וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזמינים אתכם לא לזוז

5.8.2008 / 12:55

למרות שביסס תמיד את חופשותיו על השילוב של עצלות ואוכל, פסל אודי הירש את הקונספט של "הכל כלול" באנטליה. עד שנשבה בקסמו של "קלאב סיאם"

פעם חשבתי שאין עבודה טובה יותר מכתיבת ספרי תיירות. לא יכולתי לדמיין אפילו מינוס אחד במשרה כזו, שבמסגרתה אתה נודד בין ארצות העולם, בוחן מלונות, מגלה סמטאות אפלות, מקפיד לאכול בכמה שיותר מסעדות, מדלג בין קצה אחד של מדינה לקצה השני בכמה ימים ובעיקר נהנה מחשבון הוצאות פתוח.

ואז התחלתי לנסוע לחו"ל וגיליתי לחרדתי שאני סובל מתכונה בעייתית שאינה מאפיינת אותי בימי חול, ושבוודאי אינה אידיאלית לטיילים או לסופרי תיירות: אני עצלן. ליתר דיוק, פגר. מבחינתי, תוכנית הטיול המועדפת היא ביקור במינימום אתרים, ישיבה בכמה שיותר בתי קפה במהלך היום עקב פריצת דיסק מעיקה (אך מועילה מאוד למצפון המיוסר) והקפדה לא מתפשרת על שנת צהרים. אם באטרקציה שתכננתי לבקר משתרך תור ארוך, זהו סימן משמיים שיש לסנן "גם ככה זו מלכודת תיירים", ולחתוך למסעדה הסמוכה. אה, כן, זה העיקר: האוכל. בשביל מסעדות טובות אצעד קילומטרים, איאבק במפות ואקלל את חוש הכיוון המזופת שלי, אבל רק בשבילן. כך שספר התיירות שלי, אם ייצא ביום מן הימים, יספק לכם בעיקר אינפורמציה על חולשותיי האישיות. טיול סביר לא ייצא לכם מזה.

למרות כל זאת, מעולם לא חלמתי לבזבז חופשה על מלון "הכל כלול" באנטליה. אמת, במבט ראשון מדובר בקונספט שנברא במיוחד בשבילי ובשביל שכמותי: חגיגה של עצלות ודקדנס, של מזון שחיתות ושל מנוחה שאין לה סוף. אלא שגדודי הישראלים שפשטו על המקום הרחיקו אותי משם. זהו עיקרון נוסף במסעותיי, ואותו בוודאי שאין לכתוב בספר שאמור להיות מופץ בישראל: שמעת עברית? התרחק מהמקום במהירות. הישראלים עדיין לא גילו את צפון ספרד ואת הבאסקים? הזמן לשם כרטיסים מיד (רק כדי לשמוע ריב קולני בעברית בחדר הסמוך במלון בסן סבסטיאן).

אם אין כבש, תאכלו עוגות

אלא שקלאב סיאם בבלק, הסמוכה לאנטליה, שיחרר אותי מכל הדעות הקדומות. לזכותו ייאמר שהוא עשה זאת לאט, בזהירות אך בנחישות. הידידות המופלאה בינינו התחילה בכבש, שבו מטפלים הטורקים באהבה כה רבה. בבופה הלא נגמר ועתיר האפשרויות של "סיאם", שפתוח בבוקר, בשעות הבוקר המאוחרות, בצהרים, בערב ולכיוון הלילה – כלומר, כמעט תמיד – הכבש מתעלה תמיד מעל כל המנות. זה המשיך בארוחת דגים משובחת במסעדה של המלון; במלצרים שמכרכרים סביבך כשאתה שוכב וקורא ספר לצד הבריכה; בעמודי השווארמה שצצים לפתע, בלי אזהרה מוקדמת, במזנון המלון, ממש על הים; וברגעים של רביצה בלובי, אז מונחת לפתע לידך עוגת קרם מפתה, של חתונות. אפשר לקחת? אתה שואל בזהירות, וזוכה למבט משתאה מאיש המלון. בוודאי שאפשר: הלא הכל כלול. ועוגת קרם הוא בדיוק מה שחסר לגוף שלך באותו רגע, כדי לגרום לו להעמיק את אחיזתו בקרקע ולמנוע ממנו לשקול תזוזה בשעה הקרובה. כי בקצב של הקלאב, שכל כך מתאים לתפיסתי התיירותית המנוונת, אפשר לא לזוז יממה שלמה, בלי לחוש רגשות אשמה.

בלק הוא אחד משורה של מלונות באזור אנטליה שמעוצבים לפי קונספט, בניסיון ליצור בידול ממתחריהם. כאן העיצוב מתיימר להיות אוריינטלי, אבל בניגוד ל"ונציה" ו"פריז" של לאס וגאס, שהולכים עד הסוף עם הניסיון לדמות את החוויה בעיר המקור, כאן מדובר בסך הכל במלון טורקי שמספק בריכה, ים והרבה אוכל, מנוחה ושקט. וזה לא מעט. השקט והשלווה היו המרכיבים המפתיעים ביותר ב"סיאם". עם זאת, יש לסייג את הדברים ולומר שהקלאב סיים להיבנות בשבועות האחרונים. סביר להניח שעד שתנחתו שם הוא יהיה הומה יותר, ואז ייבחן גם השירות שלו. נקודה נוספת שיש להדגיש היא שסיאם הוא יקר יחסית – 889 דולר לאדם לטיסה ושלושה לילות בחודש אוגוסט, כשכמעט הכל כלול, פרט לספא ופעילויות הספורט הימי. מצד שני, המחיר היקר עשוי להפוך את האוכלוסיה בסיאם לאיכותית יותר, ואת הבילוי שלכם לרגוע יותר.

ומה לגבי הישראלים? בתור לצ'ק אין לטיסה חזרה, הם נראו לפתע אדיבים, חייכנים ומנומסים להפליא. הייתכן שכמה כבשים ועוגות קרם הם כל מה שצריך כדי לפתור את בעיותיה של המדינה הנוירוטית הזאת?

סיאם – מפרט טכני

מיקום: בלק, כ – 40 ק"מ משדה התעופה באנטליה.

חדרים ומתקנים: הקלאב משתרע על שטח של 22 דונם. הוא מונה 350 חדרים ונהנה מחוף ים פרטי. בקלאב 3 בריכות שחיה כולל בריכה מקורה (שטרם נפתחה), פארק מים (עם 3 מגלשות), חדר כושר ומגרשי ספורט.

ספא: בתשלום. מציע סאונה, חמאם, ג'קוזי, ועוד. במלון מרכז ספא ויופי המעניק טיפולי הידרותרפיה, טיפולי גוף בבוץ, מסאז'ים וטיפולי פנים.

ספורט ימי: בתשלום.

לילדים: פארק מים עם מגלשות , מגרש משחקים וגן ילדים קטן ומאובזר היטב. בבופה היצע רב לילדים.

אוכל: בסיאם מסעדה מרכזית המגישה ארוחת בוקר וארוחת בוקר מאוחרת עד שעה 12, ארוחת צהריים וארוחת ערב. האוכל מוגש במזנון.

בנוסף, 3 מסעדות בתפריט:, טברנה בלקנית, מסעדה תאילנדית ומסעדת דגים. יש אפשרות לאכול במסעדות במקום בחדר האוכל – ללא תשלום נוסף. משקאות מוגשים כל היום כל יום ללא תשלום נוסף. נישנושים בין הארוחות, גלידות ושתייה קלה מוגשים בנקודות שפזורות בכל המלון ופתוחות כל היום 24 שעות.

מחירים:

טיסה + 3 לילות - 889$ באוגוסט.

טיסה + 4 לילות - 1215$ באוגוסט.

* הכותב היה אורח חברת קווי חופשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully