וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפ טיול: על הצוק מול הים

23.4.2010 / 18:01

שקיעה, מבצר עתיק והופעות מוזיקה חיות - זה מה שמחכה לכם מדי יום שישי מול הים בגן לאומי אפולוניה

דמיינו את התמונה הבאה: אתם יושבים בלבו של מבצר עתיק. מהמקום נשקף נוף מרהיב- צוק המתנשא מעל הים, שקיעה ברקע, בריזה קלילה מלטפת את פניכם, אתם לוגמים יין וברקע מוזיקה חיה, איכותית מתנגנת. נשמע כמו חלום?

בוודאי תשמחו לדעת שהוא מתגשם כל יום שישי במהלך חודש מאי ועד סוף הקיץ בגן לאומי אפולוניה. גן לאומי אפולוניה טומן בחובו היסטוריה של אלפי שנים החל מהפיניקים, דרך הרומים, הביזנטים, הצלבנים ועד ימינו. בגן הלאומי נחשפו שרידי מבצר צלבני שעבר שימור, ומשקיף אל הים התיכון מגובה של 30 מטרים ובו מרפסת תצפית מהמרהיבות בארץ המשקיפה על קו החוף מחדרה בצפון ועד לאשדוד בדרום.

מבצר זה נבנה ב-1241 וחרב בשנת 1265 והנו עדות מרשימה לעוצמת העבר של העיר. המבצר מוקף חפיר רחב ידיים ובתוכו ניתן לראות את החדרים השונים ולהתרשם מאוסף אבני הבליסטרא.

בעקבות הצלחת המופעים ב-6 העונות האחרונות, מציעה רשות הטבע והגנים בגן הלאומי אפולוניה זו השנה השביעית, סדרת מופעי מוזיקה מגוונת מהעולם שמחברת בין מורשת, תרבות וטבע. השנה המופעים מגוונים מתמיד וניתן למצוא סגנונות שונים: אירי (כמובן) אבל גם יווני, בלקני, שאנסונים, ג'אז, אמריקאי ועוד. מומלץ לשלב את הצפייה במופע עם טיול במרחבי הגן. עונת המופעים תחל בחודש מאי 2010 ותימשך עד חודש ספטמבר 2010.

ניתן להגיע לגן הלאומי מעט לפני המופע, לטייל בחדרי המבצר, להשקיף אל הים וליהנות מהאוויר והאווירה. מומלץ במיוחד להצטייד בבקבוק יין (וכוסות) להשלמת החוויה.
רוצים לקבל טעימה על קצה המזלג?

להקת "כחול" מוזיקה אירית:
להקת כחול מציגה מוזיקה אירית וסקוטית, המשולבת באנינות טעם עם מוזיקת עולם. מופע של מנגינות קלטיות, המקבלות מימד חדש בחיבורן עם ג'אז, בלוז, רוק, מוסיקה קלאסית ומקצבים ים-תיכוניים. הקטעים המנוגנים בתכנית זו חוברו בידי מלחינים שונים החל מהמאה ה-18 ועד ימינו.
מתי: שישי 7.5

מחווה לסיימון וגרפונקל:
מופע אקוסטי סוחף ומרגש המוגש כמחווה לצמד עם המיטב משיריו: Mrs. Robinson", “The Sounds of Silence”, “Bridge Over Troubled Water ועוד רבים אחרים, בביצוע רענן ואנרגטי תוך שמירה על הצליל האקוסטי המקורי. מוני ארנון (מלהקת האחים והאחיות ) ולארי פוגל, ילידי ארה"ב, שרים באנגלית, ושוזרים סיפורים קטנים ופיקנטיים הקשורים לשירים.
מתי: שישי 14.5

"אביב בפריז" - שאנסונים:
השנסון הצרפתי בעיניו של ילד, נער מתבגר ואיש מאוהב - בין ירושלים, תל אביב ופריז. האהבות, הגעגועים, החלומות והתקוות משתקפים דרך שירי האהבה של מיטב הזמרים הצרפתיים כמו איב מונטאן, ז'אק ברל, שארל אזנבור, ז'ילבר בקו אדית פיאף ועוד. השירים "עלי שלכת", "בנמל באמסטרדם", "מילורד", "החיים בוורוד", "אהבה בת עשרים", "חיוכים" ואחרים, מקבלים צבע וחיים חדשים בביצועם המיוחד של מתי סרי ומרינה פיינגולד.
מתי: שישי 21.5

Swing de gitness - ג'אז צועני:
מופע אינסטרומנטאלי סוחף של מוזיקה צוענית-צרפתית. הג'אז הצועני תופס מקום כלהיט החדש בסצינת הג'אז העולמית. רפרטואר המופע מורכב מיצירותיהם המופלאות של דג'אנגו ריינהארדט וסטפן גרפלי, מיטב הלהיטים מפריז של שנות ה-20 ועד ה-40 של המאה שעברה, וגם ג'אז צועני בן ימינו בעיבודים ייחודיים. על הבמה יופיעו: יעקב חוטר ואורי בן צבי בגיטרות צועניות ואורן שגיא בקונטרבס.
מתי: שישי 28.5

מחיר המופעים: 70 שקלים למנויים ותושבי הרצליה 60 שקלים. המופעים בתשלום והזמנה מראש בטלפון 3639*
לפרטים נוספים 09-9550929

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully