וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא תגידו לא ידעתי

רינה רוזנברג

10.8.2009 / 7:06

10 דברים שכדאי לדעת ולעשות רגע לפני שיוצאים לחופשה - זה יחסוך לכם כאב ראש עם שובכם הביתה

למי שנמצאים עם המזוודות ארוזות לקראת חופשת הקיץ, או כבר מתכננים את חופשת החגים, אספנו כמה הצעות שיעזרו לחסוך כסף, לעמוד על זכויותיכם ולהסיר דאגה מלבכם לגבי הכלב או החתול שנשארו בבית

1. בדיקה שההזמנה בתוקף מול חברת התעופה ומול בית המלון

בקשו את מספרי הטלפון, הכתובת, הפקס או המייל של בית המלון בחו"ל שבו תתאכסנו וצרו עמו קשר בעצמכם על מנת לוודא שאכן רשומה הזמנה על שמכם בטרם יציאתכם מישראל. במקביל, בקשו את שם חברת התעופה שמבצעת את הטיסה שלכם וצרו עמה קשר כדי לוודא שאתם אכן רשומים לטיסה עליה שילמתם ואת מועד יציאתה. במועצה לצרכנות ממליצים שגם אם יש בידיכם אישור בכתב מחברת הנסיעות שההזמנות מאושרות ותקפות, עדיף לערוך בדיקה זו ליתר ביטחון.

2. תיעוד המידע

במועצה לצרכנות ממליצים לתעד את הפרסום שעל פיו פניתם לבצע את העסקה, את מועד הפרסום ואת כל הפרטים שנמסרים על בית המלון ומועדי הטיסה והמחיר. לכל הבטחה בעל פה, כגון מיקום בית המלון, הפעלות לילדים וגישה לנכים יש לדרוש כיסוי בכתב בהזמנה וחתימה וחותמת החברה. בנוסף לכך יש להקליט את השיחות עם מוקדי ההזמנות, במיוחד במקרה של שינויים מהותיים בעסקה לאחר התשלום, כגון החלפת בית מלון או דרישה לתוספת תשלום.

3. ביטול טיסה

אם ביצעתם עסקת מכר מרחוק, באמצעות הטלפון או האינטרנט, אתם יכולים לבטל את העסקה תוך 14 יום מהזמנתה כל עוד נותרו יותר משבעה ימים עד למועד החופשה, לא כולל ימי מנוחה, ולשלם לחברת הנסיעות רק 100 שקל או 5% מגובה העסקה, לפי הנמוך מביניהם.

גם אם סוכני הנסיעות טוענים אחרת ודורשים את תשלום הקנס במלואו, שלרוב הוא כמה מאות דולרים, בטענה שלא הם מקבלים את הכסף אלא שזהו קנס שמפעילה חברת התעופה, דעו כי אם אתם עומדים בתנאים של חוק הגנת הצרכן, לחברה אין זכות לדרוש את הקנס ואתם יכולים להגיש נגדה תביעה בבית המשפט ואף לפנות לממונה להגנת הצרכן לפתיחת הליך פלילי נגד החברה.

זכרו שגם אם חתמתם על חוזה שקובע גובה קנס אחר, חוק הגנת הצרכן מגן עליכם. תנאי חוק זה אינם חלים על עסקות של הרגע האחרון, ולכן לפני ביצוע התשלום על עסקות מעין אלה בררו באופן מפורש מה תנאי הביטול של העסקה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

4. תשלומים בחו"ל

אל תחכו עם המרת הכסף עד שתגיעו לנתב"ג, מכיוון שלרוב שערי העמלות בשדה התעופה יהיו גבוהים יותר ופחות משתלמים ללקוח. את המרת המט"ח מומלץ לעשות בנקודות המרת המט"ח הידועות בשם צ'יינג' ופרושות ברחבי המדינה, או בבנק הדואר, לנוכח שער ההמרה הנמוך יחסית והעובדה שבנק זה לא דורש עמלות.

אם אתם מתכוונים לעשות שימוש בכרטיסי אשראי בחו"ל, דעו כי העמלה על העסקות יכולה להגיע לכ-2.5% מגובה העסקה, ולכן בצעו כל גיהוץ בתבונה. אם נתקעתם ללא מזומן ואתם רוצים למשוך כסף באמצעות כספומט, תיגבה מכם עמלה של 3.75-4 דולרים ללא קשר לסכום המשיכה, ולכן עדיף למשוך בפעם אחת סכום גדול ולא לבצע כמה משיכות.

5. הקפאת מנויים

אל תתנו להוצאות הקבועות שלכם להמשיך לעבוד גם כשאתם בחו"ל. כמעט כל שירות ניתן להקפיא לתקופה מסוימת בשיחת טלפון עם מחלקת שירות הלקוחות, כולל מנוי לעיתון יומי, ולחסוך את ההוצאה החודשית הקבועה.

טלוויזיה רב ערוצית: מנוי yes ניתן להקפיא עד ארבעה חודשים ותקופת ההתחייבות לא תשתנה. מנוי hot ניתן להקפיא עד שישה חודשים ותקופת ההתחייבות מוארכת בהתאם לתקופת ההקפאה. אצל שתי החברות התשלום היחיד שייגבה מכם הוא 15 שקל בעבור כל ממיר.

מנוי לתשתית אינטרנט: בבזק וב-hot ניתן להקפיא את המנוי ללא תשלום. בבזק עד שלושה חודשים וב-hot עד שישה חודשים, אך בשתי החברות תקופת ההתחייבות מתארכת בהתאם לתקופת ההקפאה.

קו הטלפון: בזק מאפשרת להקפיא את הקו בתשלום חד-פעמי של 19.11 שקל לתקופה של עד שנתיים, אך ללא התחייבות מצד החברה כי מספר הטלפון יישמר. ב-hot ההקפאה ניתנת ללא עלות לתקופה של עד חצי שנה, עם התחייבות שכשתחזרו תקבלו את אותו מספר הטלפון שהיה לכם.

ספקית האינטרנט: ב-013 נטוויז'ן וב-012 סמייל ניתן להקפיא את המנוי לחודש ימים; ב-012 סמייל המדיניות מאפשרת גמישות במקרה שהלקוח יוצא לתקופה ארוכה יותר. בבזק בינלאומי לתקופה של חודש, עם אפשרות הארכה לשלושה חודשים. בכל המקרים ההקפאה מאריכה את תקופת ההתחייבות.

מנוי לחדר כושר: בהולמס פלייס לדוגמה, ההקפאה היא לתקופות של כפולות של שבועיים בתשלום שנע בין 50 ל-75 שקל לכל שבועיים. בכל אופן, לפי התקנון החדש של הולמס פלייס, ניתן לבטל את המנוי בכל עת ולכן אם תקופת הנופש ממושכת, עדיף יהיה לבטל את המנוי ואם תחפצו - לחדשו עם החזרה לישראל. בגו אקטיב ניתן להקפיא את המנוי עד חודש בשנה, ורק במקרים חריגים תתאפשר הקפאה ארוכה יותר. הקפאה לשבועיים תעלה 50 שקל; ולחודש - 100 שקל. תקופת ההקפאה תתוסף לתקופת המנוי.

6. ביטוח נסיעות

אל תצאו בלעדיו. מידע על דרכים שונות לרכישת כיסוי ביטוחי ניתן לקבל אצל קופות החולים, סוכני הנסיעות, חברת כרטיסי האשראי או חברות הביטוח. לרוב, ההבדלים בין התעריפים לא יהיו משמעותיים ויהיו 1-2 דולרים ליום לאנשים בריאים, אבל ככל שמשך הטיול ארוך יותר ומספר הנפשות המטיילות גדול יותר, הצורך בהשוואה וסקר מחירים גדול יותר.

המועצה לצרכנות ממליצה להתאים את הביטוח למצבכם הרפואי, ליעד הטיסה ולרמת האתגר והסכנה בטיול. לדוגמה, ליוצאים למסעות שטח מומלץ לרכוש ביטוח הכולל שירות איתור, חיפוש וחילוץ. במיוחד במקרים אלה, שימו לב לסייגים וודאו שהם מתאימים לאופי הטיול שלכם.

7. צ'ק אין לפני הטיסה

מרבית חברות התעופה מאפשרות ביצוע צ'ק אין באמצעות אתר האינטרנט שלהן לפני ההגעה לשדה התעופה. הפעולה אמנם לא ממש מקצרת את הליך הרישום בדלפק שבשדה התעופה, אך היא מאפשרת ללקוח לבחור מבעוד מועד את המושבים במטוס ולא להיתקע עם המושבים האחרונים שנשארו על הטיסה.

כדאי גם לוודא שהטיסה שלכם אכן יוצאת בזמן ושלא תיאלצו להמתין שעות רבות בשדה. בשיחה לכוכבית המראות (*247327) אתם יכולים לקבל את המידע.

8. חיוג מחו"ל

כרטיסי חיוג בינלאומיים: כדי לא לחזור הביתה עם חשבון סלולרי מנופח, תוכלו לחייג מחו"ל עם כרטיסי חיוג בינלאומיים. בזק בינלאומי, 012 סמייל, 013 נטוויז'ן ו-018 אקספון מציעות כרטיס שבאמצעותו תוכלו ליצור קשר עם ישראל בחיוג מטלפון קווי. תעריף דקת שיחה הוא 10-20 אגורות. את הכרטיסים ניתן לרכוש אצל חברות הטלפוניה הבינלאומיות או בסניפי הדואר.

שימוש בסלולר: למי שבכל זאת אינו מוכן לוותר על הנוחות של חיוג בסלולר, מומלץ ליצור קשר עם שירות הלקוחות של החברה הסלולרית שאצלה הוא מנוי טרם העלייה למטוס, כדי לבדוק את תעריפי השיחה הנכנסת, היוצאת ועלות משלוח sms במדינה שאליה אתם טסים ולהירשם לתוכנית חו"ל שזולה בהרבה מחיוג רגיל ללא רישום.

בפלאפון לדוגמה, שיחה יוצאת תעלה לכם 59 אגורות לדקה מחו"ל לישראל, עד רבע שעה בכל שיחה, אך בנוסף תצטרכו לשלם 6 שקלים תשלום קבוע לשיחה. בסלקום תשלמו עד 8 שקלים לדקת שיחה יוצאת בהתאם ליעד, אך החברה מאפשרת הזמנת חבילת דקות מראש המוזילה את העלויות עד לרמה של 1.5 שקל לדקת שיחה נכנסת או יוצאת. לדוגמא מחירה של חבילה של 30 דקות יוצאות ו-30 נכנסות לשישה ימים הוא 68 שקל, ומחירה של חבילה לעשרה ימים של 45 דקות יוצאות ו-45 דקות נכנסות הוא 140 שקל. באורנג' תשלמו עד 9 שקלים לדקת שיחה יוצאת מחו"ל לישראל, תלוי ביעד.

sim עולמי: כדי להוזיל עלויות אתם יכולים לשקול שימוש בכרטיסי sim בינלאומיים, של חברות כמו sim1 ,telaway, קשר עולמי, בזק בינלאומי, 013 נטוויז'ן, 018 אקספון או 012 סמייל (ללקוחות עסקיים בלבד). שיטה זו מתאימה בעיקר למשתמשים כבדים ולכאלה שנוסעים לעתים קרובות. זאת, מאחר שהיא מצריכה תשלום מראש של כ-130 שקל בעבור הכרטיס עצמו, שבמרבית המקרים תקף רק לשנה, אבל בתמורה הלקוח נהנה מעלויות דקת שיחה נכנסת ויוצאת מוזלות. עם זאת, מומלץ לבדוק את עלויות השיחה לפי מדינת הנופש לפני קניית הכרטיס. קניית כרטיס sim בינלאומי כרוכה בקבלת מספר סלולרי זמני חדש, ולכן ייתכן ששיטה זו לא תתאים לכל משתמש. בנוסף, לא לכל מכשיר בשוק ניתן להתקין sim חיצוני, כך שמומלץ לבדוק זאת טרם הטיסה מול החברה הסלולרית. בשימוש ראשון בכרטיס sim חיצוני יש לפתוח את הנעילה על מכשיר הטלפון האישי. אתם יכולים לנסות לעשות זאת בעצמכם, באמצעות חיפוש ההוראות באינטרנט. אם לא תצליחו, חברות הסלולר יעשו זאת עבורכם תמורת 70-90 שקל.

9. שירותי שמירה לכלב ולחתול

מי שניסה פעם למצוא בייביסיטר לילדיו לתקופת הנופש שלו בחו"ל, יכול לשער עד כמה קשה יהיה למצוא בית חם לחיית מחמד. במקרה האידיאלי, המשפחה או החברים מתנדבים לאמץ את הכלב או החתול, אך במקרה הפחות נעים עומדות בפניכם שתי אפשרויות: האחת היא להשאיר את בעל החיים בפנסיון בעלות של כ-60 שקל ללילה, כאשר בתקופת הקיץ מומלץ לסגור את ההזמנה מוקדם ככל האפשר בגלל הביקוש. רצוי גם לבקר בפנסיון לפני ההזמנה כדי לבדוק את התנאים ולהכיר את הבעלים.

אפשרות נוספת היא השארת הכלב בבית והזמנת dog walker -אדם שאתם סומכים עליו, לו אתם נותנים את מפתח הבית והוא דואג להוציא את הכלב שלוש פעמים ביום לטיול. בחופש הגדול יש המון ילדים שמציעים שירותים אלה תמורת 15-20 שקל. באתר www.aninanny.co.il לדוגמה, תוכלו למצוא הצעות שונות למלווי כלבים ופנסיונים.

10. הזמנה לשדה התעופה

אין ספק שנסיעה לשדה התעופה ברכבת או באוטובוס משתלמת יותר מנסיעה במונית או במכונית פרטית. ואולם אם בכל זאת, בשם הנוחות, החלטתם להגיע לשדה באמצעות המכונית הפרטית, דעו שהחנייה בחניון טסים שבכפר טרומן זולה יותר מהחניון לטווח ארוך של שדה התעופה, וכחלק מהשירות אף מסיעים אתכם מהחניון לשדה התעופה ומחזירים אתכם ממנו עם הנחיתה בישראל.

בחניון טסים המחיר לחנייה של 24 שעות הוא 30 שקל ואילו בחנייה מקורה תחת סככה תשלמו 45 שקל. בנתב"ג תשלמו לחנייה של 24 שעות בחניון שאינו מקורה 35 שקל; ובחנייה מקורה המחיר קופץ ל-60 שקל.

אם שדה התעופה קרוב יחסית לביתכם, עדיף שתבקשו ממישהו שיקפיץ אתכם לשדה ויאסוף אתכם עם החזרה לישראל במקום לשלם בעבור החנייה.

  • עוד באותו נושא:
  • חופשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully