וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפ טיול - שמורת תל דן

27.8.2009 / 16:06

לצד פלגי מים זורמים וצמרות עצים גבוהות, תוכלו לחזות בקשת הבנויה הקדומה ביותר שהתגלתה אי פעם - ברוכים הבאים לארץ הפלאות

מערכת וואלה!

שמורת תל דן היא מעין ארץ הפלאות: פלגי המים זורמים כאן מכל העברים ומצטרפים לנהר גועש, וצמרות העצים מתנשאות אל על ושומרות על אפלולית תמידית וקרירות מרעננת, גם בצהרי יום קיץ חם.

מסלול הטיול עובר בין פלגים ובצד הנהר, בצל חורש וסבך של עצים, בעיקר עצי ער אציל, מילה סורית ואשחר רחב עלים. התנאים הטובים בין פלגי הדן מאפשרים למילה הסורית להגיע בשמורה לגבהים של עד 20 מטרים. בהמשך הדרך מטחנת הקמח, שפעלה עד 1948, נגיע לשרידי העיר הכנענית ליש, שנכבשה על ידי שבט דן בתקופת השופטים. באתר ממצאים מיוחדים במינם ובהם אתר פולחן המיוחס לימיו של ירבעם. בתל שוחזר שער העיר המרשים מהתקופה הישראלית וכן קשת השער הכנעני, אולי הקשת הבנויה הקדומה ביותר שהתגלתה עד כה מעולם.

קצת רקע

שרידי התל המקראי ששימש את העיר ליש הכנענית ולאחר מכן את שבט דן, זכור לכולנו מסיפורי התורה. אנשי דן שמאסו במקום מושבם באזור השפלה פנו ל"רגל" ולמצוא להם נחלה חדש. משהגיעו למקום, נפעמו מיופיו ומהשלווה השרויה בו והחליטו להעתיק את משפחותיהם למקום בו איכות החיים גבוהה הרבה יותר.

ניתן להתרשם משערי העיר, מבמות הפולחן ומבורות ההתנחלות. לתל דן חשיבות ארכיאולוגית נדירה גם בשל ממצאים ייחודיים בשטח, כמו שער הלבנים השלם מהתקופה הכנענית התיכונה, המהווה ממצא יחודי בעולם כולו ושברי כתובת המזכירה את בית דוד. ממצא חשוב שגרם להתרגשות גדולה בקרב החופרים והעולם האקדמי.

חשוב לדעת

איך מגיעים: אל השמורה נגיע לאחר שנחזור לכביש 90 ואיתו נמשיך צפונה עד לצומת המצודות, מצפון לקריית שמונה. בצומת זו נפנה ימינה (מזרחה) לכביש 99 עד לשילוט המכוון אותנו לשמורה (אחרי הכניסה לקבוץ דן).

שעות פעילות: 08:00-16:00.

מתאים ל: הביקור בשמורה משופע במסלולי הליכה טבעתיים המתאימים לכל הגילאים ובניהם גם מסלול המותאם לבעלי מוגבלויות הליכה.

אטרקציות לילדים: צמחייה עבותה ונחל זורם.

חיות בשטח: סרטנים, דגים ושבלולים.

מידע גאוגרפי: שפע המים והפלגים השומרים כל השנה על טמפרטורה קבועה של 14 מעלות ושפע מיני הצומח מקנים לשמורת תל דן נוף ייחודי ונדיר.

טיפ: לחלוץ נעליים וללכת במים, לבקר ב"עץ של פו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully