וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בוחשים בשוקולד בלגי

ארז ביאלר

23.11.2010 / 17:17

לאחרונה בריסל החלה לשווק עצמה כיעד תיירותי גאה. קצת קשה שלא להעריך אותה כשהיא מציעה פינוקים במחירים הרבה יותר סבירים משכנותיה מצפון ודרום

בריסל, בניגוד למה שנדמה, היא אחת הערים המעניינות באירופה. מלבד שוקולד איכותי וריבועי וופל, העיר הקוסמופוליטית שנחבאת לה בדיוק בין אמסטרדם לפריז, מציעה תרבות עשירה, היסטוריה של עיצוב ייחודי, אוכל מהמעלה הראשונה וגם מסיבות איכותיות שלהן יצא שם עולמי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מועדון Le You. מסיבות גייז בכל יום ראשון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרפת נפוצה

גייז בבלגיה אינם מסתפקים בברים קטנים וחשוכים כשזה נוגע לחיי הלילה. בריסל מתהדרת כבר 21 שנה בליין מסיבות שרירי ומיוזע שמושך הומואים מכל אירופה המערבית. ה-La Demence, שנערך אחת לחודש בבריסל, אירח את מיטב ה-DJ's מהייבשת ומהעולם, זכה בפרסים רבים ומככב בראש רשימת המסיבות הטובות בעולם. המסיבה נערכת בדרך כלל נערכת ב-Club Fuse, שבנוי כמו מבוך עם כמה רחבות גדולות וקטנות וחדר חושך. בקלות אפשר ללכת לאיבוד בתוך המועדון. מלבד המסיבה החודשית, ישנו גם את Club YOU שמושך קהל אלטרנטיבי יותר ובאנטוורפן פועל מועדון Red & Blue. בשתי הערים יש מגוון פאבים ומועדונים קטנים יותר לקהילה. הידוע שבהם הוא ה-Belga Queen המתפקדת כפאב מסעדה עם תפריט איכותי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון Sofitel בבריסל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכל צבעי הקשת

בעיר, המשמשת בירתו הבלתי רשמית של האיחוד האירופי, מצויים מלונות חמישה כוכבים לצד בתי הארחה ומלונות בוטיק במחירים סבירים בהחלט. חלק מהמלונות מעוצבים לפי קו עיצוב קלאסי יותר עם טפטים פרחוניים משנות ה-80 ושטיח אדום, חלקם מעוצבים לפי הקו הבלגי שמוביל סגנון מודרני ונקי. אחד מהמלונות האלה הוא המלון המעוצב Panton אשר נבנה כמלון קונספט ובו כל קומה היא בגוון צבע אחר, וכל חדר הוא בצבע ספקטרום של הגוון הנבחר. המלון אמור לייצג את קשת הצבעים באמצעותה בוחרים צבע חדש לבית, זו שנמצאת בכל חנות טמבור. מלון נוסף שמתהדר בעיצוב חדשני ופונה אל הקהל ההיפסטרי יותר, הוא ה-Hotel Aloft הממוקם 2 תחנות בלבד במטרו ממרכז העיר, ומציע חדרים גדולים למדי בעיצוב ססגוני. הלובי מעוצב בצורה תעשייתית אך צבעונית מאוד ויש תחושה שזו בעצם הדירה של "האח הגדול". ה-DJ's הטובים בעיר מתארחים כאן.

מלון נוסף ששווה ביקור הוא ה-Sofitel המפואר ובו ה-Crystal Lounge עם הבועות הייחודיות בהן ניתן לשבת בחוץ בזמן שיורד שלג וללגום קוקטיילים ומעדני גורמה הנרקחים במקום. בין הטאפס המעולים שתמצאו מוגשים קרם מוס עגל עם שמן כמהין או מרק פטריות שיטאקה וג'ינג'ר. הקוקטיילים כוללים גם כדורי ג'ל גלידתי אלכוהולי קפוא בטעמי פירות ושרבטים אלכוהוליים הנעשים במקום.

וופל בלגי. ShutterStock
וופל בלגי/ShutterStock

לא רק שוקולד

המיקום של בריסל, שעה וחצי מפריס ושעתיים וחצי מאמסטרדם, מאפשר לה ליהנות מכל העולמות הקולינריים שיש בסביבה. אם חשקה נפשכם בשיפודי בשר א-לה בלגיה אתם מוזמנים לקפוץ אל ה-Brassarie De Bruxelles שם תמצאו מנות דשנות במחיר סביר. המלצרים בבלגיה לא פועלים על טיפ כך שאל תצפו לחיוך. מקצוענות, לעומת זאת, היא שמם האמצעי. מומלץ בחום גם לנסות את מסעדת פירות הים המעולה Brasserie La Royal, שם המדיניות היא להעסיק רק מלצרים חתיכים הורסים. אחרי הקינוח עוד אפשר לחטוף וופל בלגי ברחוב או ערמונים צלויים באחד הדוכנים.

בריסל. Creative Commons
בריסל/Creative Commons
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרובע הגאה בבריסל/מערכת וואלה!, צילום מסך

נכסי צאן בריסל

בין המסעדה, לקניות ולמסיבה, תמיד אפשר לעשות סיור בעיר היפה שכולל את ארמון המלך, בית הפרלמנט, מוזיאונים ופארקים. מומלץ בחום לבקר ב-Villa Empain, אחוזה שנבנתה בסגנון ארט דקו מושלם למטרת מגוריו של אציל בלגי, בן של איל רכבות. הווילה, המשוחזרת חלקית, משמשת כיום כמרכז גישור בין מזרח ומערב והיא בעצם מוזיאון בפני עצמו המציג תערוכות מתחלפות. ניתן לקחת סיור מודרך על התערוכה המוצגת בווילה ומומלץ לבקר בתערוכה הקבועה הכוללת חפצים מקוריים של בעלי הווילה והסברים על גלגוליה. במהלך מלחמת העולם השנייה שימשה הווילה כמפקדת הגסטאפו כך שההיסטוריה שלה מעניינת במיוחד. כיום, התצוגות מתחלפות ומרבים להשיק שם אירועי תרבות בעיר. בין הדברים הרגילים הקורים בעיר באופן קבוע ישנו גם פסטיבל הסרטים הגאה הבלגי שעורך הקרנות חודשיות בנוסף לאירוע שנתי.

מהמם לך פלמית!

לאחרונה החלה בריסל למתג את עצמה כיעד גאה נחשק כשהיא מציעה אוכל מטריף בלוטות, פינוקים בדמות מלונות מעוצבים וקניות. קצת קשה שלא להעריך אותה כשהיא מציעה את כל זה במחירים הרבה יותר סבירים משכנותיה מצפון ודרום. חיי הלילה של העיר עשירים ומפותחים ובמהלך היום היא פועמת בחדשנות. קהילת הגייז בעיר שוברת את התדמית המנומנמת של מערב אירופה ומוכיחה שגם היא, בדיוק כמו הקהילות בפריז ובאמסטרדם, מציעה הרבה לתייר הגאה.

באדיבות Gayway - מלונות בחו"ל וחבילות ייחודיות לגייז וללסביות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully