וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפ טיול - שמורת החולה

27.11.2009 / 8:15

אם לתצפת על אלפי ציפורים ועופות לא מספק אתכם - במרכז "עופוריה" תרגישו כאילו אתם חלק מהם. הצעה לטיול

רשות הטבע והגנים

להקות של חסידות עוברות בימים אלה מעל שמורת החולה. רק בשבוע שעבר נצפתה להקה של כ-500 חסידות בדרכן ליעד חם יותר. בעבר, ניצלו עשרות אלפי עופות את שפע המזון שהציעו להם אגם החולה והביצות. הם גם יכלו למצוא בסבך הצמחייה, מחסה נהדר מעופות דורסים.

במקום יש שביל הליכה נוח, המתאים גם לעגלות נכים, עובר באתרים היפים שבשמורה. סככת מסתור ומגדל מעניקים עמדות תצפית אידיאליות על העופות. לאחרונה, נפתח מחדש מגדל התצפית בשמורת טבע החולה, לאחר יותר משלוש שנים שבהם היה סגור לציבור כיוון שנפגע בשריפה בשנת 2006. המגדל הישן, שהיה מצופה בקנים, נהרס כליל ועל תילו הוקם המגדל החדש, המאפשר תצפית של 360 מעלות על שמורת טבע החולה ועל הנוף הסובב אותה.

מי שרוצה להצטרף ללהקת עופות נודדים ולחוות את חוויותיהם, מוזמן להצטרף בשמורה למרכז המבקרים "עופוריה". הסיור במרכז מתחיל מול דגם של עמק החולה, בסרטון המסביר על היווצרות עמק החולה ועל ייבוש האגם והביצות. שתי דיורמות (תפאורות גדולות היוצרות אפקט של תלת-ממד) מציגות את העופות והיונקים של עמק החולה. מכאן מגיעים ללב העניין: מופע מולטימדיה משוכלל, מרהיב עין ורווי אפקטים. במשך 15 דקות חש כל צופה שהוא מצטרף ללהקה של עופות נודדים והופך לאחד מהם. הביקור מסתיים בחידון טריוויה ממוחשב על שמורת החולה.

קצת רקע

עופות רבים נהגו לעצור בעמק החולה ל"הפסקת תדלוק", כדי לנוח ולאגור מעט אנרגיה להמשך המסע. זו הסיבה שחובבי הטבע בישראל נחרדו בראשית שנות החמישים לנוכח העבודות לייבוש החולה. הם חששו שהעולם המופלא הזה ייעלם כלא היה ויצאו למאבק. המאבק הוליד את שמורת החולה, שמורת הטבע הראשונה בישראל. 3,200 דונם של אגם, ביצות ושטחי אחו המשמשים מקלט לעופות הנודדים ולציפורים רבות שמבלות כאן גם בימינו.

עשרות אלפי עופות, ביניהם עגורים, חסידות, שקנאים, קורמורנים ומיני אנפות שוהים בשמורת החולה ונהנים מהאגם, מהביצות וגם משפע המזון שקיים בעמק החולה בכלל. יותר מ- 200- מינים של עופות המים למדו להכיר את יתרונות השמורה והם מבלים כאן בהמוניהם. השמורה משמשת גם מקלט לצמחי מים נדירים, כמו אירוס ענף, גומא הפפירוס ונימפאה לבנה.

חשוב לדעת

איך מגיעים: כביש ראש פינה - קרית שמונה (מס' 90, בין סימני ק"מ 453-454). נוסעים שני ק"מ מזרחה ומגיעים לשער השמורה.

מומלץ לבוא: כל השנה, כל עונה והייחוד שלה.

מתאים ל: כולם. במקום יש גישה לנכים.

משך הטיול: שעתיים-שלוש.

כדאי לקחת: כובע, מים, משקפת ומגדיר ציפורים.

אטרקציות לילדים: בעלי חיים שונים והאגם.

חיות בשטח: עשרות אלפי עופות, ביניהם עגורים, חסידות, שקנאים, קורמורנים ומיני אנפות.

לא לוותר על: סיור במרכז המבקרים "עופוריה".

שעות פעילות: כל השנה: 08:00-16:00, יציאה ב- 17:00. ימי שישי וערבי חג: 8:00-15:00, ימי שבת 08:00-16:00, יציאה ב- 17:00. הכניסה לשמורה נסגרת שעה לפני שעת הסגירה הרשומה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully