בטבע, כשגורם אחד נפגע- נפגעת המערכת כולה.
מקווי מים הם חלק מהסביבות המגוונות ביותר בעולם. הם מהווים תשתית גדולה למגוון עשיר של בעלי חיים וצומח, אשר מספקת מים ותנאים הכרחיים לקיומם של מיני צמחים ובעלי חיים רבים. הם מסייעים לריכוז גבוה מאוד של מיני ציפורים, יונקים, זוחלים, דו-חיים, דגים וחסרי-חוליות שתלויים בהם לחיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נוף צמחים ומים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה זה "רמסר"?

הצורך בהגנה על מקווי המים הוביל לכינון אמנה בין-לאומית בנושא מקווי מים מתוקים. אמנה זו נחתמה ב-2 בפברואר 1971 בעיר רמסר באירן, ועל כן נקראת אמנת רמסר.

האמנה מביאה לידי ביטוי את המודעות הבינלאומית לחשיבותם של מקווי מים כמערכות אקולוגיות מהחיוניות ביותר על פני כדור הארץ, ואת הצורך בשימורם. מקווי המים מהווים בית גידול למגוון גדול של בעלי חיים ובכלל זה ציפורים, יונקים, זוחלים ודגים וכן צמחי מים וגידולים כגון אורז. כוונת האמנה היא ליצור מערכת לשיתוף פעולה בין-לאומי לשימור מקווי מים.

ישראל חתמה על האמנה ב-1993, אשררה אותה ב-1996 והיא נכנסה לתוקף ב-1997. האמנה מיושמת באמצעות החוק להגנת חיית הבר, וחוק גנים לאומיים, שמורות טבע, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה. גם חוק המים יחד עם התיקון בנושא זכות הטבע למים משנת 2004 רלוונטי. בישראל, מרכז עולמי לעופות נודדים, קיימות שתי שמורות טבע שהן אתרי רמסר: שמורת החולה ושמורת עין אפק, הנחשבות לשמורות בעלות חשיבות בין-לאומית כבתי גידול לעופות מים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נימפאה (שושנת מים) תכולה בעין אפק. רשות הטבע והגנים
נימפאה/רשות הטבע והגנים

אז לאן כדאי להגיע?

חוגגים את פתיחת בריכת אחילוטוס!

את יום המשפחה כדאי לבלות בטיול בשמורה, אז בואו איתנו לחנוך בריכה חדשה.

במסגרת יום אמנת רמסר הבינלאומית בריכת אחילוטוס החדשה, נפתחת חגיגית, טיבוע ציפורים
הדרכות, פינת משחקים והפעלות.

איפה: שמורת טבע עין אפק
מתי: שבת 5.2, בים השעות 10:00 – 15:00

בנווה המדבר החיים הם חגיגה!

בשמורת עיינות צוקים חוגגים את יום רמסר הבינלאומי לבתי גידול לחים! סיורים מודרכים ב"שמורה החבויה" הכוללים טיבוע ציפורים (עד השעה 12:00), הפעלת חידות ומשימות משפחתית העוסקת בבעלי החיים בנווה המדבר, תחנת צילום משפחתית, הכרות עם אמנת רמסר הבינלאומית וסדנת יצירה לילדים - ללא תשלום נוסף!

איפה: שמורת טבע עיינות צוקים
מתי: שבת 5.2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully