וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיסריה - חוף הקשתות

27.9.2011 / 0:52

הטיול הקליל הזה אורך חצי שעה, אך ייזכר לתקופה ארוכה. זהירות - השקיעות של חוף הקשתות בקיסריה עלולות להביא לפרץ רומנטיקה בלתי נשלט

אחד מקטעי החוף הציוריים ביותר בארץ הוא חוף הקשתות הסמוך לקיסריה. כאן במרחק של כחצי שעה נסיעה מתל אביב אפשר לפגוש פיסת היסטוריה, חולות נודדים המסתירים אמת מים, חלזונות ים וצדפים שנפלטו לחוף וים בצבע כחול-ירוק.

הקשתות שהעניקו לחוף את שמו הן שרידי מערכת המים של העיר קיסריה. אספקת מים סדירה היא אחד מהמאפיינים של עיר רומית - המים זרמו כל העת מברזים וממזרקות לתוך אגנים ברחבי העיר, בבתי השימוש ואף מילאו בתי מרחץ. שרידי הקשתות שבחוף שייכים לאמה המכונה האמה הגבוהה. למעשה, אלו הן שלוש אמות שחוברו זו לזו. כל אחת מהן נבנתה בתקופה שונה, כנראה בשל התפתחותה של העיר והצורך להגדיל את כמות המים שסופקו לה.

המטייל צפונה לאורך החוף צפוי לפגוש מספר מפרצונים חוליים ולראות ממזרח לו את אמת המים מכוסה על ידי חולות נודדים וגלויה לסירוגין. ככל שנרחיק מאזור החנייה האמה הולכת ונעלמת בחול הרך עד שהיא נראית כדיונה ארוכה, שריד לדיונות שבעבר הלא רחוק היו נפוצות במישור החוף. על החוף נוכל לראות צדפים, חלזונות ים, חרסים ואבנים שהים שייף. רוב הצדפים שנערמים כאן הם מסוג הנקרא נעמית. אם יתמזל מזלנו נוכל לראות קונכיות של חלזון הנקרא ארגמון, ממנו הפיקו הפניקים צבע לצביעת בדים, ששימש רק מלכים ורמי מעלה.

חשוב לדעת

איך מגיעים: אל חוף הקשתות נגיע מכיוון תל-אביב, מכביש החוף עד מחלף קיסריה, שם נפנה ימינה (לכיוון עפולה), ברמזור השני ניפנה שמאלה ונעלה על כביש מספר 4 (הכביש הישן). ברמזור השני בכביש הישן נפנה שמאלה לכיוון אור עקיבא. בכיכר השנייה באור עקיבא נפנה שמאלה וניסע לכיוון מערב (לכיוון שכונות קיסריה). בכיכר הבאה נפנה ימינה ובצומת הבאה שמאלה עד לחוף הים ולחנייה.

מפת האזור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מידע

טיול בין מפרצונים ובין שרידי הקשתות שהיו אמת המים של העיר קיסריה
סוג מסלול: מעגלי, קווי
נקודת התחלה: חניית חוף הקשתות
נקודת סיום: חניית חוף הקשתות
משך הטיול: 1-1 שעות
דרגת קושי: קל
מעבר במים
ציוד דרוש: מים, כובע, ציוד לחוף
עונות מומלצות: כל השנה
מי שתייה בדרך: אין
גישה לעגלות ונכים: אין
מתאים לכלבים
מחיר: חינם
טלפון לבירורים: 04-6267080

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully