וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירועי אוקטובר בשמורות הטבע והגנים

1.10.2010 / 11:30

מזג האוויר הולך ונעשה נעים יותר, ובעקבותיו מתרחבות האפשרויות שעמן מביא חודש אוקטובר, מטיולים רגליים ומוכרים, לצפייה בשטפונות ומפגשים עם בעלי חיים

צפון

הנשר והיחמור בגובה העיניים

סיור בשמורת חי בר בכרמל בין הנשרים, היחמורים, אייל הכרמל, עזי וכבשי הבר, ששוטטו בו בחופשיות עוד בתקופת המקרא. חוויית בראשית מול נופי הכרמל המדהימים.
היכן: חי בר כרמל
מתי: כל שבת, בשעות: 10:00, 12:00, 14:00

הגבר חובב התכשיטים חי בנחל מערות

סיור בעקבות אורחות חייהם של הקדמונים הפרהיסטוריים, מי חי בנחל וכיצד הצליח לשרוד? עטלפים, מאובנים ומערות קרירות ילוו אותנו במהלך הסיור, כולל חיזיון אורקולי בתוך המערה.
היכן: שמורת טבע נחל מערות
מתי: כל שבת בשעות: 10:00, 12:00 ו-14:00

בדרך המים לקיסריה הקדומה

סתיו בשמורת נחל תנינים – פריחת החצבים, נדידת הציפורים והתחדשות טחנות הקמח. סיורים מודרכים משולבים בהדגמה על רטוב של הפעלת טחנות הקמח העתיקות.
היכן: שמורת טבע נחל תנינים
מתי: כל שבת בשעות: 10:00, 12:00 ו-14:00

מגידו – מקום טוב באמצע

בואו לבקר בתל מגידו אשר ידע תקופות רבות של התיישבות, כל אחת מרתקת יותר מהשנייה. בואו לראות את שער העיר שבו ישבו הנביאים ונערך המסחר, את המקדשים הרבים הפזורים בעיר, את הפולחן המסתורי שכלל קריאה בכבד, את האורוות ואת מפעל המים המפואר. סיור בדגש ארכיאולוגי - בשפה הרוסית. במקביל יצאו גם סיורים בעברית. ללא תשלום.
היכן: גן לאומי מגידו
מתי: שבתות 9.10, 23.10, בשעות: 10:00 ו-12:00
הערות: מותנה במזג האוויר

על תנינים וציפורים

עושר בתי הגידול של הנחל וגדותיו, צמחיית הסבך, שטחי בריכות נרחבים, חוף וים – כל אלו מושכים אליהם מיני ציפורים, חלקן יציבות ואחרות חורפות או נודדות, ויחד איתן גם את הצפרים. אנא הצטיידו במשקפות.
היכן: שמורת טבע נחל תנינים
מתי: כל שבת בשעות: 9:00 ו-11:30

מערות המנורה נחשפות

בואו לקבל דרישת שלום חמה מהעבר - סיור בהדרכת מתנדבי גן-קהילה במערות תת קרקעיות עם עיטורים, כתובות ועדויות לחיים של העם היהודי בארץ ישראל לפני 1800 שנה. נחזור להווה בהליכה דרך ואדי יפה ופורח.
היכן: גן לאומי בית שערים
מתי: בכל שישי ושבת באוקטובר בשעות: 9:30 ו-10:30
בהרשמה בלבד בכוכבית בטבע - 3639*

לפרוש כנפיים עם מלך העופות

סיור ייחודי בשמורת חי בר כרמל, המספק הצצה נדירה אל פרויקט הצלת אוכלוסיית הנשרים בצפון. בואו להכיר את סיפורו של הנשר משלב הביצה לבקיעתה, דרך האקלום ועד לשחרורו לטבע במצוקי הכרמל. בסוף הסיור יבוצע שחרור של נשר לטבע, וכן טיבוע וסימון במידת הצורך.
היכן: חי בר כרמל
בהרשמה ובתשלום ב"כוכבית בטבע" - 3639*

מרכז

המבצר מתעורר לחיים

סיור מודרך במבצר אנטיפטריס שבו תפגשו את לורנצו, מוכר בקרדו, בעיר הרומית, שחולם להיות שחקן, ואת בשיקטאש, קצין האבטחה במצודה, מהתקופה התורכית. במקום יופעלו סדנאות יצירה בתשלום.
היכן: גן לאומי ירקון, מתחם תל אפק-אנטיפטריס
מתי: כל שבת יפה באוקטובר, בשעות: 15:00-11:00. הסיורים המודרכים בליווי שחקנים יצאו בשעות: 11:00, 11:30, 13:00 ו-13:30

5,000 שנות היסטוריה

סיור בעקבות 5,000 שנות היסטוריה שבו נכיר את הכנענים, הרומים, הצלבנים, המוסלמים והיהודים. בשל מגבלת מקום כל הקודם זוכה. קיום הסיור מותנה במזג האוויר.
היכן: גן לאומי אשקלון
מתי: כל שבת בשעות: 11:00 ו-13:00


צו קריאה לצבי הים

בואו להכיר את המרכז הארצי להצלת צבי ים, שבו מטפלים אנשי רשות הטבע והגנים בצבי ים פצועים וחולים. במרכז ההצלה, הסמוך למכמורת שבעמק חפר, נראה את הצבים, נשמע את סיפורם, נבין את הבעיות שעימן הם מתמודדים ונלמד כיצד אנו יכולים לעזור להם.
היכן: המרכז הארצי להצלת צבי ים
מתי: שבת 2.10, שבת 9.10, שבת 23.10,
בהרשמה ובתשלום ב"כוכבית בטבע" - 3639*

מסיבת פיג'מות בנחל המערה

רגע לפני שהעטלפים נכנסים לתרדמת חורף ארוכה, ומערת התאומים נסגרת לכניסת מבקרים, נצא לטיול חביב וקל בנחל מערה, המכוסה בחורש ים תיכוני. ניכנס למערה האפלולית למפגש עם בעלי חיים בסכנת הכחדה, ונתוודע לסיפורים המרגשים שהתרחשו במערה המסתורית. לאחר מכן נזחל במערות שהסתתרו בהן לוחמי בר כוכבא.
היכן: שמורת טבע נחל מערה
מתי: שבת 23.10, שבת 30.10
בהרשמה ובתשלום ב"כוכבית בטבע" - 3639*


עששית בצדק - סיור עששיות

נלך בעקבות סיפורו של הנוסע ההולנדי ון דה וולדה, שבביקורו במגדל צדק נהנה משפע של אוכל, הרבה חום ואהבה. המסלול כולל תצפית על גוש דן וסיפור הטבע והמורשת של המגדל וסביבתו.
היכן: גן לאומי מגדל צדק
מתי: שישי 1.10
בהרשמה ובתשלום ב"כוכבית בטבע" - 3639*

עששיות במערת המבוך

הרפתקה המתרחשת מתחת לפני הקרקע, באווירה לילית וקסומה במערות גן לאומי בית גוברין. נבקר במערכת מערות שונות ומגוונות הכוללות בורות מים, קולומבריום, בית בד ועוד הפתעות. נסיים בתצפית בגרמי השמיים ונקנח בתה מצמחי הגן.
היכן: גן לאומי בית גוברין
מתי: חמישי 14.10
בהרשמה ובתשלום ב"כוכבית בטבע" - 3639*

עששיות בדרך אל העיר

אחר הצהרים נטייל בשמורת המסרק, נתאר את הקשיים בהעברת שיירות אספקה לירושלים הנצורה, ונעבור בין המשלטים. משם נסע לגן לאומי קסטל ולאור עששיות נלך בתעלות הקשר ונגלה את סיפורו המופלא והמרגש של הקסטל, אשר כיבושו היווה את אחת מנקודות התפנית של מלחמת העצמאות.
היכן: שמורת המסרק וגן לאומי קסטל
מתי: שבת 16.10
בהרשמה ובתשלום ב"כוכבית בטבע" - 3639*

מדבר יהודה

ציידי השיטפונות

חולמים לראות שיטפון רב עוצמה? הירשמו לסיור דרך מוקד המידע שלנו, ואנו ניקח אתכם לטיול ביום שבו תהיה סבירות גבוהה לשיטפון. נצא לשטח וננסה למצוא את הנחלים המדבריים הזורמים בעזרת עידכונים מעובדי השטח של רשות הטבע והגנים. בנוסף, נלמד על דרכי היווצרות שיטפונות, על האקלים המדברי ועל הסכנות הכרוכות בכך.
היכן: צפון מדבר יהודה: עין פרת (נחל פרת), תצפיות לנחל אוג, תצפית לנחל קומראן ועוד.
מתי: בהתראה קצרה מראש
בהרשמה ובתשלום ב"כוכבית בטבע" - 3639*


קול קורא לנדוד!

סיור לעת ערב לאור עששיות בגן לאומי קומראן, לינה באוהל אירוח, צ'יזבטים ליד המדורה ותצפית כוכבים. למחרת טיול בשמורות הטבע ה"רטובות" באזור: נחל דוד ושמורת עיינות צוקים.
היכן: צפון מדבר יהודה
מתי: שישי-שבת, 1-2.10
בהרשמה ובתשלום ב"כוכבית בטבע" - 3639*

דרום

עין סהרונים ופרסת נקרות

נלך בנחל רמון דרך השער המרשים שדרכו יוצא הנחל מהמכתש, עד למפגש עם נחל נקרות המנקז את הר הנגב הגבוה. נרד בקניון היפה של הנחל למערה טבעית שנוצרה כתוצאה מזרימת מי השיטפונות העזים בחורף, משם נתחבר לדרך הבשמים העתיקה ונעלה ממעלה דקלים חזרה לחאן סהרונים ולעין סהרונים ונשמע על דרכי הנוודים וסוחרי הלבונה.
היכן: נגב
מתי: שבת 9.10
בהרשמה ובתשלום ב"כוכבית בטבע" - 3639*

הר רמון - תצפית קרני רמון–בור חמת

שביל חדש בהר רמון, הגבוה שבהרי הנגב . נטייל בין מתחמי פולחן עתיקים ומסתוריים, נהנה מתצפיות מרהיבות לגבול מצרים ומכתש רמון ונגיע אל אתר ההנצחה הייחודי לאילן רמון ולאנשי מעבורת החלל קולומביה, הצופה אל הגבעות השחורות במכתש.
היכן: נגב
מתי: שבת 23.10
בהרשמה ובתשלום ב"כוכבית בטבע" - 3639*


אל מצדה בזריחה

נעלה אל מצדה ברגל, בשביל הסוללה, המערבי. לאחר צפייה בזריחה, מנוחה קלה ונשימה עמוקה, תיערך היכרות מעמיקה עם דמויות מעברה של מצדה, עם האתרים הבנויים על ההר ועם אלו החצובים בו.
היכן: גן לאומי מצדה
מתי: 9.10 שבת, 23.10 שבת
בהרשמה ובתשלום ב"כוכבית בטבע" - 3639*

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully