וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל אודות לימה

זיו מאור

7.10.2008 / 12:28

לימה מסתפקת בדרך כלל בתפקיד של תחנת מעבר בדרך ליעדים אחרים בדרום אמריקה - אבל לבירה הפרואנית יש הרבה מה להציע בעצמה

כמו בבדיחה המפורסמת, שלפיה הדבר המעניין ביותר בחיפה הוא הכביש לתל אביב, בעבור מטיילים רבים האטרקציה המעניינת ביותר בלימה היא שדה התעופה שממנו יוצאות טיסות פנים לקוסקו, לממלכת האינקה, לארקיפה וליעדים נוספים בפרו ובמדינות השכנות.

ואולם למרות המוניטין של עיר החוף הגדולה, המונה 7 מיליון תושבים וסובלת מכמה בעיות כרוניות - ובראשן הערפיח - יש ללימה הרבה מה להציע, בוודאי למי ששוהה בה כתייר או כאיש עסקים למשך יומיים-שלושה.

מרכז בילויים וקניות על חוף הים

מירפלורס (Miraflores) הוא אזור הבילויים והקניות העיקרי של לימה, שנמצא סמוך לחוף הים. לאורך שדרות מירפלורס והרחובות הראשיים הסמוכים תוכלו להיכנס למרכזי קניות מודרניים וליהנות ממחירים סבירים יחסית, וכמובן גם ממיזוג אוויר - מצרך חיוני בימים החמים בעיר. אחד הקניונים הגדולים הוא לארקומר (Larcomar) - מרכז קניות חדש הממוקם מעל חוף הים, שבאזורים הפתוחים שלו תוכלו ליהנות מהבריזה תוך צפייה בגלים. כדאי לבקר במקום בסניף המקומי של רשת אלפקה 111, המציעה בגדי נשים וגברים, אביזרי אופנה ונעליים - כולם של מעצבים פרואנים.

פירות ים ועוד פירות ים וגם פירות ים

בלימה אפשר למצוא מסעדות מצוינות במחירים סבירים, המגישות אוכל מערבי לצד אוכל דרום אמריקאי. אם אתם חובבי מאכלי ים תוכלו להיכנס לאחת מהמסעדות הרבות בעיר, בעיקר אלה הממוקמות לאורך חופיה, המגישות מאכלי ים טריים מהאוקיינוס השקט. ארוחה של שלוש מנות ויין במסעדה יוקרתית תעלה לרוב עד 50 דולר לאדם. במסעדות עממיות יותר תוכלו לקבל עודף מ-10 דולר.

אם אתם רוצים ללכת על בטוח, תוכלו להיכנס לסניף הלימאי של הרשת הפרואנית אלפרסקו, המגישה אוכל מקומי איכותי וכמובן מאכלי ים. תוכלו להתלבט בין הסניף של מירה פלורס לזה של סן איסידרו, אזור העסקים של העיר.

פלאזה דה ארמאס - החלופה המקומית לארמון בקינגהם

כמעט בכל עיר דרום אמריקאית גדולה יש כיכר בשם פלאזה דה ארמאס - ובחלק גדול מהן זו גם הכיכר המרכזית. הכיכר ממוקמת במקום שבו עמד בעבר הארמון של מלכי האינקה. במקום הזה גם נרצח הכובש הספרדי הנודע פיזארו.

סביב הכיכר ממוקמים כמה ממוסדות השלטון של העיר והמדינה, כשהמרכזי שבהם הוא ארמון הממשלה, שהוא גם משכנו של הנשיא. הארמון הוא החלופה המקומית לבקינגהם: בכל שעה שבה תעברו תוכלו לראות את החיילים הפרואנים ממשמר הנשיא בתלבושתם הססגונית. בימי השבוע בשעה 11:30 נערך טקס חילופי המשמר לעיני הקהל. על צלע אחרת של הכיכר ממוקמת הקתדרלה של העיר. הכיכר הומה אדם בכל שעות היום והערב. אפשר לטייל באזור עד לכיכר סן מרטין ולרכוש בדוכני הרחוב את הצ'ורוס, מעין מאפה מקומי מתוק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

רכיבת אופני שטח בפאצ'ה קאמאק

במרחק של כ-30 קילומטר מדרום מזרח ללימה, על הדרך הפאן אמריקאית, ממוקם המקדש המפורסם של פאצ'ה קאמאק. האטרקציה הגדולה בשנים האחרונות במקום היא דווקא מסלולי רכיבת אופני השטח: מסלולים (סינגלים) מרהיבים בשבילי עפר מוקפים עשב גבוה ועצים, בין גבעות ובערוצים מתפתלים. מי שנהנה לרכוב בישראל בבן שמן או בכרם מהרל יאהב מאוד את הרכיבה במסלול הפרואני המגוון. העונה המומלצת לרכיבה היא בין אפריל לדצמבר.

מוזיאון הזהב

בלימה יש כמה מוזיאונים גדולים. המעניין ביותר הוא דווקא מוזיאון פרטי שממוקם בווילה מחוץ לעיר ונקרא דל אורו - מוזיאון הזהב. המוזיאון מציג אוסף תכשיטים וחפצי נוף עשויים מזהב ומחומרים אחרים, מתקופת השבטים האינדיאניים ששלטו באזור לפני הכיבוש הספרדי שהחל במאה ה-15. במוזיאון טוענים כי המוצגים מדגימים את הטכניקות הייחודיות לטיפול בזהב ובאבנים יקרות שבהן שלטו המקומיים כבר אז. הפריטים בהחלט מרשימים, אפילו לנוכח ההאשמות של מומחים רבים כי חלק מהמוצגים במוזיאון מזויפים ויוצרו בשנים האחרונות.

איך להגיע

המרחק מישראל לדרום אמריקה מחייב החלפת מטוסים בדרך. אם יש לכם זמן, כדאי לשקול עצירה קלה בתחנת הביניים, שכן טיסה ישירה עלולה להימשך קרוב ל-24 שעות בשל זמני ההמתנה.

יעדי הביניים המקובלים הם הולנד, ספרד, פורטוגל וארה"ב. מחיר טיסה מתל אביב ללימה הוא 1,400-1,700 דולר.

לינה במרכז ההיסטורי של העיר

מליה לימה (Melia Lima) הוא מלון 4 כוכבים בשכונת סן איסידרו, כ-5 ק"מ ממרכז העיר. במלון יש חדר כושר, חיבור לאינטרנט, מסעדה ובריכה. המלון מציע חדר ליחיד במחיר 160 דולר ללילה.

שרתון גם הוא מלון 4 כוכבים הממוקם במרכז העיר ההיסטורית, שמציע חדרים ליחיד במחיר 200 דולר ללילה. אם אתם מחפשים משהו אינטימי יותר, תוכלו לבחור באנטיגואה מירה פלורס, מלון 2 כוכבים משפחתי, שממוקם בווילה גדולה ומשופצת בלב רובע מירה פלורס. המלון מציע חדרים ליחיד במחיר 85 דולר ללילה, שכולל גם ארוחת בוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully