וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צאו מהשגרה

עירית רוזנבלום

2.3.2010 / 17:51

במקום לטוס שוב לארה"ב או לתאילנד אולי תלכו על רעיון קצת יותר מקורי? 4 הצעות לחופשות לא שגרתיות לפסח. זה גם יוצא יותר זול

חופשת הפסח כבר מעבר לפינה, ולפי הערכות בענף הנסיעות, צפויים לצאת לחו"ל כ-300 אלף ישראלים. לדברי רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסתא, צפוי גידול של 15% בתנועת היוצאים לחו"ל בפסח הקרוב לעומת פסח 2009.

חברת התיירות וואלה טורס ערכה לקראת החג סקר שממנו עולה כי בין אלה שכבר הזמינו חופשה בחו"ל בחג כ-51% ייסעו למזרח הרחוק, 34% לארה"ב, כ-13% למערב אירופה ורק כ-2% הזמינו מראש נופשונים באגן הים התיכון. "יש עדיין מקומות למרבית היעדים אך המחירים גבוהים", אומר קרסו, "ההתייקרות הממוצעת הדולרית בטיסות היא של 15% ובחבילות נופש ההתייקרות היא של כ-7%-8%". יהודה זפרני, משנה למנכ"ל אופיר טורס, מציין שביעדים מסוימים העלייה במחירי הטיסות תגיע אף ל-30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדוגמה, בפסח 2009 מחיר כרטיס טיסה לניו יורק היה 800-1,200 דולר, ואילו השנה המחירים הם 1,200-1,500 דולר בשיא החג. כרטיס טיסה ללונדון או לפריז עלה בפסח 2009 כ-500 דולר, וכעת המחיר הוא 600-700 דולר.

לדברי איריס רט, מנהלת רכש תיירות חו"ל בצבר, מחירי הנופשונים נמוכים בכ-5% מאשר בפסח שעבר. לדוגמה, מחירה הממוצע של חבילת נופש ברודוס לזוג עם שני ילדים הוא כ-500 דולר לאדם. למי שעדיין לא הזמין כרטיסים, הנה ארבעה יעדים מעניינים במחירים נוחים:

דרום איטלקי אותנטי וזול באופן יחסי: חבל פוליה באיטליה

רומא, טוסקנה, פירנצה - איטליה היא אחד היעדים הפופולריים בקרב הישראלים, ואולם את חבל פוליה מרביתם עדיין לא מכירים. מדובר ביעד האיטלקי הקרוב ביותר לישראל, השוכן לחוף הים האדריאטי, ולדעת מביני עניין, הוא הדרום האמיתי של איטליה - אותנטי שורשי, פחות מתויר וגם זול יותר.

אורה רוטנברג, יועצת התוכן בחברת אופקים שהכריזה על שנת איטליה, אומרת שבפוליה יש נופים יפים - גם הרריים וגם מפרצונים עם לגונות, עיירות עתיקות ואוכל איטלקי אותנטי שהוא שילוב של אוכל ים-תיכוני עם ערבי ואיטלקי. "יש עיר מתקופת הרנסנס בשם לצ'ה ומנגד גם מרינות וספורט מים". לדבריה, מחיר השהייה בפוליה זול מאשר חופשה על שפת אגם גארדה או בטוסקנה, למשל, מכיון שהתיירות הבינלאומית בו עדיין לא מפותחת.

איפה כדאי לבקר

* העיר בארי - בירת חבל פוליה - שבה רובע עתיק, עם מבנים וכנסיות מימי הביניים לצד רובע חדש ומודרני.

* חופים שמלונות וקלאבים פזורים לאורכם - אין כמובן דמיון לקלאבים של טורקיה, אך הם מספקים מגוון פעילויות לילדים, בריכות שחיה וכדומה.

* העיר אלברובלו - שבה יש מאות בתי טרולי, מבנים מהמאה ה-16 בנויים מאבן גיר, ללא מלט. הטרולי ממוקם בסביבת נופים כפריים יפים ובמקום נוח לטיולים לחוף הים (6 ק"מ) והעיר הלבנה אוסטוני שנמצאת במרחק של 2.5 ק"מ. במרחק נסיעה נמצאים גם פארק מים, גן חיות, מערות, טירה עתיקה, אתר ארכיאולוגי וחופים.

מחירים: חבילת שבוע בפסח בטרולי לזוג עם שני ילדים כולל טיסות, רכב לשבעה ימים ושהייה על בסיס לינה, כולל מיסים וביטוחים - 725 יורו לאדם בחדר. המארגנת היא חברת אופקים.

מדינה צעירה עם היסטוריה עשירה: מקדוניה

מקדוניה היא אחת המדינות הצעירות באירופה שקמו לאחר התפרקותה של יוגוסלביה. היא מציעה מגוון נופים במרחקים לא גדולים, בהם אגמים, הרים וים ומקומות עם ניחוחות מההיסטוריה של מקדוניה והבלקנים. "במקדוניה האנשים פתוחים, חמים ואוהבים לארח, יש אתרים תרבותיים ואתרי טבע עם אפשרויות טיול רבות המתאימות למשפחות", אומר פאיו אבירוביץ', שגריר מקדוניה בישראל.

"מקדוניה עוד לא למדה למכור את עצמה", אומרת צביאלה שמש מערד, שעוסקת בחינוך ובאמנות ושטיילה במקדוניה, "יש בה מצד אחד תת-פיתוח תיירותי מסוים ומצד שני כל סוגי הספורט המודרניים כמו צלילה, סקי ומצנחי רחיפה. למי שאוהבים לגלות יעד בעצמם זו משימה נחמדה".

איפה כדאי לבקר

* אוכריד - מרכז התיירות של מקדוניה. העיר בנויה על צלע הר ומסביב לאגם אוכריד יש כפרי דייגים, מנזרים, כנסיות וגם מפלים ושמורות טבע - והכל במרחק שעת נסיעה עד שעתיים.

* ביטולה - לא רחוק מאוכריד שוכנת ביטולה, עיר מפורסמת עם מורשת תרבותית יהודית. "האוכל הוא אורגני, אנשים חיים בצניעות. אפשר למצוא מסעדות ביתיות שמארחות ומקומות לינה מצימרים צנועים ועד מלונות סבירים, והמחייה זולה מאוד", אומרת שמש. המטבע המקומי הוא דינר. מחיר קפה, למשל, הוא שני שקלים ופיצה גדולה תעלה 17 שקל. טיול מקומי ליום שלם יעלה 25-30 יורו לאדם.

מחירים: טיול ג'יפים למבוגרים בן שמונה ימים לבולגריה ולמקדוניה מאורגן על ידי חברת מדרפט החל מה-1 באפריל במחיר של 1,248 יורו לאדם.

החל משבועות תציע אשת טורס טיסת שכר לאוכריד ומחיר חבילה עם שבעה לילות יהיה 760 דולר לאדם בחדר זוגי.

עיר התרבות של אירופה ב-2010: העיר פץ' בהונגריה

השנה כדאי במיוחד להגיע לעיר ההונגרית פץ', שכן היא נבחרה לעיר התרבות של אירופה ל-2010, יחד עם אסן שבגרמניה ואיסטנבול שבטורקיה. במרוצת השנה יהיו בה מאות ארועי תרבות, מוסיקה, סרטים ותיאטרון לצד פסטיבלים שונים. את רשימת הפסטיבלים אפשר לקבל אצל נציגת משרד התיירות ההונגרי בישראל, יהודית מרקוביץ.

זוהי עיר בת 2,000 שנה עם עתיקות מהתקופה הרומאית. אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, מבנים מתקופת השלטון הטורקי והיא מזכירה עיירה איטלקית ברחובותיה המתפתלים על הגבעות, עצי התאנה נותני הפרי והגנים מרובי המפלסים.

איפה כדאי לבקר

* כנסיית המסגד - סמלה של פץ' הוא כנסיית המסגד, המבנה הגדול ביותר מתקופת השלטון הטורקי שעדיין עומד על תלו. המסגד בצורת הרבוע, עם כיפה מתומנת ירוקה מנחושת, נבנה באמצע המאה ה-16, ולאחר גירוש הטורקים הומר לכנסייה.

* בית הכנסת - עוד אחד מהמבנים יוצאי הדופן בעיר, נבנה בסגנון רומנטי ב-1869, ויש בו יציעים וספסלים מגולפים מעץ אלון, ציורי תקרה וארון קודש מעוטר.

* מוזיאון וסרלי - אחד המוזיאונים המעניינים ביותר בעיר. ויקטור וסרלי היה אבי האופ-ארט, סגנון פופולרי בשנות ה-60, ועל אף שחלק מיצירותיו ומיצירות עוזריו נראות כיום מיושנות מעט, רובן משעשעות וניתן לגעת בהן במוזיאון.

* בית החרושת לחרסינה ז'ולנאי - נוסד ב-1851 והיה המוביל באמנות ובעיצוב באירופה במשך יותר מ-50 שנה.

מחירים: כדי להגיע לפץ' טסים לבודפשט בכ-795 דולר. משם אפשר לנסוע ברכבת כ-3.5 שעות נסיעה. מחירי המלונות בפץ' נעים בין כ-40 יורו ללילה למלון 3 כוכבים לבין 85 יורו למלון 4 כוכבים. פרטים על המלונות אפשר למצוא באתר www.pecshotels.com

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

נקודת התחלה טובה למגוון טיולים: העיר באזל בשווייץ

באזל תזכה בפסח לקו סדיר של ישראייר. העיר, שנחשבת יעד פחות מתויר בשווייץ, משלבת בתוכה אמנות והיסטוריה. "יש בה עיר עתיקה, לצד אפשרויות לטיולי נוף וטיולי המשך בצפון שווייץ, שפע שווקים וירידים וגם היסטוריה יהודית ענפה", אומר דרור נגבי, מדריך לאזור שווייץ ב"נתור".

דורי שושן, סמנכ"ל השיווק בישראייר, מציין שהמחירים לבאזל נמוכים יחסית לשאר היעדים באירופה, ושהיא מאפשרת לשלב טיול בחבלי ארץ של שלוש מדינות הקרובות לגבול, בהם חבל אלזס-לורן הידוע במסעדות גורמה וביקביי יינות ייחודיים, העיר שטרסבורג והעיר לוקסמבורג סיטי.

איפה כדאי לבקר

* קתדרלת העיר באזל - שנבנתה בסוף המאה ה-12 בסגנון רומי ובחזיתה יש כמה פסלי אבן מרשימים, שהמרשים שבהם הוא פסלו של הקיסר הרומאי היינריך השני.

* כיכר השוק Marktplatz - נמצאת במרכז העיר העתיקה ובלבה בית העירייה המרשים של העיר, מבנה מימי הביניים עם דמויות מגולפות וציורי קיר מורכבים, שלמרגלותיו שוק העיירה. מסביב לאזור השוק ובית העירייה פזורים מגוון בתי קפה מודרניים וחנויות של מותגי יוקרה.

* תצפית מנהר הריין על מלון שלושת המלכים - בית המלון שהוקם ב-1681 ובו צולמה התמונה המפורסמת של הרצל, צופה על נהר הריין. במלון התארחו גם הנס כריסטיאן אנדרסן, נפוליאון, המלכה אליזבת השנייה, פבלו פיקאסו, תומאס מאן ועוד. המלון שומר על צביונו העתיק למרות הפאר הרב.

מחירים: טיסה בפסח החל ב-412 דולר. חבילות הכוללות טיסה ורכב לשבוע החל ב-745 דולר לאדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully