וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארדואן עושה כל מאמץ כדי לחסל את התיירות לטורקיה"

עירית רוזנבלום

12.1.2010 / 16:29

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות יוסי פתאל אמר את הדברים לאחר ירידה של 44% בביקורי הישראלים לטורקיה והצהרותיו של רה"מ הטורקי בגנות ישראל

"אם היה סיכוי שהתיירות לטורקיה תתאושש, ראש הממשלה הטורקי ארדואן עושה כל מאמץ שזה לא יקרה. לאחר ההפוגה בהתקפותיו היו סימנים להתאוששות התיירות, אך ארדואן מנחית עליה מכה קשה", כך אמר ל-TheMarker מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל. "בתיירות האווירה מהווה מרכיב חשוב ביעד אותו בוחר התייר, ולכן הבעיה היא לא רק הצהרתית. התחושה המצטברת בציבור הישראלי היא של איבה מהצד הטורקי ולא רק ביקורת לגיטימית".

שנה זו קטעה רצף של עליות ועשור שבו כיכבה טורקיה בתיירות הישראלית. מעל 3 מיליון ישראלים ביקרו בטורקיה בשנים 2009-2000, מאות קלאבים "הכל כלול" נפתחו וסיפקו חופשות למשפחות הישראליות, לחברות ולארגונים גדולים.

לפי נתוני משרד התיירות הטורקי, נרשמה בחודשים ינואר-נובמבר 2009 ירידה של יותר מ-44% בביקורי הישראלים לטורקיה לעומת 2008, ל-300 אלף איש. זאת עקב המתיחות בין המדינות, סדרות הטלוויזיה המאשימות את ישראל ברצח פלסטינים והצהרותיו של ראש הממשלה הטורקי בגנות ישראל, שהובילה לחרם על ועדים וארגונים על הנופש שם.

בסקר שנערך לפני כשבועיים על ידי מכון הסקרים גיאוקרטוגרפיה לקראת יריד התיירות IMTM 2010, יריד התיירות הבינלאומי של ישראל שיתקיים בתאריכים 9-10 בפברואר בגני התערוכה בתל אביב, נמצא כי בקרב הישראלים המתכוונים לנפוש בחו"ל במהלך שנת 2010, רק כ-9% הצהירו שיעשו זאת בטורקיה, לעומת 16% שאמרו כי בכוונתם לנפוש בטורקיה ב-2009. כלומר, מדובר בירידה של כ-44% הצפויה בנסיעות לנופש בטורקיה ב-2010.

הסקר נערך בקרב 500 גברים ונשים המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישובים היהודיים במדינת ישראל. לדברי אייל שמואלי, מו"ל ומיזמי IMTM, משבר היחסים בין טורקיה וישראל נותן את אותותיו וגורם לתייר הישראלי לחפש מקומות אחרים לנפוש בהם. "הטורקים מודעים לבעיה, והם מתכוונים להגיע השנה ליריד התיירות על מנת לבלום מגמת ירידה זו, ולמשוך את התייר הישראלי לשוב ולנפוש במדינתם - כל זה באמצעים שיווקיים שונים ויצירתיים".

גם היריד בשנה שעברה היה מושפע מהיחסים בין המדינות והביתן הטורקי לא זכה למבקרים רבים. בשבוע הבא צפויה פגישה של ראשי הוועדים הגדולים ואפשר שסוגיית המשך החרם על טורקיה תידון בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully