וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתב"ג לא משתפר

זוהר בלומנקרנץ

28.10.2008 / 10:30

יו"ר רשות שדות התעופה, עובדיה עלי: "כל ההכנסות שלנו בדולרים וההוצאות בשקלים - התחזקות השקל פגעה בנו. אובדן ההכנסות ברש"ת עד יוני מסתכם ב-138 מיליון שקל"

"אי העלאת תשלומי אגרות הנוסעים והשרותים לחברות התעופה, תפגע בפעילותה של רשות שדות התעופה (רש"ת) ותצמצם את יכולותיה להעניק שירותים לנוסעים בנתב"ג" - כך אמר יו"ר מועצת המנהלים של רש"ת, עובדיה עלי, בשיחה מיוחדת עם TheMarker על רקע המשבר הפיננסי המתמשך והקדמת הבחירות שעלולות להשפיע על תקציב רש"ת.

אתמול התקיים מפגש בנושא התקציב החדש במשרד התחבורה בירושלים. ועדת הכלכלה של הכנסת קבעה לדון בשבוע הבא (ה-4 לנובמבר) בדרישתה של רש"ת, לייקר את תשלומי האגרות - מהלך שמתנגדות לו חברות התעופה הישראליות והזרות כאחת.

"רש"ת חייבת לעבוד על בסיס תקציב מאוזן. בצוק העיתים, במיוחד בגלל שער החליפין של הדולר לעומת השקל - כל הכנסותינו הן דולריות וההוצאות שלנו בשקלים - נוצר ברש"ת גרעון. אובדן ההכנסות עד יוני בלבד השנה, מגיע לסכום של 138 מיליון שקל", אמר עלי.

לדברי עלי, "לא נוכל להציא אל הפועל אף פרויקט ללא מימון. רש"ת היא לא מפעל פרטי שלי. זו תהיה אז בעיה של מדינת ישראל; בעיה של הנוסעים שלא יוכלו לקבל שירותים".

לטענת עלי, הפעלת שדות התעופה הפנים ארציים יוצרת הפסד של 180 מיליון שקל בשנה, הפסד שרש"ת חייבת לממן. "בניגוד למצב בתעופה הבינלאומית, בתעופה הפנים-ארצית אין תשלומי אגרות נוסעים. אנו חייבים לשאת בכל ההוצאות. כל נסיונותנו להטיל אגרת נוסע בתעופה הפנים ארצית נכשלו עד כה", אמר עלי.

לדברי עלי, לא צפוי לקום שדה תעופה בינלאומי אלטרנטיבי חדש לנתב"ג, לפחות לא בעשור הקרוב, על אף עבודתה של ועדת בודינגר בנושא. המשמעות המעשית לדבריו היא שרש"ת תהיה חייבת להמשיך ולהשקיע בפרויקטים לפיתוח נתב"ג. "מדובר בהשקעות בהיקף של 2.851 מיליארד שקל, לפרויקטים בתחומי הביטחון ובטיחות הטיסה עד 2011. אלה הם נושאים שלא ניתן לוותר עליהם בכל תנאי. אנו צריכים את הכסף הזה, בין היתר, לצורך הקמתו של מגדל פיקוח חדש; להארכת אחד המסלולים בנתב"ג; להכנסתה של מערכת חדשה אוטומטית לבדיקה הביטחונית ולהקמתה של זרוע נוספת לטרמינל", אמר עלי.

  • עוד באותו נושא:
  • נתב"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully