וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול השבוע: הפארק הלאומי אכזיב

27.8.2010 / 21:00

יופיו של חוף הים הסלעי של אכזיב מעניק השראה למשוררים. טיילת החוף מובילה עד רכס הסולם, הצונח היישר אל הים ואנדרטת יד לי"ד, לזכר חללי "ליל הגשרים", מעוררת זכרונות

מערכת וואלה!

גן לאומי אכזיב

החוף המפורץ והסלעי, הבריכות הטבעיות ומי הים השקטים והצלולים הפכו את הגן הלאומי אכזיב לגן עדן לחובבי ים. בין סלעי החוף מתקיים עולם חי עשיר. אפשר בקלות, בלי שנורקלים וציוד מסובך, לצפות בשושנות ים, בקיפודי ים ובתמנונים קטנים, הנחבאים מתחת לאבנים. ובחודשים יולי ואוגוסט עולות נקבות של צבי-ים לחולות חוף אכזיב כדי להטיל את ביציהן.

האזור בו אנו מטיילים מהווה את רצועת החוף הצפונית ביותר שבה מתקיימות ההטלות של צבי הים. מדי שנה מתגלים קינים ספורים ופקחי רשות הטבע והגנים מעתיקים את הביצים לחוות הקינון המגודרת כדי לשמור אותן מרמיסה או טריפה. השמורה מקיימת מגוון מיני בעלי-חיים נוספים כגון שועל מצוי ומכרסמים כמו מריון וגרביל החולות, סרטן החולות, שחפים למיניהם וחופמים. הצמחים שאתם רואים על סלעי הכורכר ובאזורים החוליים עמידים לרסס המלוח ומצליחים להתקיים כאן. ביניהם קריתמון ימי, עדעד יווני, חבצלת החוף, עדעד כחול, לוטום מכסיף ועוד. אנא שימרו על החוף ועל הניקיון ואל תיכנסו עם המכוניות לעבר הים (במקום הוצבו בולדרים כדי למנוע כניסת רכבים ורכבי שטח למיניהם).

מול החוף, בים, בולטים מספר איים קטנים - המהווים שמורת טבע בפני עצמה -איי חוף אכזיב. האיים הם שרידים לרכס כורכר שבעבר הרחוק היה חלק מהיבשה, אך עתה רק פסגותיו מבצבצות מעל למים. בקיץ מקננות באיים שחפיות ים.

בתחום הגן הלאומי נמצאים שרידי אכזיב הקדומה, עיר בנחל שבט אשר שכן לחוף ימים. היה כאן גם יישוב יהודי בימי המשנה והתלמוד. אחד מענפי הכלכלה החשובים של אכזיב באותם ימים היה ייצור צבע ארגמן מחלזונות מיוחדים שנאספו בחוף. בתקופה הצלבנית נקרא המקום קסטל אינברט (אימברט). מאוחר יותר נפל המקום לידיו של הסולטן הממלוכי בייברס, שכבש את אכזיב כנראה בשנת 1,271. רוב השרידים הנראים כיום בשטח שייכים לכפר הערבי הנטוש א-זיב, ומיעוטם לתקופה הצלבנית.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אכזיב ,טיולים בארץ, תיירות, טיפ טיול. דורון ניסים
טיול מושלם לימים האחרונים של הקיץ/דורון ניסים

אכזיב עלתה שוב על במת ההיסטוריה במאבק לעצמאות ישראל. בליל הגשרים, 16 ביוני 1946, יצאו 43 לוחמי פלמ"ח לפוצץ את גשר הרכבת וגשר הכביש הסמוכים לאכזיב. הלוחמים התגלו ובקרב שהתפתח נהרגו 14 מהם. האנדרטה לזכרם, המוצבת באתר הפעולה, זכתה לשם יד לי"ד (י"ד=14).

בגן הלאומי ניתן ללון בקיץ תחת כיפת השמיים, או לנטות אוהל ובקיץ פועלים בחוף שירותי הצלה. המים בחוף אכזיב הינם צלולים, כמעט שקופים, ושחיה בהם מהווה חוויה מהנה ומרתקת של עולם עשיר של חי וצומח מתחת לפני המים.

מפת האיזור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוהבים לשחות?

משחה תחרותי ועממי לאוהבי השחייה, הים והטבע מתקיים בשבת 4 בספטמבר 2010. על רקע החוף היפה בארץ, במים צלולים ובינות לאיים טבעיים יתקיים משחה תחרותי ועממי לאוהבי השחייה, הים והטבע. בערב שלפני המשחה, תתקיים פעילות מרתקת של קבלת שבת על החוף לאור שקיעה וסיור מודרך לחוות קינון הצבים, ייתכן גם שחרור צבונים לים!
מומלץ לשלב עם לינה בחניון הלילה המוסדר בגן הלאומי !
לפרטים חייגו 3639* מידע נוסף והרשמה באתר

מידע

חוף ים, טבע והסטוריה
סוג מסלול: קווי
נקודת התחלה: על כביש 4 בין נהריה לראש הנקרה
נקודת סיום: על כביש 4 בין נהריה לראש הנקרה
אורך המסלול: החל מ-ק ק"מ
משך הטיול: 1-10 שעות
דרגת קושי: קל
מעבר במים
ציוד דרוש: משקפת, ציוד לשחייה- בעונה
עונות מומלצות: קיץ, סתיו, אביב
מי שתייה בדרך: יש
גישה לעגלות ונכים: אין
מחיר: (מגיל 14): 30 שקלים , ילד: 18 שקלים
טלפון לבירורים: 04-9823263

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully