וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדום עז

חגית אברון

4.1.2010 / 16:33

פרק נוסף מתוך ספרה של חגית אברון "יום חופש". והפעם - חממות של עגבניות ותות שדה, גלריות ובתי קפה ביישובי עוטף עזה

איך מגיעים: מנתיבות נוסעים בכביש מס' 25 מערבה, פונים דרומה בצומת זימרת בכביש מס' 2422 לכפר מיימון הנגב הוא אסם התבואות הגדול של מדינת ישראל - על פני קילומטרים רבים משתרעים שדות חקלאיים, חממות של עגבניות ותות שדה ופרדסים המדיפים זיכרונות של ילדות נשכחת. אפשר להסתחרר בין השדות והכבישים הריקים במשך שעות ללא מטרה וכיוון מוגדרים ורק ליהנות מזיוום של המרחבים הפתוחים, לפתוח את החלון ולשאוף את ריחם של רגבי האדמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שתתחברו לטעמם המתוק של תות מעופף ועגבנייה מנומרת, לכו לשתות קפה ולנשנש מאפים טובים בכפר מימון. למי שתוהה לגבי המיקום המדויק, כפר מימון הוא מושב בצפון - מערב הנגב, כחמישה קילומטרים מנתיבות. בכניסה למושב מצפה לכם "גלריה - קפה פז" המאפשרת ליהנות מבוקר של אמנות לצד ארוחת בוקר נחמדה. את המקום תזהו לפי פסלי הברזל בסגנון פיגורטיבי המפוזרים ברחבי החצר המובילה לגלריה. על עבודות הברזל מופקד האמן מתי אורלוב, בן המקום, שאחות סבתו היא הפסלת חנה אורלוף.

על התפריט החלבי המוגש בבית הקפה מופקדת פז, בתו של מתי, המתמחה בעוגות, קינוחים ודברי מאפה שטעמים מצטיינים של בית ניכרים בהם בכל ביס. ארוחת הבוקר, המוגשת בתיאום מראש, כוללת מבחר ריחני של לחמים, כעכים טריים, חביתות, גבינות, ירקות, ממרחים וכל מה שצריך כדי להרגיש טוב בטיול של כיף על הבוקר. המלצה אישית שלי: אל תוותרו על פאי האגוזים הנהדר. ארוחת בוקר אפשר גם לאכול בחצר היפה של מסעדת "נתנאל" במושב סגולה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגיעה השעה לחוויה חקלאית אמיתית - סיור בשדות ב"שביל הסלט". האגרונום אורי אלון ייקח אתכם אל לב המטעים והשדות, ובסגנון נמרץ ושובה לב יסביר כיצד גדל לו "תות שדה מעופף" שטעמו מתוק כסוכרייה, ילהטט כקוסם בזנים שונים של עגבניות ופלפלים, ולסיום יפריח יוני דואר נושאות משאלה. הזדמנות מופלאה להתוודע מקרוב אל העולם שמאחורי המדפים בסופרמרקט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהשדות הירוקים סעו אל מיזם אמנות, מהמיוחדים באזור הדרום, הממוקם בקיבוץ אור הנר. פסעו לאורך נתיב המוראלים המרהיבים בהדרכתו המקסימה של המדריך המקומי, אברהם צפניוק. מוראלים הם ציורי קיר חרוטים, פרי עמלם של האמנים הארגנטינאים חוזה קורה ודניאלה אלמיידה. לפני כשנתיים התארחו השניים באור הנר במשך כחודשיים, ועמלו על עיטורם המרהיב של 8 קירות ברחבי הקיבוץ. צפניוק, בן הקיבוץ שסייע לאמנים בעבודתם, מרצה בלהט שובה לב ובמבטא ארגנטינאי משובב על המסורת עתיקת היומין של אומנות המוראל. הקירות צבעוניים ושובי לב והעבודה עוצמה מעוררת השתאות. אל תוותרו על הסיור המלא ולכו בעקבות צפניוק, המראה כל אחת מהעבודות..

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"פז קפה גלריה", כפר מימון. בתיאום מראש בלבד. ניתן לערוך סיור מודרך לקבוצות בגלריה, בתיאום מראש. כשר. טלפון: 077-5605669.

"נתנאל", מושב סגולה. כשר. טלפון: 08-8609999.
"שביל הסלט", מושב תלמי יוסף. טלפונים: אורי: 052-8535442שולי: 052-8606265.

סיור מודרך בנתיב המוראלים, אברהם צפניוק, קיבוץ אור הנר. בתיאום מראש. טלפון: 050-7343300.

משהו בקטנה

לארוחה טובה כדאי להגיע למסעדת "כרמים" שבכניסה למושב סגולה. המסעדה שוכנת בתוככי משתלה פורחת. החלל הפנימי נעים ומרווח ובחוץ, בגינה המטופחת, פזורים מרחבי ישיבה. התפריט מוגדר כתפריט ים?תיכוני וכלל מנות טעימות כגון פטה כבדים במעטפת חזה אווז מעושן עם קונפיטורת בצל, שקדי עגל על הגריל בליווי פטריות פורטובלו, בצלי שאלוט וקונפי שום בציר בקר, אנטרקוט, פילה בקר וכבד אווז. יש כמובן גם קינוחים ומנות סולידיות יותר שמתאימות גם לילדים.

מסעדת "כרמים", בכניסה למושב סגולה. טלפון: 08-8505859.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully