וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרסה ההודית של רמת החי"ל

זיו מאור

28.7.2008 / 10:34

בנגלור שבדרומה של תת-היבשת ההודית מלאה באנשי היי-טק. בשביל החוויה התיירותית צריך להדרים עוד יותר

מטיילים רבים שחזרו מהודו טוענים שלמרות האתרים המופלאים, הטבע הנהדר והצבעוניות העזה, מה שהופך את הודו לאחד היעדים המרתקים בעולם הוא המרקם האנושי. במדינת רג'סטאן נמצאים ארמונות המהרג'ה וכפריים בלבוש צבעוני, בחלק ההודי של ההימלאיה תוכלו לראות את הנזירים הטיבטיים ואת העמים הלדאקים והקשמיריים, בכולכתה תפגשו את התושבים הבנגליים ואילו בבנגלור - ובכן, בעיר הדרומית הגדולה תוכלו לראות בעיקר מהנדסי היי-טק הודיים.

בנגלור, שנמצאת במרחק שעה וחצי טיסה מבירת העסקים מומבאי, מושכת אליה בשנים האחרונות מאות חברות ומשקיעים חיצוניים - בהם גם ישראלים - שמגיעים אליה כדי לנצל את כוח האדם המיומן והזול שהוכשר במוסדות המקומיים. למרות מגמת ההתייקרות, המהנדסים ההודים עדיין עולים הרבה פחות ממהנדסי תוכנה מערביים או מזרח תיכוניים.

בנגלור, בירת חבל קרנטקה, היא עיר נעימה, מרובת גנים, מסעדות טובות, בתי קפה ובתי מלון שנועדו לשרת את התיירים ואת אנשי העסקים. זאת העיר השלישית בגודלה בהודו, שבה חיים יותר מ-6 מיליון תושבים. אף שהטמפרטורות בדרום הודו יכולות לחצות בקלות את קו 50 המעלות בקיץ, הקיץ בבנגלור סביר יחסית, בזכות מיקומה בדרומו של המישור הגדול המתנשא בלבה של הודו, בגובה של כ-900 מטר מעל לפני הים.

מה לראות

בנגלור אינה משופעת באטרקציות. אם יש לכם רק כמה שעות פנויות, תוכלו לקחת טיול של חצי יום באוטובוס. הסיור, שמאורגן על-ידי משרד התיירות המקומי, מתנהל באנגלית וממצה את מרבית האטרקציות בעיר.

אפשרות אחרת היא לצאת מהעיר ולפגוש כמה מהאטרקציות הבולטות של הודו - אבל בשל מרחקי הנסיעה יש לשריין לצורך כך לפחות יום שלם.

מייסור, המכונה עיר הארמונות, נמצאת במרחק 140 ק"מ מבנגלור, שמשמעותם כשלוש שעות נסיעה בכביש המהיר. זאת העיר השנייה בגודלה במחוז, ששימשה בעבר כבירתו. האטרקציה הגדולה ביותר שלה היא ארמון המהרג'ה המפואר, שמוקף בגן מטופח. כדאי מאוד לבקר בו בלילות יום ראשון או בחגים - אז מדליקים את 90 אלף הנורות המקיפות את קירותיו החיצוניים.

אם אתם מתפנים לסוף שבוע שלם, אפשר לנסוע למדינה השכנה מדרום - קראלה - שנחשבת אחת המדינות המרתקות בהודו, ונהנית מהאחוז הגבוה ביותר של יודעי קרוא וכתוב במדינה הגדולה. קראלה מציעה שתי אטרקציות מרכזיות, המרוחקות כ-300 ק"מ מבנגלור. האחת היא העיר קוצ'ין - מקורה של קהילה יהודית מפוארת. בעיר יש עדיין בית כנסת, שהוקם ב-1568 והוא אחד העתיקים בעולם, ששופץ לפני כמה עשרות שנים. בטיול בעיר תראו את רשתות הדייגים הסיניות - שיטת דיג מיוחדת למקום, שבה הדייגים מורידים ומעלים לים רשתות דגים ענקיות באמצעות מנוף. בערב אפשר לצפות במופע של מחול קטקאלי - המחול המסורתי של מדינת קראלה, הממחיז סצינות מהמיתולוגיה ההודית.

האטרקציה השנייה היא שיט בתעלות. בקראלה משתרגות תעלות באורך של יותר מ-900 ק"מ. סירות העץ חולפות ליד כפרים מקומיים, ג'ונגלים ירוקים ולעתים גם דרך צמחיית מים עבותה - עד שאי-אפשר לראות את המים. אפשר להסתפק בשיט של כמה שעות ולסיים אותו בפאתי העיר קוצ'ין.

איך מגיעים?

יש שתי דרכים עיקריות להגיע מישראל לבנגלור. האחת היא בטיסה ישירה למומבאי, ומשם בטיסת המשך לבנגלור. טיסת אל על למומבאי נמשכת שבע שעות ועולה כ-1,000 דולר - תלוי בעונה. טיסה עם חברות אחרות ועם עצירה בדרך יכולה לחסוך כ-200 דולר. כמה חברות טסות ממומבאי לבנגלור. זמן הטיסה הוא בין שעה וחצי לשעה ו-45 דקות והמחיר לטיסה הלוך חזור הוא כ-220 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully