וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלנדו בלום

ארז ביאלר

4.5.2010 / 17:47

שבוע אחד בשנה פארק השעשועים המפורסם באורלנדו עורך פסטיבל ענק לקהילה הגאה. על הדרך שעשתה דיסני משמרנות לנאורות

לדעת רבים, הסוברים כי וולט דיסני אחז בדעות גזעניות, עברה חברת דיסני שינוי גדול ב-50 השנים האחרונות. אלה טוענים כי תפיסותיו הגזעניות באו לידי ביטוי בסרטים המוקדמים של מיקי מאוס וכי כיום, לעומת זאת, מובילה החברה קו רעיוני ליברלי ופתוח, ונחשבת לפורצת דרך בתחום קידום זכויות מיעוטים בארה"ב ובעולם כולו, באמצעות הסרטים לילדים ואירועים שונים שמפיקה החברה.

כשחושבים על דיסניוורלד הדבר הראשון שקופץ לראש הוא פארק השעשועים האגדי ודמויות אהובות מסרטים מצוירים לילדים. היום זה אולי נראה מתבקש שהקהילה ההומולסבית, זו שמכורה לשעשועים מכל הסוגים, תקפוץ על המציאה ותנכס לעצמה את המקור הבלתי נדלה הזה של פיות ואגדות ומשחקים, אך לא תמיד היה הדבר.

גאים בפארק השעשועים

לפני כ-20 שנה הכריזה אגודת הלהט"ב של אורלנדו (GLBCC) בפלורידה שבארה"ב, על יום מיוחד המוקדש לאוכלוסיה הגאה, שייערך בשיתוף עם פארק השעשועים הפופולארי ששוכן במדינה. ביום זה, שכונה בפשטות Gay Day, עודדו אנשי האגודה ומרכז דיסניוורלד את חברי הקהילה הגאה "ללבוש אדום ולהיראות". היום הגאה הראשון, שנערך ב-1991, אירח כ-3000 משתתפים, ובמרוצת 20 השנים שחלפו גדל האירוע מיום אחד לשבוע שלם ומ-3000 ליותר מ-135 אלף משתתפים בכ-40 מקומות שונים ברחבי העיר.

הצעד הנועז שעשתה דיסני גרר אחריו ביקורת קשה מצד ארגונים ימניים שמרניים, שזעמו על זניחת ערכי המשפחה של אמריקה השמרנית מצד החברה. מלבד מפגינים מטעם קבוצות קיצוניות שהגיעו להפגין מצוידים בשלטים המציינים "אזהרה – הומואים בסביבה", מועצת התיירות ועיריית אורלנדו התעלמו לחלוטין מהאירוע, למרות הפוטנציאל התיירותי אדיר שטמן בחובו. דיסני ספגה הפסדים כספיים קשים מצד חברות שמרניות שהחליטו למשוך את חסותם מהפארק בעקבות האירוע.

עם מעט תעוזה וחדשנות

אך בדיסני לא נשברו. הגידול החד במספר המשתתפים גרם לחברה להרחיב את שעות פעילות הפארק במהלך האירוע, ולתגבר את צוות העובדים. מי שיבקר היום בפארק ביום/השבוע הגאה, לא ייתקל בכניסה בשלטי הסתה של מפגינים, כי אם בשחקנים מקצועיים מצוות דיסניוורלד אשר מעלים מופעים ספונטניים כבר במגרש החנייה. במהלך השבוע, שהפך להיות פסטיבל שלם לתרבות הומו-לסבית, ניתן להשתתף בעשרות אירועים שונים הכוללים מסיבות, ארוחות, הופעות, הרצאות, תערוכות, מסיבות בריכה ועוד.

בנוסף, תוכלו למצוא בתכנייה הקרנות של סרטים בעלי אוריינטציה גאה, מופעי סטנד-אפ עם קומיקאים דוגמת אלן דג'נרס וג'סטין בונד (שורטבאס), תערוכות צרכנות עם מתנות חינם המיועדות הן לפלח הנשי והן לגברי בקהילה הגאה, מסיבות עם די ג'ייז מובילים ושלל פעילויות במגוון תחומים.

דיסני מוכיחה שעם מעט תעוזה וחדשנות גם חברות המסמלות את מעוז המשפחתיות השמרנית יכולות לאמץ את הקהילה הגאה ואת מודל המשפחתיות החדש והאחר שלה. דיסני לקחו הימור כאשר החלו לתמוך בקידום זכויות הקהילה הגאה בארה"ב, הימור שבסופו התברר כמשתלם. גם כלכלית.

הפסטיבל יתקיים ב-1-7 ביוני 2010. פרטים נוספים בלינק מצורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully