וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב הגדולה

זיו מאור

24.8.2008 / 14:30

מגיעים לניו יורק לזמן קצר? הנה כמה המלצות קטנות לעיר גדולה. מיום במגרשי הגולף המצוחצחים ועד ארוחה במסעדת הסושי הטובה בעולם

לו היו הישראלים מתבקשים לבחור להם עיר בירה מחוץ לגבולות ישראל, הפייבוריטית הגדולה לזכייה היתה ניו יורק. העיר, שנמצאת במרחק 11 שעות טיסה מנמל התעופה בן גוריון, היא היעד הנחשק ביותר בעבור רבים - לטיול, לעסקים וגם למגורים. בניו יורק יש מאות אטרקציות תיירותיות, שכל אחת מהן יכולה היתה להיות האטרקציה המרכזית בכל עיר אחרת. אבל ניו יורק, על 7 מיליון תושביה וחמשת הרבעים שלה, היא לא כל עיר אחרת.

ניו יורק מציעה למבקרים בה שפע של גירויים, רבעים אתניים מרתקים, מזון מכל סוג שאפשר להעלות על הדעת ובכל רמת מחיר, נוף אורבני מרשים וגם אפשרות להימלט לשטחים ירוקים או לחופים. הרובע המושך אליו את מרבית אנשי העסקים והתיירים הוא כמובן מנהטן, שבו נמצאים גם האתרים שיפורטו בהמשך.

אפשר להעביר יומיים מהנים במנהטן גם ללא תוכנית מסודרת. פשוט יוצאים מהמלון, בוחרים כיוון ומתחילים ללכת. ובכל זאת, הנה הצעה לאתרים שבהם אפשר להעביר יומיים בנעימים. הרשימה היא כמובן חלקית, ובמידה רבה גם סובייקטיבית.

גלריות

למי שרוצה לראות כמה שיותר אמנות חדשה ולא אוהב ללכת יותר מדי כדאי לבקר בבניין שנמצא ב- 535W 22nd St שבצ'לסי, המאכלס כמות גדולה של גלריות מוצלחות. בקומת הכניסה ישנה חנות ספרי אמנות מקסימה בשם Printed Matter שבה אפשר למצוא ספרי אמן נדירים.

טבע

כן, דווקא בביקור בכרך המרשים ביותר בעולם המערבי כדאי לקפוץ לגן הבוטני של ברוקלין לשאוף קצת אוויר. בתחילת הסתיו זה אחד המקומות המקסימים ביותר בעיר המהבילה ויכול להיות אופציה נחמדה להפסקה רומנטית.

סושי

אומרים שאת הסושי הטוב ביותר בעולם לא תמצאו ביפאן אלא דווקא בניו יורק, ואחד הטובים שבהם הוא מסעדת Bond St. שמשלבת מטבח יפאני חדש עם השפעות מערביות ואסיאתיות. למקום מראה של מועדון לילה טרנדי והוא מצטיין בעיצוב מינימליסטי ואווירה אינטימית. מחיר: כ-50 דולר לסועד. כתובת: 6 Bond street




.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

סטנד אפ

בעיר שהביאה לעולם את ג'רי סיינפלד ואת התוכנית המיתולוגית "סטרדיי נייט לייב" - שבה התגלו קומיקאים כג'ון בלושי, אדי מרפי, מייק מאיירס ואדם סנדלר - מסתתרים עשרות מועדוני סטנד אפ, שמהווים אופציה מצוינת להעביר ערב בעיר. השוער במלון יוכל להמליץ על המועדון החביב עליו, או על המועדון הקרוב. תוכלו גם ללכת על בטוח ולבחור באחד המועדונים הידועים המארחים אומנים ידועים יותר, כמו סטנד אפ ניו יורק ברחוב 78, בסמוך לדרך ברודווי.

המבורגר

אם גם אתם מחובבי המאכל האמריקאי הלאומי ועדיין לא נכנעתם לטרנד הבריאותי העכשווי, ב-The Corner Bistro שב-West Village תמצאו את הדבר האמיתי. מדובר במסעדה מסורתית קטנה עם שיק ישן ובר מעץ מהגוני שנחשבת לאחת המובילות והזולות בסצינת ההמבורגרים. הבשר עשוי לפי בקשתכם ולמנות העסיסיות הכוללות גם BLT מוצלח אפשר להוסיף בירה צוננת מהמבחר המרשים. מחיר: כ-ששה דולרים להמבורגר לא כולל צ'יפס. כתובת: 331 West 4th street



.

גולף - חילוץ עצמות בדרך האמריקאית

העיר עמוסה במגרשי גולף. חלקם ממוקמים במועדונים יוקרתיים הפתוחים לחברים בלבד, ואחרים הם מגרשים ציבוריים, הפתוחים לקהל הרחב. אחד המגרשים הציבוריים הפופולריים הוא דייקר ביץ' שבברוקלין, מרחק 15 דקות הליכה מתחנת הרכבת התחתית, או חמש דקות במונית. הכניסה למגרש כרוכה בתשלום של 59 דולר. זהו מגרש של 18 גומות, הנחשב לקל. אם שיחקתם בעבר ואתם מכירים את החוקים, יש לצפות למשחק של ארבע שעות. בכל מקרה, תוכלו ליהנות מהתבוננות במקומיים, המתייחסים למשחק כאל דת.

הבורסה של ניו יורק

וול סטריט היא במידה רבה מרכז העולם הפיננסי. במיוחד בתקופה הסוערת הנוכחית כדאי להגיע לסיור ברחוב וסביב לבורסה. הבורסה סגורה למבקרים, אך גם מבחוץ אפשר לחוש בהתרחשויות, לצפות באנשים בחליפות ולדווח מקרוב לאנשים בבית מה עושה מניית טבע.

קניות

אם התעקשתם לעלות על האמפייר סטייט בילדינג ברחוב 34, לאחר שתרדו תוכלו לסייר ברחובות הסמוכים, שבהם שוכנות חנויות רשתות האופנה, כמו גאפ ו-H&M. עוד אזור טוב לקניות הוא רחוב ברודווי באזור הסוהו והסביבה. כאן אפשר למצוא תערובת של רשתות לצד חנויות מעצבים, עודפים וגם בתי קפה ומסעדות טובות. ישראלים שחזרו לאחרונה מניו יורק מדווחים כי גם אזור שוק הבשר - הממוקם במבנה שבו שכן בעבר מפעל בשר - הוסב בהצלחה למתחם של בתי קפה ומסעדות לצד חנויות בוטיק ומעצבים.

הארלם

עברו שנים רבות מאז נחשבה השכונה למקום המפחיד והמסוכן בעיר. כיום היא מטופחת ונעימה ואפשר לטייל בה במשך היום ולשבת בבתי הקפה. בשכונה יש סיורים מודרכים, וניתן לבדוק אם בית המלון שלכם משתתף בהם. בסיורים תוכלו להיכנס לכנסייה מקומית וליהנות מגוספל, וכמובן לצפות בנערים מקומיים משחקים כדורסל וירטואוזי. אולי אפילו תגלו את המייקל ג'ורדן הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully