וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאם וטרק שלג

עירית רוזנבלום

7.12.2008 / 12:02

בחורף נהפכת טורקיה ממדינת חופים ליעד אירופי צונן ומושלג, עם חמאם מהביל וקמינים בוערים. הכל במחיר זול יחסית לאירופה

איסטנבול

ריחו המתקתק של העץ השרוף, המיתמר מן הקמינים ברחובותיה של איסטנבול בחודשי החורף, עדיין עולה באפו של טל קארו, שטייל בטורקיה פעמים אחדות בחורף. "לאיסטנבול המושלגת יש יופי המיוחד לה. הרחובות לבנים; הארמונות, המסגדים והמוזיאונים מחוממים. התחבורה עובדת כסדרה ואפשר להגיע לכל מקום עם הרכבת הקלה", הוא אומר.

קארו, מנהל אתר "למטייל" באינטרנט, אומר שגם בחורף נעים לשוטט בסמטאות איסטנבול ובשווקים ולהכיר את פינות החמד של העיר. הבזאר הגדול המקורה פועל כרגיל, וכך גם שוק התבלינים הסמוך. השוק הוא אתר עלייה לרגל לקונים מקומיים וגם לתיירים רבים, המתבשמים מהתבלינים ומדברי המתיקה הנמכרים במקום.

מחירי החבילות לאיסטנבול בחורף הם בין כ-300 דולר לחבילת סוף שבוע הכוללת טיסה ומלון של 3 כוכבים, לכ-400 דולר למלון 4 כוכבים. בסוף שבוע ארוך של חמישי-ראשון אפשר לקבל טעימה נאה מהעיר. "זו עיר כלילת יופי", מעידים חובביה, "ההרים, ההבדלים בין החלק האסיאתי לאירופי, הכיפות הכחולות, שכיות חמדה בלתי נגמרות". לתיירים שזו להם הפעם הראשונה בעיר, מומלץ לערוך טיול מודרך באונייה סגורה על הבוספורוס, אותו אפשר לתאם במלון.

האטרקציות הגדולות של איסטנבול מרוכזות בשטח קטן. ארבעה האתרים הפופולריים ביותר אצל המבקרים בעיר לראשונה, הם ארמון טופקאפי, בו התגוררו סולטני האימפריה העותמנית במשך 300 שנה; איה סופיה, שנבנתה במאה השישית ושימשה במשך 1,000 שנה ככנסייה הגדולה ביותר בעולם הנוצרי; מסגד סולטן אחמט בעל ששת הצריחים, המכונה "המסגד הכחול"; והבזאר הגדול, במרחק כרבע שעה הליכה מהמתחם שבו שוכנים שלושת האתרים הראשונים. בנוסף, מגדל גאלאטה הוא חלק מקו הרקיע של העיר ומספק תצפית מרשימה.

המדרחוב הידוע במרכז איסטנבול, איסתיקלל, הוא צומת הבילויים הסואן ביותר של העיר התוססת. לאורך הרחוב פרושים מאות ברים, מסעדות וחנויות המוכרות מתוצרתם של מעצבים מקומיים ובינלאומיים. לקראת ראש השנה האזרחית לובש הרחוב חג בשלל צבעים ואורות. הרובע היוקרתי של העיר, נישנטאשי, הוא מרכז הקניות והבילויים של העשירים. לקראת השנה החדשה הוא מואר במיוחד, ומזכיר לרבים את השדרה החמישית בניו-יורק.

בערב השנה החדשה מתקיימת מסיבת חוצות גדולה בכיכר המרכזית של העיר, שנקראת טקסים. כמו כן, מתקיימות מסיבות רחוב באזורים שונים של העיר. במסעדות, כמקובל באירועים חגיגיים, חובה להזמין מקום מראש.

יחסית לערים אירופיות אחרות, המחירים באיסטנבול נוחים ואפשר להסתדר עם תקציב צנוע - כל עוד מדובר בהוצאות על אוכל, לינה ותחבורה.

המותגים המפורסמים מצאו את דרכם גם ל"קניון" (Kanyon), מרכז הקניות החדש של איסטנבול. רבים מהמותגים של מעצבים בינלאומיים ידועי-שם מיוצרים בטורקיה בשל עלויות העבודה הזולות, ולכן חלקם נמכרים שם במחירים זולים יחסית לאירופה ולארה"ב. קניות התיירים בטורקיה פטורות ממע"מ, בהצגת דרכון.

בטורקיה עדיין ניתן לקנות שטיחים נפלאים. פונים לגראנד בזאר, שותים תה, מתמקחים וקונים שטיח. שווה גם לקנות מוצרי קרמיקה - צלחות וקערות בשלל צבעים.

קשה להפריז בעושר הקולינארי המוצע באלפי המסעדות ברחבי העיר. מסעדות נוסח הקלאבים של אנטליה פרושות לאורך הבוספורוס - והסועדים במקום מוזמנים לבחור באחת או יותר מהמסעדות האתניות, שמיועדות להשביע כל טעם וכל גחמה. אגב מועדונים, אין צורך לוותר על החמאם גם באיסטנבול, שכן בעיר פועלים בתי מרחץ רבים, שלושה מהם באזור סולטן אחמט שבעיר העתיקה.

טרק שלג: חופשה מחוספסת

מי שאוהב את החופשה שלו קצת יותר מחוספסת, יכול לצאת לטיולי שטח. אקו טיולי שטח מציעה טרק בשלג במרכז טורקיה - בהרי אלאדלאר ובעמק קפדוקיה. הטיול הוא בעונה המושלגת וכולל נופים הרריים, מפלים, כפרים ומראות עמק קפדוקיה. נעלי שלג מיוחדות יאפשרו צעידה נוחה במסלולים מושלגים. מחיר הטיול הוא 1,424 דולר לאדם לשישה ימים.

חברת מדרפט מציעה מסע אל פסגות הרי הטאורוס המושלגות - עם מעברים אתגריים בשלג, תצפית מקניון קופרולו, טיול באזור קפדוקיה הקטנה, ביקור בכפר טורקי עתיק ועוד. המסע משלב ארוחות במסעדות מקומיות וטיפול "קאסה" מסורתי בחמאם טורקי. מחיר הטיול הוא 720 דולר לאדם לסופשבוע.

אנטליה: בריכה, חמאם וג'קוזי בקלאב

אנטליה, המהווה בחודשי הקיץ יעד למשפחות, עוברת בחורף הסבה ליעד לזוגות ולקבוצות. לדברי מנכ"ל השטיח המעופף, איל קשדן, לא כל המלונות והקלאבים פעילים באנטליה מחוץ לעונה, אך אלה הפעילים הם בדרך כלל האיכותיים שבהם. גם בחורף, הקלאבים הטורקיים דבקים בנוסחת "הכל כלול" - בתוספת ספא ברמה גבוהה, חדר כושר ובריכה מקורה, חמאם וג'קוזי.

אנשי המקצוע מסבירים שבאנטליה יש כיום פחות נופשים מרוסיה בגלל המצב הכלכלי במדינה, מה שגרם לבעלי הקלאבים להוריד מחירים. גם כנסים שהיו אמורים להתקיים באנטליה והתבטלו, פינו מקומות בקלאבים בימי חול, דבר נוסף שהוביל לירידת מחירים.

על רקע המשבר, חופשת סוף שבוע חורפית באנטליה עשויה להיות חלופה אטרקטיווית לחופשה ביעדים רחוקים יותר באירופה או במזרח אירופה. מפני שהשווקים פחות מלאים, המחירים יורדים גם בהם וכוח המיקוח של התייר עולה.

באנטליה מזג האוויר קר יותר מאשר בצפונה של ישראל, אבל עדיין חמים יותר מאשר באיסטנבול. בימים ללא גשם אפשר לטייל, ואין כמו חמאם טורקי בחורף.

המשנה למנכ"ל אופיר טורס, יהודה זפרני, אומר שאם מתכננים נסיעה קצרה, טורקיה היא יעד זול - עם מחירים של כ-300-400 דולר לחופשה לאדם בחדר זוגי, על בסיס הכל כלול. אם בוחרים להזמין חופשה ברגע האחרון, ניתן למצוא טיסה ושלושה-ארבעה לילות במלון 5 כוכבים באמצע השבוע במחיר של 800-1,000 שקל לאדם. המחירים בחודשי החורף נמוכים בכ-35% בממוצע לעומת הקיץ.

לדברי אריאל אטיאס, מנכ"ל וואלה! טורס, לנופשון החורפי בטורקיה אין מתחרים, בעוד שבקיץ מתחרה בו הנופש באיי יוון ובקפריסין.

השוואת מחירים מעלה כי נופש בטורקיה זול יותר מנופש בים המלח או באילת, כשמשווים חופשה זוגית בסוף שבוע בטורקיה לעומת אילת, בקלאב "הכל כלול". בחורף נכון יותר להשוות המחירים בטורקיה עם מחירי מלונות ספא בישראל - ופער המחירים רק גדל. המחיר בקלאב מד קורל ביץ' באילת לשלושה לילות, יעלה כ-4,200 שקל. סוף שבוע דומה באנטליה במלון חמישה כוכבים, club voyage, יעלה 2,750 שקל לזוג, כולל טיסות והעברות. סוף שבוע של שלושה לילות על בסיס חצי פנסיון במלון חמישה כוכבים בים המלח, רויאל, יעלה כ-3,100 שקל. מנגד, סוף שבוע זוגי על בסיס חצי פנסיון במלון הילסייד סו באנטליה, חמישה כוכבים דלוקס, יעלה כ-2,500 שקל, כולל טיסות והעברות. במחירי החופשות בטורקיה צפויה ירידה נוספת לקראת סוף החודש.

אמיר הלה, סמנכ"ל השיווק של חברת "קווי חופשה", מציין שהנופש החורפי באנטליה סובב סביב אוכל, ספא וקניות - לכן האזור המועדף הוא לארה, המרוחקת 15-20 דקות נסיעה מהעיר. לחורף בלארה מתאים מאוד קלאב לארה ביץ', חמישה כוכבים על בסיס הכל כלול, שלו בריכה פנימית מחוממת ומרכז ספא ויופי. מחיר חבילה: החל מ-289 דולר לאדם בחדר זוגי. לינה על בסיס הכל כלול בקלאב סאטורן פאלאס החדש, חמישה כוכבים, תעלה החל ב-269 דולר לאדם בחדר זוגי. קלאב קווין אליזבת המפואר מציע מרכז ספא, כולל בריכה פנימית, במחיר של החל ב-315 דולר לאדם בחדר זוגי.

בחברת "קשרי תעופה" אומרים שהקלאבים ברמת חמישה כוכבים ודלוקס שעובדים בטורקיה בחורף, משקיעים בארוחות ובפעילויות במלון. למשל, מחיר קלאב ריקסוס פרמיום המפואר, שלושה לילות בסופשבוע ב-11 בדצמבר, הוא 555 דולר לאדם בחדר זוגי כולל טיפולי ספא - או 499 דולר ללא טיפולים.

כמו כן, הרי הטאורוס נמצאים במרחק נסיעה של שעה וחצי עד שעתיים מאנטליה, ואפשר להגיע אליהם גם מהקלאבים. בהרים אפשר לטייל בנוף כפרי מושלג ואפשר להשיג חדרים פשוטים ללינה בזול.

סקי: חלופה למזרח אירופה

בטורקיה יש כמה אתרי סקי שאמנם לא יאיימו על מעמדם של האתרים בצרפת ובאיטליה, אך מהווים חלופה סבירה למזרח אירופה ולחרמון. לדברי סיגל נדב מחברת "איזי טרוול", הקירבה של אתרי הסקי קרטפא ואולודה לעיר איסטנבול, מאפשרת שילוב של חבילת סקי עם סוף שבוע חורפי בעיר. קרטפא הוא אתר סקי חדש יחסית, הממוקם בין העיר איזמיט לעיר אדפזרי, כ-100 ק"מ מאיסטנבול. אתר סקי נוסף נמצא בדבראס (Davras) מרחק של שעה ו-45 דקות נסיעה משדה התעופה באנטליה (כ-154 ק"מ). זהו אתר ברמה אירופית, המציע מסלולים לגולשים בכל הרמות.

חבילת סקי בקרטפא - שלושה לילות באיסטנבול וארבעה לילות באתר, כולל טיסות, העברות, ארוחת בוקר באיסטנבול, פנסיון מלא בקרטפא וסקי פס - תעלה 1,089 דולר לאדם בחדר זוגי (איזי טרוול).

חבילת סקי בדבראס - כולל טיסות, העברות ואירוח במלון חמישה כוכבים על בסיס הכל כלול - תעלה החל ב-599 דולר לאדם. תוספת לסקי פס תעלה 80 דולר לאדם לחבילה (אשת טורס).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מלונות בוטיק באיסטנבול

אם מלונות בוטיק קטנים ואקסלוסיביים עושים לכם את זה, בלשכת התיירות של טורקיה בתל אביב ממליצים על A'jia hotel - מלון ייחודי הממוקם באזור האסייתי של העיר, באחוזה יוקרתית על הבוספורוס. במלון 16 חדרים המשקיפים אל הבוספורוס ואל הגדה האירופית, ויש בו גם מסעדה איכותית. המחיר בדצמבר: כ-285 דולר לחדר ללילה.

מלון בוטיק נוסף הוא Seven hills hotel - מלון במבנה עץ של ארבע קומות, הממוקם בעיר העתיקה באיסטנבול, במרחק הליכה מהמסגד הכחול ומאיה סופיה. במלון 18 חדרים בדרגות מחיר שונות ומסעדה השוכנת על הגג ומשקיפה על ארמון טופקאפי ועל המסגד הכחול. מחיר: כ-130 דולר ללילה לאדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully