וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הצימר המשתלם

דנה דרבינסקי-טיקולסקר

6.11.2008 / 17:36

בקיבוץ עין חרוד השקיעו בבקתות אירוח טובות. במקום שוב לנסוע לגליל, תורו את הגלבוע ובלו בעמק. עכשיו בהחלט לא חם שם

הגליל, הגולן ואיזור הכינרת (הנגב למכורים) עולים כאופציות מידיות כששוקלים נסיעה לצימר. עמק יזראעל פחות. האיזור נתפש כמקום חם בקיץ והאטרקציות שיש בו לא מקורקעות בתודעה כמו הנחלים שבגליל. אבל האירוח הכפרי שבקיבוץ עין חרוד איחוד, שווה את הנסיעה לעמק כמו גם הדברים שניתן להנות מהם בסביבה.

קיבוץ עין חרוד הוא מהוותיקים, הגדולים והמעניינים בארץ. ב-1952 התפצל הקיבוץ לשניים: עין חרוד איחוד ועין חרוד מאוחד ושני אלה צמודים זה לזה ויוצרים רצף מחייה ירוק, מרגיע, יפה ומלא אווירה. נעים לצאת לטיול רגלי בשני הקיבוצים לראות עצים ותיקים ומסועפים, מדשאות, בנייה של שנות ה-50, גני ילדים מתוקים, את מגדל המים, את משכן האמנות המוערך "עין חרוד" ואת בריכת הקיבוץ, לבקר ברפת בשעת החליבה או לארוב להמלטה.

בקתות האירוח עשויות עץ והן סיפוריות וביתיות. חדר האמבטיה גדול, יש בהן עליית גג שילדים אוהבים והרבה ירוק שנשקף מהחלונות. לכל בקתה צמודות מרפסת עץ ומדשאה עם ערסלים מצוינים. בסוויטות החדשות שמיועדות לזוגות יש הרבה משחקי אור בחדר כמו נורות כחולות ברצפה ותאורה מיוחדת מסביב למיטה. עוד בין מתגברי הרומנטיקה: ג'קוזי גדול שצמוד לקיר זכוכית ודרכו רואים את הנוף של העמק, מקלחות מרווחות עם מתזי מים סילוניים, ומיטות ענק של 2 מ' על 2 מ'. עליהן אפשר גם לקבל מסז'ים ממטפלים המתגוררים באיזור. המצעים הם מכותנה מלאה ואת נעלי הבית שמחכות ליד המיטה מכינה בעבודת יד, חנה, מותיקות עין חרוד. סביב למדשאהשצמודה לסוויטה יש גדר חיה שמאפשרת פרטיות.

את ארוחת בוקר מביאים לאורחי הסוויטה בסלסלות גדולות. יש בהן לחמים מיוחדים, גבינות שמיוצרות בקיבוץ, סלטים, ביצים ועוגת השף. השף הוא בוגר תדמור, ממוצא ארנטיני, שמו אורסיו והוא מקבל הזמנות לארוחות ערב גורמה רומנטיות.

אורחי הבקתות שאינן סוויטות מוזמנים לארוחות בוקר בחדר האוכל של הקיבוץ שעוד פועל כמונומנט לימים עברו. האוכל שם לא אנין אלא בסיסי, אבל מדובר בחוויה ישראלית שצריך להכניס לרפרטואר ההתנסויות.

לאחרונה התחילו להציע לאורחי הבקתות גם שיעורי יוגה שמעבירה יעל צביק, מדריכה בוגרת וינגייט שמתמחה ביוגה ככלי טיפולי מנקודת מבט פיסיולוגית-מדעית, ביוגה נשית וביוגה לילדים.

הצעות למטיילים

באיזור קיבוץ עין חרוד פועל גן גורו האוסטרלי שאהוב מאד על משפחות וגן השלושה – הסחנה שכבר לא מציית לדימוי העממי מדי שיצא לו. עוד שווים ביקור באיזור: המנזר הצלבני "כוכב הירדן" שמשקיף על בקעת הירדן, כפר תבור שיש בו מקומות שמיועדים לבילוי משפחתי (אתר פעילות טרקטורים ומרכז חוויתי של מרציפן), הר תבור, חוות התבלינים בגלבוע שמזמינה לסיור בגן התבלינים והגן היפני בחפציבה.

אפשר לבקר גם במחלבת ברקנית בכפר יחזקאל שבה מייצרים גבינות מצויינות ממש ולעלות להר בגלבוע שעליו יש נקודות תצפית, מקומות מוסדרים לפיקניק, מסלולים לטיולים רגליים ואתרים להשכרת מצנחי רחיפה ואופני הרים. הנחלים באיזור הם: נחל חרוד, נחל תבור, נחל הקיבוצים ועין יזרעאל.

האיזור לא מקופח גם מבחינת מסעדות. חוות התבלינים המומלצת היתה סגורה לרגל חתונה כשהיינו באיזור. הרחקנו עד קיבוץ אשדות יעקוב למסעדת "צל תמר," שלמרות שמה היא עממית למדי, ונהננו. למרות מספר השולחנות הגדול, השירות היה מהיר, אכפתי ויעיל והאוכל היה טוב ומספק. על הגבול שבין עשייה יצירתית ואכפתית במטבח לבין בניית מנות שמרצות קהלים גדולים.

תעריפים: בקתה באמצע השבוע: 470 ש' ללילה. בקתה בסופ"ש 600 ש' ללילה. בשיא העונה 700 ש'. סוויטות: באמצע השבוע 650 ש' ללילה, בסופ"ש 1090 ש' ללילה. בשיא עונה 1290 ש'. לילה. מינימום הזמנה בסופי שבוע: 2 לילות.
אירוח בעין חרוד איחוד: 04-6486083



.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully