וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי טרופי בסגנון אפריקאי

זיו מאור

20.7.2008 / 12:11

איי זנזיבר שלחוף אפריקה מציעים שלל אפשרויות נופש - החל מספארי מסורתי ועד לחופשת בטן-גב עצלנית

כאשר חולמים על חופשה טרופית עם חופים לבנים, ים כחול, אתרי צלילה מרהיבים ומזג אוויר חמים תמיד המחשבה נודדת לאתרים בסביבות המזרח הרחוק, האוקיינוס השקט והים הקריבי. ואולם בעבור הישראלים היעדים הטרופיים הקרובים ביותר נמצאים סמוך לחופה המזרחי של אפריקה, באוקיינוס ההודי - והמבחר כולל את סיישל, מדגסקר וזנזיבר.

זנזיבר הוא שמם של קבוצת איים השייכים לטנזניה. בחופשה ארוכה של שבועיים ויותר אפשר לשלב ביקור בהם עם טיול הספארי המסורתי ביבשת. מי שרוצה להתמקד בחופשת בטן-גב ישמור את המרדף בעקבות האריות והזברות לטיול אחר ויטוס היישר לבירה, שקרויה זנזיבר סיטי, במרחק של 40 ק"מ מחופי טנזניה.

האי, שאורכו 90 ק"מ ורוחבו 35 ק"מ, מוקף בחופים לבנים, ריף אלמוגים, ג'ונגלים טרופיים ויש בו גם אטרקציה מקומית: קופי קולובוס, שאפשר למצוא רק בזנזיבר - קופים שכמו באתרי תיירות אחרים אינם חוששים מבני אדם ולעתים דורשים את המגיע להם.

באי, הממוקם כמעט על קו המשווה, גרים כ-600 אלף תושבים, רובם בבירה, וחלק גדול מהם מתפרנס מתיירות. דווקא החודשים יולי ואוגוסט קרירים ויבשים יחסית באיים - רק 27 מעלות בממוצע, ולכן זאת התקופה המועדפת לנופש באזור, אם כי גם בחודשים האחרים מזג האוויר נוח יחסית. חוץ מטיול בג'ונגל, כדאי לבקר בסטון טאון - העיר העתיקה של זנזיבר סיטי שמרבית בתיה נבנו במאה ה-19, כשהאי היה מרכז סחר גדול.

לא אפריקה שחשבתם

שיטוט בסמטאות העתיקות אמור להוביל אתכם גם לשוק הצבעוני המקומי, שבו סוחרים וחקלאים מרחבי האי מציגים את מרכולתם. השוק מושך אליו כפריים רבים, שלא יכולים ליהנות מהשפע והמגוון הרחב ליד הבית. בין האטרקציות העיקריות בשוק - מכירות פומביות קבועות, מכירת תכשיטים המשובצים באבן המקומית וכמובן תבלינים רבים, הגדלים באי, ונתנו לו את הכינוי "אי התבלינים". עוד אטרקציה מומלצת בעיר היא המצודה הערבית הגדולה והמרשימה, שנבנתה בסוף המאה ה-17.

באי נערכים טיולים מודרכים בעקבות תבלינים. הם כוללים סיור בחוות תבלינים או אפילו חיפוש אחר עצי תבלין ביער. בין התבלינים הנפוצים בזנזיבר תמצאו את אגוז המוסקט, וניל, קינמון, ציפורן וג'ינג'ר. באי מוצע למכירה לתיירים גם זעפרן - במחיר סביר יחסית, למרות שאינו גדל באי.

כדי להרגיש באי טרופי כדאי לבחור באחד מכפרי הנופש הממוקמים לאורך עשרות החופים של האי - במיוחד החופים המזרחיים הפונים לאוקיינוס ההודי.

המחירים באי יקרים יחסית לאפריקה, אבל זולים מאוד למי שרגיל לאכול בסיטי של תל אביב ולנפוש ביערות הכרמל או באילת. ארוחה במסעדה טובה תעלה לרוב 10-15 דולר לאדם. אם תתאמצו מאוד לחפש מסעדות יוקרה, תוכלו לחצות את קו 25 הדולרים. גם בתי המלון באי זולים יותר ביחס לאיים טרופיים ביבשות אחרות.

איך מגיעים?

חבילות של טיסה ובית מלון מוצעות בכמה רמות מחירים. בדרך כלל מדובר בטיסה עם חברת התעופה האתיופית דרך אדיס אבבה ומשם לזנזיבר. הטיסה מתל אביב לאדיס אבבה נמשכת ארבע שעות ו-40 דקות. טיסת המשך לזנזיבר אורכת ארבע שעות.

זנזיבר

שטח: 1,554 קמ"ר

מיקום: 25-50 ק"מ מזרחית לטנזניה

אוכלוסייה: כ-600 אלף תושבים

בירה: זנזיבר סיטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully