וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר הטיסות בין ישראל לאוסטריה לא יגדל

זוהר בלומנקרנץ

8.12.2009 / 14:36

ישראל דחתה את בקשת האוסטרים לאשר תוספת טיסות בקו מוינה לנתב"ג

נכשלו שיחות התעופה בין ישראל לאוסטריה על פתיחת השמיים לתחרות גדולה יותר בין שתי המדינות - כך נודע ל-themarker.

רשות התעופה של אוסטריה ביקשה במסגרת השיחות שנערכו בירושלים לאשר תוספת טיסות בקו מוינה לנתב"ג. כיום מוגבלת הפעילות בקו הסדיר רק לחברות התעופה אל על ואוסטריין איירליינס, כאשר המספר המירבי המותר של הטיסות עומד על 14 טיסות לשבוע לכל חברה.

רשות התעופה האזרחית של ישראל דחתה את בקשת האוסטרים, בנימוק כי אין הצדקה להגדיל את מספר הטיסות והמושבים בקו, משום שהיא תואמת כיום את תנועת הנוסעים בין שתי המדינות. לטענת ישראל, אוסטריה מנצלת את הקו מנתב"ג על מנת לבצע טיסות מוינה, ליעדי המשך מחוץ למדינה וליבשת, בהיקף המתקרב או אפילו רחב יותר מאשר תנועת הנוסעים בין שתי המדינות.

מנגד, דחו האוסטרים את דרישת ישראל לאפשר כניסת חברות תעופה נוספות משתי המדינות שיטיסו ליעדים מאוסטריה לישראל וממנה.

ראש אגף בכיר להסברה ויחסים בינלאומיים במשרד התחבורה, אבנר עובדיה אמר בתגובה ל-themarker כי "השיחות עם האוסטרים לא הסתיימו בכשלון; להפך, הן התנהלו באווירה חיובית, בסיומן נחתם מזכר הבנות משותף שבו הסכימו הצדדים להמשיך את הדיאלוג ביניהם. הסכם התעופה מאפשר לכל אחת מהמדינות להפעיל עד 14 תדירויות שבועיות בין נתב"ג לוינה. חברת התעופה האוסטרית מבצעת כיום את כל מכסת הטיסות ואילו אל על מבצעת רק 4 טיסות שבועיות מתוך 14 המאושרות מכאן שאין כל מחסור בקיבולת מושבים בקו לוינה, שאלמלא כן היתה אל על מגדילה את מספר הטיסות".

עובדיה המשיך ואמר כי "האוסטרים ביקשו להכפיל את מספר התדירויות בקו לוינה עבור מוביל אוסטרי אחד, דבר שלא היה מגדיל את נפח התנועה בין המדינות והיה גורם לכך שחברות הפועלות כיום בקו, היו מצמצמות את פעילותן. מאידך, האוסטרים לא הסכימו למנות מוביל נוסף ליעדים אחרים באוסטריה, צעד שהיה יכול לפתוח שווקים אחרים למוביל אוסטרי אחר ובמקביל היה מאפשר לחברת תעופה ישראלית נוספת להתחרות בקו".

יצויין, כי על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) למן תחילת השנה ועד אוקטובר טסו 222,219 נוסעים בין ישראל לאוסטריה וממנה, לעומת 233,464 נוסעים בינואר - אוקטובר 2008- ירידה של 4.81%. נתח שוק תנועת הנוסעים בין שתי המדינות עמד על 2.44% מסך תנועת הנוסעים בתעופה הבינלאומית הסדירה בינואר - אוקטובר השנה בנתב"ג, לעומת נתח שוק של 2.41% בתקופה המקבילה אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully