וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן לאומי אשקלון

24.2.2010 / 0:50

מדשאות, עצים, חוף ים יפיפה ושרידים ארכיאולוגיים - צאו לפיקניק באתר שמשלב היסטוריה וטבע מופלא

מערכת וואלה!

גן לאומי אשקלון הוא גן לאומי מטופח המציע, מלבד מדשאות, צל עצים וחוף ים יפהפה, גם אפשרות לגעת בעברה של העיר הקדומה המתפארת בשער מיוחד הבנוי קשת מהקדומות ביותר בעולם.

סוללת עפר אדירה תוחמת את פארק אשקלון. הסוללה הזו, שאורכה כ-2,200 מטרים ונערמה לפני יותר מ-4,000 שנה, הגנה על העיר בתקופה הכנענית התיכונה (1,550-2,200 לפסה"נ). החפירות בסוללה חשפו תגלית מסעירה - שער קדום, שאבני המשקוף שלו יוצרים צורת קשת. אם נכונות מסקנות החופרים, זהו מבנה הקשת הקדום ביותר שהתגלה מאז ומעולם. בראש הסוללה מתנוססות החומות שבנו במאה ה-12 המוסלמים הפטימים כמתחם מבוצר נגד הצלבנים.

במרכז הפארק נמצאים עוד שרידים קדומים מרשימים. יש כאן מבנה עמודים מהתקופה הרומית, שאורכו המקורי עמד על 110 מטרים, עדות לפארה של העיר. לידו נמצא גן הפסלים, שבו נאספו פריטים ארכיטקטוניים ופסלים שהתגלו באשקלון, רובם מהתקופה הרומית.

אשקלון הקדומה, עיר נמל חשובה, נהנתה משפע של בארות ומקרקעות פוריות. ערכה האסטרטגי של אשקלון לא סולא בפז. מי ששלט בעיר חסם את הגישה לארץ ישראל מסיני וממצרים. רשות הטבע והגנים טיפחה את הגן הלאומי כאזור בילוי בחיק הטבע. יש כאן מדשאות גדולות, עצים גדולים ושולחנות לפיקניק. לגן הלאומי יש חוף יפה משלו. בתחום הפארק שוכן האמפיתיאטרון העירוני, המכיל 10,000 מקומות ישיבה.

על חומותייך אשקלון

הגן הלאומי מציע מסלול הליכה חוויתי בראש הסוללה העתיקה של אשקלון, שעליה בנויה החומה הצלבנית. זהו טיול בן חצי שעה, שכדאי להתחיל בו ברחבת החנייה המרכזית, ליד המסעדה.

המסלול חולף על פני הבזיליקה הרומית ומטפס על הסוללה, שבראשה נמצא גוש גדול של לבנים, שריד מהחומה שהיתה במקום בימי הביניים. בסוללה יש לפנות ימינה ולצעוד לעבר הים תוך כדי צפייה בחולות מישור החוף הדרומי. כ-20 מטרים לפני החוף הסוללה נקטעת (זהירות!), משום שגלי הים הרסו אותה במהלך השנים. עתה יש לשוב לאחור כ-50 מטרים, לרדת לתוך הפארק ולשוב ולבלות בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חשוב לדעת

איך מגיעים: מן הכניסה הצפונית של אשקלון נוסעים בשד' מנחם בגין, שד' ירושלים, רח' בר כוכבה ושמאלה ברח' הטייסים. מצומת אשקלון נוסעים בשד' בן גוריון ושמאלה ברח' בן עטר.

שעות פעילות: נובמבר – מרץ מהשעה 8:00 ועד 16:00 (הכניסה עד 15:00),אפריל – אוקטובר מהשעה 8:00 ועד 22:00 (הכניסה עד 20:00).

אטרקציות לילדים: שרידים ארכיאולוגיים וחוף ים.

לא לוותר: חניון לילה, השער הכנעני, חוף הרחצה.

מה עוד: מדשאות, שולחנות פיקניק, מתקני מנגל, חוף רחצה מוכרז, עתיקות

תיאור מסלול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מידע

ישן וחדש ליד חוף הים
סוג מסלול: מעגלי, הלוך חזור
נקודת התחלה: חניון הגן הלאומי
נקודת סיום: חניון הגן הלאומי
משך הטיול: 1-5 שעות
דרגת קושי: קל
מעבר במים
ציוד דרוש: ציוד לפיקניק, אפשר גם מנגל, שמיכה
עונות מומלצות: כל השנה
מי שתייה בדרך: יש
גישה לעגלות ונכים: אין
מחיר: מבוגר: 25 ¤, ילד: 13 ¤, תושבי אשקלון כנסה רגלית חינם, לרכב: 15 ש
טלפון לבירורים: 08-6736444

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully