וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס והעיר הקטנה

זיו מאור

7.9.2008 / 12:39

אמסטרדם, עיר קטנה-גדולה, מציעה הרבה אפשרויות ליום רגוע - מדיווש עירוני ועד לקניות בשוק צבעוני. לא רק קופי שופס

אמסטרדם היא אחת הערים הנעימות ביותר להעביר בהן יום או שניים. הדרך הפשוטה ביותר היא לטייל במרכז העיר, ברגל או באופניים, לדווש לאורך התעלות, לחצות את הגשרים, להתרשם מבניינים מהמאה ה-17 וה-18 - השמורים באופן מוצלח הרבה יותר משיכונים ישראליים בני 20 ו-30 - וכשמתעייפים לעצור בבית קפה, במסעדה או בקופי שופ מקומי (רצוי לא לפני פגישה עסקית חשובה).

שמאים ומהנדסי ערים ישמחו לשמוע שלצורת הבנייה הייחודית בעיר אחראית במידה רבה שיטת הארנונה שהיתה נהוגה בה בעבר: העירייה גבתה את הארנונה לא לפי שטח הדירה, אלא לפי רוחב החזית. התוצאה היא בניינים רזים ועמוקים - כלומר דירות צרות וארוכות. אפשר לומר שמדובר בשיטה חברתית, שכן בשל החזיתות הצרות ישנן דירות רבות יותר הפונות לתעלות - וכך חלק גדול מהתושבים נהנים מהנוף ולא רק מתי המעט היכולים לרכוש דירה במרינה, למשל, כפי שקורה במדינות אחרות.

הנה עוד כמה דברים שאפשר לעשות אם נקלעתם לעיר:

גלריות

כדאי מאוד לבקר בגלרית De Appel שנמצאת לא הרחק ממוזיאון הריקס. בגלריה תערוכות מתחלפות של אמנות עכשווית וספרייה (Nieuwe Spiegelstraat 10). מוזיאון סטדליק הנודע מפעיל גם גלריה לאמנים צעירים בשם Stedelijk Museum Bureau, הנמצאת ב-59 Rozenstraat. גלריות מומלצות נוספות הן Fons Welters, הממוקמת ב-140 Bloemstraat ו"המכון ההולנדי לאמנות מדיה" (Montevideo), שמציג עבודות וידאו ומיצבים (Keizersgracht 264).

קניות

רחובות הקניות המרכזיים הם Nieuwendijk ו- Kalverstraat היוצאים מכיכר דאם, וניתן למצוא בהם רשתות גדולות כגון H&M ו-The Body Shop וגם את הרשת ההולנדית המצוינת Hema המציעה כמעט הכל - ממחברות מעוצבות וכלי כתיבה ועד למזון ומוצרי קוסמטיקה. מרחוב קלוור יוצא גם רחוב Leidsestraat, החוצה את התעלות המרכזיות, עם מבחר נוסף של חנויות מוצלחות. למתקשים להיפרד מכיכר המדינה כדאי לפקוד את רחוב PC Hooftstraat הממוקם קרוב לפונדלפארק, ובו חנויות מעצבים יקרות ונובורישים מקומיים.

יד שנייה

אמסטרדם משופעת בחנויות ושווקים המציעים בגדים עם היסטוריה. החנות הידועה ביותר היא Zipper על שני סניפיה, עם מבחר מרשים של חולצות טי, ג'ינסים והרבה תכשיטים ומשקפי שמש - הסניף הראשי נמצא ב-Huidenstraat 7. במרחק כמה פסיעות משם נמצאת Lady Day, המציעה מעילי עור, תיקים וחולצות מכופתרות (Hartenstraat 9). בשוק Waterloo יש כל יום דוכנים עם שפע בגדים ומציאות זולות אחרות ולצדו החנות Episode שמחיריה נוחים ולה מבחר נאה.

שוק אלברט קאופ

שוק אמיתי - כזה שאפשר למצוא בו גבינות ונקניקים, פירות ים, בגדים זולים, צעצועים וכל מה שצריך להיות בשוק עירוני של ממש. זהו שוק היום ההומה ביותר בהולנד, וחלק מההולנדים טוענים כי הוא שוק היום הוותיק באירופה.

מסעדות

אמסטרדם ידועה במסעדות הרבות שלה ובעיקר בשפע המטבחים השונים. מאחר שקצרה היריעה נתמקד במקומות שיכולים להיות הפסקה טעימה ביום של קניות. בורחרמייסטר (Burgermeester - "ראש העיר" בהולנדית) היא מסעדת המבורגרים חדשה בעיצוב נקי וקהל טרנדי, שמציעה בשר משובח ומבחר עשיר של מנות ורטבים. הסניף הראשי נמצא בלב שוק אלברט קאופ (Albert Cuypstraat 48). מסעדת לה פלאס (La Place) היא מסעדה בשירות עצמי הממוקמת בלב רחוב הקניות קלוור. היא מציעה בופה עשיר עם מבחר גדול של סלטים, לחמים טריים, שייקים ועוגות וכן מנות עיקריות אותן מבשלים הטבחים הרבים לנגד עיני הסועדים (Kalverstraat 203). דה באלי (De Balie) הוא מרכז תרבות, בית קפה ומסעדה הנמצא ליד כיכר Leidseplein, ויכול להיות הפסקה נעימה ביום עמוס שקיות.

רכיבה על אופניים

אם מזג האוויר מאפשר זאת, שכירת זוג אופניים תהפוך את טיול היום בעיר לנעים וגם לזול יותר. לרוב העיר טופוגרפיה מישורית, דבר שהופך את הרכיבה לקלה. האופניים יקצרו בעבורכם את זמני הנסיעה מנקודה לנקודה - וגם יעזרו למחוק את רגשות האשמה על האימונים האבודים במכון הכושר. העלות הממוצעת ליום שכירות היא 8 יורו.

קופי שופ

מי שמגיע לעיר בפעם הראשונה, וגם כמה מאלה שלא הבינו מדוע הם שקעו בשינה עמוקה במלון לאחר שחזרו מבית הקפה, צריך לדעת כי קופי שופ הוא שם הקוד המקומי לבתי קפה שבהם מותרים מכירה ועישון של סמים קלים. המומלצים הם Dutch Flowers (Singel 387) המשקיף על תעלה, Greenhouse על שלושת סניפיו (המומלץ נמצא ב-Waterlooplein 345) ו-De Dampkring, שהופיע גם בסרט "אושן שתיים עשרה", אם אתם רוצים להרגיש כמו בראד פיט או ג'ורג' קלוני (Hanboogstraat 29).

מוזיאונים

בעיר יש עשרות מוזיאונים ומקומות ביקור רשמיים. חלקם מן המפורסמים בעולם, כמו הרייקסמוזיאום - המוזיאון הגדול במדינה, והמוזיאונים של שניים מהציירים הגדולים של כל הזמנים, ילידי העיר: מוזיאון ואן גוך המציג יותר מ-200 יצירות של הצייר, ומוזיאון רמברנדט - הפועל מהבית שבו התגורר. עוד אפשר למצוא בעיר את בית אנה פרנק ואפילו מוזיאון סקס. ואולם אתם מחפשים מקום נעים להעביר בו שעה או שעתיים, עם תורים קצרים יותר, אפשר לבחור במוזיאון קונבנציונלי פחות כדוגמת מוזיאון בית הסירה - שהוא למעשה בית סירה מהסוג הנפוץ בתעלות אמסטרדם הנמצא במרחק חמש דקות הליכה מבית אנה פרנק.

איך מגיעים לאמסטרדם

טיסה מתל אביב לאמסטרדם נמשכת כחמש שעות. על הקו פועלות באופן קבוע חברות סדירות וגם חברות צ'רטר מקומיות ואירופיות. טיסות סדירות בספטמבר - לפני החגים - עולות 600-650 דולר. אם אתם גמישים, תוכלו למצוא טיסות צ'רטר או טיסות של הרגע האחרון גם ב-350-400 דולר לכרטיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully