וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הצפרות הבינלאומי הראשון בגליל

17.12.2010 / 20:36

כל אירועי הפסטיבל: סיורים, הרצאות, שיט, מוזיקה, הפעלות לילדים ובעיקר, נשרים, עגורים, אנפות, חסידות וקורמורניים גמדיים ורגילים

עגורים. רשות הטבע והגנים
עגורים בעמק החולה/רשות הטבע והגנים

יום חמישי, 16 בדצמבר

07:00: טיבוע ציפורים בגן התבלינים אשר במלון מצפה הימים בהדרכת: עמיר בלבן.

21:00: הרצאה מאת ד"ר מוטי צרטר על שימוש בעופות דורסים בהדברה ביולוגית של מכרסמים בחקלאות במלון מצפה הימים.

טיפ טיול – שמורת עמק החולה. דורון ניסים, רשות הטבע והגנים
טיפ טיול – שמורת עמק החולה/רשות הטבע והגנים, דורון ניסים

יום שישי, 17 בדצמבר

15:30-17:00: סיור דמדומים בשמורת החולה. סיור בשעות בין ערביים. השמיים נצבעים בכתום וסגול, העגורים מתארגנים ללינה וחיות אחרות מתעוררות לפעילות לילה. משקפת לכל משפחה וטלסקופ לכל הקבוצה.

בתשלום ובהרשמה ב"כוכבית בטבע" 3639*

14:30–17:00: סיור בשעות בין ערביים בשמורת עין אפק. נצפה במחזה מרהיב של לינת אנפות הבקר, הלבניות והקורמורנים הגמדיים והגדולים על עצי האשל שבלב הביצה, בהמתנה על גבעה המשקיפה על מושבת לינתם. נערוך סיור בשקיעה בין בריכות המים ושבילי הביצה. צפייה בלינת הדיות הגדולה שבשמורת כרי נעמן.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
עמק החולה. דורון ניסים
דמדומים בעמק החולה/דורון ניסים

שבת, 18 בדצמבר

איך עושה שקנאי? סיור צפרות בשמורת החולה. עמק החולה מהווה מקום מנוחה ו"תדלוק" חשוב לעופות בדרך הנדודים מאירופה לאפריקה. האגם והביצות משמשים מעון לעשרות ציפורים צבעוניות ומעניינות. סיור מרתק של כשעתיים בהדרכתו של ליאור כסלו ובו נגלה את עולם הציפורים של השמורה.

שעות היציאה לסיורים: 8:30, 12:00 ו- 15:00.
אורכו של המסלול כשעתיים, כדאי להצטייד במשקפת.
בתשלום והרשמה מראש *3639 (לא כולל עופוריה)

פקחים צעירים: פעילות משפחתית בשמורת הטבע גמלא –
הדרכה מפקחי השמורה במצפור הנשרים, על חיי הנשר המקראי, הסכנות האורבות להם וכיצד הפקחים מוצאים דרכים יצירתיות להתמודד עם הסכנות. בשמורה תוכלו לרכוש חוברת הפעלה לילדים "פקחים צעירים" לעבור טקס התחייבות בסיומו תקבלו תג פקח צעיר "פקח צעיר בשמורת טבע גמלא".
שעות הפעילות: 10:00-15:00.

06:30: סיור צפרות בשעות הבוקר המוקדמות בשמורת עין אפק – סיור בוקר חוויתי מלא בציפורים פרפרים הכולל ביקור בפעילות טיבוע ציפורים.

10:30: מוסיקה אירית, ציפורים בשמורת עין אפק, טיול בנופי המים היפים של שמורת עין אפק על גשרי עץ המתפתלים בין בריכות המים. במהלך הסיור יתקיים מופע משולב של כינור ונבל היוצר מגוון מוסיקלי מהפולקלור האירי על רקע נוף המקום.
הסיור כולל: טיבוע ציפורים: צפייה בציפורי שיר, היכרות עם תופעת הנדידה והיכרות עם שיטות לכידת הציפורים. מפגש עם תיבות הקינון של התנשמות ובתי עטלפים, היכרות עם חשיבות המים לבעלי החיים והצמחים בשמורה.

10:00: שטים עם ציפורים - שייט חוויתי על ספינת צפרות בכינרת. במהלך השייט נלוות לסירה להקת שחפים גדולה ובהמשך שטה הסירה לצידם של מאות קורמורנים. לאחר הסיור נבקר בפסיפס הציפורים בכנסיית הלחם והדגים.

בית אוסישקין: מוזיאון בית אוסישקין יקיים סיורים המספרים את סיפורו של עמק החולה בעבר ובהווה. סיורים יתקיימו בשעות: 10,12,14,16.

21:00: במלון מצפה הימים - ציפורים ושאר קולות במוזיקה ובסרטים – דואו כרמל נוגה וישורון ולדימר - נגינת פסנתר ובסון, כינור וויולה.

חבילות לינה הכוללות סיורי צפרות בבתי ספר שדה של החברה להגנת הטבע

בית ספר שדה אכזיב - חבילת לינה הכוללת: שישי אחה"צ סיור ללינת הדיות בכרי נאמן ובשבת בבוקר סיור צפרות לשמורת עין אפק.

בית ספר שדה גולן: חבילת לינה הכוללת סיור ביום שישי אחה"צ במאגרי רמת הגולן בדגש עופות מים ועופות דורסים.

בשבת שיט עם הציפורים בכנרת ולאחריו סיור לפסיפס הציפורים בכנסיית הלחם והדגים.

בית ספר שדה חרמון: חבילת לינה הכוללת בשישי אחה"צ סיור שקיעה באגמון החולה כולל ביקור בתחנת הטיבוע. בשבת סיור במכוניות פרטיות לאזור רמות נפתלי לתצפית ביוני עצים, ציפורי שיר ועוד.

החולה. דורון ניסים
עמק החולה/דורון ניסים

יום שני, 20 בדצמבר

21:00: במלון מצפה הימים, הרצאה "הקונפליקט בין חיל האוויר לנשרים" מאת ד"ר עופר בהט - ביולוג, זואולוג וחוקר עופות דורסים.

יום שלישי, 21 בדצמבר

21:00: במלון מצפה הימים, הרצאה על נדידה בעולם החי מאת אייל ברטוב, צלם נשיונל ג'אוגרפיק.

יום שישי, 24 בדצמבר

סיור דמדומים בשמורת החולה. סיור בשעות בין ערביים. השמיים נצבעים בכתום וסגול, העגורים מתארגנים ללינה וחיות אחרות מתעוררות לפעילות לילה. משקפת לכל משפחה וטלסקופ לכל הקבוצה.
בתשלום ובהרשמה ב"כוכבית בטבע" 3639*

14:30–17:00: סיור בשעות בין ערביים בשמורת עין אפק. בשעות בין הערביים נצפה במחזה מרהיב של לינת אנפות הבקר, הלבניות והקורמורנים הגמדיים והגדולים על עצי האשל שבלב הביצה, בהמתנה על גבעה המשקיפה על מושבת לינתם. נערוך סיור בשקיעה בין בריכות המים ושבילי הביצה. צפייה בלינת הדיות הגדולה שבשמורת כרי נעמן.

החולה. דורון ניסים
שקנאים בעמק החולה/דורון ניסים

שבת, 25 בדצמבר

איך עושה שקנאי? סיור צפרות בשמורת החולה. עמק החולה מהווה מקום מנוחה ו"תדלוק" חשוב לעופות בדרך הנדודים מאירופה לאפריקה. האגם והביצות משמשים מעון לעשרות ציפורים צבעוניות ומעניינות . סיור של כשעתיים בהדרכת ליאור כסלו המגלה את עולם הציפורים של השמורה.

שעות היציאה לסיורים: 8:30, 12:00 ו-15:00.
אורכו של המסלול כשעתיים, כדאי להצטייד במשקפת.
בתשלום והרשמה מראש *3639 (לא כולל עופוריה)

פקחים צעירים פעילות משפחתית בשמורת הטבע גמלא –
הדרכה מפקחי השמורה במצפור הנשרים, על חיי הנשר המקראי, הסכנות האורבות להם וכיצד הפקחים מוצאים דרכים יצירתיות להתמודד עם הסכנות. בשמורה תוכלו לרכוש חוברת הפעלה לילדים "פקחים צעירים" לעבור טקס התחייבות בסיומו תקבלו תג פקח צעיר "פקח צעיר בשמורת טבע גמלא".
שעות הפעילות: 10:00-15:00

06:30: סיור צפרות בשעות הבוקר המוקדמות בשמורת עין אפק – סיור בוקר חוויתי מלא בציפורים ופרפרים וכולל ביקור בפעילות טיבוע ציפורים.

10:30: בעקבות הטבעת הנודדת בשמורת עין אפק.

10:00: שטים עם ציפורים - שייט חוויתי על ספינת צפרות בכנרת. במהלך השיט נלוות לסירה להקת שחפים גדולה ובהמשך שטה הסירה לצידם של מאות קורמורנים. לאחר הסיור נבקר בפסיפס הציפורים בכנסיית הלחם והדגים.

בית אוסישקין: מוזיאון בית אוסישקין יקיים סיורים במוזיאון המספר את סיפורו של עמק החולה בעבר ובהווה. הסיורים יתקיימו בשעות: 10:00,12:00,14:00,16:00.

יום חמישי, 30 דצמבר

21:00: במלון מצפה הימים, הרצאה על מחקרים בהתנהגות זוגית ומשפחתית בעופות מאת פרופסור ארנון לוטם.

החולה. דורון ניסים
עמק החולה/דורון ניסים

יום שישי, 31 דצמבר

14:30–17:00: מחזה מרהיב של לינת ציפורים בשמורת טבע עין אפק. בשעות בין הערביים נצפה במחזה מרהיב של לינת אנפות הבקר, הלבניות והקורמורנים הגמדיים והגדולים על עצי האשל שבלב הביצה, בהמתנה על גבעה המשקיפה על מושבת לינתם. סיור בשקיעה בין בריכות המים ושבילי הביצה. צפייה בלינת הדיות הגדולה שבשמורת כרי נעמן.

עמק החולה. דורון ניסים
אנפות בעמק החולה/דורון ניסים

שבת, 1 בינואר

ב-10:00: סיור טבע וצפרות למשפחות, ניתן להצטרף לסיור גם בלי הלינה.

06:30: סיור צפרות בשעות הבוקר המוקדמות בשמורת עין אפק – סיור בוקר חוויתי מלא בציפורים פרפרים וכולל ביקור ביקור בפעילות טיבוע ציפורים.

איך עושה שקנאי? סיור צפרות בשמורת החולה. עמק החולה מהווה מקום מנוחה ו"תדלוק" חשוב לעופות בדרך הנדודים מאירופה לאפריקה. האגם והביצות משמשים מעון לעשרות ציפורים צבעוניות ומעניינות. סיור של כשעתיים בהדרכת ליאור כסלו ובו נגלה את עולם הציפורים של השמורה.
שעות היציאה לסיורים: 8:30, 12:00 ו-15:00.
אורכו של המסלול כשעתיים, כדאי להצטייד במשקפת.
בתשלום והרשמה מראש *3639 (לא כולל עופוריה)

פעילות משפחתית: פקחים צעירים שמורת הטבע גמלא.
הדרכה: מפקחי השמורה במצפור הנשרים, על חיי הנשר המקראי, הסכנות האורבות להם וכיצד הפקחים מוצאים דרכים יצירתיות להתמודד עם הסכנות. בשמורה תוכלו לרכוש חוברת הפעלה לילדים "פקחים צעירים" לעבור טקס התחייבות בסיומו תקבלו תג פקח צעיר "פקח צעיר בשמורת טבע גמלא".
שעות הפעילות : 10:00-15:00

10:00: שטים עם ציפורים - שיט חוויתי על ספינת צפרות בכנרת. במהלך השיט נלווית לסירה להקת שחפים גדולה ובהמשך שטה הסירה לצידם של מאות קורמורנים. לאחר הסיור נבקר בפסיפס הציפורים בכנסיית הלחם והדגים.

10:30: מופע צלילים מספרים וטיבוע ציפורים בשמורת עין אפק - מופע מוזיקלי של צלילים מספרים, מפגש עם כלי נגינה מיוחדים, המשלבים את צלילי הטבע הנפלאים בכלי נגינה ייחודיים מכל העולם. סיור פסטורלי בין שבילי השמורה, על גשרי העץ ובין סבך הצמחייה. חווית טיבוע ציפורי שיר והיכרות עם עולם הטיבוע, שיטות ללכידת ציפורים, סימונן ומעקב אחריהן. תזכו למפגש עם חוקר ציפורים.

בשעות: 10:00, 12:00, 14:00, 16:00 - מוזיאון בית אוסישקין המספר את סיפורו של עמק החולה בעבר ובהווה יקיים סיורים.

יום שישי, 7 ינואר

סיור דמדומים בשמורת הטבע החולה.
15:30 - 17:00: סיור בשעות בין ערביים. השמיים נצבעים בכתום וסגול, העגורים מתארגנים ללינה וחיות אחרות מתעוררות לפעילות לילה. משקפת לכל משפחה וטלסקופ לכל הקבוצה.
בתשלום ובהרשמה ב"כוכבית בטבע" 3639*

14:30 – 17:00 סיור בשעות בין ערביים בשמורת עין אפק:
בשעות בין הערביים נצפה במחזה מרהיב של לינת אנפות הבקר, הלבניות והקורמורנים הגמדיים והגדולים על עצי האשל שבלב הביצה, בהמתנה על גבעה המשקיפה על מושבת לינתם. נערוך סיור בשקיעה בין בריכות המים ושבילי הביצה. צפייה בלינת הדיות הגדולה שבשמורת כרי נעמן.

מקור החסידה כפר רופין:
חבילת לינה בחדרי האירוח הכוללת סיור טבע וצפרות :

יום ו' 24/12, בבוקר, טיבוע של ציפורי שיר בתל סהרון וסיור צפרות בבריכות הדגים.

שבת 18/12, בשעה 10.00 , סיור טבע וצפרות למשפחות, ניתן להצטרף לסיור גם בלי הלינה.

בשעה 13.00 – סדנה משפחתית לכיור וצביעה של ציפורים בעיסת נייר .

חבילות לינה הכוללות סיורי צפרות בבתי ספר שדה של החברה להגנת הטבע:

בית ספר שדה אכזיב חבילת לינה הכוללת : שישי אחה"צ סיור ללינת הדיות בכרי נאמן ובשבת בבוקר סיור צפרות לשמורת עין אפק.

בית ספר שדה גולן: חבילת לינה הכוללת סיור ביום שישי אחה"צ במאגרי רמת הגולן בדגש עופות מים ועופות דורסים. ובשבת שיט עם הציפורים בכנרת ולאחריו סיור לפסיפס הציפורים בכסיית הלחם והדגים

בית ספר שדה חרמון: חבילת לינה הכוללת בשישי אחה"צ סיור שקיעה באגמון החולה כולל ביקור בתחנת הטיבוע. בשבת סיור במכוניות פרטיות לאזור רמות נפתלי לתצפית ביוני עצים,ציפורי שיר ועוד.

החולה. דורון ניסים
עמק החולה/דורון ניסים

שבת, 8 בינואר

סיור צפרות בשעות הבוקר המוקדמות בשמורת עין אפק – סיור בוקר חוויתי מלא בציפורים פרפרים וכולל ביקור ביקור בפעילות טיבוע ציפורים.

סיור מומחז בשמורת החולה בכל שעה עגולה בין 11:00-15:00 - דמויות ססגוניות וצבעוניות מעברה של ביצת החולה יספרו על הימים בהם ייבוש הביצה היה הדבר המעניין ביותר שקרה בעמק.
סיור מומחז לעיר העתיקה בשמורת גמלא, סיפורי קרב המגנים היהודים שעמדו באומץ רב מול הלוחמים הרומאים, היכרות אישית עם הקיסר הרומאי אספסינוס, ילד החידות של גמלא וסיפורי לוחמים על נפילת גמלא לידי הרומאים.
משך הסיור כשעה וחצי.
שעות הסיור : 10:00, 13:00

10:30: סיפורה של טיפה ומפגש עם חוקר ציפורים – שמורת הטבע עין אפק.

הכרות עם תופעות המאפיינות את עונות השנה ואת החורף בפרט, מעקב אחר השינויים בטבע תוך סיור בשמורה המשלב הכרות עם עופות המים בבריכות הדגים, התנסות במשקפות ובזיהויי ציפורים, חשיפה אל עולמן המופלא של הציפורים החורפות בשמורה והכרות עם מגוון עשיר של מאכלסי החורף בשמורה. אתם מוזמנים להתלוות אל חוקר הציפורים כולל צפייה בתהליך הטיבוע, סדנאות יצירה של משטחי האכלה לציפורים וסרט אור-קולי.

שטים עם ציפורים: שייט חוויתי על ספינת צפרות בכינרת. במהלך השייט נלוות לסירה להקת שחפים גדולה ובהמשך שטה הסירה לצידם של מאות קורמורנים. לאחר הסיור נבקר בפסיפס הציפורים בכנסיית הלחם והדגים.

מוזיאון בית אוסישקין המספר את סיפורו של עמק החולה בעבר ובהווה יקיים סיורים במוזיאון. הסיורים יתקיימו בשעות: 10:00, 12:00, 14:00, 16:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully