וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגל באירופה ורגל באסיה

זיו מאור

31.8.2008 / 10:49

איסטנבול היא לא רק מעילי עור זולים ורחת-לוקום, אלא גם כנסיות מפוארות, פינוקים בחמאם טורקי וכדורגל משובח

איסטנבול היא ככל הנראה העיר האקזוטית ביותר באירופה או העיר האירופית ביותר באסיה, תלוי באיזה צד של מיצר הבוספורוס - החוצה את העיר לשניים, בין היבשות - אתם נמצאים. איסטנבול אינה בירת טורקיה, אבל היא העיר החשובה ביותר וגם המושכת ביותר במדינה.

העיר היתה במשך מאות שנים לבן של אימפריות גדולות, ואת ההיסטוריה אפשר להרגיש בכל פינה שלה, ובמיוחד באתרי התיירות המוכרים. יחסית לערים אירופיות אחרות, המחירים באיסטנבול נוחים ואפשר להסתדר עם תקציב צנוע במסעדות, בבתי המלון, באמצעי התחבורה וכמובן שגם בקניות.

איסטנבול נבחרה להיות בירת התרבות של אירופה ב-2010. דני צימט, עורך האתר myturkey.co.il מבית צימט תקשורת, מספר כי הבחירה הביאה להקמה ולשדרוג של מוסדות תרבות ואמנות
ברחבי העיר.

חוץ מלזלול אוכל טורקי טעים וזול - דונר קבאב, שווארמה ומאכלים נוספים - הנה עוד כמה דברים שאפשר ורצוי לעשות אם יש לכם כמה שעות או יום-יומיים להעביר בעיר.

חמאם טורקי

הגרסה הטורקית לספא הוא החמאם - רחצה במים חמים ואחריה טיפול אישי מבלן אימתני, שמבצע פירוק והרכבה מחדש של גופכם. מי ששורד את הטיפול יוצא ממנו מחוזק ומאושש. בעיר פועלים בתי מרחץ רבים כאלה. באזור סולטאן אחמט שבעיר העתיקה פועלים שלושה חמאמים. צימט ממליץ על קמברליטס - Cemberlitas Hamam - שהוקם ב-1584 והוא הוותיק והמוכר מבין השלושה.

כדורגל

איסטנבול היא עיר שחיה ונושמת כדורגל. תוכלו לפגוש את אוהדי שלושת מועדוני הכדורגל המפוארים של העיר בכל מקום: במדרחוב, בבזאר או נוהגים במונית שעצרתם. שלושת המועדונים - גלטסאריי, פנרבחצ'ה ובשיקטש - מובילים את הכדורגל הטורקי. לחובב ספורט המגיע למשחק מומלץ בחום להידחק עם הקהל המקומי בטריבונה הרעשנית.

משחקים מומלצים במיוחד הם כמובן משחקי הדרבי, המפגישים שתיים משלוש הקבוצות המקומיות, וכן משחקי ליגת האלופות או גביע אופ"א, המפגישים את הקבוצות המקומיות עם קבוצות אירופיות מובילות. אם אתם ישנים באזור שכונת גלאטה או בכיכר טקסים הסמוכה, המגרש הקרוב אליכם יהיה דווקא זה של בשיקטש, אבל כולם שוכנים במרחק נסיעה סביר במונית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

איי הנסיכה

טיול נעים של חצי יום, המאפשר להימלט קצת מההמולה של איסטנבול. הטיול מתחיל במעבורת השטה לאורך הבוספורוס עם תחנות על שתי הגדות, מה שמאפשר עוד נקודת מבט יפה על העיר. אף שמדובר בקבוצת איים מומלץ לעצור באי הגדול הנקרא בורגזאדה. חוקי המקום אוסרים על נסיעה בכלי רכב ממונע, מה שהופך את החוויה לרגועה עוד יותר. תוכלו לצאת לטיול רגלי או לבחור בכרכרה עם סוס וכך להשלים יום ללא אגזוזים.

מופעים

איסטנבול נחשבת בשנים האחרונות למקום חביב על אמנים בינלאומיים. השנה, לדוגמה, הופיעו בה בין השאר מטאליקה, לני קרביץ ואלאניס מוריסט. אם אתם מגיעים לעיר באוקטובר תוכלו לצפות בהופעה של להקת R.E.M.

הבזאר הגדול

הבזאר העצום של העיר, המכונה גם השוק המצרי, הוא תחנת חובה באיסטנבול ומזכיר מעט את השוק בעיר העתיקה בירושלים. כאן תוכלו למצוא מתנות לאלה שנותרו מאחור, לקנות מעילי עור במחיר סביר, רחת לוקום, קפה טחון, מוצרי סדקית ולמעשה כל מה שתחפצו בו. למרות הדוחק - שמחייב לשמור היטב על הארנק - הצבעים, הקולות והריחות הופכים את השוק לתחנת חובה בכל עצירה בעיר.

רחוב איסתיקלל

המדרחוב הצבעוני מתחיל בכיכר טקסים - שם מרוכזים בתי מלון רבים - ומסתיים באזור מגדל גלטה שממנו נשקף נוף מרשים על הבוספורוס, ים השיש והעיר כולה. תוכלו לרדת מתחתית המדרחוב לכיוון גשר גלטה באמצעות הטונל - הגרסה הטורקית לכרמלית של חיפה - קו רכבת תחתית קצרצר בן שתי תחנות. הרחוב עצמו הוא מדרחוב ארוך שבו אפשר להתחכך עם המקומיים, להצטופף עמם במסעדות דגים, בסמטאות הציוריות שסביב המדרחוב וכמובן בשוק הדגים הגדול והצבעוני.

אזור איה סופיה

הכנסייה שנבנתה במאה ה-6, תקופת הביזנטים, נחשבה בזמנו לפלא אדריכלי בזכות הכיפה העצומה שאינה נתמכת על-ידי עמודים בתוך המבנה. אחרי ביקור בכנסייה תוכלו לבקר גם במסגד הכחול הסמוך, שנבנה בראשית המאה ה-17 מתוך כוונה מוצהרת להאפיל על הכנסייה שמעבר לכביש. תוכלו גם לרדת לארמון השקוע, אולם גדול שבו 336 עמודים המסודרים ב-12 שורות בתוך בריכת מים. ה"ארמון" הוא חלק ממערכת המים שהוקמה כדי לשרת את העיר.

טיול בגנים

אחרי שתשלימו ביקור בשלושת האתרים המפורסמים תוכלו להתפנות לטיול בגנים שבין המבנים, שבהם תוכלו לפגוש רוכלים המוכרים משקה דובדבנים מכדים ענקיים שהם נושאים על גבם, או לנוח באחד מדוכני המזון המהיר בסמוך או בירידה לכיוון שפת הבוספורוס.

טיסות לאיסטנבול

טיסה מתל אביב לאיסטנבול נמשכת כשעתיים. מחיר טיסה סדירה יכול להגיע לעתים ל-500 דולר. דווקא רכישת חבילת נופש כולל מלון עשויה להיות זולה יותר. חבילה הכוללת שלושה לילות במלון 4-5 כוכבים על בסיס ארוחת בוקר בסוף חודש אוגוסט מוצעת תמורת 530 דולר לאדם בחדר זוגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully