וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

או מאי גוד!

29.4.2010 / 13:24

ביקור מסתורי במערות בית גוברין, מתחמי משחקים לילדים בירקון ופעילויות מגוונות לרגל יום הנדידה הבינלאומי - אטרקציות שיוציאו אתכם מהבית בחודש מאי

צפון

שקיעה ועששיות במצודה המרהיבה: בשעות הדימדומים הנהדרות של היום, כאשר המבצר נמלא בשקט שלפני החשיכה יתקיימו סיורי שקיעה בנפתולי המבצר ובלילה, בעת עטוף המבצר חושך ומיסתורין, מתקיימים סיורים, לאור עששית, במעבריו הנסתרים.
היכן: גן לאומי מבצר נמרוד
מתי: כל שישי בחודש מאי
בהרשמה ותשלום בכוכבית בטבע *3639

שבועות בציפורי העתיקה: ציפורי, בירת הגליל בתקופת המשנה, לובשת חג. נהלך בין רחובותיה ובשביליה העתיקים, בהם הילכו רבי יהודה הנשיא וחכמי הסנהדרין. נהנה מצלילים בטבע ונשתלב בחגיגות האסיף בפתיחת גורן עתיקה ב"מסלול של מן הזרע אל הלחם". בפעילות נחווה את תהליך הפרדת הזרעים מהשיבולים במורג, טחינת הגרעינים באבני רחיים ואפיית פיתות על סאג'. בנוסף, תתקיים סדנת יצירה (בתשלום סמלי).
היכן: גן לאומי ציפורי
מתי: רביעי (שבועות), ה-19.5 בשעות 10:00-15:00

מנשרים קלו מאריות גברו..." הצגה בשמורת טבע גמלא: בואו לחוות את העיר העתיקה גמלא דרך סיור מומחז ברוח הזמן, ולשמוע על מושבת הנשרים הגדולה בארץ והסכנות המאיימות עליה.
היכן: שמורת טבע גמלא.
מתי: רביעי (שבועות), ה-19.5 בשעות: 11:00, 14:00

טרק לילדים בשמורת המשושים: נצא לטיול במסלול חדש! דולמן עתיק בן 2000 שנה, תצפית מרהיבה על יער יהודייה, נרד לנחל למסלול אתגרי ובסוף, כצ'ופר, נגיע לבריכה ונראה את מבנה המשושים המהודר. *חדש בשמורה: חוברת הפעלה לילדים 'פקחים צעירים' - מסע משפחתי של שאלות ותשובות . טקסי הצהרה ותגים למסיימי כל המשימות!
היכן: שמורת טבע משושים.
מתי: שבת, ה-15.5 שעות: 11:00, 14:00

חדרים נסתרים, מעברים ומדרגות נגלה בגן לאומי מבצר נמרוד: על אחת משלוחותיו היפות של החרמון מתנשא בגאון מבצר נמרוד עליו כתב מרק טווין כי "זהו תל החורבות היפה מסוגו בעולם" בואו לגלות את סודותיו!
היכן: גן לאומי מבצר נמרוד
מתי: שבת, ה-21.5 בשעות: 11:00, 13:00, 15:00

השביל התלוי בבניאס – השביל היפה בארץ: רשות הטבע והגנים הכשירה למענכם שביל חדש מדהים ביופיו. השביל תלוי בתוך קניון בזלת מרשים במורד נחל חרמון (הבניאס). זו ההזדמנות שלכם לראות מקרוב: בואו לטייל ולהתפעל ממים שוצפים, צמחיית גדות נחלים ומסלע מיוחד במינו.
היכן: מפל שמורת טבע בניאס
מתי: כל שבת במאי בשעות: 11:00 13:00 15:00

בדרך המים לקיסריה הקדומה: סיור במסלול השמורה אל הסכר והאמה שהובילה מים לקיסריה, הדגמה "על רטוב" של הפעלת טחנות הקמח העתיקות ועוד.
היכן: שמורת נחל תנינים
מתי: כל שבת בשעות 10:00, 12:00, 14:00

הנשר והיחמור בגובה העיניים: החי בר בכרמל איננו גן חיות ולא ספארי, אלא מפעל אישוש והשבה של חיות בר נכחדות לנוף ארצנו. סיור בשמורה בין הנשרים, היחמורים, אייל הכרמל, עזי בר וכבשי בר אשר שוטטו בו בחופשיות עוד בתקופת המקרא, יבטיח חווית בראשית מול נופי הכרמל המדהימים.
היכן: חי-בר כרמל
מתי: כל שבת בשעות: 10:00, 12:00, 14:00

הגבר חובב התכשיטים חי בנחל מערות: סיור מודרך במערות האדם הקדמון, המספר אודות אורחות חייהם של הקדמונים הפרהיסטוריים, מי חי בנחל וכיצד הצליח לשרוד? עטלפים, מאובנים ומערות קרירות ילוו אותנו במהלך הסיור. כולל חזיון אור קולי בתוך המערה.
היכן: שמורת טבע נחל מערות
מתי: כל שבת בשעות: 10:00, 12:00, 14:00

סיור פריחה ייחודי לחיפוש השושן הצחור: השושן הצחור הנדיר בטבע הוא מאחרוני הפורחים ופריחתו הלבנה ההדורה היא סיומת מרהיבה לאביב. הר הכרמל הוא המקום הדרומי ביותר בו הוא פורח בעולם! לצורת השושן משמעויות ומסורות רבות, בואו איתנו לחפש אותו בשבילי נחל כרך שבכרמל.
היכן: כרמל
בהרשמה מראש ובתשלום בכוכבית בטבע *3639

מרכז

7.5 - להקת "כחול" - מוסיקה אירית:
להקת כחול מציגה מוסיקה אירית וסקוטית, המשולבת באנינות טעם עם מוסיקת עולם. מופע של מנגינות קלטיות, המקבלות ממד חדש בחיבורן עם ג'אז, בלוז, רוק, מוסיקה קלאסית ומקצבים ים-תיכוניים. הקטעים המנוגנים בתכנית זו חוברו בידי מלחינים שונים החל מהמאה ה-18 ועד ימינו.
היכן: גן לאומי אפולוניה
תחילת המופע בשעה 17:30.

14.5-מחווה לסיימון וגרפונקל:
מופע אקוסטי סוחף ומרגש המוגש כמחווה לצמד עם המיטב משיריו: ”Mrs. Robinson", “The Sounds of Silence”, “Bridge Over Troubled Water”, ועוד רבים אחרים, בביצוע רענן ואנרגטי תוך שמירה על הצליל האקוסטי המקורי. מוני ארנון (מלהקת האחים והאחיות ) ולארי פוגל, ילידי ארה"ב, שרים באנגלית, ושוזרים סיפורים קטנים ופיקנטיים הקשורים לשירים.
היכן: גן לאומי אפולוניה
תחילת המופע בשעה 17:30.

21.5 - "אביב בפריז", שנסונים:
השנסון הצרפתי בעיניו של ילד, נער מתבגר ואיש מאוהב - בין ירושלים, תל אביב ופריז. האהבות, הגעגועים, החלומות והתקוות משתקפים דרך שירי האהבה של מיטב הזמרים הצרפתיים כמו איב מונטאן, ז'אק ברל, שארל אזנבור, ז'ילבר בקו אדית פיאף ועוד. השירים "עלי שלכת", "בנמל באמסטרדם", "מילורד", "החיים בוורוד", "אהבה בת עשרים", "חיוכים" ואחרים, מקבלים צבע וחיים חדשים בביצועם המיוחד של מתי סרי ומרינה פיינגולד. כתיבה ובימוי: מתי סרי ניהול מוסיקלי וקלידים: ארנון פרידמן.
היכן: גן לאומי אפולוניה
מחיר: 70
תחילת המופע בשעה 17:30.

28.5- Swing de gitness - ג'אז צועני:
מופע אינסטרומנטלי סוחף של מוזיקה צוענית-צרפתית. הג'אז הצועני תופס מקום כלהיט החדש בסצינת הג'אז העולמית. רפרטואר המופע מורכב מיצירותיהם המופלאות של דג'אנגו ריינהארדט וסטפן גרפלי, מיטב הלהיטים מפריז של שנות ה-20 ועד ה-40 של המאה שעברה, וגם ג'אז צועני בן ימינו בעיבודים ייחודיים. על הבמה יופיעו: יעקב חוטר ואורי בן צבי בגיטרות צועניות ואורן שגיא בקונטרבס.
היכן: גן לאומי אפולוניה
תחילת המופע בשעה 18:00.

עששיות בדרך אל העיר: אחר הצהרים נטייל בשמורת המסרק, נתאר את הקשיים בהעברת שיירות אספקה לירושלים הנצורה, ונעבור בין המישלטים. משם ניסע לגן לאומי קסטל ולאור עששיות נלך בתעלות הקשר ונגלה את סיפורו המופלא והמרגש של "הקסטל", אשר כיבושו היווה את אחת מנקודות התפנית של מלחמת העצמאות.
היכן: שמורת המסרק וגן לאומי קסטל
מתי: שישי, ה-14.5
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" 3639*

עששיות במערת המבוך: הרפתקאה המתרחשת מתחת לפני הקרקע באווירה לילית וקסומה במערות גן לאומי בית גוברין. נבקר במערכת מערות שונות ומגוונות הכוללות בורות מים, קולומבריום, בית בד ועוד הפתעות. נסיים בתצפית בגרמי השמיים ונקנח בתה מצמחי הגן.
היכן: גן לאומי בית גוברין
מתי: שני, ה-2.5 (ל"ג בעמר), חמישי, ה-13.5 וחמישי, ה-20.5
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" 3639*

צב קריאה: בואו להכיר את המרכז הארצי להצלת צבי ים, בו מטפלים אנשי רשות הטבע והגנים בצבי-ים פצועים וחולים. במרכז ההצלה, הסמוך למכמורת שבעמק חפר, ניתן לראות את הצבים, לשמוע את סיפורם, להבין את הבעיות עימם הם מתמודדים וכיצד אנו, ילדים ומבוגרים, יכולים לעזור להם בקלות.
היכן: המרכז הארצי להצלת צבי ים
מתי: שבת, ה-1.5 ושבת, ה-15.5
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" 3639*

טיול ליל ירח בהר: לצד חאן עתיק נמצא קבור ראשו של ענק מסתורי ואנו נברר מה קורה פה. נבקר באכסניה הישנה בה נישמר פסיפס מרהיב ובהליכה שקטה נרד אל נחל זנוח אל המעיינות עין-מטע ועין-תנור. באחד המעיינות נהלך בתוך ניקבה עם מים עד לקרסוליים. בטיול נכיר את רזי הלילה, נספר על בעלי חיים ליליים ונשמע קולות שאפשר להאזין להם רק בטבע.
היכן: גן לאומי הרי יהודה
מתי: שישי, ה-28.5
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" 3639*

רגע לפני שקיעה: נצא לטיול אחה"צ בין שני יובליו של נחל דולב, למרגלות שרידי הכפר בית עיטאב. נהלך אל מעיין עין חוד, ונעפיל אל מבצר צלבני עתיק יומין שעבר שיפוץ לאחרונה על ידי רשות הטבע והגנים וממנו נשקפת תצפית רחבת היקף מהשפלה ועד להר.
היכן: שמורת טבע נחל דולב, גן לאומי בית עיטאב
מתי: שבת, ה-1.5
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" 3639*

יום הנדידה הבינלאומי: רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור להפנינג לכבוד יום הנדידה הבינלאומי, שיתקיים ביום שבת, ה-8 במאי 2010, בין השעות 11:00-15:00, בגן לאומי בית גוברין. יום זה מצוין ברחבי הגלובוס ורשות הטבע והגנים גאה להצטרף לחגיגה העולמית ומזמינה את הציבור להשתתף בהפנינג ססגוני וחוויתי לכבוד בעלי הכנף.

ההפנינג החגיגי לכל המשפחה יכלול דוכנים, הפעלות והסברה בנושא ציפורים נודדות, מספר סיפורים בנושא העופות הנודדים, הכרת עבודתו של הצפר, משחקי צפרות לילדים, שחרור לטבע של עופות נודדים (דיות וחסידות) פגועים ששוקמו בבית החולים לחיות בר בשיתוף הקהל ועוד.

יום הנדידה הבינלאומי נועד לחשוף את הצורך ההולך וגדל בהגנה על העופות הנודדים וצורכיהם, העופות הנודדים הינם סמנים חשובים לאיכות הסביבה והשמירה על הטבע בעולם, ומצבם מאפשר זיהוי מפגעים, מעיד על שינויי האקלים הגלובלי ובמגוון המינים בעולם. 10,000 מיני העופות הקיימים בעולם מהווים מרכיב חיוני במערכות האקולוגיות בעולם.
היכן: גן לאומי בית גוברין
מתי: שבת, ה-8.5

עולמם המופלא של צבי הים: צבי הים הינם מין שראה את הדינוזאורים אך נמצא בסכנת הכחדה בגלל התנהגות בני-האדם. בסיור נשלב סיור לאורך חוף הים כדי להבין את השימושים הרבים של הים, ונבקר במרכז הארצי להצלת צבי-ים שם נפגוש צבי-ים פצועים, נספר את סיפורם ונגלה שגם אנחנו יכולים לעזור בהצלתם.
היכן: המרכז הארצי להצלת צבי ים
מתי: שבת, ה-8.5
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" 3639*

כשהיינו ילדים – משחקי ילדים מפעם: זה הזמן לכבות את הטלוויזיה, לזנוח את המחשב, לצאת לטבע, ולבוא לשחק עם הדור הצעיר. הפעילות תכלול מתחמים כמו: מתחם משחקי קבוצות: מחניים גדולים, כדור רשת וכדומה; מתחם בלגן: הולה הופ, משחקי גומי וחבל, קלאס; מתחם השקט: דוקים, גולות, 5 אבנים, משחקי הרכבה ומשחקי ענק; מתחם ריקודי קטנים (מגיל שנתיים) וגדולים – יש לנו תיש, גולם, אן דן דינו; מתחם משחקי שולחן – עשרות משחקים לרשותכם; מסלול הנחל – השטת סירות נייר ותחרות ברווזוני גומי בנחל הקטן; מתחם שוק הילדים – הילדים מביאים צעצועים ודברים מיותרים ומנסים למכור או להחליף עם העוברים והשבים; וגם: איסוף משחקים לילדים שאין להם, הדרכה בתל אפק – "הכובשים באים", מסלול כושר משפחתי ועוד.
היכן: גן לאומי ירקון – מתחם פארק אפק
מתי: שבת, ה-15.5 בשעות 11:00-15:00.

כעיר שחוברה לה יחדיו - טיול למבוגרים: לכבוד יום ירושלים נסייר במקום בו התנהלו קרבות הצנחנים עד למעמד המרגש והמוכר לכולנו שסופו בקריאה "הר הבית בידנו". נטייל ב"שביל ירושלים" ותחילתו בגן לאומי עמק צורים, שם נערוך תצפית אל עבר ספר-המדבר והעיר העתיקה, נרד במורד הרכס ונפגוש בדרכנו שרידי יישוב קדום, מערת קבורה עתיקה, אלות ועצי זית באים בימים וכמובן נצפה אל שער האריות, נסיים בכותל המערבי.
היכן: גן לאומי סובב חומות ירושלים
מתי: שבת, ה-15.5
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" 3639*

סיפורי בראשית: לכבוד חג השבועות, הוא חג מתן תורה, נספר את סיפור בריאת העולם באמצעות עמדות מומחזות, בצליל ובצבע ברחבי הגן הלאומי. פלא בריאת המים והשמים, היום והלילה החי, הצומח והאדם ואיך כל זה מתחבר אל הטבע? פעילוח חוויתית לכל המשפחה
היכן: גן לאומי עין חמד
מתי: רביעי, ה-19.5 (שבועות) בשעות 11:00-15:00.

חמד של מנגינה למשפחה: חגיגה למשפחה של המון מוזיקה בטבע, בצל עצי הדולב ולצד המבצר הצלבני העתיק. מוזיקה אירית סוחפת ואנרגטית (להקת אייריש מלודי), שלישיית כליזמרים עם להיטים חסידיים ומוסיקה צוענית, הרכבים של ג'אז ומוזיקה דרום אמריקאית עם בלוז ודיקסילנד, ורביעיית כלי מיתר עם מוזיקה קלאסית הכוללת ואלסים, אופרות, נעימות ועוד.
היכן: גן לאומי עין חמד
מתי: שבת 22.5 בשעות 11:00-15:00

מערות בקצב הרוקנ'רול: קרקס "קלי קלות" הוא קרקס של איש אחד בקצב הרוק'נרול, שיופיע במערת הפעמון. המופע מבוצע בהשראת אגדות הרוק משנות ה-60 ומכניס ל-40 דקות של קצב מטורף, טכניקות קרקס ברמה גבוהה, קומדיה, חן ומוזיקה טובה, מופע קרקסי אינטראקטיבי וייחודי בשיתוף הקהל.
היכן: גן לאומי בית גוברין
מתי: רביעי (שבועות), ה-19.5

הפוך? תלוי בהשקפה: בעקבות העטלפים והלוחמים. טיול חביב וקל בנחל- מערה שבהרי יהודה. בחורש הים-תיכוני ניפגש בזהירות (בגללם, לא בגללנו) עם היונקים הקטנים והמרתקים הנמצאים בסכנת הכחדה. לא נוותר על הסיפורים המוזרים והמסתוריים שסופרו במערה האפלולית. לאחר מכן ניסע לחורבת מידרס ונזחל במערות שהסתתרו בהן לוחמי בר כוכבא.
היכן: שמורת טבע מערת התאומים
מתי: שבת, ה-22.5
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" 3639*

עששית בצדק - סיור עששיות: סיור לילי בגן לאומי מגדל צדק לאור עששיות. נלך בעקבות סיפורו של הנוסע ההולנדי ואן דה-וולדה, שבביקורו במגדל צדק נהנה משפע של אוכל, הרבה חום ואהבה וכפי שתיאר זאת: "כוס קפה בוץ, או יותר נכון, בוץ של קפה". המסלול יכלול תצפית על גוש דן וסיפור הטבע והמורשת של המגדל וסביבתו.
היכן: גן לאומי מגדל צדק
מתי: שבת, ה-29.5
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" 3639*

יו"ש

המגילות הגנוזות לאור ירח: סיור חוויתי לאור ירח ועששיות בין עתיקות הישוב העתיק מימי בית שני, השוכנות בצל מצוק ההעתקים המרשים. נצפה בסרט אורקולי ונספר את סיפור המגילות הגנוזות שהתגלו במקום, כתבי הקודש העתיקים בעולם!
היכן: גן לאומי קומראן, צפון ים המלח
מתי: מוצ"ש, ה-29.5
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" 3639*

בעקבות בר כוכבא בנחל משאש מורבעת: טיול אתגרי לכבוד ל"ג בעומר, נטייל בנחל משאש מורבעת במדבר יהודה בעקבות "בר כוסיבא", הלא הוא בר כוכבא שחתם, כנראה, על מגילות שנמצאו במערות בנחל. בואו ליהנות ממסלול מדברי מקסים ביופיו בשמורת הטבע מצוק ההעתקים הצמודה לים המלח.
היכן: מדבר יהודה
מתי: שבת, ה-1.5
בהרשמה ובתשלום ב"כוכבית בטבע"

יום הנדידה הבינלאומי בשמורת הטבע עין פרת: כחלק מהחגיגה העולמית, רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור להשתתף בפעילות חווייתית לכבוד העופות הנודדים. שמורת נחל פרת נמצאת קרוב לציר הנדידה המרכזי של ישראל ובה מצוקים מרשימים בהם מקננים וחיים עופות דורסים מסוגים שונים. בשמורה גם נחל זורם ובריכות שכשוך נעימות. הפעילות מיועדת לכל המשפחה ותכלול סיורים מודרכים, תחנת הסברה בנושא ציפורים נודדות, טיבוע ציפורים עד השעה 11:00 על ידי צפר מוסמך בשעות הבוקר וחידון צפרות נושא פרסים. מומלץ להביא משקפות!
היכן: שמורת הטבע עין פרת
מתי: שישי, ה-7.5 בשעות 10:00-15:00. סיורים מודרכים יתקיימו בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00

שבועות רטוב בשמורה החבויה: לכבוד שבועות - חג המים, נבקר בשמורת הטבע עיינות צוקים (עין פשחה), ונשתכשך במי המעיינות הטבעיים. נערוך סיור בשמורה החבויה ונפגוש את הבלשים "גשש ובלש" שמחפשים את השינויים שמתרחשים בשמורה בעקבות נסיגת ים המלח.
היכן: שמורת טבע עינות צוקים
מתי: רביעי, ה-19.5 (ביום זה כל המגיע בלבוש לבן נכנס ב-50% לאתר), שישי ושבת, ה-21-22.5. בשעות 10:00-15:00.

ארמון נופש מלכותי: סיור בהרודיון, המקום בו בחר המלך הורדוס הגדול להקים את אחוזת הקבר שלו ולקרוא לו על שמו. תצפית נוף מרהיבה למדבר יהודה וירושלים, ביקור בארמון מבוצר, ירידה למאגרי המים והתרשמות משרידי קבר הורדוס שנחשפו לאחרונה באתר.
היכן: גן לאומי הרודיון
מתי: כל שישי ושבת בשעה 12:00

סודות השמורה החבויה: סיור ב"שמורה החבויה" המסתתרת בין מעיינות וצמחייה עשירה. סיפורן של הנמלה האורגת וברקנית האשל שחיות בנווה המדבר הגדול בישראל ובשמורה הנמוכה בעולם. בשמורה מקום מוצל לפיקניק ובריכות לשכשוך במים.
היכן: שמורת טבע עיינות צוקים
מתי: כל שישי ושבת בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00.

דרום

ירח מלא בנחל נקרות: חוויה לכל המשפחה לאור ירח. נלך בין גבעות קירטון לבנות ועל נתיבי מסחר עתיקים, נקשיב לקולות הלילה במדבר, ונאתגר עצמנו בירידה במדרגות סלע לאפיק הנקרות.
היכן: נחל נקרות
מתי: שישי, ה-28.5
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" 3639*

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully