וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחייתו של האי הנטוש

זיו מאור

31.7.2008 / 14:12

מיורקה, פעם יעד לוהט בעבור ישראלים ואירופאים, התרוקנה מעט מתיירים. זה הזמן לגלות מחדש את הנופים הים-תיכוניים שמציעים גם אווירה אירופית

בסוף שנות ה-90 פאלמה דה מיורקה היתה אחד מיעדי הנופשונים הפופולריים בישראל. כמו חופי יוון וטורקיה, גם מיורקה - הגדול מבין האיים הבלריים - הציע נופש ים תיכוני, אבל באווירה קונטיננטלית יותר ולוונטינית פחות, ובמחיר דומה.

עם השנים הועם זוהרו של האי, לפחות בקרב סיטונאי הנופשונים המחליטים בעבורנו היכן נבלה את הקיץ. טיסות הצ'רטר הישירות מתל אביב נעלמו ועמן גם רוב הישראלים שפקדו את המקום. גם נופשים אחרים - בעיקר בריטים - נטשו את מיורקה לטובת איים ספרדיים אחרים, כמו האי השכן איביזה והאיים הקנריים שבאוקיינוס האטלנטי.

אין הכוונה לרמוז לכך שהעובדה שהשפה העברית בפאלמה נהפכה לנדירה היא סיבה מעולה לנסוע למקום. יש סיבות רבות נוספות להגיע למיורקה, ובהן כפרים אירופיים חביבים, מפרצונים וחופים יפים, עיר בירה תוססת עם רובע עתיק ויפה ומערת נטיפים גדולה ששווה ביקור, אם אתם בסביבה.

למרות מה שנכתב כאן, מאות אלפי תיירים מרחבי אירופה והעולם מצטופפים בחופים מדי קיץ. החופים עצמם, בעיקר באיזור הבירה פאלמה ועיירות הקיט שסביבה, אינם מרשימים ובוודאי פחות יפים ופסטורליים מאלה של איי יוון, שלא לדבר על המזרח הרחוק. אזור פאלמה, במיוחד בעונת הקיץ, הוא מלכודת תיירים גדולה, עם רחובות רבים המלאים בחנויות מזכרות, מסעדות חסרות ייחוד וסוכנויות המציעות שירותים שונים לתיירים. מומלץ להיכנס לאחת מאותן סוכנויות ולשכור רכב כדי לצאת לטיול מסביב לאי שהיקפו 500 ק"מ. ניתן להשלים את ההקפה ביום אחד, אך עדיף לעשות זאת ביומיים-שלושה.

מה לראות ולעשות

חובבי ים ושיט ייהנו משכירת יאכטה ואולי אפילו יוכלו להגיע למיורקה בדרך הים, שכן ממילא אין כיום טיסות ישירות מישראל אל האי. בדרך לאי אפשר כמובן לעצור לחנייה במפרצונים נטושים, להטיל עוגן ולצאת למסע שנירקול בעקבות הדגים.

טיול בעיר העתיקה של פאלמה: פאלמה היא בירתם של האיים הבלריים וכמובן שגם העיר הגדולה והחשובה במיורקה - עם שדה תעופה בינלאומי, קתדרלה גדולה, רובע עתיק, שוק סוף שבוע גדול וגם קבוצת כדורגל המשחקת בליגה הבכירה של ספרד. צפייה במשחק ליגה, כשאחת מהקבוצות הבכירות של ספרד מגיעה לביקור, יכולה להיות אחד הזיכרונות הטובים מהטיול.

וולדמוסה: אחד הכפרים הקטנים בהרים, בעומק האי. הכפר הקטן והחביב קנה את פרסומו ומושך אליו תיירים בעיקר מפני שהמלחין המפורסם שופן בילה בו את החורף של 1838. ביקור בכפר כולל גם עצירת חובה בבית שבו התארח שופן, המשמש כיום מוזיאון. במקום - מנזר לשעבר שהוסב לבית אחוזה - מוצג בין השאר הפסנתר שעליו ניגן המלחין הפולני בזמן שהותו. הכפר הוא גם מקום מצוין לעצירת רענון עם ארוחה קלה ונוף למפרץ הממוקם מתחתיו.

סולר: עוד עיירה קטנה, במרחק של חצי שעה מפלמה, הממוקמת מעל מפרץ גדול ומושכת אליה גם בעלי יאכטות רבים בשל המרינה שלה. חוץ מהמרינה והחוף, אפשר לטייל בגבעות שמסביב, להגיע לכפרים שכנים וליהנות מחורשות פרחוניות ומעצי זית.

איך להגיע

כיום אין טיסות ישירות מתל אביב לפאלמה, מה שעלול להפוך את הנסיעה לעסק מתיש וגם יקר. החלופה המתבקשת היא טיסה מישראל לספרד - מדריד או ברצלונה - ומשם טיסת המשך לפאלמה. טיסה למדריד אורכת כחמש שעות. טיסה ממדריד לפאלמה אורכת כשעה וחצי נוספות. עלות חבילה כזו בישראל מתחילה ב-800 דולר לכרטיס. אפשר כמובן לנסות לטוס באופן עצמאי מכל יעד כמעט באירופה. טיסה הלוך וחזור מברצלונה לפאלמה, למשל, תעלה כ-100 יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully