וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלישת גלים רוגבי ואופרה

זיו מאור

17.8.2008 / 11:38

סידני היא לא רק בית אופרה מפורסם. העיר שבקצה הכדור מציעה חופים נהדרים וחוליים, מפרץ יפה וספורט ייחודי

מיליון אוסטרלים פזורים על פני היבשת, חלקם הגדול לאורך רצועת החוף המזרחית, ובסידני עצמה מתגוררים יותר מ-4 מיליון אוסטרלים. לטענתם הם מדברים אנגלית, אבל הסלנג, המבטא ולעתים גם הבירות המקומיות גורמים לחלק גדול מהמלים ללכת לאיבוד בדרך הקצרה מן הפה אל האוזן.

כמו תל אביב, גם סידני היא עיר העסקים המרכזית במדינה עם דאון טאון שוקק. יש לה חופים ארוכים עם מרינות, גולשי גלים ויפים ויפות על החוף. אבל בניגוד לתל אביב המהבילה, סידני היא אחת הערים היפות בעולם, עם כמה מבנים מרשימים, שכונות מגורים נאות וכמובן המפרצים והאיים לאורך המפרץ, שהופכים אותה לגן עדן לחובבי הים.

עונות השנה בסידני, בחצי הכדור הדרומי, הפוכות מאצלנו, והאקלים באופן כללי דומה לזה של תל אביב. כך שאם תמצאו את עצמכם מתגעגעים ללחות הקיצית של מישור החוף דווקא בדצמבר, טיסה לסידני תעשה בעבורכם את העבודה. התקופה הנעימה ביותר לביקור בעיר היא הסתיו המקומי, כלומר החודשים מארס עד מאי. עם זאת, מדובר בעיר שאפשר ליהנות ממנה בכל ימות השנה, על הפאבים, המסעדות הטובות, דוכני הנקניקיות, שדירות הקניות שבה והטבילה בים. להלן כמה אתרים ששווים ביקור בעיר היפה.

האתרים השווים

חוף בונדי: בסידני חופים רבים, וחוף בונדי הוא אחד המפורסמים והיפים שבהם. החוף עצמו אינו גדול. הוא בנוי על מפרץ, וחוץ מהחול הלבן והשחייה מספקים עניין גם רוכבי סקייטבורד ורולר נועזים, הבודקים את המגבלות על הרמפה הגבוהה. אם מגיעים לחוף, אפשר גם לעלות ברחוב הול ולהגיע לבניין מועדון הכוח - המועדון של הקהילה היהודית הגדולה של העיר. אולי תוכלו למצוא משקיע לסטארט-אפ על משחק שחמט או כוס קפה.

בית האופרה: לדעת רבים, בית האופרה של סידני הוא היפה בעולם. המבנה הייחודי בצורת קונכייה ממוקם על שפת המפרץ, ואם החלטתם שאתם רוצים להתנסות לפחות פעם אחת באופרה, מומלץ לבחור בזו. ניתן להשיג כרטיסים בקופות גם בערב המופע, לעתים למקומות מוזלים ביציע. שימו לב שחלק מהמקומות הזולים כמעט לא מספקים תצפית על הבמה, כך שתבלו את הערב בהאזנה ובצפייה בעיצוב האדריכלי היפה כשלעצמו.

המפרץ: מחוץ לבית האופרה נמצא החלק המרכזי של המפרץ, המשקיף גם לגשר המפורסם של סידני. המפרץ הוא המקום לטייל ברגל, ליהנות מהנוף ומתצפית לעבר בית האופרה, וכמובן גם לאכול באחד מדוכני הנקניקיות הרבים. מהמפרץ אפשר גם לצאת לשיט באזור.

רובע קינגס קרוס: רובע החטאים המיתולוגי של העיר. בסיור באזור אפשר כמובן לראות את מועדוני החשפנות ודיסקוטקים אפלים, אבל לצדם התפתחו בשנים האחרונות גם בתי קפה. בסידני גאים בכך שהרובע, שנחשב בעבר למרכז סמים ופשע, נהפך כיום לאזור תיירותי לגיטימי. אבל עדיין, אם אתם מתעקשים להגיע לשם בלילה, מומלץ מאוד להסתובב בקבוצות.

משחק רוגבי: הספורט הלאומי של אוסטרליה הוא הרוגבי, וברחבי המדינה מתנהלים למעשה שני משחקים נפרדים - הרוגבי המוכר יותר, שאותו אפשר לראות באליפויות העולם ובו אוסטרליה נחשבת לאחת מהמעצמות; ולצדו הגרסה האוסטרלית הייחודית, עם המגרש העגול, התוצאות האסטרונומיות והחוקים המעט מוזרים. אם אתם מגיעים לסידני בעונה, אל תוותרו על החוויה של ללכת לאיצטדיון עם עוד כמה עשרות אלפי מקומיים. לא חשוב באיזה מהמשחקים תבחרו, זו תהיה אחת החוויות הנעימות שלכם בטיול.

איך להגיע?

אין טיסות ישירות מישראל לסידני, בשל המרחק הגדול. לרוב מדובר בטיסה עם עצירת ביניים במזרח הרחוק. לדוגמה, אפשר לטוס מתל אביב לבנגקוק או להונג קונג, בטיסה ישירה של אל על הנמשכת כ-11 שעות. טיסה משם לסידני תימשך 9 שעות נוספות. מחיר טיסה לסידני הוא כ-1,600-1,800 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully